Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:54

Ik denk dat het willen weten vooral is dat we eigenlijk graag zouden willen horen is; hij gaat herstellen. Op dat wonder hopen we allemaal :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:55

Ze zijn helemaal niets verplicht om naar buiten te brengen. Ga verder met je dagelijkse bezigheden en check een paar keer per dag het nieuws. Meer kun je niet doen. Je hoort/leest het vanzelf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:57

verootjoo schreef:
In zo’n korte tijd kan je misschien ook helemaal geen goede prognose geven.
En misschien wordt het ook wel niet naar buiten gebracht omdat het nadelig kan zijn als de verdachten het weten.

dit. Er is altijd een reden waarom iets niet wordt gemeld. En in sommige gevallen is er ook niet anders te melden dan 'hij vecht voor zijn leven'. Een prognose kun je misschien nu nog helemaal niet maken. Of willen mensen weten of er een kogel in zat, of die kogel is verwijderd, of er extra bloedingen waren etc etc etc? Dat heeft toch heel weinig zin om te weten voor de buitenwereld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:00

Ik wil als nabestaande van een slachtoffer van een vergismoord door meerdere schoten toch me mengen.

De laatste anderhalve dag roept hier bij mijn hele familie veel op.

Ik heb de filmpjes niet gekeken, ik vind het bizar dat die rondgaan. Binnen onze eigen kring heeft mijn man die ook ontvangen en geloof mij, die persoon gaat dat van mij nog horen.

Mijn hart gaat uit naar de familie van Peter. Je komt zomaar zelf in een slechte film terecht en je kan er niks tegen doen.

Voer alsjeblieft de discussie over Peter zijn eigen aandeel wel of niet, in je eigen kring maar zorg ervoor dat nabestaanden die nergens kunnen lezen. Je hebt geen idee hoe je iemand hiermee raakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-21 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:01

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat het willen weten vooral is dat we eigenlijk graag zouden willen horen is; hij gaat herstellen. Op dat wonder hopen we allemaal :j

Ja, zou ik ook graag willen horen. Maar dat is nog niet te zeggen, eerst moet het overtollige bloed en vocht uit het hoofd. Dat duurt even, en daarna kan je de balans op maken van de schade en een voorlopige prognose geven van het herstel.

Maar het is nu 2 dagen geleden, geef het wat tijd. We horen vanzelf wat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:04

verootjoo schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja, zou ik ook graag willen horen. Maar dat is nog niet te zeggen, eerst moet het overtollige bloed en vocht uit het hoofd. Dat duurt even, en daarna kan je de balans op maken van de schade en een voorlopige prognose geven van het herstel.

Maar het is nu 2 dagen geleden, geef het wat tijd. We horen vanzelf wat.

Dat weet ik, maar dat bedoel ik ook helemaal niet dat ze dus maar wat moeten gaan zeggen.
Ik weet ook dat het nog niet kan zo snel al.

Ik denk gewoon als sommige zeggen ik wil graag meer weten het een soort van bezorgdheid is, het hopen op goed nieuws is.
Niet omdat ze ongeduldig zijn of nieuwsgierig of andere negatieve termen, maar gewoon zo in hun hart hopen dat deze man en goed uit gaat komen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:11

Caboby schreef:
eilleen333 schreef:
Ik vind het wel frustrerend dat het zo lang duurt voordat er iets naar buiten komt over de actuele situatie. Ik snap het wel, maar ben echt ontzettend benieuwd wat er nou precies aan de hand is en wat de prognose daarmee wordt.

Er wordt regelmatig gezegd dat hij nog steeds in levensgevaar verkeert. Wat moeten ze nog meer vertellen?
Het is nog geen 48 uur geleden, ik denk niet dat er al echte prognoses gesteld kunnen worden.

Oprechte vraag hoor, maar ik krijg rondom deze situatie echt het gevoel alsof iedereen alles tot in detail moet weten. Als er iets is wat belangrijk is, wordt dat vast naar buiten gebracht.

Ik bedoel het ook niet als kritiek, ik snap het helemaal. De familie heeft rust en tijd nodig, en zijn niemand iets verschuldigd ofzo. Ik ben alleen gewoon een nieuwsgierig aagje met het geduld van een doperwt en ik hoop zo dat Peter zijn crime verslagen weer kan doen in de toekomst. Fantastische man is het!

