Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cavaletti schreef:Precies ook wat er gaat gebeuren maar nee al die dommige mensen hier die de zogenaamde vluchtelingen verwelkomen en Nederland niet al te vol vinden en ook nog medelijden hebben met deze mensen en vinden dat ze hier rustig kunnen blijven. Hoe onnozel kan iemand zijn. De enige landen waar oorlogen zijn is in de moslimlanden en gohh..... wij ontvangen ze hier met open armen. Is er dan werkelijk niemand bang dat dit escaleert en dat het wel zo is zoals de media al schrijft. Hoe kun je zogenaamd vluchteling zijn uit Syrie en verdeeld in Europa terechtkomen. Dat klinkt toch al niet logisch. Als echte vluchteling beland je in een buurland en ben je blij met een tent en een snee brood zolang je maar veilig bent.
Geen wonder dat die zogenaamde vluchtelingen allemaal naar hier willen want hier zijn de mensen nog dom en trappen in al die zielige verhalen een makkelijkere prooi is er niet. En verdomd, nog genoeg geld en spullen op de koop toe krijgen. Wat een lachertje........
Sees schreef:Ik ben gewoon flabbergasted over deze post... en dan 'ons' naïef noemen. Echt onder welke koude, harteloze steen kom jij vandaan....
cavaletti schreef:Ik heb dat dus hetzelfde bij de posts jullie "ongelovigen". Kan het gewoon niet begrijpen dat jullie zo naief zijn. Levensgevaarlijk gewoon. Fijn die gasten allemaal toelaten.
Sees schreef:Cavaletti, je spreekt niet als iemand die zich daadwerkelijk ingelezen heeft en er verstand van heeft...
Sees schreef:Cavaletti, je spreekt niet als iemand die zich daadwerkelijk ingelezen heeft en er verstand van heeft...
Sees schreef:Geerke, dat zou best kunnen maar komen doen ze toch wel. Nu misschien íets makkelijker. Ik vind het nog steeds geen reden om dan mensen die daadwerkelijk hulp nodig hebben maar te weigeren. Ik ben echt met stomheid geslagen over de harteloosheid van mensen, je zou ze bíjna hetzelfde lot toewensen...
cavaletti schreef:Maar uit zulke landen waar zelfs kleine kinderen en vrouwen ingezet en geleerd word terrorist te zijn, zulke mensen ga je niet binnen laten in een "veilig" land. Of het nu "echte" vluchtelingen zij of toch stiekem terrorist.
vuurneon schreef:Zelfs Jantje die naast je woont kan een terrorist zijn, als je zo argwanend moet leven heb je een heel zwaar leven...
Moet je ook geen winkel hebben, wie weet komt Frau Antje spullen op voor de wederverkoop en sponsort ze zo terrorisme! Oei oei oei!
Goed georganiseerde organisaties hebben echt geen stom rubberbootje nodig om mensen binnen te krijgendie hebben geld en de middelen om het op een veel handigere manier te doen.
Enne 1 troost, de neppe vluchteling krijgt nooit een verblijfsvergunning.
cavaletti schreef:Hoe weet jij 100% of ze de daadwerkelijk hulp nodig hebben of dat het niet weer een vader van Aylan is die nieuwe tanden wil, of niet weer een familie die een een rijk land wil wonen en alles in de schoot geworpen krijgen wil of niet weer een terrorist die jouw of mijn familie uitmoordt. Hoe harteloos kun jij zijn om je medeburgers misschien wel zo in gevaar te brengen door jouw hartelijkheid en gastvrijheid en deze misschien wel of misschien niet echte vluchtelingen, misschien wel terrorist of misschien niet terrorist het land binnen te laten. Ik ben echt met stomheid geslagen over deze verschrikkelijke naiviteit.
Dit risico kan en mogen we niet nemen.
cavaletti schreef:Sees schreef:Ik ben gewoon flabbergasted over deze post... en dan 'ons' naïef noemen. Echt onder welke koude, harteloze steen kom jij vandaan....
Ik heb dat dus hetzelfde bij de posts jullie "ongelovigen". Kan het gewoon niet begrijpen dat jullie zo naief zijn. Levensgevaarlijk gewoon. Fijn die gasten allemaal toelaten.
cavaletti schreef:Hoe weet jij 100% of ze de daadwerkelijk hulp nodig hebben of dat het niet weer een vader van Aylan is die nieuwe tanden wil, of niet weer een familie die een een rijk land wil wonen en alles in de schoot geworpen krijgen wil of niet weer een terrorist die jouw of mijn familie uitmoordt. Hoe harteloos kun jij zijn om je medeburgers misschien wel zo in gevaar te brengen door jouw hartelijkheid en gastvrijheid en deze misschien wel of misschien niet echte vluchtelingen, misschien wel terrorist of misschien niet terrorist het land binnen te laten. Ik ben echt met stomheid geslagen over deze verschrikkelijke naiviteit.
cavaletti schreef:Nou ook daar denk ik er dus hetzelfde over als jou. Ik kan me niet voorstellen dat jullie nog zo gastvrij zijn als jullie je goed inlezen.
