Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:34

Dat stukje over dat hij niet weet of hij de aankomende verkiezingsuitslag gaat accepteren omdat hij het stemmen via de post niet vertrouwt, vind ik best wel zorgwekkend...
Maar al deze ontwikkelingen zijn reden tot ongerustheid imo.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:01

Phoe, wat een eenzijdig geschreven stuk. Is het een opiniestuk of is dit wat tegenwoordig door gaat voor journalisme?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:04

enzino schreef:
Phoe, wat een eenzijdig geschreven stuk. Is het een opiniestuk of is dit wat tegenwoordig door gaat voor journalisme?

Heb je een nieuwslink die een andere kant laat zien?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:12

enzino schreef:

Zou je kunnen toelichten waarom je dit eenzijdig geschreven vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:17

Ann schreef:
enzino schreef:

Heb je een nieuwslink die een andere kant laat zien?

Interessante vraag, want dat zou je natuurlijk in een journalistiek artikel verwachten. De ene zegt dit, de ander zegt dat, wij hebben een derde en onafhankelijke partij gevonden en die is het met de ene eens, maar we hebben ook iemand van aanzien gevonden die het met de ander eens is.

Hier lees ik echter een volledig eenzijdig verhaal, zonder enige moeite om feiten te checken. De gaten in het betoog zijn zo duidelijk dat ik niet snap dat de Volkskrant zoiets publiceert.

"Een activist vermomd als journalist"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:21

"Als je er quotemarks omheen zet is het meer waar"

Maar verder... waar doel je precies op? Kun je er ook een inhoudelijke reactie van maken?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:41

enzino schreef:
Interessante vraag, want dat zou je natuurlijk in een journalistiek artikel verwachten. De ene zegt dit, de ander zegt dat, wij hebben een derde en onafhankelijke partij gevonden en die is het met de ene eens, maar we hebben ook iemand van aanzien gevonden die het met de ander eens is.

Hier lees ik echter een volledig eenzijdig verhaal, zonder enige moeite om feiten te checken. De gaten in het betoog zijn zo duidelijk dat ik niet snap dat de Volkskrant zoiets publiceert.

"Een activist vermomd als journalist"

Met alle respect, je zit er gewoon omheen te praten in mijn ogen. :-) Ik zou ook graag een meer inhoudelijke reactie van je willen zien, maar je bent niets verplicht natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:44

Misschien een ietsje geduld? Ik zit momenteel op mijn mobiel wat het wat moeilijk maakt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:07

Dit artikel geeft m.i. een goed beeld van wat er gaande is in Portland:
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-53466718
De demonstranten gaan hier en daar zeker over de schreef (hekken slopen).
Maar het beeld van een anarchistische bende en een machteloze lokale overheid en politie, wat Trump ervan wil maken, is zwaar overtrokken. Hij wil echter koste wat kost zijn imago van law and order-president versterken met het oog op de verkiezingen. Federale troepen in camouflagepakken afsturen op relschoppers, dat doet het bij zijn harde kern aanhangers natuurlijk goed. En het leidt de aandacht af (hoopt Trump) van de nog steeds uitbreidende corona-epidemie en zijn hopeloze beleid op dat vlak.
Je ziet anderzijds dat, logischerwijs, de Democraten ook reageren met een schuin oog richting verkiezingen. Pelosi bijv. omschreef het federale optreden in Portland in termen van 'een stap op weg naar een dictatuur'. Dat is m.i. echt een brug te ver, maar naar mijn idee moet ook dat gewoon gezien worden als verkiezingsretoriek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:14

nps schreef:
Zou je kunnen toelichten waarom je dit eenzijdig geschreven vind?

Om maar wat stukken te quoten uit het artikel wat de eenzijdigheid duidelijk maakt:

Eerste paragraaf:
Citaat:
federale agenten ... huis hielden in Portland

Huis hielden = negatieve connotatie.

Tweede paragraaf:
Citaat:
Critici vrezen voor een nieuwe en ‘ongrondwettelijke’ geheime politie.

