Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 10:40

herr_balou schreef:
pien_2010 schreef:
OK, we denken daarover anders.

Zonet zag ik het fragment van Johan Derksen die aan tafel vertelt dat hij als jeugdzonde in een bewusteloze vrouw een kaars heeft gestopt. Er werd hartelijk om gelachen door de andere aanwezige mannen en ook in de zaal waren er veel mannen die het erg grappig vonden.

Heel duidelijk wil ik stellen dat ook in de jaren 70 er voldoende bewustzijn was dat dit absoluut niet OK was en ook strafbaar. Ook wil ik dat de jongeren weten, dat dit bewustzijn dat dit absoluut niet OK is, wijd verbreid in de samenleving aanwezig was in die tijd.

Werkelijk tenenkrommend. En mijn lief - 60+ - zat mij ook met grote verbijsterde ogen aan te kijken en stamelde dat wat die man zat te vertellen echt niet normaal is.

Mijn lief ook ( 79 jaa)r en hij gaf aan dat dit al zijn generatie onder verkrachting viel en dat dit toen ook al wijd en breed bekend is en dus echt niet normaal.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 18:15

Ik vond kaag altijd wel ‘oke’ maar zoals ze laatst in het nieuws is gekomen vind ik dat ze af moet treden. Als je als politicus grensoverschrijdend gedrag niet serieus neemt dan is dat echt alles behalve oke. En het maakt niet uit of het een man of vrouw is die dit doet; als het een man was het niet oke, zo voor een vrouw ook niet.
Opmerkingen als ‘dit krijg je met vrouwen aan de top.’ Vind ik dan ook weer tenenkrommend. Dit heeft niks met vrouwen aan de top te maken, dit had dus netzowel een man als vrouw kunnen zijn en beide is het fout!
Laatst bijgewerkt door naranja1 op 29-04-22 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 18:18

pien_2010 schreef:
OK, we denken daarover anders.

Zonet zag ik het fragment van Johan Derksen die aan tafel vertelt dat hij als jeugdzonde in een bewusteloze vrouw een kaars heeft gestopt. Er werd hartelijk om gelachen door de andere aanwezige mannen en ook in de zaal waren er veel mannen die het erg grappig vonden.

Heel duidelijk wil ik stellen dat ook in de jaren 70 er voldoende bewustzijn was dat dit absoluut niet OK was en ook strafbaar. Ook wil ik dat de jongeren weten, dat dit bewustzijn dat dit absoluut niet OK is, wijd verbreid in de samenleving aanwezig was in die tijd.

Verschrikkelijk dit. En dan ook de reacties onder het bericht dat hij opstapt van mensen die zeggen dat mensen die het goed en terecht vinden dat die opstapt zich aanstellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 20:05

Vrouwen in de techniek. In dit artikel vertellen de vrouwen over dit prachtige beroep en verklaren hoe het komt dat vrouwen uitstroom groot is.
Interessant en kog een hele weg te gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:12

pien_2010 schreef:
Vrouwen in de techniek. In dit artikel vertellen de vrouwen over dit prachtige beroep en verklaren hoe het komt dat vrouwen uitstroom groot is.

Welk artikel?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:55

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Welk artikel?

Ben ik ook benieuwd naar Pien :j

pien_2010

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:47

Link vergeten te plaatsen en artikel kan ik niet meer terug vinden. Zo sorry.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:31

Ondertussen in de US:
"Millions of women across the US could soon lose their legal right to abortion, according to a leaked Supreme Court document.

The document, published by Politico, suggests the country's top court is poised to overturn the 1973 decision that legalised abortion nationwide.

If the court strikes down the Roe v Wade ruling, individual states would be allowed to ban abortion if they wish.

It is expected abortion could then be banned in almost half of US states."
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-61302740

Ik word hier echt verdrietig van. :n (En ik snap nu nog minder van het Amerikaanse systeem... Hoe komt het dat Biden hier geen grip op heeft? Wat is het nut van een president als hij blijkbaar over deze 'basic' zaken geen zeggenschap heeft?)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 20:33

Dat heeft te maken met het hoge gerechtshof waar de (uiterst) conservatieve rechters in de meerderheid zijn. Trump heeft er 3 nog aangesteld.
Het is heel verdrietig en terug in de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 01:53

DezeNaam schreef:
Ik word hier echt verdrietig van. :n (En ik snap nu nog minder van het Amerikaanse systeem... Hoe komt het dat Biden hier geen grip op heeft? Wat is het nut van een president als hij blijkbaar over deze 'basic' zaken geen zeggenschap heeft?)

Het Hooggerechtshof wil de eerdere beslissing van Roe v Wade terugdraaien omdat ze tot het inzicht zijn gekomen dat het recht op abortus niet onder de Constitution (grondwet) hoort te vallen. Die beslissing kan een president niet nemen omdat er sprake is van een scheiding der machten (trias politica): ook een president moet zich aan de grondwet houden.

