Electra63 schreef:Shaggy09 schreef:Te weinig echte problemen in het leven gehad waarschijnlijk
En dat baseer je op????
Als je echt van iemand houd keur je diegene niet af op een politieke mening.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:Shaggy09 schreef:Ja als mijn familie zich als een ontevreden tokkie continu op Facebook loopt te uiten zou ik me ook schamen en er liever niet mee gezien worden.
Maar het zou niet in mij opkomen om mensen waar ik van hou te boycotten omdat de PVV of FvD of Denk stemmen.
Boycotten vind ik ook veel te ver gaan. Ik zou wel met ze in discussie willen gaan, omdat ik benieuwd ben naar hun drijfveren. Maar als ze er dan niet over zouden willen praten, zou ik het daarbij laten.
Maar over het algemeen lopen mensen in privé-situaties niet zo snel met hun politieke voorkeur te koop, althans dat is mijn ervaring.
Shaggy09 schreef:Als je echt van iemand houd keur je diegene niet af op een politieke mening.
Avalanche81 schreef:Nou, dat ligt er maar net aan wat die denkwijze is. Als een familielid van mij lid is van Martijn, verwatert het contact wel, hoor. En heel rap ook. En daar hoef ik geen kinderen voor te hebben.
Als de persoon stemt op de VVD, dan weer niet, zeg maar.
Electra63 schreef:Shaggy09 schreef:Als je echt van iemand houd keur je diegene niet af op een politieke mening.
Als een politieke mening zwaar rascistisch is, waarom niet?
Familie krijg je maar, die kies je niet zelf uit.
Als jouw oom bijv. zegt: alle Joden de gaskamer in.... ? Of we hangen Sylvana op aan de hoogste boom of Kenneth Vermeer? Familie of niet, met dat soort familieleden of kennissen wil ik niet geassocieerd worden.
WO2 begon ook met de Joden, maar al snel volgden de zigeuners en de mensen met een geestelijke beperking.
Shaggy09 schreef:Als je echt van iemand houd keur je diegene niet af op een politieke mening
Shaggy09 schreef:Die uitspraken die jij doet staan niet in politieke programma'sWat Facebook tokkies schreeuwen is geen politiek.
Electra63 schreef:Shaggy09 schreef:Als je echt van iemand houd keur je diegene niet af op een politieke mening.
Als een politieke mening zwaar rascistisch is, waarom niet?
Familie krijg je maar, die kies je niet zelf uit.
Als jouw oom bijv. zegt: alle Joden de gaskamer in.... ? Of we hangen Sylvana op aan de hoogste boom of Kenneth Vermeer? Familie of niet, met dat soort familieleden of kennissen wil ik niet geassocieerd worden.
WO2 begon ook met de Joden, maar al snel volgden de zigeuners en de mensen met een geestelijke beperking.
Electra63 schreef:Dat mag jij vinden Onali, maar gelukkig bepaal ik dat zelf![]()
Je leest niet goed.
Ik vind de SGP ook niets, maar dat doet er niet toe.
Ik wijs sommige mensen af, waaronder familieleden, niet omdat ze PVV stemmen, maar om een bepaalde mening of uitspraak. En toevallig zijn dit PVV-stemmers. Als zij SGP of D66 zouden stemmen en dezelfde uitspraken zouden doen, zou ik ze ook afwijzenMaar het zijn altijd PVV-stemmers die zulke uitspraken doen
, misschien toeval?
Electra63 schreef:Ik vind het erg vervelend dat ik PVV en FvD-stemmers in mijn familie/kennissenkring heb.
Met andere partijen heb ik dat niet, ook al heb ik daar niets mee.
Electra63 schreef:Tja Shaggy09, ik vermoed zomaar, dat ik met jou ook niet bevriend wil zijn![]()
Vrienden ben je toch vaak, omdat je dezelfde interesses of opvattingen hebt.
Wat betreft PVV-stemmers, het gaat toch vooral om de anti-islam-riedel?
Immers het hele verkiezingsprogramma staat op 1 A4. Daar kan je weinig van maken
Marjoow schreef:Nou... mijn beste vriendin stemt anders op een totaal andere partij dan dat ik dat doe. En ondanks we soms wat meningsverschillen hebben vanwege de visie zit het tussen ons wel goed qua vriendschap hoor. Misschien juist omdat we elkaars visie aanhoren en hier respect voor hebben.
Electra63 schreef:Marjoow schreef:Nou... mijn beste vriendin stemt anders op een totaal andere partij dan dat ik dat doe. En ondanks we soms wat meningsverschillen hebben vanwege de visie zit het tussen ons wel goed qua vriendschap hoor. Misschien juist omdat we elkaars visie aanhoren en hier respect voor hebben.
Hebben jullie moeite met begrijpend lezen?
Het gaat om bepaalde opvattingen en uitspraken die tegenwoordig schaamteloos geuit worden. En vaak (dus niet altijd of alleen) door PVV-aanhangers.
Als mijn vriendin rascistische of discriminerende uitspraken zou doen, zou ik daarover met haar in discussie gaan. Mocht zij dit blijven herhalen, dan kap ik met onze vriendschap. Ik wil met zulke mensen niet bevriend zijn. Ik zou mij ook schamen tegenover mijn schoonfamilie en/of (allochtone) vrienden. Ik wil ook geen dierenbeulen of pedofielen in mijn vriendenkring
Electra63 schreef:Marjoow schreef:Nou... mijn beste vriendin stemt anders op een totaal andere partij dan dat ik dat doe. En ondanks we soms wat meningsverschillen hebben vanwege de visie zit het tussen ons wel goed qua vriendschap hoor. Misschien juist omdat we elkaars visie aanhoren en hier respect voor hebben.
Het gaat om bepaalde opvattingen en uitspraken die tegenwoordig schaamteloos geuit worden. En vaak (dus niet altijd of alleen) door PVV-aanhangers.
Als mijn vriendin rascistische of discriminerende uitspraken zou doen, zou ik daarover met haar in discussie gaan. Mocht zij dit blijven herhalen, dan kap ik met onze vriendschap. Ik wil met zulke mensen niet bevriend zijn. Ik zou mij ook schamen tegenover mijn schoonfamilie en/of (allochtone) vrienden. Ik wil ook geen dierenbeulen of pedofielen in mijn vriendenkring
Marjoow schreef:Jij zegt letterlijk dat je vrienden uitkiest vanwege dezelfde opvattingen en interesses en ik spreek dat tegen. Ook met verschillende opvattingen en interesses kun je namelijk prima bevriend zijn.
Want, iemand die het niet met mij eens is of een andere opvatting ergens voor heeft is niet direct racist.