Godsdienstig

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15337
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 13:13

ja ook planten leven,maar,volgens het Jainisme dan,hebben die minder zintuigen dan dieren\mensen.Maar je mag planten ook niet doden zonder nuttige reden.Het allermooiste is er een stukje van te eten zodat de rest kan doorleven en doorgroeien. In de praktijk is dat niet altijd mogelijk.

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:18

Even nieuwsgierig hoor maar hoe verklaar je 2 geloven te kunnen hebben terwijl God in de bijbel daar heel duidelijk over is dat je niet Hem en een andere Godsdienst kan volgen?

Overigens als reactie op je post over erfzonde. Maria was net als wij met een zondige natuur. De enige zonder zonden is en blijft Jezus

Mars

Berichten: 33315
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:21

2 geloven en 1 plaat voor het hoofd zo groot als de st Pieter.... Iets anders kan ik er niet van maken.

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:21

anjali schreef:
ja ook planten leven,maar,volgens het Jainisme dan,hebben die minder zintuigen dan dieren\mensen.Maar je mag planten ook niet doden zonder nuttige reden.Het allermooiste is er een stukje van te eten zodat de rest kan doorleven en doorgroeien. In de praktijk is dat niet altijd mogelijk.


Het zou je sieren om eindelijk eens in te gaan op je eigen manier van reageren.

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:29

Babootje schreef:
M_D_H schreef:
Het is nog niks en het voelt nog niks...


Het IS leven ook al voel je nog niets. Het is leven en je beëindigt dat. Actief en weloverwogen.
Ook al vind jij dat niet leuk om te horen.

Toon -> Muziek.
Nadenken over wat je zegt en niet alles zeggen ook al denk je het wel.

Daarbij VIND jij het leven...
Wij hoeven het daar niet eens over te zijn en dan gaat iemand beschuldigen voor moord gewoon erg ver.

anjali schreef:
ja ook planten leven,maar,volgens het Jainisme dan,hebben die minder zintuigen dan dieren\mensen.Maar je mag planten ook niet doden zonder nuttige reden.Het allermooiste is er een stukje van te eten zodat de rest kan doorleven en doorgroeien. In de praktijk is dat niet altijd mogelijk.

Ik krijg momenteel het gevoel dat je vooral graag predikt over je eigen geloof maar niet wil kijken naar wat je zelf doet.

Je geeft aan dat je het idee hebt dat je niet voor je mening uit mag komen. Maar als mensen je handvatten geven om mee aan de slag te gaan zodat je wel zonder opmerkingen uit kan komen voor je mening negeer je die en ga je verder over je geloof.

CharleyT
Berichten: 4020
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:34

Babootje schreef:
M_D_H schreef:
Het is nog niks en het voelt nog niks...


Het IS leven ook al voel je nog niets. Het is leven en je beëindigt dat. Actief en weloverwogen.
Ook al vind jij dat niet leuk om te horen.


Leuk of niet, daarover zijn de meningen nogal verdeeld hoor. En kun je ook nog uren over door babbelen, maar zal het verschil in mening niet zo snel veranderen.

Janneke2

Berichten: 23037
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:36

trustHim schreef:
Even nieuwsgierig hoor maar hoe verklaar je 2 geloven te kunnen hebben terwijl God in de bijbel daar heel duidelijk over is dat je niet Hem en een andere Godsdienst kan volgen?

Overigens als reactie op je post over erfzonde. Maria was net als wij met een zondige natuur. De enige zonder zonden is en blijft Jezus


'Geen andere Goden voor mijn aangezicht' is net niet hetzelfde als een andere godsdienst...

CharleyT
Berichten: 4020
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:41

trustHim schreef:
Even nieuwsgierig hoor maar hoe verklaar je 2 geloven te kunnen hebben terwijl God in de bijbel daar heel duidelijk over is dat je niet Hem en een andere Godsdienst kan volgen?

