Schoten in tram Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:49

corine1981 schreef:
sureido schreef:
Nee, ik vind dat als jij hier komt wonen omdat je vlucht oid uit je geboorteland, en je de boel komt verzieken, je het eerste vliegtuig terug moet pakken. Er word zelf gezegd dat we handen vol hebben aan 100% Nederlanders, nou, dan kunnen we rotzakken uit andere landen er echt niet bijhebben hoor.

Eens. Buiten dat heb ik mijn vraagtekens bij de genoemde statistieken.
Uit de verhalen van bevriende agenten en commissarissen hoor ik complete andere bevindingen, zeker in de grote steden.

Allochtone Nederlanders worden vaker opgepakt in verhouding tot autochtone Nederlanders. Dat klopt.

Die cijfers zeggen trouwens meer over het klimaat hier in Nederland en in hoeverre we "verdraagzaam" zijn dan over hoe schuldig die groep is. Als je naar de veroordelingen kijkt, slaat het juist de andere kant op (zoals eerder al benoemd door mij). Daar is trouwens een woord voor; etnisch profileren.

Dit is een waardevolle discussie trouwens, maar hoop niet dat deze inhoudelijke draai mensen weghoudt van het topic die hier juist steun willen betuigen en ervaringen willen delen. Mocht het wenselijk zijn, dan is het misschien een idee om hier een apart topic over te openen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:49

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat er nog veel meer van dit soort gasten rondlopen die een criminele achtergrond hebben en banden met terroristische organisaties en die we hier lekker in Nederland houden. Wat dat betreft sta ik echt achter Baudet en Wilders. Zulke gasten moeten gewoon het land uit. Iedereen is hier welkom als ze werken, zich aanpassen en echt integreren. Zodra ze criminele activiteiten gaan ondernemen dan mogen ze terug.

Daar ben ik het compleet mee eens.
Ik vind de straffen hier ook zo lachwekkend.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:50

Benzz schreef:
corine1981 schreef:
Jup eens, geboren Nederlanders kun je helaas niet terug sturen maar het mag van mij allemaal harder aangepakt worden.

En waar sturen we de van oudsher Nederlanders naar toe als ze vervelend zijn?

Naar Australië... net zoals de Britten vroeger deden :Y) :7

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:50

StalNollie schreef:
Serenity jij beschrijft/omschrijft het zo netjes kan dan ook alleen maar zeggen dat ik het geheel met je eens ben

Corine verhalen/bevindingen zijn geen feiten/statistieken

Onzin, er is van de week bijvoorbeeld aangetoond dat een groot deel calamiteiten rondom de jaarwisseling niet gemeld wordt omdat agenten geen zin hebben in gedoe of het maar voor lief nemen...
De officiële statistieken kloppen daar dus niet.

Ik vind persoonlijke verhalen geloofwaardiger dan zgn zoethoudertjes van de autoriteiten

Tuurlijk willen die niet dat de waarheid naar boven komt want weet je wat er dan volgt: paniek.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:51

Shaggy09 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik denk dat er nog veel meer van dit soort gasten rondlopen die een criminele achtergrond hebben en banden met terroristische organisaties en die we hier lekker in Nederland houden. Wat dat betreft sta ik echt achter Baudet en Wilders. Zulke gasten moeten gewoon het land uit. Iedereen is hier welkom als ze werken, zich aanpassen en echt integreren. Zodra ze criminele activiteiten gaan ondernemen dan mogen ze terug.

Er is genoeg bewijs dat harder en strenger straffen niet werkt, kijk naar Amerika. Daar zijn de straffen extreem hoog en toch is de recidive veel hoger dan in Nederland.

Dat mensen hele erge dingen doen is verschrikkelijk, maar het menselijke aspect van hoe en waarom blijf ik heel belangrijk vinden. Waarom is iemand dit soort dingen gaan doen, en als iemand zo gestoord is dat deze niet meer te behandelen is, dan hebben we in Nederland gelukkig de straf : Levenslang.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:52

verootjoo schreef:
Naar Australië... net zoals de Britten vroeger deden :Y) :7

:D :D :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:54

Sorry hoor, Serenity, maar lees jij ergens dat ik het over gisteren heb?

