Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:27

Avis schreef:
Ik mag binnenkort ook voor de eerste keer stemmen en ben het met je eens dat aanslagen nu vrij dichtbij komen, maar dat heeft mijns inziens niet te maken met de islam. Ik zie al helemaal geen heil in het proberen het buiten de grenzen te houden van de islam. Wat een onzin.

Hier nog een first-timer en ik ben het hier helemaal mee eens. Ik vind het niet alleen nutteloos om de grenzen dicht te gooien of daarvoor te pleiten, ik ben het er ook nog eens niet mee eens.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:28

Die reclame van de PVV is echt 8)7. En daar gaan mensen dan serieus op stemmen.
Het spotje staat ook precies voor alles waar Wilders voor staat: de islam een mikpunt maken.
Het blijft bizar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:29

Door zo angstig te reageren op de acties van een selecte groep die zichzelf IS noemt, en zichzelf Moslims noemen, doe je precies wat die mensen willen. Verdeeldheid creëren. Er zijn zóveel moslims in Nederland die afstand doen van de acties van IS..

Wilders creëert alleen maar meer verdeeldheid, terwijl we in deze tijden juist moeten laten zien dat we samen sterker staan, samen tegen IS strijden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:29

Avis schreef:
Ik mag binnenkort ook voor de eerste keer stemmen en ben het met je eens dat aanslagen nu vrij dichtbij komen, maar dat heeft mijns inziens niet te maken met de islam. Ik zie al helemaal geen heil in het proberen het buiten de grenzen te houden van de islam. Wat een onzin.

Nou dat hoeft voor mij ook niet.
Ik denk dat mensen mij hier wel begrijpen, denk dat ik het alleen niet goed heb verwoord.

We hebben een eigen bedrijf en komen ook geregeld Moslims, niks mis mee en zijn echte nederlanders, ben gewoon niet blij met al die aanslagen en die dan opgeëist worden door IS, die moslims zeggen ook dat zijn geen Moslims maar gestoorde gekken. Schamen zich er ook voor dat ze het uit naam van hun geloof doen.

Grapjasjes12

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:31

En dan willen we de mensen die voor IS wegrennen niet helpen? Nou als je in een God gelooft dan wens ik je veel succes aan de poort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:31

Marjoow schreef:
Door zo angstig te reageren op de acties van een selecte groep die zichzelf IS noemt, en zichzelf Moslims noemen, doe je precies wat die mensen willen. Verdeeldheid creëren. Er zijn zóveel moslims in Nederland die afstand doen van de acties van IS..

Wilders creëert alleen maar meer verdeeldheid, terwijl we in deze tijden juist moeten laten zien dat we samen sterker staan, samen tegen IS strijden.

Op een handjevol na zelfs alle moslims in Nederland. De mensen die aanslagen plegen zijn geen moslims, die hebben niks meer te maken met de islam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:33

phormicola schreef:
En dan willen we de mensen die voor IS wegrennen niet helpen? Nou als je in een God gelooft dan wens ik je veel succes aan de poort.

_/-\o_

FiveSports

Janinevv schreef:
Het is trouwens mijn eerste keer stemmen maar ga denk ik voor CDA.

Ik ben echt geen racist maar vind het gewoon soms wel eng dicht bij komen met aanslagen.

En ik ben vast niet de enige.

Dit is hoe dichtbij aanslagen tegen moslims komen hier in Nederland...

Afbeelding

Vorig jaar is er nog een extremistische christen veroordeeld omdat hij iemand uit de moslim gemeenschap in Hilversum wilde vermoorden, die gelukkig niet thuis was. De buren waren gelukkig alert en hebben daar de politie ingeschakeld. Maar dat soort dingen hoor je natuurlijk niet vaak en als het wel in het nieuws komt is het na een paar keer met je ogen knipperen uit het nieuws.
Dit was niet zo heel lang geleden wel nog uitgebreid in het nieuws:
http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/zes- ... erreurdaad

En als je zegt, eigen volk eerst. Zijn Nederlandse moslims dan nep Nederlanders of...?

goldenarrow

Ik vind die Diana ook echt verschrikkelijk irritant. Ook een Henk Krol vind ik erg vervelend in het debat en met Buma ben ik het al helemaal niet eens.

Voor mij wordt het de eerste keer landelijk stemmen (was vorige keer een maand te jong |( ). Ik ben nog een beetje zwevend. Ergens denk ik GroenLinks, maar ook daar ben ik het lang niet overal mee eens. Het liefst zie ik straks een kabinet met een GroenLinks en D66. En omdat we er waarschijnlijk niet onderuitkomen moet een VVD er dan ook maar bij.

Marjo

Emmaa_ schreef:
Marjoow schreef:

Op een handjevol na zelfs alle moslims in Nederland. De mensen die aanslagen plegen zijn geen moslims, die hebben niks meer te maken met de islam.

Nee precies...

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:34

Ik snap wat je bedoelt dat ze hem niet laat uitpraten snuffie maar ik vind het niet prettig om naar te luisteren :) vind 50+ verder wel heel goed.

Dat de aanslagen niets te maken hebben met de islam ben ik het niet mee eens. Het zijn aanslagen door IS. Dat staat los van de overige moslims, maar heeft wel te maken met de islam. Ik ben niet tegen de buitenlanders maar ik heb wel angst voor aanslagen. :j verder vind ik het niet prettig dat sommigen zich niet aanpassen, dat kan ik niet goed hebben als je hier komt voor opvang. De mensen die open staan voor onze cultuur daar heb ik geen problemen mee, kunnen ze niet leven met onze cultuur lijkt het me verstandiger als ze worden opgevangen door landen die beter aansluiting en minder wrijving veroorzaken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:35

Marjoow schreef:

Als je de Koran bestudeert staan er letterlijk dingen zoals dat je de ongelovigen moet doden, willen ze zich niet bekeren tot Allah nu zijn hier de Moslims erg verwestert de gene die dat letterlijk nemen is de IS.