Is die vrees gegrond? Wat zeiden de experts die je als journalist natuurlijk hebt ondervraagd?

Paragraaf 3 t/m 5: feitelijk

Paragraaf 6:
Citaat:
In de Verenigde Staten groeit de ophef over de inzet van de federale agenten in Portland

Welke meetmethode is toegepast om tot deze conclusie te komen? Zijn er misschien ook mensen die deze inzet juist zien als dat ze hun veiligheid terug krijgen? Waarom alleen de ophef noemen, wat een kant van het verhaal is?

Paragraaf 7 t/m 9: feitelijk

Paragraaf 10:
Citaat:
De federale agenten ... zijn zich de afgelopen twee weken steeds agressiever gaan gedragen.

Waar is dit op gebaseerd? Is daar een reden voor, zoals toenemende agressie van de betogers? Ik lees een voorval wat mogelijk een ongeluk is (projectiel in gezicht) wat een vorm van agressie zou kunnen zijn, maar is dat het bewijs dat het ze zich de afgelopen 2 weken steeds agressiever zijn gaan gedragen?

Paragraaf 11 en 12:
Een arrestant claimt niet te weten waar hij voor aangehouden is en in dezelfde paragraaf lezen we dat er nog 13 anderen vast zitten. Suggereert dat niet dat die andere 13 om gelijkwaardige twijfelachtige redenen vast zitten? Mogelijk zitten die andere 13 voor poging tot moord of verkrachting, maar hoe het in het verhaal van Pettibone is geschreven lijkt het alsof ze allemaal voor niets vast zitten.

Paragraaf 13:
Quote van anti-trump activist, hebben we straks ook een quote van een pro-trump activist om de andere kant te lezen? Retorische vraag natuurlijk...

Paragraaf 14 t/m 19: feitelijk

Paragraaf 20 en 21:
Trump zegt dat de lokale politie de controle kwijt is, de burgemeester ontkent dat. Dus beschrijf eens in een paragraaf of 2 waar het nou over gaat: hoeveel betogers, wat doen ze, is het daar nog veilig, kan de politie de wet nog handhaven? Is dat niet belangrijk om perspectief te krijgen? Is de burgemeester de controle kwijt en heeft Trump daarom reden om in te grijpen, of is alles nog in de hand en moet Trump zich er niet mee bemoeien?

Paragraaf 22:
Citaat:
Lokale journalisten signaleerden ...

Alle lokale journalisten, of slechts de journalisten die de democraten steunen en anti-trump zijn? Hoeveel journalisten spreken we hier over?

Citaat:
... op diverse plekken brandjes ...

Kunnen we dat scharen onder dat er zo goed als geen reactie was? Waren er hiervoor geen brandjes en is dit slechts een kleine reactie die de moeite van het vermelden niet waard is? Hadden we nou maar een inzicht in hoe de protesten er tot nu toe aan toe zijn gegaan.

Paragraaf 23: feitelijk

Paragraaf 24: Benieuwd of die persoon ter plekke is opgepakt, want dat zou inzicht kunnen geven of de lokale politie nog controle over de situatie heeft (tenminste op dat specifieke moment).

Paragraaf 25 t/m 29: feitelijk

Paragraaf 30:
Citaat:
Op de betreffende video is echter in geen velden of wegen een grote gewelddadige menigte te bekennen.

Niet erg neutraal uitgedrukt, waarom niet "dit kom niet bevestigd worden met behulp van de videobeelden die een omstander had gemaakt". In geen velden of wegen impliceert dat het een leugen is. Misschien was er een grote en gewelddadige menigte wel degelijk die kant op aan het gaan, maar waren ze nog niet in beeld. Mogelijk kregen de agenten dit door via hun portofoon?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:02

Ben het wel met je eens hoor Enzino. Gewoon niet zo aardig. Je hoeft maar even 4 jaar structureel de democratie en de rechtstaat te schofferen, en als je dan even een geheim politietje maakt die burgers oppakt, dan ben je meteen de kwaaie pier. Da's best flauw.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:06

