Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:enzino schreef:Phoe, wat een eenzijdig geschreven stuk. Is het een opiniestuk of is dit wat tegenwoordig door gaat voor journalisme?
Heb je een nieuwslink die een andere kant laat zien?
enzino schreef:Interessante vraag, want dat zou je natuurlijk in een journalistiek artikel verwachten. De ene zegt dit, de ander zegt dat, wij hebben een derde en onafhankelijke partij gevonden en die is het met de ene eens, maar we hebben ook iemand van aanzien gevonden die het met de ander eens is.
Hier lees ik echter een volledig eenzijdig verhaal, zonder enige moeite om feiten te checken. De gaten in het betoog zijn zo duidelijk dat ik niet snap dat de Volkskrant zoiets publiceert.
"Een activist vermomd als journalist"
nps schreef:Zou je kunnen toelichten waarom je dit eenzijdig geschreven vind?
Citaat:federale agenten ... huis hielden in Portland
Citaat:Critici vrezen voor een nieuwe en ‘ongrondwettelijke’ geheime politie.
Citaat:In de Verenigde Staten groeit de ophef over de inzet van de federale agenten in Portland
Citaat:De federale agenten ... zijn zich de afgelopen twee weken steeds agressiever gaan gedragen.
Citaat:Lokale journalisten signaleerden ...
Citaat:... op diverse plekken brandjes ...
Citaat:Op de betreffende video is echter in geen velden of wegen een grote gewelddadige menigte te bekennen.
https://www.foxnews.com/media/morgan-bl ... ed-realityCitaat:“These individuals we’re talking about are not protesters, they’re criminals,” Morgan said on Monday reacting to Wheeler’s comments.
“Every night, they’re willfully coordinating, organizing, and planning to intentionally attack and destroy federal property and harm federal agents and officers. Those are criminals.”
“That's why we’re there and we’re not going anywhere,” he added.
enzino schreef:Het lijkt mij van het grootste belang dat de vrede hersteld wordt in Portland en daartoe moet de groep georganiseerde criminelen die achter de onrust zitten voor het gerecht worden gebracht. Een eerste stap zou moeten zijn dat de burgemeester toegeeft geen controle over het gebied te hebben, na 53 dagen van gewelddadigheden is er nog geen einde in zicht en mensen daar leven in angst. Er is niets mis met geweldloos protesteren, maar dit is van een volledig andere orde.https://www.foxnews.com/media/morgan-bl ... ed-realityCitaat:“These individuals we’re talking about are not protesters, they’re criminals,” Morgan said on Monday reacting to Wheeler’s comments.
“Every night, they’re willfully coordinating, organizing, and planning to intentionally attack and destroy federal property and harm federal agents and officers. Those are criminals.”
“That's why we’re there and we’re not going anywhere,” he added.
Cowboy55 schreef:Phoe, wat een eenzijdig geschreven stuk. Is het een opiniestuk of is dit wat tegenwoordig door gaat voor journalisme?
enzino schreef:Cowboy55 schreef:Phoe, wat een eenzijdig geschreven stuk. Is het een opiniestuk of is dit wat tegenwoordig door gaat voor journalisme?
Ach, het is een krantenartikel, geen wetenschappelijk artikel met een uitgebreide literatuurlijst om het artikel te onderbouwen. De subjectiviteit valt dus ook prima mee. Er wordt gemeld wie de bronnen zijn, waar ze hun verhaal op baseren en je kan dus zelf op basis van die bronnen bepalen hoe betrouwbaar je ze vindt.
IMANDRA schreef:Ik zal er geen flauwe grap over maken, maar het is enigszins hypocriet dat jij uitgebreid gaat zeuren over de validiteit van de bronnen die een ander post en vervolgens post je zonder blikken of blozen zelf zo’n zelfde bron…
elnienjo schreef:Als ik in Portland zou wonen zou ik blij zijn dat er eindelijk van hogerhand ingegrepen werd.