De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:45

geerke schreef:
Electra63 schreef:
Iedereen moet vooral stemmen waarop hij/zij zelf wilt. :D ;) Maar als je PVV-stemmer bent en je weet niet dat je morgen maar in 2 steden op de PVV kan stemmen, ben je misschien niet dom, maar in ieder geval onwetend ;) en niet echt geïnteresseerd in politiek. Ik vraag mij dan af, hoe je dan een goede keuze kan maken, die grote invloed kan hebben op de samenleving en misschien wel op jou persoonlijk. :D

vergeet je niet de niet nederlandssprekende medelanders...die ook gewoon maar PVDA stemmen omdat hun familie dat ook doet.

Overigens ....uit onderzoek blijkt dat 60% van de mensen niet de namen weten van de wethouders in hun gemeente.Zouden dat nu echt alleen PVV stemmers zijn? :D

Ik ben er van overtuigd, dat het gros van de Nederlanders inderdaad niet weet waarom hij/zij op iemand of een partij stemt. :D
Maar de discussie hier op Bokt, gaat over de PVV, dan sta je toch raar te kijken als je ergens in Nederland in een stemhokje staat en de PVV staat niet op de lijst. :D

Maar om dan terug on-topic te gaan. Ik vind de uitspraken van Geert dom, racistisch, dictatoriaal, opruiend en vooral levert hij, naar mijn mening, geen bijdrage aan een betere samenleving. :D Dit mag en kan ik vinden, want vooral Geert is toch voor vrijheid van meningsuiting? Of vergis ik mij daar toch een beetje in? Geldt de vrijheid van meningsuiting alleen voor Geert? Immers de rest van de PVV-fractie heeft geen zeggenschap, behalve Fleurtje :D ;) .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:47

russel schreef:
Maar Hitler riep op tot vernietiging van mensen groeperingen, dat doet Wilders niet. De extremisten doen dat wel.....de ongelovigen mogen gestenigd worden....en ik geloof dat hij extremisten wil weren en ik snap dat wel, die prediken haat en zetten aan tot terrorisme.

Ik ben ook absoluut geen voorstander van extremisme, maar niet elke moslim of elke Marokkaan is een extremist en zo doet Wilders het wel overkomen. Dat is generaliserend en discriminerend.

Yentl2010; ik ken je persoonlijk niet, en ik heb je niet willen diskwalificeren, sorry als dat wel zo over is gekomen. Maar ja, op hem stemmen, ik vind het behoorlijk triest ja. Over laag of hoog opgeleid heb ik niets gezegd, dat heeft er volgens mij niets mee te maken. Wat mij betreft niet in ieder geval. Maar blijkbaar weet je, net als Miss-Liszje, niet dat Polen heeft geholpen om Nederland te bevrijden (ja inderdaad!!) Dus je bevestigd zelf het beeld waarvan je suggereert dat mensen het van je hebben. En als rechtgeaarde nationalist zou je toch op zijn minst de geschiedenis van je eigen land moeten kennen? En dan leefbaar Rotterdam, nog steeds Pastors neem ik aan? Die man is gewoon eng in zijn denkbeelden :=
Ook de reactie hier van sommigen, grappig bedoeld uiteraard, om een groepje van zielige mensen te gaan vormen, tja, zegt wat over jullie hoor... mag je verder zelf invullen.

geerke

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:52

Waarom is Pastors eng in zijn denkbeelden...?Al jou commentaar zegt meer over jou dan over de PVV stemmer.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:53

Ik ben geen fan van Wilders. Ik ben niet gecharmeerd van de wijze waarop hij (groepen) mensen wegzet en ik heb een ongelooflijke hekel aan de ordinaire manier waarop hij zich uitdrukt tijdens serieuze politieke debatten.
Overigens stoort het mij evenzeer dat hij ‘de gewone’ man wegzet als simpele zielen (Henk en Ingrid vind ik net zo denigrerend als Sjonnie en Anita) als dat hij Marokkaanse jongeren veroordeelt en schoffeert. ‘Doe eens normaal man’ hoort domweg niet thuis in de Tweede Kamer (en ik ben dus inderdaad ook niet onder de indruk van de debattechniek van Rutte) en ‘kopvoddentaks’ is wat mij betreft een dieptepunt in de politieke geschiedenis.

