Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nynke55 schreef:Wat is het Portugal 2.0 beleid?
Shaggy09 schreef:MyWishMax schreef:Nou ja, onder invloed zijn kan wel strafbaar zijn met alcohol. Openbaar dronkenschap is strafbaar.
Klopt. Maar had het even over op een festival of feest of thuis oid.
nynke55 schreef:sureido schreef:Je gaat niet elke dag xtc gebruiken dat doet echt bijna niemandalcohol wel.
Er zijn echt een heleboel mensen die niet elke dag alcohol drinken hoor, behalve dan alcoholisten. Net als drugsverslaafden, die gebruiken ook elke dag.
Maar terugkomend op het vorige bericht: 1 x per week dan 1 pilletje legaliseren? Dat lijkt jou wel haalbaar?
nynke55 schreef:Sanso, als je even verder terugleest, zie je waarom ik dit zeg. Er word gezegd dat alcohol schadelijker is dan 1 pilletje xtc. In dat geval zou je dan 1 pilletje xtc kunnen legaliseren. Maar zo werkt dat natuurlijk niet.
nynke55 schreef:"Ja maar je kunt de gebruikers hoeveelheden van alcohol en XTC totaal niet vergelijken.
1 pilletje kun je niet gelijk stellen aan 1 glas alcohol oid."
Nee, daarom kun je ook niet stellen dat alcohol slechter is dan xtc, het gaat om hoeveelheden.
Maar als je van het terrein afgaat en onder invloed van wat dan ook achter het stuur stapt, wil ik toch wel graag dat iemand je tegenhoud. En laten we nou niet doen alsof we allemaal even slim en verantwoordelijk bezig zijn.
Shaggy09 schreef:@MWM, alcohol mag gewoon op feesten en festivals genuttigd en verkocht worden. Behalve als je je in een alcoholvrije zone bevind. Maar uiteraard zullen er niet zo snel festivals precies in zo'n zone worden gepland.
Je mag niet onder invloed deelnemen aan het verkeer denk aan fietsen/lopen/autorijden e.d
Maar als jij even van het festivalterrein afgaat met je dronken hoofd om iemand te bellen of wat dan ook gaan ze je echt niet bekeuren hoor. Uit mijn ervaringen niet.
sureido schreef:Stop alsjeblieft met die dooddoener ‘1 blikje is minder slecht dan 15.000 pillen’, het gaat hier gewoon om normaal gebruik en dat weet jij zelf ook heel goed.
MyWishMax schreef:Ik kan onder invloed van alcohol toch ook beslissen niet te gaan rijden? Ik doe dat nooit namelijk. Of niks drinken, of 1 drankje als we daarna nog lang blijven en ik moet rijden. Zodra ik meer drink, zelfs vroeger te veel ben ik nooit in de auto gestapt.
nynke55 schreef:Air, het lijstje van Jellinek noemt 15 middelen die slecht voor je zijn, of voor je omgeving, het zegt niet dat 1 blikje bier slechter is dan 15000 xtc pillen.
"Mensen die dronken of leip in de auto stappen doen dat niet door de alcohol of door de drugs, maar door wie zij op dat moment als persoon zijn." Dit begrijp ik ook niet, de persoon die ze dan zijn, is onder
invloed van drank of drugs en kan dan op dat moment geen rationele beslissing nemen.
nynke55 schreef:Oke, een lijstje van middelen die schadelijk voor je zijn, dan. Crack is dan het schadelijkst en paddo's het minst schadelijk. Dat wil niet zeggen dat paddo's nauwelijks schadelijk zijn en het zegt ook niks over de hoeveelheid die je kunt gebruiken zonder dat het schadelijke gevolgen heeft.