corine1981 schreef:sureido schreef:Nee, ik vind dat als jij hier komt wonen omdat je vlucht oid uit je geboorteland, en je de boel komt verzieken, je het eerste vliegtuig terug moet pakken. Er word zelf gezegd dat we handen vol hebben aan 100% Nederlanders, nou, dan kunnen we rotzakken uit andere landen er echt niet bijhebben hoor.
Eens. Buiten dat heb ik mijn vraagtekens bij de genoemde statistieken.
Uit de verhalen van bevriende agenten en commissarissen hoor ik complete andere bevindingen, zeker in de grote steden.
Allochtone Nederlanders worden vaker opgepakt in verhouding tot autochtone Nederlanders. Dat klopt.
Die cijfers zeggen trouwens meer over het klimaat hier in Nederland en in hoeverre we "verdraagzaam" zijn dan over hoe schuldig die groep is. Als je naar de veroordelingen kijkt, slaat het juist de andere kant op (zoals eerder al benoemd door mij). Daar is trouwens een woord voor; etnisch profileren.
Dit is een waardevolle discussie trouwens, maar hoop niet dat deze inhoudelijke draai mensen weghoudt van het topic die hier juist steun willen betuigen en ervaringen willen delen. Mocht het wenselijk zijn, dan is het misschien een idee om hier een apart topic over te openen.