Ik kom uit een dorp waar nu zoveel leed is met asielzoekers die allang terug moesten dat je mij niet meer overtuigd met 'we moeten ze hier houden'. Wat zijn dat pismannetjes zeg, en de politie/handhaving moet permanent door het centrum lopen om alles in de gaten te houden. Nee, hou maar op hoor. En dan in de krant blijkt dat onze gemeente het meest gestegen is in Brabant kwa criminaliteit. Lachen hoor!

Ik reageerde gewoon omdat er een discussie hier ontstond over terugsturen etc. Dat die gast van gisteren toevallig wel een 'Nederlander' (:+) is, kan best zo zijn. Maar als ik dat filmpje van Dumpert van hem zie, denk ik ook dat hij beter thuishoort in een land waar vrouwen niks waard zijn. Dus ik snap ook niet waarom hij zelf de keuze niet maakt om terug te keren :D

Serenity350

corine1981 schreef:
StalNollie schreef:
Serenity jij beschrijft/omschrijft het zo netjes kan dan ook alleen maar zeggen dat ik het geheel met je eens ben

Corine verhalen/bevindingen zijn geen feiten/statistieken

Onzin, er is van de week bijvoorbeeld aangetoond dat een groot deel calamiteiten rondom de jaarwisseling niet gemeld wordt omdat agenten geen zin hebben in gedoe of het maar voor lief nemen...
De officiële statistieken kloppen daar dus niet.

Ik vind persoonlijke verhalen geloofwaardiger dan zgn zoethoudertjes van de autoriteiten

Tuurlijk willen die niet dat de waarheid naar boven komt want weet je wat er dan volgt: paniek.

Huh? Het onderzoek dat je aanhaalt is van een heel andere orde.

De statistieken waarin eerder door mij en anderen naar verwezen worden zijn geen statistieken op basis van meldingen. Dat zijn statistieken op basis van de administratie van mensen die zijn aangehouden en meegenomen naar het bureau, en mensen die zijn veroordeeld door een rechtbank in Nederland. Ik ben het eens dat er op het gebied van statistieken nog lang niet altijd evenveel als volkomen feit moet worden aangedragen, maar in dit geval is het toch wel echt heel erg objectief.

Het onderzoek wat jij echter aanhaalt gaat over in hoeverre politieagenten zich bedreigd voelen tijdens hun werk, en dat de mate daarvan niet overeenkomt met de daadwerkelijke meldingen op papier. Dat is dus een belangrijk signaal dat op dat onderwerp nog veel aan de winkel is, maar is vanuit statistiek bezien niet met elkaar te vergelijken als je het gebruikt om aan te tonen dat statistiek in zn algeheel niet representatief is.

Matheno

sureido schreef:
Ben benieuwd of als die man met de cake een blanke NLer was het ook kippenvel was en rond ging op social media :)

Ik ben ook erg benieuwd naar meer duidelijkheid. Maar denk dat over een paar dagen pas echt duidelijk is wat er gebeurd is ..

Ook op Urk werden de politiemannen heel goed verzorgd. Koffie, saucijzenbroodjes, gebakjes.. Maar ook niets van verder in het nieuws.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:55

Benzz schreef:
Shaggy09 schreef:

Er is genoeg bewijs dat harder en strenger straffen niet werkt, kijk naar Amerika. Daar zijn de straffen extreem hoog en toch is de recidive veel hoger dan in Nederland.

Dat mensen hele erge dingen doen is verschrikkelijk, maar het menselijke aspect van hoe en waarom blijf ik heel belangrijk vinden. Waarom is iemand dit soort dingen gaan doen, en als iemand zo gestoord is dat deze niet meer te behandelen is, dan hebben we in Nederland gelukkig de straf : Levenslang.