Ze doen daarmee dan ook niet inhoudelijk een uitspraak over abortus, dat is hun taak namelijk niet. Ze geven alleen aan dat Staten hier hun eigen wetgeving over mogen maken, en aangezien de bestuurders van Staten gekozen zijn door het volk, mag het volk haar eigen wetten en regels opstellen. Heel democratisch eigenlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:32

Klopt wat enzino schrijft waarbij nog aangevuld: De mensen zijn daar zo op tegen omdat ze nu al weten dat er in veel staten het recht op abortus zal worden terug gedraaid daar die staten ultra conservatief zijn. Vooral conservatieve mannen en een enkele vrouw zullen dit dan gaan terug draaien. Dus vandaar die massale akties.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:09

Massale en terechte acties. Ik ben niet iemand die snel op straat zou komen, maar dit zou voor mij toch echt een reden zijn om mee te gaan protesteren. :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:18

pien_2010 schreef:
Klopt wat enzino schrijft waarbij nog aangevuld: De mensen zijn daar zo op tegen omdat ze nu al weten dat er in veel staten het recht op abortus zal worden terug gedraaid daar die staten ultra conservatief zijn. Vooral conservatieve mannen en een enkele vrouw zullen dit dan gaan terug draaien. Dus vandaar die massale akties.

Klopt. Oklahoma is er al mee begonnen.
Citaat:
Amerikaanse staat Oklahoma stelt zeer strenge abortuswet in
https://nos.nl/artikel/2427446-amerikaa ... rtuswet-in

Een beetje vergelijkbaar met de aanscherping in Texas.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:25

Roodvos schreef:
pien_2010 schreef:

Klopt. Oklahoma is er al mee begonnen.
Citaat:
Amerikaanse staat Oklahoma stelt zeer strenge abortuswet in
https://nos.nl/artikel/2427446-amerikaa ... rtuswet-in

Een beetje vergelijkbaar met de aanscherping in Texas.

De ZESDE week?
Wauw.

Echt triest dit...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:53

Ik heb totaal geen moeite met mensen die tegen abortus zijn, maar wel die dit ook voor anderen besluiten en dus voor anderen strafbaar maken. Dat soort besluiten nemen die henzelf niet raken maar anderen wel is echt niet meer van deze tijd. De moderne mens hoort dit zelf wel of niet te besluiten.
Dus ook mensen die voor anderen denken te kunnen besluiten dat ze wel abortus moeten doen, vind ik net zomin van deze tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:06

Dus jij wilt ook de Nederlandse wetgeving afzwakken en abortus tot vlak voor de natuurlijke geboorte toestaan in plaats van de huidige regeling waar het tot 24 weken mag? Niet verwacht, maar dan heb ik eindelijk een medestander gevonden voor dat standpunt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:25

enzino schreef:
Dus jij wilt ook de Nederlandse wetgeving afzwakken en abortus tot vlak voor de natuurlijke geboorte toestaan in plaats van de huidige regeling waar het tot 24 weken mag? Niet verwacht, maar dan heb ik eindelijk een medestander gevonden voor dat standpunt!

@Enzino,jij had het er al eerder over dat je vond dat abortus tot vlak voor de natuurlijke geboorte moet kunnen.Maar dat is dan wel al een voldragen echte baby hoor. Ik vind dit standpunt van jou extremer dan extreem.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:34

enzino schreef:

De wetgeving nu is prima. Dus je conclusie klopt totaal niet. Eens dus met Anjali het gaat om levensvatbaarheid vandaar de 23 weken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:37

pien_2010 schreef:
Ik heb totaal geen moeite met mensen die tegen abortus zijn, maar wel die dit ook voor anderen besluiten en dus voor anderen strafbaar maken. Dat soort besluiten nemen die henzelf niet raken maar anderen wel is echt niet meer van deze tijd. De moderne mens hoort dit zelf wel of niet te besluiten.
Dus ook mensen die voor anderen denken te kunnen besluiten dat ze wel abortus moeten doen, vind ik net zomin van deze tijd.

Mee eens, zelfbeschikkingsrecht over het eigen lichaam is zo belangrijk en dat zou nooit aangetast mogen worden.

Ik vind het ook echt terug in de tijd, kan echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:39

Nooit tot week 24 van de zwangerschap bedoel je waarschijnlijk?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 13:12

Lieve mensen, laten we niet discusseren over de inhoud van abortus. En de vraag wanneer een baby levensrwcht heeft. Laten we vooral doorgaan op het recht op abortus zelf en dat vrouwen/ mensen daar zelf over mogen beslissen of dat dit recht afgepakt wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:15

naranja1 schreef:
Lieve mensen, laten we niet discussiëren over de inhoud van abortus. En de vraag wanneer een baby levensrecht heeft. Laten we vooral doorgaan op het recht op abortus zelf en dat vrouwen/ mensen daar zelf over mogen beslissen of dat dit recht afgepakt wordt.

Eens. Enzino mag daarvoor een nieuw topic aanmaken zo hij dat wenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:28

Ik wens daar geen topic over aan te maken want veel meer heb ik er ook niet over te vertellen.

Het recht wordt ook alleen tot in zoverre "afgepakt" als dat het in het verleden onterecht gegeven was.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:30

enzino schreef:
Ik wens daar geen topic over aan te maken want veel meer heb ik er ook niet over te vertellen.

Het recht wordt ook alleen tot in zoverre "afgepakt" als dat het in het verleden onterecht gegeven was.

Onterecht? Waarom vind je het onterecht gegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 13:37

Ik vind het niet onterecht gegeven, het Hooggerechtshof in Amerika vind het onterecht gegeven en daarom willen ze Roe v Wade terugdraaien. Mijn mening doet er weinig toe, hun mening doet er flink toe.