Lees eens verder dan je neus lang is en verdiep je eens in de achtergronden. Er zullen best "echte" vluchtelingen bestaan. Maar uit zulke landen waar zelfs kleine kinderen en vrouwen ingezet en geleerd word terrorist te zijn, zulke mensen ga je niet binnen laten in een "veilig" land. Of het nu "echte" vluchtelingen zij of toch stiekem terrorist. Dat risico neem je niet. Waarom niet. Uit veiligheid voor ons en onze buren, familie, gezinsleden en onze nalatenschap enz. Dan vind ik persoonlijk ons eigen belang en veiligheid belangrijker dan misschien die ene echte vluchteling uit dat land die het goed bedoeld.
Mensen opnemen uit zulke landen is vragen om moeilijkheden. En ja dan ben je naief want jullie geloven ook niet dat diezelfde lieve onschuldige kindjes met geweren op onze soldaten en mensen schieten en geleerd worden dat blanke westerlingen slecht zijn en allemaal uitsterven moeten want de islam moet aan de macht.
Ach wat zijn ze zielig
Lisitano schreef:Het lijkt mij verschrikkelijk voor je.
Wat een poepert ben jij zeg.
Zo bang dat je je menselijkheid bent verloren. Ik zou onder een steen gaan liggen en wachten tot het allemaal voorbij is als ik jou was.
anneliesdj schreef:cavaletti schreef:Hoe weet jij 100% of ze de daadwerkelijk hulp nodig hebben of dat het niet weer een vader van Aylan is die nieuwe tanden wil, of niet weer een familie die een een rijk land wil wonen en alles in de schoot geworpen krijgen wil of niet weer een terrorist die jouw of mijn familie uitmoordt. Hoe harteloos kun jij zijn om je medeburgers misschien wel zo in gevaar te brengen door jouw hartelijkheid en gastvrijheid en deze misschien wel of misschien niet echte vluchtelingen, misschien wel terrorist of misschien niet terrorist het land binnen te laten. Ik ben echt met stomheid geslagen over deze verschrikkelijke naiviteit.
Heb je ook gelezen waarom hij nieuwe tanden wilde?
cavaletti schreef:Lisitano schreef:Het lijkt mij verschrikkelijk voor je.
Wat een poepert ben jij zeg.
Zo bang dat je je menselijkheid bent verloren. Ik zou onder een steen gaan liggen en wachten tot het allemaal voorbij is als ik jou was.
Hoera wat verschrikkelijk stoer dat jij niet bang bent voor de IS of andere terroristen. Ik zou mijn deegroller maar vast klaarzetten voor als ze komen. God in wat voor droomwereld leven jullie.
En jeetje wat een vergelijkenissen treffen jullie. Als jij nu glashard beweert niet bang te zijn voor de terreurdaden van de IS dan klopt er iets niet hoor. Mijn menselijkheid ben ik misschien wel verloren maar of ik dat in deze tijd echt erg vind...... neuuuhhhh denk het niet.
vuurneon schreef:Ik vind het zorgwekkender voor de gehele samenleving als mensen zich zo ontzettend laten leiden door angst en stemmingsmakerij dan de toestroom van vluchtelingen. De toestroom kun je nog wel in banen leiden, maar de angst mentaliteit verander je helaas niet zo maar. Jammer dat mensen zich te veel laten leiden door negatieve emoties ipv met een open blik te durven kijken.
vuurneon schreef:Ik vind het zorgwekkender voor de gehele samenleving als mensen zich zo ontzettend laten leiden door angst en stemmingsmakerij dan de toestroom van vluchtelingen. De toestroom kun je nog wel in banen leiden, maar de angst mentaliteit verander je helaas niet zo maar. Jammer dat mensen zich te veel laten leiden door negatieve emoties ipv met een open blik te durven kijken. Wij zijn allen mensen.
toch grappig dat open grenzen voor veel zo selectief werken; ik als Nederlander mag zo naar Duitsland toe, mag daar zelfs werken en een baan 'inpikken' van een Duitser want open grenzen zijn dan opeens geweldig! Maar o wee als iemand uit een heel eng land vol boze wolven veiligheid zoekt en dezelfde grens over wil gaan...