Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:35

Cowboy55 schreef:
vibabu schreef:
Hoor net dat de eerste 2 verkrachtingen hier een feit is. In een groot park. Week of 3 geleden een meisje van 13 en gister een meisje van 15. Nee hoor er zijn geen problemen..... Maar ik ben best blij dat ik hoog en droog in een flat woon en niet in een woonhuis :) en dat ik een auto heb waar ik savonds mee op pad kan.

In Duitsland. In juni. Volgens het Gatestone Institute. Gerund door miljonaire/miljardaire (?) Nina Rosenwald, a.k.a The Sugar Mama of Anti Muslim Hate. Wordt zelfs genoemd in WikiLeaks. Goede vriendin van Geert overigens. Prettige en betrouwbare bron ook..... :O

Check nou toch eens je bronnen ffs.....

:? Hoezo moet ik mijn bronnen checken wat er bij mij in de stad gebeurd??

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:48

Cowgirl schreef:
ravellie schreef:
Ik as vanmorgen in het AD dat het VVD gaat terugkomen van het toewijzen van sociale huurwoningen,
Maar meer opvang in lege panden wil aanbieden of desnoods containerbouw.
Netjes voor noodopvang, maar niet iets om een eigen woning te promoten.
Daar kan ik mij in vinden.

PvdA mag van mij vandaag nog opzouten.
Die willen tig noodwoningen neer gaan zetten.
Ja lekker goed idee, hoe haal ik nog meer mensen naar Nederland -O-

Ik kreeg gister een facebook bericht dat er in Alkmaar mensen uit hun anti kraak pand worden gezet omdat er vluchtelingen n moeten. De anti-krakers oftewel gewoon studenten staan dan op straat en moeten het verder maar uitzoeken. De oproep was dan ook voor woonruimte.

collega van mijn vriend ook; huurt een klaslokaal in een voormalige middelbare school hier in het dorp. Hij en de andere 3 huurders worden eruit gezet, want er moet plaats komen voor asielzoekers. Heeft gisteren de brief op de mat gekregen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:11

purny schreef:
De mevrouw die weggetrokken is gaat aangifte doen. Ben je dan koekoek. Beter een gebroken elleboog dan erger?

Logisch dat ze alsnog aangifte doet.Ze stond voor die auto en die auto wilde weg rijden,daarom trok die man haar weg.Anders had ze miss. wel onder die auto gelegen?

Ik las net een bericht op FB,weet niet meer welke van het kabinet het zei.Het ging dus over die vrouw die voor de auto stond.
Hij zei: van mensen blijf je af. Telt blijkbaar niet voor de burgers als ik het zo links en rechts bekijk en hoor.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:11

vibabu schreef:

Prima, wat jij wil. Over welke stad hebben we het? Wanneer? Hoe heet het park? En geef me een link naar een bron als je wil. De plaatselijke krant, landelijke media, wat je wil. Dit moet toch nog groter nieuws zijn dan Oranje gisteren. Met alle respect voor de mensen in Oranje, maar dit is 10 keer groter en tragischer.

Maar het enige wat ik nu vind als ik ga zoeken op basis van jouw gegevens is een niet-bevestigd verhaal van een Zionistische denktank in de VS over iets wat in Duitsland in juni gebeurd zou zijn en wat verspreid wordt door Duitse neonazis. Dus help me even op weg a.u.b..
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 07-10-15 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:20

gohya schreef:
purny schreef:
De mevrouw die weggetrokken is gaat aangifte doen. Ben je dan koekoek. Beter een gebroken elleboog dan erger?

Logisch dat ze alsnog aangifte doet.Ze stond voor die auto en die auto wilde weg rijden,daarom trok die man haar weg.Anders had ze miss. wel onder die auto gelegen?

Ik las net een bericht op FB,weet niet meer welke van het kabinet het zei.Het ging dus over die vrouw die voor de auto stond.
Hij zei: van mensen blijf je af. Telt blijkbaar niet voor de burgers als ik het zo links en rechts bekijk en hoor.

Dat was Rutte in het 8u journaal

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:09

Cowboy55 schreef:
vibabu schreef:

Prima, wat jij wil. Over welke stad hebben we het? Wanneer? Hoe heet het park? En geef me een link naar een bron als je wil. De plaatselijke krant, landelijke media, wat je wil. Dit moet toch nog groter nieuws zijn dan Oranje gisteren. Met alle respect voor de mensen in Oranje, maar dit is 10 keer groter en tragischer.

Maar het enige wat ik nu vind als ik ga zoeken op basis van jouw gegevens is een niet-bevestigd verhaal van een Zionistische denktank in de VS over iets wat in Duitsland in juni gebeurd zou zijn en wat verspreid wordt door Duitse neonazis. Dus help me even op weg a.u.b..