Amerika en Nederland kun je totaal niet met elkaar vergelijken. Amerika is bijna even groot als Europa.
Daarnaast vind ik niet dat je het gelijk moet opschroeven naar Amerikaans niveau. Maar dat bijvoorbeeld een moordenaar die een politicus vermoord (aanstaand premier beter gezegd) na 12 jaar vrij komt vind ik belachelijk. En zo heb ik nog wel een aantal andere voorbeelden waar ik echt mijn hoofd bij schud.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:58

sureido schreef:
Sorry hoor, Serenity, maar lees jij ergens dat ik het over gisteren heb?

Ik kom uit een dorp waar nu zoveel leed is met asielzoekers die allang terug moesten dat je mij niet meer overtuigd met 'we moeten ze hier houden'. Wat zijn dat pismannetjes zeg, en de politie/handhaving moet permanent door het centrum lopen om alles in de gaten te houden. Nee, hou maar op hoor. En dan in de krant blijkt dat onze gemeente het meest gestegen is in Brabant kwa criminaliteit. Lachen hoor!

Ik reageerde gewoon omdat er een discussie hier ontstond over terugsturen etc. Dat die gast van gisteren toevallig wel een 'Nederlander' (:+) is, kan best zo zijn. Maar als ik dat filmpje van Dumpert van hem zie, denk ik ook dat hij beter thuishoort in een land waar vrouwen niks waard zijn. Dus ik snap ook niet waarom hij zelf de keuze niet maakt om terug te keren :D

Dus omdat ergens anders de rechten van vrouwen nog niet altijd goed beschermd worden moeten we daar alle mannen maar naartoe sturen die zich onvriendelijk tegen vrouwen gedragen?

Lekker fijn voor de vrouwen daar, en tegelijkertijd geef je daarmee ook een heel verkeerde boodschap af.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:58

Maar waarom is het vermoorden van een politicus ( want aanstaand premier zou hij echt niet worden) erger dan een gewoon mens vermoorden? Omdat de eerste is vermoord uit politieke geloofsovertuigingen? Is dat erger dan relationele overtuigingen of gewoon haat?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 16:59

Van binnen zijn we allemaal hetzelfde, geboren als baby's met geen weet voor de wereld. Het zijn voornamelijk onze hersenen die ervoor zorgen dat we anders zijn dan elkaar. Met de opvoeding, de keuzes die we maken en wat we doen met de prikkels om ons heen, dat is waar we allemaal veranderen.

Het maakt daarom niet uit waar je vandaan komt en wie het doet. Degene die het gedaan heeft, die krijgt schuld. Dat ligt niet aan het geloof of het land van afkomst, het ligt aan de keuzes die de persoon gemaakt heeft. Deze man kreeg hulp aangeboden, hij nam de keuze om de hulp af te wijzen en het donkere pad te bewandelen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:59

Matheno schreef:
sureido schreef:
Ben benieuwd of als die man met de cake een blanke NLer was het ook kippenvel was en rond ging op social media :)

Ik ben ook erg benieuwd naar meer duidelijkheid. Maar denk dat over een paar dagen pas echt duidelijk is wat er gebeurd is ..

Ook op Urk werden de politiemannen heel goed verzorgd. Koffie, saucijzenbroodjes, gebakjes.. Maar ook niets van verder in het nieuws.

En ik ken van alle kleuren en soorten voorbeelden van mensen die de hulpverleners een handje helpen, en het overgrote deel is ook niet viral gegaan.

Dat heeft niet te maken met of het gewaardeerd wordt of niet, dat heeft te maken met de omstandigheden eromheen. Een ingrijpende gebeurtenis als gisteren maakt ook dat dit soort beelden veel sneller worden doorgestuurd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:00

Serenity, jij leest alleen maar wat je wilt lezen en begrijpt totaal de hele boodschap niet of wel? Ik zeg OOK nergens dat we hem daarheen moeten sturen :') Zou wat zijn he?