Dus ik denk zomaar dat mijn politieke voorkeur meer overeenkomt met die van Nikass dan met die van Geerke, Yentl en Chanicha. Maar hier

Nikass schreef:
Ik heb niet alles gelezen... heel veel posts zijn erg vermoeiend. ..

Schiet jouw post mij al in het verkeerde keelgat. Ik vind het tamelijk respectloos om niet de moeite te nemen om andermans posts te lezen, maar die anderen dan wel lastig te gaan vallen met je eigen mening. Waarom zou ik eigenlijk verder lezen als het jou toch niet interesseert wat hier al gezegd is? Dat vind ik veel vermoeiender dan one-liners van mensen die zich af en toe wat bot uitdrukken omdat ze zelf aan den lijve vooral negatieve ervaringen hebben met jongeren van allochtone afkomst.
Nikass schreef:
Het eeuwige bekrompen gezeik over buitenlanders komt me mijlenver de strot uit. :r

Tsja, dat lijkt me nou niet echt een motivatie voor de bekrompen zeikerds om opeens politiek correct tolerant te gaan doen. Er wordt inderdaad af en toe bekrompen gezeikt, maar in mijn evaring zijn dat mensen die in de eerste plaats zelf echt heel negatieve dingen meegemaakt (waar ze hun verhaal niet over mogen doen omdat dat politiek incorrect is) en inde tweede plaats zijn het vaak mensen die – als je doorvraagt – heel duidelijk problemen hebben ondervonden binnen een specifieke plaats met een specifieke groep. In spreektaal wordt dat snel ‘die buitenlanders’, maar in de praktijk hebben die mensen vaak prima relaties met buren, collega’s, vrienden en kennissen van allochtone afkomst waarbij ze zich niet eens realiseren dat die mensen óók onder ‘die buitenlanders’ vallen.
Nikass schreef:
Als jij geen werk kan krijgen in jouw land en je gezin niet kunt onderhouden, waarom mag je het dan niet ergens anders proberen? Er gaan net zoveel Nederlanders naar het buitenland als andersom tenslotte.

Dat is helemaal waar (ik ken de cijfers van emigratie en immigratie even niet uit mijn hoofd maar ik dacht inderdaad dat dat elkaar vrij goed in evenwicht houdt). Alleen is er hier niemand die heeft gezegd dat mensen niet ergens anders mogen proberen een leven op te bouwen als het in het land van herkomst niet lukt. Mensen klagen nou juist over ‘de buitenlanders’ die niet proberen hier op een normale manier een leven op te bouwen maar die hun leven bouwen op criminaliteit. Dát is het probleem. Ondergeschikt daaraan is de oneerlijke concurrentie, waarbij buitenlanders (die dus ook daadwerkelijk buitenlander zijn en zich niet permanent in Nederland willen vestigen) hier werk kunnen uitvoeren tegen lagere prijzen dan Nederlandse collega’s omdat ze minder kosten hebben dan die Nederlandse collega’s.
Nikass schreef:
Stemmen moet je zeker gaan doen. Het is een bijzonder recht dat niet iedereen op deze wereld heeft. Verdiep je in de programma's en kies wat bij je past. Als dat Geert Wilders is ben je imo een triest figuur.

Bijna met je eens. Over stemmen helemaal met je eens. Maar mensen die op Geert Wilders stemmen wegzetten als trieste figuren, klinkt voor mij precies even kortzichtig en eng als de manier waarop Geert Wilders mensen weg zet als Henk en Ingrid en vrouw met hoofddoek die te stom is om zelf door te hebben dat ze onderdrukt wordt en allochtoon tuig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:54

maar nu doe jij hetzelfde met Geert :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:57

miss_lizje schreef:
Volgens mij waren dat vooral amerikanen, canadezen en britten. Maar het zal wel aan mij liggen.