Mijn leven gaat inderdaad verder. Denk er wel veel aan. Als deze man straks zijn werk niet meer zou kunnen doen is dat een enorm verlies voor Nederland (en buitenland). Er zijn te weinig Peter R. de Vriezen op deze wereld. Sterker nog, er is er maar 1 die zich zo in een zaak kan vastbijten als hij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:11

Robijntjah schreef:
Ik wil als nabestaande van een slachtoffer van een vergismoord door meerdere schoten toch me mengen.

De laatste anderhalve dag roept hier bij mijn hele familie veel op.

Ik heb de filmpjes niet gekeken, ik vind het bizar dat die rondgaan. Binnen onze eigen kring heeft mijn man die ook ontvangen en geloof mij, die persoon gaat dat van mij nog horen.

Mijn hart gaat uit naar de familie van Peter. Je komt zomaar zelf in een slechte film terecht en je kan er niks tegen doen.

Voer alsjeblieft de discussie over Peter zijn eigen aandeel wel of niet, in je eigen kring maar zorg ervoor dat nabestaanden die nergens kunnen lezen. Je hebt geen idee hoe je iemand hiermee raakt.

Jullie ook heel veel sterkte nu Robijntjah, nu dit voor jullie wellicht oude wonden openrijt.

Ik hoop zo dat hij overleeft en de daders / opdrachtgevers in de ogen kan kijken.
Ik heb geen idee waarom er geen nieuws over hem is. Geen bericht goed bericht? Geen bericht = we geven de familie de tijd om zonder al teveel "druk van buitenaf" eea te kunnen regelen? Geen bericht = hopen dat de opdrachtgevers een fout gaan maken? Geen idee. Ik hoop het eerste.

DuoPenotti

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:13

Geen bericht is denk ik nu ook dat ze het echt nog niet weten.
Nog geen 48 uur is erg kort voor duidelijke diagnoses.

Maar in dit geval kan er zeker meespelen richting daders/opdrachtgevers.

Robijn wat erg...jeu heftig zeg.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:30

Ik ben geen arts maar heb op een andere manier te maken gehad met hersenschade. Een prognose geven is bij hersenschade heel lastig, is heel onvoorspelbaar. Ik begrijp daarom wel dat er nog 'niets' bekend is.

Een prognose naar buiten brengen wat later misschien wel tegenvalt willen ze natuurlijk ook niet.

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:57

Kijk, ik snap dat het nieuws is. Maar waarom moeten zulke beelden op internet worden gezet en worden verspreid op social media? Het heeft geen toegevoegde waarde en het is nergens voor nodig. Draai de rollen eens om. Niemand wil zijn geliefde bebloed op straat zien liggen. Bovendien zullen die beelden nooit meer helemaal van internet verdwijnen, die blijven altijd wel ergens rondzwerven. De beelden van bijv. Pim Fortuyn en van de MH17 zijn net zo afschuwelijk. Voor mij voegen beelden van dode/zwaargewonde mensen helemaal niks toe. Het is al erg genoeg, maak het gewoon niet nog erger om zulke beelden te plaatsen. Stel dat hij er goed doorheen komt.
Dan kan ook hij die beelden terug zien op internet, hoe hij zo op straat lag. Dat wil toch niemand?? Dat is mijn mening.
Wat nu telt is dat hij zich er doorheen slaat en blijft vechten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:48

Charr91

natuurlijk is het vreselijk en mens ontwaardig, maar het is 2021 , en tegenwoordig normaal dat alles op social media komt. In dit geval een bekend persoon, maar was dit een Amerikaanse gangster geweest vinden we het allemaal prima.

Er doorheen slaan en vechten?

Ook zoiets dubbels, ik weet niet hoe het met Peter gaat en hoop ook dat hij hier goed door komt, met nadruk op goed.
Als de berichten kloppen is hij o.a 2x in zijn hoofd geschoten, de kans is zeer groot dat zijn hersenen beschadigd zijn, hoe ernstig weet ik natuurlijk niet. Maar ik hoop dat hij niet, als een kasplantje overleefd....

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:54

Ik vond het wel treffend wat Saskia Belleman bij Humberto zei gisteravond over Nederland als narcostaat. Dat iedereen die wel eens een lijntje snuift of een pilletje naar binnen werkt, hier feitelijk aan bij draagt (aan de narcostaat).