Wtf... Ik heb een aantal posts geleden gezegd waar ik woon. Of wil je soms m'n adres hebben ook? Lokale krant is zeker niet goed genoeg? Als je iets meer op de hoogte was van wat media wel en niet schrijven dan weet je ook heel goed dat dit soort dingen niet in de grote media genoemd worden om en de slachtoffers niet teveel in de media te zetten en de asielzoekers niet in een kwaad daglicht willen zetten

Maar goed succes met zoeken. Park heet quelderduyn in den helder. Ligt achter een deel van het azc. Achter 1 van de 2. Het begin van het park ligt op de route vanaf het centrum. Of moet ik soms ook bewijzen waar ik woon met bron ed?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:50

vibabu schreef:
Wtf... Ik heb een aantal posts geleden gezegd waar ik woon. Of wil je soms m'n adres hebben ook?

Nee hoor. Ben erin geinteresseerd of dit bericht aantoonbaar waar is. Meer niet.

vibabu schreef:
iLokale krant is zeker niet goed genoeg?

Ik gaf zelfs aan dat dit goed genoeg was.

vibabu schreef:
Als je iets meer op de hoogte was van wat media wel en niet schrijven dan weet je ook heel goed dat dit soort dingen niet in de grote media genoemd worden om en de slachtoffers niet teveel in de media te zetten en de asielzoekers niet in een kwaad daglicht willen zetten

Zoals er ook media zijn die dit nieuws zouden uitvergroten en aan de grote klok zouden hangen. Je kunt in deze dagen van internet dit soort nieuws niet stil houden. Er is altijd wel iemand ergens die erover schrijft, al is het maar op een blog. Als je iets meer op de hoogte was van wat media wel en niet schrijven dan weet je ook heel goed dat dit soort nieuws binnen een dag uitlekt.

vibabu schreef:
Maar goed succes met zoeken. Park heet quelderduyn in den helder. Ligt achter een deel van het azc. Achter 1 van de 2. Het begin van het park ligt op de route vanaf het centrum. Of moet ik soms ook bewijzen waar ik woon met bron ed?

Nee hoor. Dit bericht is wat mij betreft (vooralnog) niet aantoonbaar waar. Meer hoef ik niet te weten van je.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:15

gohya schreef:

alex66 Dat was Rutte in het 8u journaal[/quote]

Ow oke,thnx.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:24

Cowboy55 schreef:
vibabu schreef:
Wtf... Ik heb een aantal posts geleden gezegd waar ik woon. Of wil je soms m'n adres hebben ook?

Nee hoor. Ben erin geinteresseerd of dit bericht aantoonbaar waar is. Meer niet.

vibabu schreef:
iLokale krant is zeker niet goed genoeg?

Struisvogelpolitiek is immers ook politiek.

Ik gaf zelfs aan dat dit goed genoeg was.

vibabu schreef:
Als je iets meer op de hoogte was van wat media wel en niet schrijven dan weet je ook heel goed dat dit soort dingen niet in de grote media genoemd worden om en de slachtoffers niet teveel in de media te zetten en de asielzoekers niet in een kwaad daglicht willen zetten

Zoals er ook media zijn die dit nieuws zouden uitvergroten en aan de grote klok zouden hangen. Je kunt in deze dagen van internet dit soort nieuws niet stil houden. Er is altijd wel iemand ergens die erover schrijft, al is het maar op een blog. Als je iets meer op de hoogte was van wat media wel en niet schrijven dan weet je ook heel goed dat dit soort nieuws binnen een dag uitlekt.

vibabu schreef:

Nee hoor. Dit bericht is wat mij betreft (vooralnog) niet aantoonbaar waar. Meer hoef ik niet te weten van je.

vibabu

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:25

Wat ik overigens wel heel grappig vind is dat de media zo als "waar" bestempeld wordt. Alles wat in de media gezegd wordt is gebeurd of is waar. Alles daarbuiten niet. Eng hoor niet verder kijken dan alleen dat medium

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:39

vibabu schreef:
Wat ik overigens wel heel grappig vind is dat de media zo als "waar" bestempeld wordt. Alles wat in de media gezegd wordt is gebeurd of is waar. Alles daarbuiten niet. Eng hoor niet verder kijken dan alleen dat medium

"Media" is een verzamelnaam. http://www.woorden-boek.nl/woord/media. Het is slechts een vehikel, een middel. "Media" zijn daarmee per definitie niet 'waar' of 'onwaar'. En TV is een TV. Je kunt een TV niet als 'waar' of 'onwaar' bestempelen. Het ligt eraan hoe de media gebruikt worden. Er zijn media die gebruikt worden voor objectieve waarheidsvinding en media die alleen maar zeggen dat te zijn maar in feit werken vanuit een (soms niet zo handig verpakte) verborgen agenda. Je zou denken dat iemand die claimt iets van media te weten....maar laat maar.....