Klopt, dat ligt aan jou.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:03

Tja Maura dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Allereerst heb ik echt wel veel gelezen en wil ik alles best lezen maar posts die volledig ongenuanceerd zijn en gebasserd op onwaarheden, daar besteed ik liever niet teveel aandacht aan. Zoals ik al schreef de "Turken en Marokkanen" opmerkingen, terwijl mensen het verschil niet weten. :O

Je schrijft "Mensen klagen nou juist over ‘de buitenlanders’ die niet proberen hier op een normale manier een leven op te bouwen maar die hun leven bouwen op criminaliteit". Heel aardig dat je het voor de GW aanhang opneemt, maar wat jij schrijft doen ze niet hoor. Ze klagen over alle buitenlanders en generaliseren dat ze allemaal crimineel zijn. Ik kan je vertellen dat vrijwel iedereen probeert op een normale manier een leven op te bouwen en niet het doel heeft om draaideurcrimineel te worden. Dat dat toch gebeurd, daar spelen veel factoren in mee. Het is niet zo dat er in Marokko elk jaar een x aantal kinderen crimineel wordt geboren en voor de uitvoering daarvan naar Nederland verkast. Dat is meer GW denkwijze helaas.

Chevax; thanks :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:05

geerke schreef:
Waarom is Pastors eng in zijn denkbeelden...?Al jou commentaar zegt meer over jou dan over de PVV stemmer.

Het grappige is, dat Pastors helemaal niet meer in de politiek zit, maar een hoge ambtenaar is geworden in Rotterdam, met als zijn hoogste baas, een van origine-Marokkaanse burgemeester. :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:10

Ceriadwen schreef:
russel schreef:
Gemeenteraad stem ik niet op...de gemeenten hier doen handjeklap en alles die hier aan touwtjes trekt is familie van elkaar.

hier ook. SGP de grootste partij nou dan weet je het wel.

maar ik ga juist daarom WEl stemmen, ik wil enig tegenwicht in de schaal leggen

oké, politiek is dus niet mijn sterkste kant, heb al een hoop van dit topic geleerd,
maar wat weet je wel als de SGP de grootste partij is?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:16

Ceriadwen schreef:
Benadrukt wel weer dat het een dom volk is die pvv stemmers.

Wat een dom commentaar. Je mag niks roepen, maar dat wij dom volk zijn mag zeker wel? Diep triest, sluit jezelf op en ga je schamen.

Er word gezeurd dat door Geert één "volk" over één kam wordt geschoren en dan wordt hier in het topic precies het zelfde gedaan.

Go on, go on. :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:17

gerlindie schreef:
oké, politiek is dus niet mijn sterkste kant, heb al een hoop van dit topic geleerd,

een dorp wat nog volgens middeleeuwse maatstaven leeft. Alleen subsidie voor gelovige stichtingen en verenigingen, veel geheimen in de raadszaal (lang leve de WOB!) en zo nog wel meer dingen aangaande vergunningen en vergunningverlening wat niet altijd even correct verloopt of verlopen is, maar wat wel terug te voeren is op samen vooraan in de kerk zitten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:18

xSlvna schreef:
Ceriadwen schreef:
Benadrukt wel weer dat het een dom volk is die pvv stemmers.

Wat een dom commentaar. Je mag niks roepen, maar dat wij dom volk zijn mag zeker wel? Diep triest, sluit jezelf op en ga je schamen.

Er word gezeurd dat door Geert één "volk" over één kam wordt geschoren en dan wordt hier in het topic precies het zelfde gedaan.

Go on, go on. :+

in het rechterbovenhoekje van een van mijn posts kan je op een knopje drukken en dan zie je al mijn posts, of je leest het topic even door voordat je gaat roeptoeteren

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:22

russel schreef:
Maar Hitler riep op tot vernietiging van mensen groeperingen, dat doet Wilders niet. De extremisten doen dat wel.....de ongelovigen mogen gestenigd worden....en ik geloof dat hij extremisten wil weren en ik snap dat wel, die prediken haat en zetten aan tot terrorisme.