Ik zal het nog maar eens uitleggen: Als die man het hier zo haat, waarom komt die hier dan wonen en zulke zieke dingen doen? Ik snap dat niet. Misschien jij wel?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:01

Benzz schreef:
Maar waarom is het vermoorden van een politicus ( want aanstaand premier zou hij echt niet worden) erger dan een gewoon mens vermoorden? Omdat de eerste is vermoord uit politieke geloofsovertuigingen? Is dat erger dan relationele overtuigingen of gewoon haat?

Ik vind dat niet erger dan een gewoon mens? Waar lees je dat? Ik benoem het alleen omdat het een belangrijk feit is.

Verder vind ik deze discussie totaal ongepast en off topic.

janouk
Blogger

Re: Schoten in tram Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:06

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:09

sureido schreef:
Serenity, jij leest alleen maar wat je wilt lezen en begrijpt totaal de hele boodschap niet of wel? Ik zeg OOK nergens dat we hem daarheen moeten sturen :') Zou wat zijn he?

Ik zal het nog maar eens uitleggen: Als die man het hier zo haat, waarom komt die hier dan wonen en zulke zieke dingen doen? Ik snap dat niet. Misschien jij wel?

Ik denk dat we elkaar inderdaad niet helemaal goed begrijpen.

Mijn reactie op je laatste zin; hij heeft er niet zelf voor gekozen hier te komen wonen, hij is op jonge leeftijd met zijn ouders naar Nederland mee verhuist.

Als de info klopt dat hij in de tussentijd terug is geweest naar Turkije dan zou je kunnen zeggen dat hij het hier inderdaad niet prettig vond. (Aanname)

Maar afgezien van dat, de problemen die deze jongen vertoont zeggen niet heel duidelijk "ik vind Nederland poedersuiker". Wat ik zie is een jongen die zich heel duidelijk afzet tegen de "gevestigde orde en de autoriteiten". De oorzaken daarvan liggen veel verder en breder en complexer dan alleen "ik vind Nederland poedersuiker". Er lopen heel veel jongeren, van zowel autochtone als allochtone afkomst, rond met deze problemen. Dat wijst eerder op een maatschappelijk probleem. Juist de spanning rondom het asielbeleid, de aanhoudende discriminatie op het gebied van werken, wonen en leven, segregatie in de voorgaande jaren en nu weer opnieuw, houden dergelijk gevoelens van ongenoegen in stand.

En voor de duidelijkheid, wat zijn probleem ook was, en welke tegenslagen hij ook heeft gehad in zijn leven, niets maar dan ook niets is een excuus voor wat hij gisteren heeft gedaan.

Wat ik wel probeer aan te geven is dat het een actie is die ongewoon is, dat de vinger wijzen naar asielbeleid, het straffensysteem in NL, en dat soort zaken, mijns inziens niet vruchtbaar is omdat daar het probleem niet direct vandaan komt. Wel bij het onbegrip en de angst die mensen voor elkaar kunnen hebben. En daarin ook niet te vergeten dat het een illusie is dat je alles maar voor kunt zijn. Er zijn altijd mensen die een keer door het lint gaan, wat voor reden dan ook. Preventief optreden helpt daarin maar tot op een bepaald punt. Als je echt alles voor wilt zijn moet je iedereen in zn huis opsluiten en iedereen zn vrijheid afnemen. Maar dan heb je denk ik als overheid een heel ander probleem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:07

Ik zie een 37 jarige , drugsverslaafde die het ene moment als man met baard en djeballa rondliep en die de scheiding van zijn vrouw niet kon verteren,die ondanks zijn geloof ook dronk en drugs gebruikte die vrouwen verkrachtte , waar blijkbaar uit zijn omgeving en ex vriendinen al voor gewaarschuwd was als zijnde psychopaat en uiteindelijk mensen overhoop knalt. Die nog een gevangenisstraf open heeft staan maar door de belofte van psychisch onderzoek toe te staan uit de gevangenis mocht. En hier past maar één straf, levenslang zonder kans om ooit nog weer in de maatschappij terug te keren.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:17

