mick75 schreef:Fijn voor jouw honden Sammy, maar mij overtuig je er niet mee. Je geeft aan dat je ernstige bijtwonden een hapje dat per ongeluk kwam vindt, maar dan lig je echt niet half uit elkaar. Zelfs bij een hapje van een staff niet. Ik zie dat wel degelijk als bagetalliseren, en vind het ronduit schokkend hoe je doet alsof dat niet waar is. Ik heb mijn moeder gevonden, was toen 9 jaar oud en dat was alles behalve grappig kan ik je vertellen. Mijn moeder heeft verdraaide veel ervaring met honden, wij hebben Duitse herders gehad (zijn ook niet altijd lieverdjes) en die hebben nooit maar dan ook nooit zelfs maar durven denken aan het aanvallen van mens of dier. Als ze er maar aan durfden te denken dan kregen ze al op hun flikker en volkomen terecht.
Dit soort honden zijn moordwapens als ze in verkeerde handen vallen, en helaas zijn er maar verrekte weinig mensen die echt met zo'n hond overweg kunnen. In elk geval heel wat minder dan dat er van die honden zijn. En zolang ze nog steeds concreet gebruikt worden voor zowel gevechten als trainingen waarbij ze mensen mogen pakken, vind ik dat ze geen plaats hebben in de maatschappij. Als je echt iets leuks wil doen met ze dan ga je iets anders doen dan agressiewerk met zo'n beest, anders bevestig je in elk geval mijn vooroordelen heel erg grondig.
Ja heel naar wat er bij je moeder is gebeurd, maar jij verdraaid nu ook mijn woorden hoor. Heb nergens gezegd dat ernsitge bijtwonden een hapje is wat per ongeluk is gebeurd. Maar goed als jij dat wilt lezen in mijn teksten moet je dat zelf weten. Deze honden worden helemaal niet getraind waarbij ze mensen mogen pakken, weet niet waar je dat vandaan haalt? Ik train mijn hond om een bijtrol van jute te pakken, wel iets heel anders dan mens. Jij hoort alleen wat je wil horen, daar kan ik niks aan doen.
Ik weet dat ik mijn honden goed opvoed, en dat ze nooit een mens zouden aanvallen. Ze zijn 2 lieverdjes en ik hou de ene lekker bezig met trainen waar hij zn ei kwijt kan. Rondje bos is hij niet voldaan hoor, hij moet echt wat doen.
Maar goed als jij vind dat ik onverantwoordelijk bezig ben, moet je dat vooral vinden. Mijn honden zullen in ieder geval zeker niet in het nieuws komen.
edit; dank je wel nikass
Laatst bijgewerkt door Sammy_xxs op 01-09-14 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt