Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Op een bijeenkomst in september van jonge voedselexperts in Wageningen gaf een woordvoerder van Wakker Dier toe wel wat te zien in genetische modificatie van vee als dat bijvoorbeeld de noodzaak tot pijnlijk onthoornen van koeien vermindert, terwijl een jonge boer verklaarde het niet erg te vinden als 30 procent van zijn collega’s zou moeten stoppen om land terug te geven aan de natuur. Maar, stelden beiden, ‘dat krijgen we nooit verkocht aan de achterban’.
ruitje schreef:Mensen zijn geen dieren. Dat betekent dat dieren andere rechten hebben. Zullen we gewoon even vanuit daar blijven discussiëren i.p.v. de gedachte dat het mensen zijn, word echt een onmogelijke discussie anders.
pmarena schreef:Ik vind het altijd zo jammer dat er zo allergisch gereageerd moet worden op bepaalde vergelijkingen. Niemand vergelijkt je met een Nazi.... Iemand heeft op zich toch best een punt, als die zegt dat het gevoelsmatig tot een ding terugbrengen van een dier waardoor er zo mee gesold wordt, doet denken aan wat de Nazi's deden -> het behandelen als dingen zonder gevoel, zonder rechten.
Als je ziet hoe dieren in kratten gesmeten worden enzo dan is dat toch gewoon zo dat zoiets soortgelijks speelt. Dan zeg je nog niet "Juval is een Nazi" ....
pmarena schreef:Ik vind het altijd zo jammer dat er zo allergisch gereageerd moet worden op bepaalde vergelijkingen. Niemand vergelijkt je met een Nazi.... Iemand heeft op zich toch best een punt, als die zegt dat het gevoelsmatig tot een ding terugbrengen van een dier waardoor er zo mee gesold wordt, doet denken aan wat de Nazi's deden -> het behandelen als dingen zonder gevoel, zonder rechten.
Als je ziet hoe dieren in kratten gesmeten worden enzo dan is dat toch gewoon zo dat zoiets soortgelijks speelt. Dan zeg je nog niet "Juval is een Nazi" ....
Achterom schreef:pmarena schreef:Ik vind het altijd zo jammer dat er zo allergisch gereageerd moet worden op bepaalde vergelijkingen. Niemand vergelijkt je met een Nazi.... Iemand heeft op zich toch best een punt, als die zegt dat het gevoelsmatig tot een ding terugbrengen van een dier waardoor er zo mee gesold wordt, doet denken aan wat de Nazi's deden -> het behandelen als dingen zonder gevoel, zonder rechten.
Jammer? Misschien wordt het voor degenen die dit soort vergelijkingen gepast vinden tijd voor een bezoekje aan Auschwitz. Echt, ongelooflijk stupide dat je dit probeert goed te praten.
_Mir schreef:Achterom schreef:Jammer? Misschien wordt het voor degenen die dit soort vergelijkingen gepast vinden tijd voor een bezoekje aan Auschwitz. Echt, ongelooflijk stupide dat je dit probeert goed te praten.
Ja, precies. Als je beelden bekijkt van Auschwitz dat is precies hoe dieren vandaag de dag worden be(mis)handeld in de vee-industrie. Walgelijk dus.
pmarena schreef:... een opmerking over een deel van de vee-industrie en dat niet meteen op ieder vezel ervan te betrekken, waar het geen betrekking op heeft, want het wordt niet over de 1 of andere bokker persoonlijk gezegd toch....
Citaat:Als je beelden bekijkt van Auschwitz dat is precies hoe dieren vandaag de dag worden be(mis)handeld in de vee-industrie
pmarena schreef:Ik kan het ook niet helpen dat er zich toch steeds een bepaalde associatie opdrong als ik hier langs die rijtjes met barakken reed, op een afgesloten terrein, waar die nertsen in hun gevangenschap hun klöte-leventje moesten lijden om uiteindelijk door vergassing om het leven te komen.... Leuk is het niet, maar er is nu eenmaal maar 1 situatie waar ik hele sterke raakvlakken mee zie
Citaat:Cer: er staan ook niet "alle zonder uitzondering" dus tja als het daar om gaat.
pmarena schreef:Ja het is wel provocerend natuurlijk
Maarja als je aan wilt geven hoe erg je het vindt dat dieren als een ding gezien worden, en anderen wil laten beseffen hoe erg dat exact is, dan heb je ook weinig andere opties dan een situatie erbij halen waarin mensen op een soortgelijke manier behandeld werden.
Ik kan het ook niet helpen dat er zich toch steeds een bepaalde associatie opdrong als ik hier langs die rijtjes met barakken reed, op een afgesloten terrein, waar die nertsen in hun gevangenschap hun klöte-leventje moesten lijden om uiteindelijk door vergassing om het leven te komen.... Leuk is het niet, maar er is nu eenmaal maar 1 situatie waar ik hele sterke raakvlakken mee zie
Cer: er staan ook niet "alle zonder uitzondering" dus tja als het daar om gaat.