Dat is natuurlijk ook geleidelijk gegaan en was zelfs aan het begin van de oorlog nog niet het 'plan'. Ik vind de vergelijking, helaas, helemaal niet zo heel gek.
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 18-03-14 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:23

gerlindie schreef:
Ceriadwen schreef:

hier ook. SGP de grootste partij nou dan weet je het wel.

maar ik ga juist daarom WEl stemmen, ik wil enig tegenwicht in de schaal leggen

Zondagsrust (Geen winkels open op zondag, geen dodenherdenking op zondag)
Vrijheid van onderwijs (als gevolg hiervan is er daarom ook recht op islamistisch onderwijs :D )
Zijn voor veiligheid, dus meer politie
Tegen abortus, voor het leven, ik weet niet wat voor uitwerking dat heeft op de gemeenteraad
Zijn wel voor de boeren en vissers, dus minder voor milieu. Geen landbouwgrond inleveren voor natuur)

Ik weet niet waar Ceriadwen woont, maar ik denk zomaar in een kleine, landelijke gemeente waar men op zondag alleen op straat komt om naar de kerk te gaan :D :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:31

Wees maar niet bang, die had ik al allemaal gelezen, Ceriadwen. Dat betekend niet dat ik ook maar iets snap van jou mening. Je vergelijkt Wilders met Hitler, maar bent het wel (met hem) eens dat Marokkanen (jongeren...) een probleem zijn. Overigens lees ik vanaf bladzijde 1 al mee in dit topic.

De vergelijking met Hitler gaat me sowieso een stap te ver, Wilders wilt niemand dood, hij wilt ze gewoon niet zien. Geef hem eens ongelijk. Denk dat Wilders het er ook wel mee eens is als je zegt dat gewoon al het lui en asociaal volk de grens over moet, of ze nu al 1, 3 of 6 generaties in Nederland zijn.

Hier gaat waarschijnlijk niet gestemd worden. Misschien op een meid die we kennen die goede dingen van plan is, in de hoop dat het ook goed gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:37

xSlvna schreef:
Wees maar niet bang, die had ik al allemaal gelezen, Ceriadwen. Dat betekend niet dat ik ook maar iets snap van jou mening. Je vergelijkt Wilders met Hitler, maar bent het wel (met hem) eens dat Marokkanen (jongeren...) een probleem zijn. Overigens lees ik vanaf bladzijde 1 al mee in dit topic.

De vergelijking met Hitler gaat me sowieso een stap te ver, Wilders wilt niemand dood, hij wilt ze gewoon niet zien. Geef hem eens ongelijk. Denk dat Wilders het er ook wel mee eens is als je zegt dat gewoon al het lui en asociaal volk de grens over moet, of ze nu al 1, 3 of 6 generaties in Nederland zijn.

Hier gaat waarschijnlijk niet gestemd worden. Misschien op een meid die we kennen die goede dingen van plan is, in de hoop dat het ook goed gaat.

haha, ik wil sommige mensen ook niet zien :D . Geldt uitzetting van lui en asociaal volk alleen voor "buitenlanders" of ook voor de blanke Nederlander? ;) Of echt alleen tot de 6e generatie? Dus als je voorouders ongeveer vanaf 1900 hier in Nederland wonen, dan ben je wel Nederlander, begrijp ik? ;)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:37

Electra63 schreef:
Ik weet niet waar Ceriadwen woont, maar ik denk zomaar in een kleine, landelijke gemeente waar men op zondag alleen op straat komt om naar de kerk te gaan :D :D

U gaat door voor de koelkast :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:38

Maura, nog even een aanvulling op mijn reactie op jouw post: als er nou één groep is die naar Nederland komt om hard te werken en een bestaan op te bouwen, zijn het wel de Polen. Dat er oneerlijke concurrentie is, daar kunnen zij persoonlijk weinig aan doen. Dat er werk is wat niet gedaan wordt als zij het niet oppakken evenmin.
Om dan vervolgens een "meldpunt overlast Polen" op te richten, moet je dat nog begrijpelijk vinden? Ik vind het compleet gestoord! 8)7 En op een man stemmen die dit voorstaat is imo achter een grote manipulerende schreeuwer aan lopen, en ja dat is gevaarlijk, en ja dat doet denken aan een bijzonder trieste bladzijde uit de geschiedenis.

