Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Desty schreef:Iran heeft gezegd Israël (en US) te gaan bevechten als Israël echt een ground invasion gaat doen.
Misschien is dat wel de werkelijke reden van het uitstel. Het zou mij niks verbazen dat Israël met de VS even e.a te bespreken heeft. VS heeft natuurlijk een geschiedenis met Iran en mede daardoor staan ze denk vierkant achter Israël hier.
Gaza die kunnen niks uitrichten. Maar reken maar dat Israël niet zit te wachten op Bonje met Iran.
Ze hebben Syrië ook al kwaad gemaakt begreep ik.
Tieneke schreef:Het gaat niet bepaald op rolletjes in Iran, op meerdere vlakken. Dus naar de verdoemenis is relatief. Maar hopelijk komt het allemaal zo ver niet.
Ik vind dat er bijzonder weinig nieuws is over de laatste 24u trouwens.
Tieneke schreef:Bedankt voor de link!
Cowboy55 schreef:Luckystory schreef:Iran heeft zijn invloed in Irak enorm kunnen uitbreiden en hun special forces zijn behoorlijk legendarisch…
Ik hoop inderdaad dat zo’n dreigement tot nadenken stemt…
Ach, de Iraakse Republikeinse Garde was ook legendarisch. Totdat iemand terug schoot.
Cowboy55 schreef:Luckystory schreef:Iran heeft zijn invloed in Irak enorm kunnen uitbreiden en hun special forces zijn behoorlijk legendarisch…
Ik hoop inderdaad dat zo’n dreigement tot nadenken stemt…
Ach, de Iraakse Republikeinse Garde was ook legendarisch. Totdat iemand terug schoot.
Cowboy55 schreef:Luckystory schreef:
Ze hebben Irak in handen.Ondanks dat er iemand terug schoot... Nadat iemand zich terug trok
Fixed that for you.
Loretta schreef:Volgens een oud commandant der strijdkrachten is het zeer onwaarschijnlijk dat het offensief uitgesteld is wegens het weer.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... lecht-weer
Lau07 schreef:Loretta schreef:Volgens een oud commandant der strijdkrachten is het zeer onwaarschijnlijk dat het offensief uitgesteld is wegens het weer.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... lecht-weer
Ik heb begrepen dat ze druk aan het overleggen zijn over de mogelijke gevolgen van een grondoffensief nu er binnen de internationale gemeenschap druk op Israël wordt gelegd. Vanuit de EU had Israël sowieso geen steun verwacht, maar dat de VS zich nu zorgen gaan maken betekent dat Israël alle militaire beslissingen goed zal moeten wegen. Als Iran zich met de oorlog gaat bemoeien zal Israël de VS hard nodig hebben.