Overigens als reactie op je post over erfzonde. Maria was net als wij met een zondige natuur. De enige zonder zonden is en blijft Jezus


Ik wacht ook nog op uitleg over die twee geloven. Volgens RK doet Anjali aan afgoderij, en dat is een gruwel in de ogen des Heren(om het eens bijbels te zeggen)
Daarbij komt het op mij over als trendy geloof shoppen. Beetje van dit en een beetje van dat, oftewel ik stel mijn eigen geloof samen. Op zich niks mis mee maar dat belerende toontje en weinig inlevingsvermogen in een ander maken het voor mij juist erg ongeloofwaardig. Ze doet beide geloven tekort want kan niet voor 100% geloof gaan als je het moet verdelen over twee geloven

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:57

Ach ja, die katholieken. Abortus is moord maar bij iedere feestdag en verering van welke heilige dan ook een stier op bijzonder brute wijze het leven ontnemen schijnt wel te kunnen.

En ik zeg zeker niet dat iedere katholiek dat goedkeurt, maar ik hoor jullie kerk er niet hardop tegen protesteren!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:19

Ik heb zin om hier een YouTube filmpje te plaatsen over abortus een gelovige vrouw die het heeft overleefd, en dan puur jullie mening daarover te horen, gewoon nieuwsgierig. Eventueel via pb?

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:22

Ik ben eerder nieuwsgierig naar wat jij vind van door de kerk goedgekeurde dierenmishandeling.

Ik heb me ooit eens laten vertellen dat alles wat leeft door een god geschapen zou zijn. Is het dan niet volledig krankzinnig, zeer onrepectvol en ronduit grof dat gelovigen zó omgaan met de andere creaties van die god?

anjali
Berichten: 15337
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 14:24

Palmera schreef:
Ach ja, die katholieken. Abortus is moord maar bij iedere feestdag en verering van welke heilige dan ook een stier op bijzonder brute wijze het leven ontnemen schijnt wel te kunnen.

En ik zeg zeker niet dat iedere katholiek dat goedkeurt, maar ik hoor jullie kerk er niet hardop tegen protesteren!

Stierenvechten is al door Paus Pius V verboden als zijnde onchristelijk.Dat men zich niet aan zijn verboden houdt dat is zeer kwalijk.

anjali
Berichten: 15337
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 14:26

Janinevv schreef:
Ik heb zin om hier een YouTube filmpje te plaatsen over abortus een gelovige vrouw die het heeft overleefd, en dan puur jullie mening daarover te horen, gewoon nieuwsgierig. Eventueel via pb?

Ik ken dat filmpje al.

troi
Berichten: 17041
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:26

Een aantal noemen al het leven heilig, dan kan je ook niet masturberen als man of sex hebben zonder voortplantingsdoel. Krijg ik nogal associaties van met dit nummer. Oppervlakkig grappig maar onder de oppervlakte legt het fijn de vinger op de pijnlijke plekken:

https://youtu.be/fUspLVStPbk

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:27

anjali schreef:
Janinevv schreef:
Ik heb zin om hier een YouTube filmpje te plaatsen over abortus een gelovige vrouw die het heeft overleefd, en dan puur jullie mening daarover te horen, gewoon nieuwsgierig. Eventueel via pb?

Ik ken dat filmpje al.


Nou rustig maar hoor...

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:27

:roll:

Ts, ga je ook op de rest in of blijf je eruit pikken wat voor jou 'veilig' is om te bespreken?

anjali
Berichten: 15337
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 14:28

Palmera schreef:
Ik ben eerder nieuwsgierig naar wat jij vind van door de kerk goedgekeurde dierenmishandeling.

Ik heb me ooit eens laten vertellen dat alles wat leeft door een god geschapen zou zijn. Is het dan niet volledig krankzinnig, zeer onrepectvol en ronduit grof dat gelovigen zó omgaan met de andere creaties van die god?

