Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:12

Magrathea schreef:
24/7 F16's in de lucht tijdens de nucleaire top hoor! :D Als er ineens een 777 langskomt is dat echt zo uit de lucht geknald, het is geen klein Cessna'tje ofzo

En jij leest mijn stukje niet goed :-).

Stel, ze knallen een met Uranium volgeladen 777 uit de lucht, dan ben je alsnog niet blij hoor (=kernramp).

Raponsje

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:14

Dat een vliegtuig geheel afwijkt van de geplande richting betekent niet perse dat het een kaping is.
Wanneer het vliegtuig technische problemen heeft wil een piloot het vliegtuig in de lucht houden, lekker belangrijk welke richting het dan uit gaat, zolang de neus maar niet naar beneden gaat.

Als dat onder controle is dan pas kun je gaan nadenken over een noodlanding.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:15

astridastrid schreef:
Magrathea schreef:
24/7 F16's in de lucht tijdens de nucleaire top hoor! :D Als er ineens een 777 langskomt is dat echt zo uit de lucht geknald, het is geen klein Cessna'tje ofzo

En jij leest mijn stukje niet goed :-).

Stel, ze knallen een met Uranium volgeladen 777 uit de lucht, dan ben je alsnog niet blij hoor (=kernramp).

Ik denk dat je dan helemaal niks meer bent...

En uh sorry maar waar haal je zo even een 777 vol uranium vandaan?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:18

Raponsje schreef:
Dat een vliegtuig geheel afwijkt van de geplande richting betekent niet perse dat het een kaping is.
Wanneer het vliegtuig technische problemen heeft wil een piloot het vliegtuig in de lucht houden, lekker belangrijk welke richting het dan uit gaat, zolang de neus maar niet naar beneden gaat.

Als dat onder controle is dan pas kun je gaan nadenken over een noodlanding.

Ik hoop dit dan ook nog steeds!

En Margrethea, lees mijn berichtje op de vorige pagina maar eens. Wel grappig stukje trouwens van de moeder van de baas :-)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:22

@astrid. Maar hoe zouden ze dan in vredesnaam óngezien aan Uranium moeten komen én genoeg Kerosine om helemaal naar Nederland te vliegen :=

Als je dat kan en ook nog eens preseteert om ongezien op de radar te blijven dan verdien je wat mij betreft wel bijna een prijs :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:25

Wat voor anders moet ik er dan uit halen? Als dat zo is doe je daar niks tegen, behalve het vliegtuig vinden voor het te laat is. Of bevestigen dat hij niet op land staat (en dus is neergestort in zee en dan kan niemand er meer iets mee op zich)

Citaat:
Specifiek
Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
Verklaringen van Maleisische legerleiders en anonieme bronnen werden eerder tegengesproken. De lokale autoriteiten liggen de afgelopen dagen onder vuur wegens het verstrekken van tegenstrijdige en onduidelijke informatie.

Een random persoon die een vliegtuig ziet vliegen kan dat makkelijk overdrijven, dit soort specifieke informatie is best betrouwbaar, op zich

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:26

Magrathea schreef:

Maar ik heb gelezen van een doorbraak in de zoektocht :j
http://www.speld.nl/2014/03/14/topman-m ... an-moeder/

Die reactie daaronder!!! _/-\o_

"Het vliegtuig is op een geheime basis van de VS geland, met Nelson Mandela aan boord. Dit is allemaal een dekmantel van de CIA om hem te herenigen met Elvis, Tupac en JFK"
Laatst bijgewerkt door Raineri op 14-03-14 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:27

Ik vind het ovigens wel apart dat er van de "asielzoekers", van wie ze alleen videobeelden hadden, zo snel de identiteit hadden vastgesteld terwijl het geen "bekenden" waren.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:30

Yvank_ schreef:
@astrid. Maar hoe zouden ze dan in vredesnaam óngezien aan Uranium moeten komen én genoeg Kerosine om helemaal naar Nederland te vliegen :=

Als je dat kan en ook nog eens preseteert om ongezien op de radar te blijven dan verdien je wat mij betreft wel bijna een prijs :=

In Nederland wordt het wel lastig om aan Uranium te komen....................

Het is ook niet dat ik dit scenario voor me zie, maar het zet je wel aan het denken: als... als...
Ik hoop maar dat er snel duidelijkheid komt, voor de families etc.!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:32

astridastrid schreef:
Yvank_ schreef:

In Nederland wordt het wel lastig om aan Uranium te komen....................

Het is ook niet dat ik dit scenario voor me zie, maar het zet je wel aan het denken: als... als...
Ik hoop maar dat er snel duidelijkheid komt, voor de families etc.!