Ze hadden een gesprek over Peter, en over dat de criminaliteit steeds harder werd en hoe de criminaliteit in NL nu zo verspreid en goed georganiseerd is en verweven in de samenleving, dat het wel 10 jaar gaat duren om dit de kop in te drukken. Zij gaan er hierbij denk ik even van uit dat Taghi of een van zijn compagnons achter deze aanslag zit. Zeker de moeite waard om terug te kijken en ik ben het met Saskia eens, dat je niet een pilletje naar binnen kan gooien zonder eens na te denken over wat voor crimineel netwerk er achter zit en wat dat netwerk op zijn geweten heeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:57

Monchou schreef:
Ik vond het wel treffend wat Saskia Belleman bij Humberto zei gisteravond over Nederland als narcostaat. Dat iedereen die wel eens een lijntje snuift of een pilletje naar binnen werkt, hier feitelijk aan bij draagt (aan de narcostaat).

Ze hadden een gesprek over Peter, en over dat de criminaliteit steeds harder werd en hoe de criminaliteit in NL nu zo verspreid en goed georganiseerd is en verweven in de samenleving, dat het wel 10 jaar gaat duren om dit de kop in te drukken. Zij gaan er hierbij denk ik even van uit dat Taghi of een van zijn compagnons achter deze aanslag zit. Zeker de moeite waard om terug te kijken en ik ben het met Saskia eens, dat je niet een pilletje naar binnen kan gooien zonder eens na te denken over wat voor crimineel netwerk er achter zit en wat dat netwerk op zijn geweten heeft.

Eens met iedereen die een "onschuldig" pilletje neemt werkt er aan mee.
Mag men best eens aan denken bij gezellig op een festival staan....

Maar het gaat wel 10 jaar duren voor het de kop in te drukken ben ik het niet mee eens.
Dit gaat Nederland nooit meer lukken. Zijn "wij" veel te lief voor.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 13:59

Bedoelen jullie nu dat iedereen die drugs gebruikt mede verantwoordelijk is voor deze aanslag?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:02

ruitje schreef:
Bedoelen jullie nu dat iedereen die drugs gebruikt mede verantwoordelijk is voor deze aanslag?

Niet direct mede verantwoordelijk natuurlijk, maar het levert wel een bijdrage aan de criminaliteit rondom drugs. Dat pilletje wat je neemt komt ook ergens vandaan...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:02

IMANDRA schreef:
ruitje schreef:

Niet direct mede verantwoordelijk natuurlijk, maar het levert wel een bijdrage aan de criminaliteit rondom drugs. Dat pilletje wat je neemt komt ook ergens vandaan...

Dat :j

Zonder gebruik ook geen markt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:03

ruitje schreef:

Niet zo zwart wit, maar gebruik houdt de handel in stand.
Geen vraag is geen aanbod. Zolang mensen blijven gebruiken (wat ik sowieso al niet snap), blijft de markt gevuld worden

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:04

Precies wat Imandra zegt.

Verantwoordelijk is een groot woord. Ik ben ook niet verantwoordelijk voor wat er in het slachthuis in Ede gebeurt omdat ik graag een hamburger eet. Maar als ik hoor dat dit soort dingen (vaak) gebeuren en ik blijf willens en wetens elke avond een karbonade eten... ja .... dan neem ik de gevolgen schijnbaar voor lief.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:05

ruitje schreef:

Lees nog eens goed. Mede-verantwoordelijk voor het in stand houden van de criminaliteit rondom drugs, dat wordt beheerst door drugshandel, de zogenaamde Narcostaat.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 14:06

Ja, dus net zoals je als je auto rijd je verantwoordelijk bent voor de klimaatverandering en wanneer je biefstuk eet je verantwoordelijk benr voor dierenleed en wanneer je kleding koopt bij de primark je verantwoordelijk bent voor moderne slavernij?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:09

ruitje schreef:
Ja, dus net zoals je als je auto rijd je verantwoordelijk bent voor de klimaatverandering en wanneer je biefstuk eet je verantwoordelijk benr voor dierenleed en wanneer je kleding koopt bij de primark je verantwoordelijk bent voor moderne slavernij?

Nee. Mede-verantwoordelijk voor het in stand houden van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:19

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:22

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:24

Maar nu is het niet legaal dus hou je het mede in stand.
Ook bijvoorbeeld de dumpingen van het afval. Uiteraard van hele aan de orde dan een aanslag op het leven. Maar hier in het buitengebied bijna wekelijks weer ergens vaten. Dat komt toch door de mensen die nu een pilletje willen.