Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:20

wortelsussie schreef:
lifeofmarit schreef:
IS heeft nu officieel geclaimd hoor ik net op NOS..
Verschrikkelijk wat er is gebeurt...

Ik begrijp het niet, sorry. Wat bedoelen ze met dat claimen?

Dat IS dus de verantwoordelijkheid voor de aanslagen opeist. Dat zij het gedaan hebben

Geerke: zandbaklanden vind ik vrij denigrerend klinken...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:20

Amandavd schreef:
Nelleke doe niet zo dramatisch, dader wordt nergens als slachtoffer neergezet!

Het verontschuldigen van gedrag is een veel voorkomende reactie op geweld in onze maatschappij. Advocaat : "Mijn cliënt heeft ooit als kleuter een tik gehad en is daardoor beschadigd. Het vervolgens als volwassene iemand in elkaar timmeren is dus iets waar hij niks aan kon doen, hij is gezien het jeugdtrauma zelf slachtoffer". Varianten hiervan kom je overal tegen, stel eens dat je gewoon zelf verantwoordelijkheid hebt voor wat je gedaan hebt. Dat er geen excuus is om je zo te gedragen ongeacht je verleden.

Westerse wereld (politiek voorop) zwelgt in schuld en schaamte omdat onze voorouders dingen gedaan hebben die toen normaal waren, maar waar wij nu terecht ernstige moreel-ethische bezwaren tegen hebben. Net zo goed als die houding ons ernstig gehandicapt maakt is de houding van mensen die hier naar toe komen en op dat verleden blijven hameren net zo'n handicap. Vingerwijzen moet eens afgelopen zijn, maar als we op elkaars lip blijven zitten is de vraag of genezing en dus een gezonde verstandhouding mogelijk is.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:21

wortelsussie schreef:
lifeofmarit schreef:

Dat de IS bevestigd dat hun de aanslag(en) gepleegd hebben.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:21

Maar hoezo willen ze dat? Want we weten toch dat het vanuit hun komt?

Sorry ik vind het lastig om te begrijpen!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:22

Batlow schreef:
Ik vind het overigens wel opmerkelijk dat NOS/RTL de brand in het kamp niet hebben bevestigd

Die is in belgie ook niet bevestigd,dus in zoverre is het of geen nieuws ??? Of niet waar.Geen idee.

geerke

lifeofmarit schreef:

Ik begrijp het niet, sorry. Wat bedoelen ze met dat claimen?[/quote]

Dat IS dus de verantwoordelijkheid voor de aanslagen opeist. Dat zij het gedaan hebben

Geerke: zandbaklanden vind ik vrij denigrerend klinken...[/quote]

Ja...ik mag eigelijk niet denigrerend schrijven over landen die het allemaal niet zo nauw nemen met normen en waarden :+

Romary

Ik denk dat europa 2 keuzes heeft. Terugvechten of lijdzaam afwachten... Waarschijnlijk zal het optie 2 worden. Ben alleen bang dat op den duur, alleen optie 1 nog een optie is...

Vera96

Klopt het dat ik iets hoor over een schietpartij op dit moment, of begrijp ik dat verkeerd? NOS

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:23

wortelsussie schreef:

Ze doen dit als 'waarschuwing' omdat Frankrijk vecht tegen de IS strijders.
Hebben ze nu gezegd dat zolang hun hun troepen niet terughalen, Frankrijk meer van deze aanslagen kan verwachten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:24

Naamloos1 schreef:
wortelsussie schreef:

Hebben ze nu gezegd dat zolang hun hun troepen niet terughalen, Frankrijk meer van deze aanslagen kan verwachten.

Ik begrijp het dankje!

Stiekem ben ik toch best bang....

xcowgirl

Citaat:
'Schoten in buitenwijk Parijs'

Net buiten de ring van Parijs, in Bagnolet, is iets aan de hand. Er zou worden geschoten en er vliegen helikopters boven de gemeente.

Onduidelijk is nog wat er precies gebeurd is.

bron : nos.nl

geerke

Naamloos1 schreef:
wortelsussie schreef:

onder andere....de islamitische staat is ook niet zo blij met ongelovigen en meer van zuks

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:25

Ik las het nieuws vanmorgen pas en terwijl ik rustig het topic aan het doorlezen was begon ik me steeds beter te realiseren wat een paniek er in Parijs geweest moest zijn. Wat een angst die mensen gevoeld moeten hebben. En bij de filmpjes op het nieuws, waarbij mensen in het stadion bij elkaar staan of uit het theater vluchten, hield ik het niet meer droog. Ik kan de paniek hier bijna voelen.

Maar van een ding ben ik zeker. Dit is niet uit naam van welke god dan ook. Allah, of hij nou bestaat of niet, zou dit nooit hebben gewild. Dit heeft niet te maken met religie. Dat weet ik zeker. Die terroristen zijn gewoon ziek in hun hoofd, compleet gestoord.

