Ik heb even gesjekt wat het voor mijn moeder zou gaan geven om met het openbaar vervoer te gaan. De buurt bus hier rijdt pas vanaf half 9 dus dan is ze veel te laat op het werk (lees: drie kwartier)
Maar dat even ter zijde, 3 keer overstappen en een prijs van een enkeltje is €16.24.
En nee, wij gaan niet verhuizen, we wonen nu hartstikke lekker en dat krijgen we nooit meer terug. Daarbij ga ik echt niet van Brabant naar maastricht verhuizen.
GL zegt dat ze voor deze categorie andere heffingen zullen doen, maar ik zie nergens een precieze berekening van de heffing en de eisen waaraan je moet voldoen voor minder heffing. Verder vraag ik me ook af waar ze de grens gaan leggen.
Welkom in het sprookjesbos

Leuk dat in de stad alles bereikbaar is, maar hier niet.
En de belasting op je loon verlagen gaat echt niet opwegen tegen 300€ tax per maand. Gevolg is wat ik al eerder las is dat werkgevers mensen in de buurt aannemen. Hier zijn zo veel minder bedrijven/werkgelegenheid dan in de stad, waar moeten alle mensen heen?
En het argument die tax komt er toch nier doorheen dus daarom stem ik vind ik erg gek.