Misschien kun je, aanvullend op het tot in de details fileren van 1 VK-reportage, ook eens inhoudelijk ingaan op deze zaak Enzino? Ervan uitgaande dat jij objectievere bronnen tot je beschikking hebt waar je je visie op kunt baseren. Dat lijkt mij wat meer on topic.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:15

Het is een krantenartikel, geen wetenschappelijk artikel met een uitgebreide literatuurlijst om het artikel te onderbouwen. De subjectiviteit valt dus ook prima mee. Er wordt gemeld wie de bronnen zijn, waar ze hun verhaal op baseren en je kan dus zelf op basis van die bronnen bepalen hoe betrouwbaar je ze vindt. Daarnaast worden er ook federale bronnen aangehaald, zoals Wolf die vertelt waarom hij vindt dat ze daar goed bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 04:40

Het lijkt mij van het grootste belang dat de vrede hersteld wordt in Portland en daartoe moet de groep georganiseerde criminelen die achter de onrust zitten voor het gerecht worden gebracht. Een eerste stap zou moeten zijn dat de burgemeester toegeeft geen controle over het gebied te hebben, na 53 dagen van gewelddadigheden is er nog geen einde in zicht en mensen daar leven in angst. Er is niets mis met geweldloos protesteren, maar dit is van een volledig andere orde.

Citaat:
“These individuals we’re talking about are not protesters, they’re criminals,” Morgan said on Monday reacting to Wheeler’s comments.

“Every night, they’re willfully coordinating, organizing, and planning to intentionally attack and destroy federal property and harm federal agents and officers. Those are criminals.”

“That's why we’re there and we’re not going anywhere,” he added.
https://www.foxnews.com/media/morgan-bl ... ed-reality

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:31

Ik zag gisteren een stukje uit de toespraak van Trumps buddy Kane West. Wat is dat voor figuur joh. Ik hoop serieus dat daar niemand intrapt. Wat een dramaqueen :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:25

enzino schreef:
Het lijkt mij van het grootste belang dat de vrede hersteld wordt in Portland en daartoe moet de groep georganiseerde criminelen die achter de onrust zitten voor het gerecht worden gebracht. Een eerste stap zou moeten zijn dat de burgemeester toegeeft geen controle over het gebied te hebben, na 53 dagen van gewelddadigheden is er nog geen einde in zicht en mensen daar leven in angst. Er is niets mis met geweldloos protesteren, maar dit is van een volledig andere orde.

Citaat:
“These individuals we’re talking about are not protesters, they’re criminals,” Morgan said on Monday reacting to Wheeler’s comments.

“Every night, they’re willfully coordinating, organizing, and planning to intentionally attack and destroy federal property and harm federal agents and officers. Those are criminals.”

“That's why we’re there and we’re not going anywhere,” he added.
https://www.foxnews.com/media/morgan-bl ... ed-reality

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:29

Cowboy55 schreef:

Ach, het is een krantenartikel, geen wetenschappelijk artikel met een uitgebreide literatuurlijst om het artikel te onderbouwen. De subjectiviteit valt dus ook prima mee. Er wordt gemeld wie de bronnen zijn, waar ze hun verhaal op baseren en je kan dus zelf op basis van die bronnen bepalen hoe betrouwbaar je ze vindt. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:35

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:

Ach, het is een krantenartikel, geen wetenschappelijk artikel met een uitgebreide literatuurlijst om het artikel te onderbouwen. De subjectiviteit valt dus ook prima mee. Er wordt gemeld wie de bronnen zijn, waar ze hun verhaal op baseren en je kan dus zelf op basis van die bronnen bepalen hoe betrouwbaar je ze vindt. :)

Ik zal er geen flauwe grap over maken, maar het is enigszins hypocriet dat jij uitgebreid gaat zeuren over de validiteit van de bronnen die een ander post en vervolgens post je zonder blikken of blozen zelf zo’n zelfde bron…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:42

IMANDRA schreef:
Ik zal er geen flauwe grap over maken, maar het is enigszins hypocriet dat jij uitgebreid gaat zeuren over de validiteit van de bronnen die een ander post en vervolgens post je zonder blikken of blozen zelf zo’n zelfde bron…

En mijn uitgebreid "zeuren" werd simpelweg afgedaan met een "dat valt wel mee", maar daar stoor je je blijkbaar niet aan. Maakt jou dat dan ook niet hypocriet?

