Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luxx schreef:Ik vraag me altijd af van mezelf of ik dat zou doen, een broer of zus ter mijner faveure laten barsten, heb het andersom meegemaakt, en daarom zal ik dat dus ook nooit echt weten van mezelf. Doordat ik zelf mishandeld ben omdat ik ongewenst was met dus een gewenst broertje ernaast die daar heel gewoon in mee is gegaan heb ik (denk ik) een groot gevoel voor onrecht en denk ik dat ik daar niet in mee zou gaan. Maar wie weet... Heb altijd gedacht dat hij wanneer hij volwassen zou zijn de zaken helderder zou zien maar dat bleek niet zo te zijn. Ben op het moment 't Hooge nest aan het lezen, over de oorlog en ik vraag me dan de hele tijd af aan welke kant ik zou staan, of ik voor mezelf zou kiezen of dat ik mensen zou zijn gaan helpen, door wat ik zelf heb meegemaakt denk ik het laatste, maar dat zal je nooit weten tenzij je in de situatie terecht komt
tienus63 schreef:Ik vind het ook bijzonder dat al aangetroffen privé beelden gebruikt mochten worden voor de docu.
Of is dit materiaal wat hij zelf online had gezet?
tienus63 schreef:Privébezit van wie?
Van de oudste kinderen of is het van de vader?
Hij heeft immers meeste beelden gemaakt.
Zonnebloem92 schreef:Ik moet die van gisteren nog zien, maar ik vraag mij af of die jongere kinderen toestemming hebben gegeven om beelden van hen van vroeger uit te zenden?
pmarena schreef:Dat vroeg / vraag ik me inderdaad ook af, want op zich vind ik het niet zo netjes wanneer iemand ander aan te wereld laat zien hoe je als kind mishandeld werd door je vader.... dat meisje op die stoel zal 1 van de kleintjes zijn geweest....
Ben wel benieuwd wat het verhaal daar achter is waarom ze degenen die niet mee wilden werken, toch (als klein kind) in beeld brengen want gevoelsmatig is dat niet fair.
linoleum schreef:Het is ook wel lastig voor te stellen natuurlijk voor ons. Die jongste kinderen hebben nooit anders meegemaakt. Maar ook nooit anders kunnen zien. Ze kunnen het nergens mee vergelijken. Hun referentiekader verschilt zoooooveel van de oudere kinderen. Die hebben op school gezien en gehoord dat het heel anders kan en hoort. Dat hoor je Edino ook zeggen, ze hebben 0 seksuele ervaring of opvoeding, dus voor hun is seksueel misbruik ook iets heel ontastbaars waarschijnlijk.
Als je dan als jongste kinderen niet ongelukkig bent met je leven, dan snap ik heel goed dat hun er zo instaan.