Maar goed, mag ik concluderen dat er dus geen aantoonbaar bewijs is voor deze verkrachtingen en/of de hiermee samenhangende doofpot activiteiten?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:51

Jahoor prima ;) mij heb je er niet mee. toch blijf ik het grappig vinden. Zolang het niet in de media te zien is, is het niet waar. Vind ik erg op de politiek lijken. Alles lekker stil houden alsof er niks aan de hand.

Helaas ga ik alleen gewoon rustig door met vertellen wat ik zelf zie en hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:58

Maar je kunt niet zeggen waar je die verhalen hoort en ziet..

Zolang het niet in de media te zien is, is het niet waar... is natuurlijk onzin, maar als jij claimt iets te zien of te horen zou het toch heel simpel moeten zijn om dat aan te geven waar, hoe, wanneer.. Ik hoor ook zoveel.. van derden.. beetje zoeken blijkt het toch weer net iets anders in elkaar te steken dan wat vertelt is..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:01

Sammie schreef:
Maar je kunt niet zeggen waar je die verhalen hoort en ziet..

Zolang het niet in de media te zien is, is het niet waar... is natuurlijk onzin, maar als jij claimt iets te zien of te horen zou het toch heel simpel moeten zijn om dat aan te geven waar, hoe, wanneer.. Ik hoor ook zoveel.. van derden.. beetje zoeken blijkt het toch weer net iets anders in elkaar te steken dan wat vertelt is..

Dit dus. Het verschil tussen waarheidsvinding en verhalen de wereld in helpen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:15

xxCYNNxx schreef:
Cowgirl schreef:
Ik kreeg gister een facebook bericht dat er in Alkmaar mensen uit hun anti kraak pand worden gezet omdat er vluchtelingen n moeten. De anti-krakers oftewel gewoon studenten staan dan op straat en moeten het verder maar uitzoeken. De oproep was dan ook voor woonruimte.

collega van mijn vriend ook; huurt een klaslokaal in een voormalige middelbare school hier in het dorp. Hij en de andere 3 huurders worden eruit gezet, want er moet plaats komen voor asielzoekers. Heeft gisteren de brief op de mat gekregen.

Waar moeten asielzoekers volgens jullie dan gehuisvest worden?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:21

Szan schreef:

In de leegstaande kantoorpanden? er staan er zóveel leeg,al jaren lang.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:28

Szan schreef:

Waar moeten de mensen gehuisvest worden die er al woonden?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:45

Szan schreef:
xxCYNNxx schreef:

Wat dacht je van in panden die daadwerkelijk leeg staan? Zodat er geen mensen op straat worden gezet? Of vind jij het normaal dat mensen op straat worden gezet om plaats te maken voor anderen?

Die collega moet nu namelijk maar zien waar die heen gaat; vervangende woning is niet aangeboden hoor.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:54

Winged schreef:
Szan schreef:

Waar moeten de mensen gehuisvest worden die er al woonden?

Is een goede tegenvraag, dat weet ik ook niet.

Ik heb geen oplossing en ook geen sterke mening hierover, maar vraag me gewoon af wat wel gewenst is. Feit is dat de vluchtelingen nu in Nederland zijn en ze moeten ergens wonen. Dan lijken antikraakwoningen me een beter alternatief dan sociale huurwoningen.

Aan de andere kant denk ik: mensen die in een antikraakwoning wonen, weten dat ze daar op korte termijn uitgezet kunnen worden als er een andere bestemming voor is gevonden. Dat dat nu voor asielzoekers is, maakt het gevoelsmatig vooral lastig. Als er een bejaardentehuis in zou komen, was daar waarschijnlijk geen ophef over geweest. Begrijpelijk ook wel. Daarnaast is er tenminste 1 antikraakpand waar nu asielzoekers in komen, waar de studenten er hoogstwaarschijnlijk per 1 januari sowieso al uit hadden gemoeten. Daar ben je dus eigenlijk de leegstand 'voor', maar zo voelt het natuurlijk niet.