bigone schreef:
Ik zie een 37 jarige , drugsverslaafde die het ene moment als man met baard en djeballa rondliep en die de scheiding van zijn vrouw niet kon verteren,die ondanks zijn geloof ook dronk en drugs gebruikte die vrouwen verkrachtte , waar blijkbaar uit zijn omgeving en ex vriendinen al voor gewaarschuwd was als zijnde psychopaat en uiteindelijk mensen overhoop knalt. Die nog een gevangenisstraf open heeft staan maar door de belofte van psychisch onderzoek toe te staan uit de gevangenis mocht. En hier past maar één straf, levenslang zonder kans om ooit nog weer in de maatschappij terug te keren.

Ik weet dat het niet kan omdat hij zijn daden in Nederland heeft gedaan maar het liefst zie ik hem in de Turkse gevangenis :x

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:25

Citaat:
Wat ik wel probeer aan te geven is dat het een actie is die ongewoon is, dat de vinger wijzen naar asielbeleid, het straffensysteem in NL, en dat soort zaken, mijns inziens niet vruchtbaar is omdat daar het probleem niet direct vandaan komt. Wel bij het onbegrip en de angst die mensen voor elkaar kunnen hebben. En daarin ook niet te vergeten dat het een illusie is dat je alles maar voor kunt zijn. Er zijn altijd mensen die een keer door het lint gaan, wat voor reden dan ook. Preventief optreden helpt daarin maar tot op een bepaald punt. Als je echt alles voor wilt zijn moet je iedereen in zn huis opsluiten en iedereen zn vrijheid afnemen. Maar dan heb je denk ik als overheid een heel ander probleem.

En toch is dat een heel wezenlijke discussie, we zijn veel te papperig met zijn allen.
De jeugd leert nog maar mondjesmaat om respect te hebben voor autoriteit; ouders, leraren, hulpverleners, niets is heilig.
Misschien verplichte militaire dienst weer terug invoeren?

Ik heb echt een hard hoofd in de toekomst met de maatschappij zoals hij nu is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:25

Movement schreef:
Van binnen zijn we allemaal hetzelfde, geboren als baby's met geen weet voor de wereld. Het zijn voornamelijk onze hersenen die ervoor zorgen dat we anders zijn dan elkaar. Met de opvoeding, de keuzes die we maken en wat we doen met de prikkels om ons heen, dat is waar we allemaal veranderen.

Het maakt daarom niet uit waar je vandaan komt en wie het doet. Degene die het gedaan heeft, die krijgt schuld. Dat ligt niet aan het geloof of het land van afkomst, het ligt aan de keuzes die de persoon gemaakt heeft. Deze man kreeg hulp aangeboden, hij nam de keuze om de hulp af te wijzen en het donkere pad te bewandelen.

Ja en daar gaat het mis. Namelijk dat zo een eikel die hulp gewoon KAN afwijzen!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:28

Tsja, maar wanneer je niet geholpen wilt worden is dwingen toch ook geen optie.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:30

Ach nee, er lopen genoeg tijdbommen rond. Van velen (de meesten?) weten we niet eens hoeveel kronkels in hun hoofd en agressie in hun lijf ze hebben. Volgens mij bijna nooit te voorkomen. Valt me nog mee dat er niet veel vaker dit soort ellende voorbij komt.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:38

Inderdaad, zeker met het beleid rondom ggz, of zorg in zijn algemeenheid...

Ik denk ook dat een groot deel van al deze ellende niet zou gebeuren zonder internet. Maar dat is een aanname...
De wereld, en dus ook een aantal gekken, zoekt elkaar zo makkelijk op, informatie wordt in een seconde gedeeld, halve waarheden als waar gepropageerd etc... ik voorzie nog veel meer ellende wat dat betreft.

Laatst was een vriendje van mijn zoon er heilig van overtuigd dat mensen die je neer schiet gewoon weer opstaan, ook in het echt...
Daarom mogen mijn kids dat soort ellende dus niet spelen.