Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:@mvdende: kijk even dit filmpje, ook op de NOS site:
https://nos.nl/collectie/13869/video/23 ... -erftstadt
En probeer het dan nog een keer....
Brainless schreef:DuoPenotti schreef:Ik vind jullie reactie op mvdende nu ook wel wat hard.
Als je alleen naar die voor en na foto kijkt zie ik eerste instantie ook geen huizen die weg zijn.
De foto van "na" is nog tijdens de overstroming, daar stroomt het water nog.
Na die foto is er veel meer schade ontstaan.
DuoPenotti schreef:Ik vind jullie reactie op mvdende nu ook wel wat hard.
Als je alleen naar die voor en na foto kijkt zie ik eerste instantie ook geen huizen die weg zijn.
Het zal vast wel zo zijn hoor als jullie dat zeggen, maar zo op mijn mobieltje krijg ik ze ook niet ontdekt.
En dan heb ik het echt alleen even over die voor en na foto.
Niet over de rest van de nieuwsberichten zodat je weet dat het daar meer dan verschrikkelijk is.
mvdende schreef:magda_90 schreef:Ooh wauw... in dat "alleen maar groter geworden gat" liggen in elk geval vier huizen...
Ik zie geen ontbrekende huizen? Alle huizen die ik op de "voor" foto zie, zie ik óók op de "na" foto?
Iig dacht ik bij het eerst zien van de foto dat dat gat "uit het niets" was ontstaan.
Nu blijkt daar al een gat te hebben gezeten. De schade is natuurlijk groot, maar véél minder groot dan ik in eerste instantie had verwacht aan de hand van de foto.
Dorus schreef:Is dat nou echt nodig om iedere keer zo af te geven op iemand die er net wat anders tegenaan kijkt dan jij of het misschien een beetje ongelukkig verwoord? Lees er alsjeblief overheen, want van al dat gekibbel wordt het ook niet beter. Als dat gediscussieer over wat iemand wel of niet mag zeggen of vinden gaat helemaal nergens over.
Arabesk schreef:En al dat water moet heel Nederland nog door.....
Citaat:De waterstand van de Nederrijn en Lek stijgt de komende dagen. Donderdagochtend werd een waterstand van 11,84m+ NAP bij Lobith bereikt. De piek van het hoog water wordt in de nacht van zondag op maandag verwacht met een verwachte hoogte van 14,73m+ NAP bij Lobith. Deze piek passeert dinsdag het gebied van het hoogwaterschap HDSR. Met één tot twee dagen is het verhoogde water in de Lek bij Amerongen en verder westwaarts richting Schoonhoven. De verhoogde waterstanden leveren geen gevaar op voor de dijken, wel is het waterschap alert.
capopjekop schreef:Ik las in de liveblog dat ze bij de Waal en rijn geen problemen verwachten. Het water zal naar verwachting hetzelfde niveau bereiken als van de winter en dat kunnen de dijken aan. Alleen blijft het wel spannend wat de Maas gaat doen
Arabesk schreef:En al dat water moet heel Nederland nog door.....
Robijntjah schreef:Ik ga zo richting Baarlo en Kessel rijden. 2 auto's met 1.5 paards trailers beschikbaar. 0616487846
Citaat:Het hoogheemraadschap heeft de verwachtingen over de komst van hoog water weer bijgesteld. De piek wordt inmiddels in de avond van zaterdag 17 juli bij Lobith verwacht. Deze piek passeert dan op zondagavond Amerongen, Wijk bij Duurstede en Schalkwijk. In Amerongen staat het water nu 505 boven NAP.
Femke_Tweety schreef:Ik had een ander filmpje gezien van die aardverschuiving in Duitsland, maar die kan ik niet terugvinden.
Deze geeft ook aardig beeld.
Eerst hoe de boel afkalft richting mijn, vanaf ongeveer 20 seconden iets verder omhoog, in het dorp zelf.
Probeer te kijken waar de weg lag, en wat je nu ziet.
Daar is ook ongeveer anderhalve meter weg, je ziet eigenlijk alleen nog de betonnen rioolbuis die normaal gesproken dus ín de grond ligt, ónder de weg...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... e-berg-weg