Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik vind dit extreem overtrokken reageren wel een typische weergave van het probleem hoor
Wanneer iemand simpelweg een hondsbrutaal kind een tik op de vingers zou geven....
Dat heeft helemaal niks te maken met agressie / geweld / onbeheerst / impulsief en al helemaal niet met "slaan" alsof je het hebt over zo'n kleine een ros voor het melkgebitje geven.... die vlerk moet daar gewoon weg, klaar.
Arm breken?? Nog gekker.
Ik vind echt niet dat je van jan en alleman kan verwachten dat die perfect pedagogisch reageren.
Is gewoon iets dat kan gebeuren als je je kinderen niet leert om hun handen thuis te houden.
Eer dat een kind in een restaurant met de handen in andermans bord zit....dat gaat niet per ongeluk ofzo
Dat is dermate brutaal dat een ander daar best wel pittig op kan reageren.
Dat is ook de samenleving: niet iedereen reageert hoe je het leuk vindt.
De 1 corrigeert anders dan de ander. De 1 zal er uitgebreid allerlei moeite voor gaan doen om een kind uit te leggen dat het niet de bedoeling is en waarom niet, en de ander gaat die moeite niet nemen (goed recht!) en geeft een wègwezen tik op het vlerkje in een dergelijke situatie van een hondsbrutale actie. Of trekt het handje wat hardhandig weg.
Dat verschil is er nu eenmaal en mag er ook best zijn.
Ik zou het eerlijk gezegd best fijn vinden als die kleine van ons kans ziet om iets dermate onfatsoenlijks uit te vreten en die wordt even gecorrigeerd op een eerlijke manier. Leren ze alleen maar van dat anderen ook hun grenzen hebben
Natuurlijk niet bij het minste geringste, en ook niet dusdanig dat het kind er pijn / schade aan over houdt, maar ik verwacht niet van anderen dat die op 1 knie gaan zitten uitleggen.... die hebben het goed recht om er voor te kiezen om een handje weg te tikken / trekken en met een hele boze blik die kleine weg te jagen zonder er verder woorden aan vuil te maken.
En als die dan bij mij komt klagen krijgt 'ie van mij nog te horen dat hij dan ook niet zo brutaal had moeten doen... je gaat toch niet bij een onbekende wat van zijn bord af graaien(bij een bekende ook niet trouwens
)
Maargoed als je dat graag als mishandeling wilt bestempelen dan staat dat je vrij natuurlijk.
Ik vind het alleen errug bijzonder hoe een handje weg tikken / trekken van een plek waar het heel erg over de schreef gaat, meteen in verband wordt gebracht met agressie / mishandeling ofzo, poeh hee
Geeft echt heel duidelijk weer waarom mensen de indruk krijgen dat kinderen tegenwoordig alles maar mogen....zo paniekerig als er wordt gedaan..... %)
Sizzle schreef:Dat gebeurd me bijna wekelijks.
Vooral in de supermarkt dan komt er gewoon een wildvreemde op je af en gaat je kind staan aaien en toe spreken met een poeliepoelie stemmetje, of overdreven zwaaien vanachter een rek of zo![]()
Vervolgens zijn ze teleurgesteld dat ze niet terug zwaaid of lacht.
vuurneon schreef:Sizzle schreef:Dat gebeurd me bijna wekelijks.
Vooral in de supermarkt dan komt er gewoon een wildvreemde op je af en gaat je kind staan aaien en toe spreken met een poeliepoelie stemmetje, of overdreven zwaaien vanachter een rek of zo![]()
Mijn vader doet dat ook, vreselijk genant. Dus hij krijgt een tik op de vingers als hij weer de neiging krijgt om een kind over de haren te aaien![]()
Is nog vermoeidender dan een kind opvoeden: een oude man heropvoeden haha
vuurneon schreef:Sizzle schreef:Dat gebeurd me bijna wekelijks.
Mijn vader doet dat ook, vreselijk genant. Dus hij krijgt een tik op de vingers als hij weer de neiging krijgt om een kind over de haren te aaien![]()
Is nog vermoeidender dan een kind opvoeden: een oude man heropvoeden haha
pmarena schreef:vuurneon schreef:
Is nog vermoeidender dan een kind opvoeden: een oude man heropvoeden hahaHaha het klinkt wel heel lief bedoeld verder
Als kind en ouder het leuk vinden en hij niet op jacht is maar er gewoon 1 die zelf contact zoekt aait dan lijkt het me ook geen ramp toch
Sizzle schreef:Ik vind het gewoon raar.
Net als vreemde mensen je buik gaan aaien als je zwanger bent.