Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:26

Littera schreef:
musiqolog schreef:
Littera, niemand heeft hem tot nu toe gestopt. De kiezers niet, de partijleden niet en het partijkader niet. Als hij eenmaal de macht heeft, is het te laat.

Omdat hij tot nu toe alleen maar heeft geschreeuwd en mensen heeft beledigd. :) Hij is geen concreet gevaar.

Precies dat zeiden ze van Hitler ook.

Drifter

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:27

2016 "Make the pimple pop again?"

Ben het deels wel met je eens, het lastige aan een trump win vind ik de invloed die America heeft op de rest van de wereld.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:28

musiqolog schreef:

Ja, maar gelukkig leven we niet meer in de jaren 30...
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 09-11-16 02:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

musiqolog schreef:
Littera schreef:
Omdat hij tot nu toe alleen maar heeft geschreeuwd en mensen heeft beledigd. :) Hij is geen concreet gevaar.

Een ad hitlerum om halftwee 's nachts, wat een genot. :D (https://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum)

Vergeet niet dat Hitler Mein Kampf al had geschreven en al in de gevangenis had gezeten. Hij was echt een hele tik erger dan Trump, en bovendien hebben mensen geleerd van die periode.

Littera

_Reneee schreef:
Littera schreef:

Ja, maar gelukkig leven we niet meer in de jaren 30...

Ik was niet degene die dat zei. :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:29

Ik zag het, oeps!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:29

LindyH schreef:
Misschien is het wel helemaal niet zo gek als Trump wint.

Het is net als mijn broertje dat vroeger net zo lang zeurde tot hij eindelijk dat theelepeltje sambal mocht. ~~}>
Laat het maar gebeuren.

Als Trump wint dan kunnen we gewoon met z'n allen zien wat voor bende hij ervan maakt. Wel met een Republikeins Congres dan, zodat de dingen die hij wil ook gebeuren.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de impeachment gestart wordt, en misschien het hele kiesstelsel wel hervormd gaat worden onder het mom van 'Dit nooit meer'.

Als Hillary wint dan houd je ontzettend veel boze Amerikanen, en zij kan het voor hen toch nooit goed doen. Bij de volgende verkiezingen hebben we dan weer hetzelfde verhaal.

Het is even vervelend, maar een etterende puist kun je beter laten rijpen tot hij barst, dan onderdrukken.
( :r sorry.)

Lindy, Trump is een narcist. Voor een narcist dienen andere mensen alleen maar als verlengstuk van zijn eigen ego; zo niet dan kunnen ze net zo goed niet bestaan. Trump heeft critici als zakenman altijd uit de weg geruimd, en zal dat als president ook doen. Er komt geen impeachment, want het congres wordt republikeins. En komen misschien wel helemaal geen verkiezingen meer, of alleen schijnverkiezingen zoals zijn idool Poetin ze houdt. Zo'n goed idee is dat niet om het maar uit de hand te laten lopen.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:30

Clinton Clinton Clinton

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:32

Littera schreef:
Een ad hitlerum om halftwee 's nachts, wat een genot. :D (https://nl.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum)

Vergeet niet dat Hitler Mein Kampf al had geschreven en al in de gevangenis had gezeten. Hij was echt een hele tik erger dan Trump, en bovendien hebben mensen geleerd van die periode.

Nee Littera. In het artikel dat je zelf linkt, staat dat een ad Hitlerum een redenering is van het type "Hitler at ook suiker, dus is suiker slecht." Dat is hier niet aan de orde.

De vergelijking met Hitler wordt veel te vaak gemaakt, dat klopt. Maar je moet er spaarzaam mee omspringen voor het geval waarin ze op haar plaats is. En in Trumps geval is dat zo. Zie het artikel dat ik boven gelinkt heb.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:34

musiqolog schreef:
Littera schreef:

Nee Littera. In het artikel dat je zelf linkt, staat dat een ad Hitlerum een redenering is van het type "Hitler at ook suiker, dus is suiker slecht." Dat is hier niet aan de orde.

De vergelijking met Hitler wordt veel te vaak gemaakt, dat klopt. Maar je moet er spaarzaam mee omspringen voor het geval waarin ze op haar plaats is. En in Trumps geval is dat zo. Zie het artikel dat ik boven gelinkt heb.

Het is inderdaad meer een Godwinnetje, mijn exuses. :) https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Ik haal die twee nogal eens door elkaar.

Maar ik probeer je enkel gerust te stellen. Zelfs als Trump de tiran is die jij je voorstelt en zelfs als we aan de rand van een oorlog komen te staan, zullen mensen hem tegenhouden. Zeker de mensen uit zijn eigen partij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:35

Florida is echt een nagelbijter zeg. Trump heeft de leiding weer teruggepakt op 43% van de stemmen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:36

Littera: Waarom is dat dan nu nog niet gebeurd, nadat Trump de ene na de andere walgelijke, ondemocratische uitspraak deed?

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:36

musiqolog schreef:
Littera: Waarom is dat dan nu nog niet gebeurd, nadat Trump de ene na de andere walgelijke, ondemocratische uitspraak deed?

Omdat er een verschil is tussen woorden en daden.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:37

Emmaa_ schreef:
Florida is echt een nagelbijter zeg. Trump heeft de leiding weer teruggepakt op 43% van de stemmen.

Ja, ik ben zo benieuwd wat eruit komt, Florida is één van de belangrijkste staten.

Guess_NH

Ik heb een naar voorgevoel dat Trump wint ..

pien_2010

24 kiesmannen voor Trump en 3 voor Hilary.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:38

Littera schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja, ik ben zo benieuwd wat eruit komt, Florida is één van de belangrijkste staten.

Jep. Virginia loopt op dit moment ook flink in op Trump.. Terwijl dat toch wel een staat is die normaal toegeschreven wordt aan Clinton

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:41

Het zijn vooral de niet zo bevolkte delen van Florida en Virginia die nu binnen zijn en die zijn bijna altijd republican daar blijkbaar. Wel spannend.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 09-11-16 02:41, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:41

Trump pakt alle swingstaten, plus staten die veilig leken voor Clinton.

Mijn God, wat is er aan de hand met de wereld?!

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:42

Joh rustig.. ze zijn nog niet klaar met tellen en de delen van de staten die nog niet geteld zijn zijn de dichtsbevolkte die meestal naar de democraten gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:42

Vreselijk, maar ze gaat echt verliezen, zo lijkt het. Kan het alleen maar met je eens zijn Musiqolog!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:43

49.7% Trump, 47.4% Clinton in Florida nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:45

Hij gaat Florida pakken jongens. 2% verschil met meer dan 50% van de stemmen geteld, dat wordt echt bikkelen voor Hillary.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:46

New Hampshire: 49.7% Clinton, 45.5% Trump. 1% van de stemmen is geteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 02:46

Niet relevant maar ongelofelijk belangrijk. Heb tranen in m'n ogen. Assad heeft net grondtroepen losgelaten in oost Aleppo, de aanval lijkt alsof het pas net begint. De hele wereld is afgeleid en hij slaat toe. Mijn hart breekt hier echt van.