Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:50

154... Wat vreselijk. Natuurlijk ook voor al die andere....

Selena

saarie schreef:
Pff wat een hoop. Leerlinge van een vriendin van mij is al bekend dat ze erbij zat.

Sterkte aan je vriendin! :(:)

Sunrise_

Wat ongelofelijk erg...ik zag online een heftig filmpje waarin een aantal paspoorten werden opengehouden, waar onder andere twee Nederlandse kinderen (1997 & 2001) in voorbijkwamen. Niet te vatten...

Dribbel

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:51

Kan hier geen NL2 kijken. Wat wordt er gezegd?

Cassidy

liesjecryos schreef:
Ze kunnen de gaskraan dichtdraaien en de graanhandel stop zetten en ook de veehandel een flinke knauw geven.
je verbaast je wat wij Nederlanders verhandelen met Rusland.

Op het moment dat het om geld gaat, heeft NL weinig te vertellen, dan grijpt de EU in. En de EU, die greep ook in bij de MKZ, die grijpt in bij het chippen van je paard, die grijpt in bij banale dingen zoals IBAN. |
Sanctie vanuit Nederland naar Rusland toe? Zonder ruggesteun van de EU? Gaat niet gebeuren!

Quente_

Op SBS6 zeiden ze het net oa, over de 154 nl'ers

JudithGigi

Ik heb de statusupdate gelezen van iemand die aan boord was van het vliegtuig, net voordat hij vertrok. Toen ik de reacties las van de vrienden/familie schoten me letterlijk de tranen in de ogen... reacties van "Veel plezier!" tot "oh mijn god alsjeblieft laten ze met een ander vliegtuig gegaan zijn". Ben nu ook heel erg angstig voor mijn vriend die over een week terugvliegt vanuit hongkong...

JewEmm

geerke schreef:
ik vind het heel vreemd dat ze dat aantal niet meteen weten....er is toch een in-check lijst?

De nationaliteiten weten ze niet direct zeker, ze weten wel de namen...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:52

Wat een afgrijselijke ramp met onnoemelijke gevolgen voor de hele wereld vrees ik...

Mijn condoleances aan de mensen hier, maar ook elders, die iemand verloren zijn of nog in onzekerheid zitten.

Roosch

De nationaliteiten worden bekend gemaakt en er wordt een en ander duidelijk voor de nabestaanden. Telefoonnummer daarvoor en er wordt een vlucht ingezet voor nabestaanden die graag daar naartoe willen.

MarvanTom

Doanique schreef:
Weet iemand hoe Nederland naar Egypte vliegt? Met eventueel tussenstop in Turkije?

Wat een rare vraag in dit topic?[/quote]
Helemaal geen rare vraag, ik weet niet hoe Turkish Airlines vliegt namelijk en als dat ook over Oekraine is ga ik m'n vakantie toch maar omboeken :=[/quote]
Aha! Op die manier! Eigen belang!
Erg egoïstisch om deze vraag in dit topic te stellen trouwens...

Moet je je reisagent bellen denk ik zo?
Die kan je vast vertellen dat het luchtruim boven een deel van Oekraïne nu gesloten is.
JIJ kan dus gerust op vakantie.

Veulen84

Overige nationaliteiten slachtoffers: 27 Australiërs, 23 Maleisiërs, 11 Indonesiërs, 6 Amerikanen, 4 Duitsers, 4 Belgen, 3 Filippijnen en 1 Canadees.

Alle crew was maleisies.

Furrow

Ergens maakt het niet uit of het 154 Nederlanders, Duitsers, russen zijn.
Het zijn 154 onschuldige zielen teveel, en dat raakt je ook zo hard denk ik.. Gewoon mensen die zo blij waren met hun vakantie of thuisvlucht, en dan wordt je leven plots afgenomen.

Century

Cassidy schreef:
liesjecryos schreef:
Ze kunnen de gaskraan dichtdraaien en de graanhandel stop zetten en ook de veehandel een flinke knauw geven.
je verbaast je wat wij Nederlanders verhandelen met Rusland.

Op het moment dat het om geld gaat, heeft NL weinig te vertellen, dan grijpt de EU in. En de EU, die greep ook in bij de MKZ, die grijpt in bij het chippen van je paard, die grijpt in bij banale dingen zoals IBAN. |
Sanctie vanuit Nederland naar Rusland toe? Zonder ruggesteun van de EU? Gaat niet gebeuren!