Leegstaande kantoorpanden zijn nog weer beter wat mij betreft, maar veel eigenaren van die panden willen niet meewerken aan huisvesting. Lijkt me lastig oplossen. Moet de overheid meer geld bieden? Dat zou waarschijnlijk helpen, maar dan gaat er nog meer belastinggeld naartoe. Er wordt al geklaagd dat een vluchteling veel geld kost, willen we dat bedrag nog verder ophogen? Of is dat het wel waard, als ze daardoor die panden in kunnen?

xxCYNNxx: heel vervelend voor je collega. Huurt hij bij een beheermaatschappij (antikraak)? Want hoe sneu ook, die hoeven geen alternatieve woning aan te bieden.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:57

Ik vind dat mensen niet uit hun huis moeten worden gezet om plaats te maken voor anderen. Dan is er immers in dat huis gewoon geen plek; het is namelijk al bezet, er woont al iemand. Simpel als wat, dat snapt een kind zelfs. Alleen leegstaande panden/huizen zijn dus geschikt. Plus dat je met dat soort beslissingen het beetje draagvlak wat er nog is voor vluchtelingenopvang steeds verder afbreekt.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:04

Maar dat is Anti-kraak. Je mag er in wonen totdat er een andere bestemming voor wordt gevonden. Of dat nu slopen is, andere bestemming van gemaakt wordt of dat er tijdelijk andere mensen in komen wonen dat maakt niets uit.

Jullie haat (ja zo noem ik dat) zorgt dat alles onredelijk wordt. Het enige wat nog goed is (voor jullie) is dat ze hier in Nederland niet komen. Dat gaat niet gebeuren en ik vind het ook fatsoenlijk dat er mensen (die notabene vluchten voor hun leven) worden opgevangen. Ja er zijn problemen en Ja er zijn mensen die niet vluchten voor geweld, maar op zoek zijn naar een betere toekomst. Daarvoor hebben we een beleid. Mensen die vluchten vanuit oorlogsgebied worden hier toegelaten. Alle andere mensen worden zo snel mogelijk terug gestuurd.

Ja daar gaat ook veel mis, niet iedereen die terug zou moeten gaat terug. Een deel gaat de illegaliteit in en een deel procedeert net zo lang dat ze toch mogen blijven.
Ik vind ook dat als we minder vluchtelingen in Europa willen hebben, we meer moeten doen voor landen om Syrie (en Eritrea) heen. Als ik hoor hoeveel mensen naar Turkije en Libanon zijn gevlucht (echt dan heeft Europa en NL het nog makkelijk) dan kunnen we hun daarin ook ondersteunen. Zorg ervoor dat die kampen leefbaar zijn en dat het daar veilig is, zodat mensen minder de noodzaak zien om door te reizen naar Europa. Voor de vluchtelingen die er nu zijn, moet snel een antwoord komen. Terug naar het land wanneer je geen oorlogsvluchteling bent en voor de oorlogsvluchtelingen een snelle integratie in NL zodat zij ook een toekomst kunnen bouwen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:08

alex66 schreef:
Jaren lang heeft de gevestigde politiek de nieuwkomers de hand boven het hoofd gehouden.

Bezwaren uit de samenleving werden weg gehoond met het woord racisme voor op de tong, daar kwam later het woord islamfobie voor in de plaats.
Alles mocht en mag zolang er maar een culturele of religieuze grondslag voor is.
We vinden alles goed van het ritueel doden van dieren tot het besnijden van kleine kinderen, een tatoeage zetten voor je 18e mag niet maar de voorhuid van een baby wegsnijden moet kunnen want religie (heeft dat kind geen rechten)
Scheiding van mannen en vrouwen komt steeds vaker voor en de vrijheid van meningsuiting ligt onder vuur.
Halal eten op scholen, mensen die na 15 jaar Nederland nog steeds de taal niet spreken,een onevenredige belasting van het zorg stelsel,uitzichtloze uitkeringssituaties, torenhoge criminaliteit cijfers
En alles met goedkeuring van de politiek .........islamfobie of wel angst voor de islam, het wordt Wilders verweten maar bij Rutte en co loopt echt dun door de broek.

Te veel vluchtelingen..goh je verwacht het niet en nu Mark?

_/-\o_

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:09

vibabu schreef:
Hoor net dat de eerste 2 verkrachtingen hier een feit is. In een groot park. Week of 3 geleden een meisje van 13 en gister een meisje van 15. Nee hoor er zijn geen problemen..... Maar ik ben best blij dat ik hoog en droog in een flat woon en niet in een woonhuis :) en dat ik een auto heb waar ik savonds mee op pad kan.

En niet te vergeten de aanranding in Almere...
Laat me raden, die meisjes moeten vooral hun mond houden en mogen niks naar buiten brengen hierover om escalatie te voorkomen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:09

lovelys: mooi gezegd. Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:14

vibabu schreef:

Ligt er maar aan welke media je voorkeur heeft ;)