Mijn vader zegt altijd: "Als mijn tante een bootje had was ze zelf het stuur"

De Speld is fantastisch :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:33

Nouja dat uranium kunnen ze prima ergens anders opscharrelen maar ongezien? En dan ook nog vanaf daar naar nederland vliegen :=

Neeh het is allemaal heel vreemd maar als er al een complot in het spel was/is gok ik eerder dat het alsnog mis is gegaan en ze ergens op de bodem van de zee liggen..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:35

Yvank_ schreef:
Nouja dat uranium kunnen ze prima ergens anders opscharrelen maar ongezien? En dan ook nog vanaf daar naar nederland vliegen :=

Neeh het is allemaal heel vreemd maar als er al een complot in het spel was/is gok ik eerder dat het alsnog mis is gegaan en ze ergens op de bodem van de zee liggen..

Ikzelf ook hoor, dat heb ik al eerder aangegeven dat ik dat denk.
Maar het is wel eng om over na te denken, zeker nu blijkt dat een vliegtuig zo makkelijk kan verdwijnen, er met valse paspoorten gereisd kan worden etc.
We wachten het nieuws rustig af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:36

Ja ik ben heel benieuwd.. Hoop voor familie dat het geen 'Never ending story' wordt.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:48

Denk dat ze binnenkort gaan zoeken bij Antarctica..

Dat van die 'pings' of contactpunten of weet ik hoe het heet, op verschillende locaties ver na het verlies van het contact is wel echt heel vreemd. Maar goed, dit is ook weer gerucht, niks wordt bevestigd en wij zitten maar verder te speculeren ;) Voor alle betrokkenen hoop ik wel voor snel duidelijkheid..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:53

Die meneer van dat boorplatform had toch eigenlijk geen neerstortend vliegtuig gezien?
Die had toch een soort vuurbal in de lucht gezien die niet leek te dalen en vanzelf weer uit ging na een aantal seconden? Was dat niet gewoon een ster ofzo?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:59

Iris82 schreef:
Die meneer van dat boorplatform had toch eigenlijk geen neerstortend vliegtuig gezien?
Die had toch een soort vuurbal in de lucht gezien die niet leek te dalen en vanzelf weer uit ging na een aantal seconden? Was dat niet gewoon een ster ofzo?

of gewoon onzin ;)

sommige mensen doen veel voor aandacht..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:06

astridastrid schreef:
Sammie schreef:
En hoe wil dat 'moordwapen' door de radar en andere detecties heenkomen?

Het is ze nu ook gelukt om van de radar te verdwijnen.....................
Dat is feitelijk onjuist………………………………………..

Ten eerste zijn ze door een Amerikaanse (leger)radar gespot.
Ten tweede is de ‘radar’ dichtheid daar en op het vaste land totaal niet te vergelijken.. Daarnaast kun je daar wellicht nog wel heel laag over water vliegen zonder haast gespot te worden, in Europa op het vasteland is dat een tikkie ingewikkelder.

Ik wijt het van de radar verdwijnenen eerderaan een plons in het water en niet door allerlei rare complottheorieën.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:10

maar zodra ze gespot zijn... zou het een zelfmoord zijn om hem neer te halen... of die nu in zee land of op het land... als ie vol zit met wat dan ook :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:13

Stel stel stel dat een dergelijke situatie zich voor zou doen dan gaat het vliegtuig neer. Daar en ter plekke. Zelfmoord is het zeker, maar daar zijn sommige extremisten ook helemaal niet bang voor.

Voor de straaljagers vrees ik niet.. Je zou er echter maar wonen..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:16

astridastrid schreef:
Bizar he allemaal...
Zelf denk ik dat de boeing op de bodem ligt,
maar het is natuurlijk wel vreemd allemaal.

Het zet je wel allemaal aan het denken, ik ben absoluut geen complot-denker maar STEL, stel het vliegtuig staat echt ergens op een onbewoond eiland om ingezet te worden als "moordwapen" tijdens de nucleare top... Helemaal volgeladen met Uranium of wat dan ook... Dan kunnen er nog zoveel F16's rondvliegen maar dan is het alsnog grote paniek als het vliegtuig neer zou komen (=kernramp).

Haha, volgens mij lees ik teveel op Nu.nl. Maar het zet je wel aan het denken.

OK, nu blijkt dat het vliegtuig toch door is gevlogen: was dan het verhaal van die man van het booreiland verzonnen? Vind ik ook wel apart........................

-O- Oja de nucleaire top.. MAAR ik bedenk me net, waar zouden ze moeten tanken?? Lijkt me niet dat als ze op zo'n eilandje met start/landingsbaan zijn geland dat daar ook een tankstation is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:23

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:28

Yvank_ schreef:

Wtf :') hebben de mensen die dit verzinnen echt niets te doen?

Ik vind verder dat het hele onderzoek naar het vliegtuig verloopt als een puinhoop. De kans op overlevenden zijn er al niet meer. Ik snap dat zoeken naar een vliegtuig over zo'n groot oppervlak moeilijk is, maar er zijn dingen die ze al veel eerder hadden moeten weten zoals die 'ping', dat ze wellicht verder hebben gevlogen dan gedacht.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:31

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:31

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:33

Wauw dat Rihanna bij de Iluminatie hoort!! :oo
Wel het nieuws van de dag. :')