Kan het opzoeken die versen..

Ik denk dan, stel het komt zo ver, IS komt steeds verder en er zijn overal Moslims die angstig worden en zich toch aansluiten bij IS wat dan?

Gebeurt denk ik niet maar goed.

goldenarrow

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:36

De bijbel heeft anders ook redelijk bloederige passages erin hoor :=

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:36

Mixje90 schreef:
Janinevv schreef:
Het is trouwens mijn eerste keer stemmen maar ga denk ik voor CDA.

Ik ben echt geen racist maar vind het gewoon soms wel eng dicht bij komen met aanslagen.

En ik ben vast niet de enige.

Dit is hoe dichtbij aanslagen tegen moslims komen hier in Nederland...

[ [url=m/Dh9F5A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorig jaar is er nog een extremistische christen veroordeeld omdat hij iemand uit de moslim gemeenschap in Hilversum wilde vermoorden, die gelukkig niet thuis was. De buren waren gelukkig alert en hebben daar de politie ingeschakeld. Maar dat soort dingen hoor je natuurlijk niet vaak en als het wel in het nieuws komt is het na een paar keer met je ogen knipperen uit het nieuws.
Dit was niet zo heel lang geleden wel nog uitgebreid in het nieuws:
http://www.rtlnieuws.nl/buitenland/zes- ... erreurdaad

En als je zegt, eigen volk eerst. Zijn Nederlandse moslims dan nep Nederlanders of...?

Ik heb het hier over vluchtelingen en niet over Nederlandse Moslims als hun een vergunning en Nationaliteit dan zijn het Nederlanders en eigen volk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:37

Janinevv schreef:
Marjoow schreef:

Als je de Koran bestudeert staan er letterlijk dingen zoals dat je de ongelovigen moet doden, willen ze zich niet bekeren tot Allah nu zijn hier de Moslims erg verwestert de gene die dat letterlijk nemen is de IS.

Ik denk dan, stel het komt zo ver, IS komt steeds verder en er zijn overal Moslims die angstig worden en zich toch aansluiten bij IS wat dan?

Dit staat ook in de Bijbel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:38

goldenarrow schreef:

Ik wilde net zeggen, volgens mij is de bijbel ook niet zo'n lief boek...

Daarbij, wordt het christendom mij meer "opgedrongen" in mijn omgeving dan de islam..

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:38

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:39

Janinevv schreef:
Marjoow schreef:

Ik durf te beweren dat dat enorme onzin is, zoek het maar op... Misschien niet het juiste topic hiervoor, maar ontvang graag een pb'tje van je.

Grapjasjes12

Janinevv schreef:
Ik heb het hier over vluchtelingen en niet over Nederlandse Moslims als hun een vergunning en Nationaliteit dan zijn het Nederlanders en eigen volk.

Ik vraag me dan toch altijd af wat buitenstaandErs dan zo anders maakt dan wij? We zijn toch allemaal mensen? Met dezelfde hoop, dromen en angsten. Of bloeden ze pimpelpaars?

Marjo

Niet zo lang geleden was er nog een aanslag in een Canadeze moskee. Tégen moslims.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:40

Janinevv schreef:
Marjoow schreef:

Dit is precies wat IS wilt. Paniek zaaien, en dat leidt tot verdeeldheid. Wat ik heel vervelend vind, is dat IS vrijwel direct geassocieerd wordt met de islam. De islam is namelijk geen slechte, moordlustige religie. Het gaat om de interpretatie van de religie, en daar zit een fundamenteel verschil tussen IS en de islam. En dat heb je net zo goed in ieder ander geloof.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:41

Sja... gelukkig weten alle christenen, welke stroming dat dan ook is , altijd prima te gedragen en willen die nooit een ander onderdrukken :+. Dat scheelt

En Laten we het dan idd ook nog maar niet over niet religieus terrorisme hebben

Relatief kort geleden moest je trouwens wel christen hier in westen zijn anders was je toekomst ook niet zo heel rooskleurig ...

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:41

goldenarrow schreef:

Oh ja zeker!
Maar ik heb het over waarom IS dat doet doordat in de koran staat dat Allah wilt dat de ongelovigen zich bekeren zo niet..

Ohja en ze krijgen toch zoveel maagden?

In de bijbel staan ook erge dingen maar niet zoals onze God van ons vraagt hee als ze niet willen geloven dood je ze maar.

Zeg het nu heel cru..

God verlangt van ons om het geloof te verspreiden maar onder alle geloven is er zoveel verdeeldheid alle geloven hebben wel wat!

God geeft ons de keuze of je wel niet gelooft.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:43

Mixje90 schreef:
Marjoow schreef:

Ik durf te beweren dat dat enorme onzin is, zoek het maar op... Misschien niet het juiste topic hiervoor, maar ontvang graag een pb'tje van je.[/quote]

Ik stuur zo even pb met linkje.
Nog meer mensen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:44

Wilde net zeggen wat dacht je van breivik. En die jongen uit Alphen aan de rijn met die aanslag in het winkelcentrum?

Enne, over dat de Koran niet zo'n vreedzaam boek is. De bijbel wel dan? Duik maar even de geschiedenis in over de lieve vreedzame christenen. Ik denk altijd maar zo, zolang er geloof is, is er oorlog. (Waarschijnlijk ook als het er niet is, maar soit :') ).

God geeft mij overigens helemaal niks. Krijg altijd zo de pestkriebels van dat soort uitspraken..