Vera96

xcowgirl schreef:
Citaat:

Net buiten de ring van Parijs, in Bagnolet, is iets aan de hand. Er zou worden geschoten en er vliegen helikopters boven de gemeente.

Die bedoel ik inderdaad..

HorseTopShop

wortelsussie schreef:
lifeofmarit schreef:

Ze hebben de aanslag opgeëist. Ofwel ze hebben gezegd dat zij de aanslag hebben gepleegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:26

Romary schreef:
Ik denk dat europa 2 keuzes heeft. Terugvechten of lijdzaam afwachten... Waarschijnlijk zal het optie 2 worden. Ben alleen bang dat op den duur, alleen optie 1 nog een optie is...

waarom moeten we eigenlijk terug vechten? Ik snap in de eerste plaats niet dat Europa zich daar is gaan moeien. Laat ze dat lekker onder mekaar uit vechten. Nu komen ze naar hier omdat EU-landen naar daar gaan. Actie-reactie.

Anoniem

Wortelsussie, iedereen kan wel denken dat IS de aanslag heeft gepleegd, maar dat was gissen, want uiteindelijk weet je het niet zeker. Tenzij IS dus zoals nu de aanslag 'opeist'. Zolang ze dat niet doen, weet je dus niet zeker dat zij het zijn.

Shadow0

tamary schreef:
[Varianten hiervan kom je overal tegen, stel eens dat je gewoon zelf verantwoordelijkheid hebt voor wat je gedaan hebt. Dat er geen excuus is om je zo te gedragen ongeacht je verleden.

Maar het speelt daadwerkelijk een rol. Psychologisch werkt het zo. De 'moeilijke jeugd' als strafvermindering is niet altijd geslaagd, daar wil ik best in meegaan. Maar als mensen getraumatiseerd zijn, nooit hebben geleerd hoe ze met problemen om moeten gaan etc, dan is roepen 'je moet je gewoon gedragen' niet genoeg, en is het veel effectiever om daar gerichte aandacht aan te besteden.

En als je dat niet wilt doen voor hun belang, dan minstens voor je eigen belang, want met gerichte aanpak en aandacht voor zulke problemen kunnen mensen wel degelijk een stuk minder gewelddadig worden.

Is dus heel simpel een rekensommetje - boos worden terwijl we weten dat dat de zaken alleen maar verder laat escaleren (van wraak op wraak op wraak), of proberen iets te doen wat een kans heeft de zaken beter te maken en die cirkel te doorbreken.

Zelfs als je volstrekt geen empathie op kunt brengen voor mensen die zo ongelukkig zijn dat ze zichzelf op willen blazen met bomgordels, is het nog steeds de allerverstandigste reactie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:27

Felicxa schreef:
Ik las het nieuws vanmorgen pas en terwijl ik rustig het topic aan het doorlezen was begon ik me steeds beter te realiseren wat een paniek er in Parijs geweest moest zijn. Wat een angst die mensen gevoeld moeten hebben. En bij de filmpjes op het nieuws, waarbij mensen in het stadion bij elkaar staan of uit het theater vluchten, hield ik het niet meer droog. Ik kan de paniek hier bijna voelen.

Maar van een ding ben ik zeker. Dit is niet uit naam van welke god dan ook. Allah, of hij nou bestaat of niet, zou dit nooit hebben gewild. Dit heeft niet te maken met religie. Dat weet ik zeker. Die terroristen zijn gewoon ziek in hun hoofd, compleet gestoord.

dit heeft alles te maken met religie.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:27

xcowgirl schreef:
Citaat:

Is dit nu?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:28

Joolien schreef:
Wortelsussie, iedereen kan wel denken dat IS de aanslag heeft gepleegd, maar dat was gissen, want uiteindelijk weet je het niet zeker. Tenzij IS dus zoals nu de aanslag 'opeist'. Zolang ze dat niet doen, weet je dus niet zeker dat zij het zijn.

Brr wordt er naar van. Maar dankje voor je uitleg.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:28

Echt eng en heftig wat er is gebeurd daar in Parijs :(

Veel mensen die ik ken denken nu ook gelijk aan WOIII

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:29

geerke schreef:
Felicxa schreef:

dit heeft alles te maken met religie.

Ik bedoel dat onschuldige mensen doodschieten niet te maken heeft met religie. Dat maken wij ervan, maar ik geloof niet dat een god ooit zou willen dat wij elkaar overhoop gaan knallen uit die god zijn naam.
Als je dat doet dan geloof je niet, dan ben je gewoon ziek in je hoofd.

tamary

Romary schreef:

Burgeroorlog dus, want deze mensen zijn er al of komen ervoor hier. Je bent niet de eerste die dit scenario als mogelijk/waarschijnlijk ziet.

XiiaaooNaa

Wait what?
Weer schoten?