En ja, natuurlijk pak ik iets van Fox news zodat die reactie zou komen, dat zie je toch van mijlenver aankomen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:02

Enzino, jij wijst mensen er nogal graag op dat ze hun mening niet als feit moeten presenteren. Dat doe je hier zelf ook door zonder voorbehoud Fox na te kauwen dat de activisten georganiseerde criminelen zijn ('het is' in plaats van 'ik vind').
Expres Fox citeren om mensen uit hun tent te lokken, betekent dat dan dat jij Fox eigenlijk ook niet echt als objectieve cq betrouwbare nieuwsbron ziet?
Wat is nu eigenlijk je punt?

Denk jij overigens echt dat Trump oprecht bezorgd is over de openbare orde in Portland, en dat het sturen van de federale troepen niet vooral bedoeld is om de aandacht af te leiden van zijn falende coronabeleid en van het feit dat hij in alle peilingen, ook die van Fox, steeds verder achterligt op Biden?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:22

Maar zelfs als het een afleidingsmanoeuvre zou zijn die hem goed uitkomt, dan blijft toch nog steeds staan dat de lokale autoriteiten de onrusten nog altijd niet hebben kunnen bedwingen. Die protesten gaan nog altijd door, en de uitwassen ervan - hoewel Fox ze ongetwijfeld graag enorm uitvergroot - zijn er ook nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:25

@ Askja

Volgens mij begon ik mijn betoog met "Het lijkt mij", wat zou moeten aangeven dat wat volgt mijn mening is en niet een feit. Kan je je daar in vinden?

Ik zie Fox niet als een onafhankelijke betrouwbare bron nee, CNN ook niet en de Volkskrant ook niet. Jij wel? Mijn punt was dat het artikel van de volkskrant alles behalve objectief is. Wat is jouw mening daar over?

En ik denk dat Trump bezig is met zijn herverkiezingen en zich daarom zorgen maakt om Portland. Net zoals elke politici daar momenteel mee bezig is. De enige mensen die volgens mij oprecht bezorgd zijn over de openbare orde in Portland zijn mensen die direct te maken hebben met de protesten (lokale bewoners in die specifieke en aangrenzende gebieden en de mensen die daar werken). Wat denk jij, zou de burgemeester zich echt zorgen maken over de openbare orde, of voornamelijk over zijn baan?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:34

Als ik in Portland zou wonen zou ik blij zijn dat er eindelijk van hogerhand ingegrepen werd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:52

Enorm jammer dat het niveau wederom zakt binnen dit topic, zonde.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:10

elnienjo schreef:
Als ik in Portland zou wonen zou ik blij zijn dat er eindelijk van hogerhand ingegrepen werd.

Ik denk dat het tussen alle politiek gemanoeuvreer door heel moeilijk is om er achter te komen wat er echt speelt en hoe dat ter plekke door de 'gewone' inwoners van Portland ervaren wordt. Sterker nog, het is zelfs lastig om daar iets over te vinden.

De enige link die ik heb gevonden die niet vanuit mainstream politieke invalshoeken zoals Fox of CNN komt is deze van OregonLive, de online versie van The Oregonian.

Disclaimer: ik heb geen mission statement van The Oregonian gezien (wel gezocht maar niet gevonden) en heb dus geen idee wat hun politieke voorkeur is. Maar dit lijkt over huis-tuin-keuken inwoners van Portland te gaan en de manier zoals zij e.e.a. ervaren.

https://www.oregonlive.com/portland/202 ... rwise.html