De Kerk keurt geen dieren mishandeling goed. Maar ze doen er wel bte weinig tot niets aan om het tegen te gaan. Vandaar dat ik er een religie (geen Godsdienst !) bij hen genomen om deze leemte op te vullen.

anjali
Berichten: 15337
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 14:31

Tieneke schreef:
:roll:

Ts, ga je ook op de rest in of blijf je eruit pikken wat voor jou 'veilig' is om te bespreken?

waar moet ik dan op in gaan/ Ik snap echt niet wat jullie willen,en heb echt het gevoel uit een geheel andere wereld te komen.

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:32

Anjali, wat wil je met dit topic bereiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:32

anjali schreef:
Palmera schreef:
Ik ben eerder nieuwsgierig naar wat jij vind van door de kerk goedgekeurde dierenmishandeling.

Ik heb me ooit eens laten vertellen dat alles wat leeft door een god geschapen zou zijn. Is het dan niet volledig krankzinnig, zeer onrepectvol en ronduit grof dat gelovigen zó omgaan met de andere creaties van die god?

De Kerk keurt geen dieren mishandeling goed. Maar ze doen er wel bte weinig tot niets aan om het tegen te gaan. Vandaar dat ik er een religie (geen Godsdienst !) bij hen genomen om deze leemte op te vullen.




Maar dat klinkt eigenlijk net zoals: ik ga meer groenten eten omdat ik tegen het eten van vlees ben, maar ik blijf wel vlees eten.

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:35

Het enige wat mensen willen is dat je menselijkheid toont, connectie maakt van mens tot mens, dat je spreekt vanuit je hart. Dat je bekommernis om de medemens hier toont. En begrip. Ipv op je ivoren ik-toren te zitten.

Je bent echt niet de enige die denkt dat jij uit een andere wereld komt.

Palmera

Berichten: 9495
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:37

Maar Anjali, als een kerk te weinig doet om mishandeling van anderen die leven tegen te gaan, de gelovigen blijkbaar een pauselijk verbod negeren en dan tellen we hier ook nog even alle kindermisbruik zaken bij op:

Hoe durven jullie nog kritisch te zijn t.o.v abortus en euthanasie?
Jullie tonen zelf duidelijk aan geen hoog respect te hebben voor 'al wat leeft'!

Edit: jullie = gelovigen

anjali
Berichten: 15337
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 14:39

M_D_H schreef:
Anjali, wat wil je met dit topic bereiken?

Een discussie om van te leren.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:41

Maar als je zou willen leren, dan ging je in op opmerkingen die worden gemaakt door anderen b in plaats van steeds je eigen verhaal te blijven vertellen. Zo wordt het namelijk geen discussie, maar blijft het eenrichtingsverkeer.

Heb je daar in het dagelijks leven ook last van, dat je het moeilijk kan inleven in mensen die anders denken dan jij? Of heb je in jouw omgeving alleen gelijkgestemden?

anjali
Berichten: 15337
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 14:45

Palmera schreef:
Maar Anjali, als een kerk te weinig doet om mishandeling van anderen die leven tegen te gaan, de gelovigen blijkbaar een pauselijk verbod negeren en dan tellen we hier ook nog even alle kindermisbruik zaken bij op:

Hoe durven jullie nog kritisch te zijn t.o.v abortus en euthanasie?
Jullie tonen zelf duidelijk aan geen hoog respect te hebben voor 'al wat leeft'!

Edit: jullie = gelovigen

maar gelovigen zijn ook mensen en doen ook veel verkeerd. En "jullie"dat is een moeilijk begrip,want ook onder de gelovigen is er enorm veel onenigheid en denkt iedereen weer anders.Ikzelf behoor tot de ultraorthodoxe richting van de Katholieke Kerk. En het is zeer schadelijk voor de Kerk dat mensen die beweerden daarbij te zijn zich zwaar misdragen hebben ja. Dat kunnen ook geen gelovigen zijn,want als je in God gelooft dan laat je het wel om te zondigen,want dat val je automatisch buiten Zijn genade.