Banale dingen zoals IBAN? Daar zit heel wat meer achter dan alleen je rekeningnummer omgezet wordt naar een IBAN-nummer.
(weet ik, offtopic, maar kon het niet laten).

Anoniem

Sunrise_ schreef:
Wat ongelofelijk erg...ik zag online een heftig filmpje waarin een aantal paspoorten werden opengehouden, waar onder andere twee Nederlandse kinderen (1997 & 2001) in voorbijkwamen. Niet te vatten...

Klopt echt gruwelijk en niet te bevatten. .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:53

Ah, dank Veulen, ik kon het niet zo snel bijhouden.

karuna
Drukke kabouter

Jemig wat een aantal. E idd de bevestiging dat het nu dus moord is, bewust een vliegtuig neerhalen ook al wilde je een ander raken. Blijft moord, akelige mensen.

En de 4 fransen dat die bevestigd waren?

Saintelette

MarvanTom schreef:
Doanique schreef:
Weet iemand hoe Nederland naar Egypte vliegt? Met eventueel tussenstop in Turkije?

Wat een rare vraag in dit topic?

Helemaal geen rare vraag, ik weet niet hoe Turkish Airlines vliegt namelijk en als dat ook over Oekraine is ga ik m'n vakantie toch maar omboeken :=[/quote]
Aha! Op die manier! Eigen belang!
Erg egoïstisch om deze vraag in dit topic te stellen trouwens...

Moet je je reisagent bellen denk ik zo?
Die kan je vast vertellen dat het luchtruim boven een deel van Oekraïne nu gesloten is.
JIJ kan dus gerust op vakantie.[/quote]

En als je je dan toch zorgen wilt maken.. Egypte ligt naast een ander oorlogsgebied namelijk Israel/Palestina...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:54

SAKKIA schreef:
Nederland steunt de Oekranië in deze oorlog. Volgens mij waren er net nieuwe sancties richting Rusland in werking gegaan.
Dat was ook waar het telefoongesprek tussen Obama en Poetin overging.

KLopt, gisteren zijn er nieuwe sancties getroffen tegen Rusland

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:55

154.. Veel meer Nederlanders dan in eerste instantie gedacht.. Heftig ook die leeftijden. Heel veel sterkte aan iedereen die vandaag iemand heeft verloren, ongeacht nationaliteit. Verschrikkelijk gewoon ;(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:55

Furrow schreef:
Ergens maakt het niet uit of het 154 Nederlanders, Duitsers, russen zijn.
Het zijn 154 onschuldige zielen teveel, en dat raakt je ook zo hard denk ik.. Gewoon mensen die zo blij waren met hun vakantie of thuisvlucht, en dan wordt je leven plots afgenomen.

Helemaal mee eens :j
Alle levens die vandaag verloren zijn gegaan, zijn er al teveel :n

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:56

karuna schreef:
Jemig wat een aantal. E idd de bevestiging dat het nu dus moord is, bewust een vliegtuig neerhalen ook al wilde je een ander raken. Blijft moord, akelige mensen.

En de 4 fransen dat die bevestigd waren?

Die hebben ze niet genoemd. Maar er zijn nog 47 mensen waarvan de nationaliteiten niet van zijn bekend.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:57

Aangezien ik zelf regelmatig op dit traject gevlogen heb kan ik melden dat ik wel verwacht had dat er 'zoveel' Nederlanders in het vliegtuig zaten.

Malaysia Airlines staat/stond bekend over een zeer goede luchtvaartmaatschappij op dat traject.
Mensen die onderweg zijn naar Australie (vandaar ook de 25+ australiers) gaan ook regelmatig met Malaysia Airlines, zitten op 'deze' vlucht, er wordt dan een tussenstop/overstap op KL gemaakt.
Vluchten naar indonesie worden ook via MA vaak gedaan (Garuda staat toch wat minder bekend).

Daarnaast is de tijdstip vertrek/aankomst voor deze vlucht erg gunstig, vertrek rond middaguur nl tijd, aankomst 's morgens vroeg op KL, je hebt daardoor nog wat aan je dag, kan nog makkelijk een volgende vlucht nemen, bijv naar Borneo, Indonesie, Thailand, Fillipijnen en toch nog op een redelijk tijdstip aan te komen (ofwel niet ergens midden in de nacht).

Anoniem

........

Ik hoor zojuist dat de oma en tante van een hele goede vriendin van mij in het vliegtuig zaten....

Marjo

Bah wat naar zeg dit := Echt weer zoiets wat toch heel dichtbij komt.