Electra63: ook geen dodenherdenking op zondag?? Die kende ik nog niet. Wat absurd zeg! :roll:

xSlvna: "al het lui en a-sociaal volk" heb je een definitie van lui en a- sociaal? Jij denkt serieus dat mensen die een Nederlands paspoort hebben gekregen/in Nederland geboren zijn zomaar terug kunnen naar het land van hun voorouders? Chinezen, Molukken, Indonesiers moeten ook allemaal terug? Oja, en types Joran van der Sloot zijn wat jou betreft heel erg welkom terug in zijn eigen (ons) land? Want Nederlanders veroorzaken nooit "overlast" in het buitenland ofzo?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 18-03-14 15:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:39

Ceriadwen schreef:
Electra63 schreef:

_O-

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:40

xSlvna schreef:

Dan heb je niet bijster goed gelezen, want ik verafschuw het vergelijk van Wilders en Hitler. Daarnaast ben ik wel van mening dat we een marrokkanen probleem hebben in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat ik een PVV stemmer ben.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:42

Nikass schreef:
Oja, en types Joran van der Sloot zijn wat jou betreft heel erg welkom terug in zijn eigen (ons) land? Want Nederlanders veroorzaken nooit "overlast" in het buitenland ofzo?

Gut, we hebben er een gevonden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:44

Nikass schreef:
Maura, nog even een aanvulling op mijn reactie op jouw post: als er nou één groep is die naar Nederland komt om hard te werken en een bestaan op te bouwen, zijn het wel de Polen. Dat er oneerlijke concurrentie is, daar kunnen zij persoonlijk weinig aan doen. Dat er werk is wat niet gedaan wordt als zij het niet oppakken evenmin.
Om dan vervolgens een "meldpunt overlast Polen" op te richten, moet je dat nog begrijpelijk vinden? Ik vind het compleet gestoord! 8)7 En op een man stemmen die dit voorstaat is imo achter een grote manipulerende schreeuwer aan lopen, en ja dat is gevaarlijk, en ja dat doet denken aan een bijzonder trieste bladzijde uit de geschiedenis.

Electra63: ook geen dodenherdenking op zondag?? Die kende ik nog niet. Wat absurd zeg! :roll:

xSlvna: "al het lui en a-sociaal volk" heb je een definitie van lui en a- sociaal? Jij denkt serieus dat mensen die een Nederlands paspoort hebben gekregen/in Nederland geboren zijn zomaar terug kunnen naar het land van hun voorouders? Chinezen, Molukken, Indonesiers moeten ook allemaal terug? Oja, en types Joran van der Sloot zijn wat jou betreft heel erg welkom terug in zijn eigen (ons) land? Want Nederlanders veroorzaken nooit "overlast" in het buitenland ofzo?

Daar loopt een topic over op Bokt. In Werkendam :D
[NM] Werkendam verplaatst dodenherdenking naar 3 mei...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:45

Ceriadwen schreef:
Electra63 schreef:

Mag ik ook een andere prijs kiezen? Mijn koelkast is nog goed ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:55

Citaat:
Ik verafschuw het vergelijk van Wilders en Hitler. Daarnaast ben ik wel van mening dat we een marrokkanen probleem hebben in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat ik een PVV stemmer ben.

Eh - wie geen gw/pvvstemmer is, doet er in mijn ogen goed aan, om ook dat infame woordgebruik van die man niet te gebruiken.
"Een Marokkanen probleem" - wees maar liever duidelijk met wat je echt ziet als probleem.
Ja - in met name de vogelaarwijken zijn er jonge Marokkanen van mannelijke kunne die een boel ellende veroorzaken.
Oplossingen die blijken te werken: de knullen zelf op de huid zitten, jongere broertjes alvast waarschuwen en de hele buurt opknappen.
Let wel: hun zussen doen het vaak uitstekend op school, dus daar zit ook een mogelijkheid.

Maar om dit nou een Marokkanen probleem te noemen?
Want weet je - die overlast gevende jeugdbendes hebben allerlei soorten jongens in hun groepen. Ook hollanders, surinamers, antillianen - dat maakt nauwelijks uit.

Maar benoem je het als een Marokkanen probleem - ga je denken dat je iets heel anders zou moeten doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:56