Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:55

anneliesdj schreef:
Dat denk jij, christenen zien dat anders.
De sgp dringt helemaal niets op, ze voeren zelfs nauwelijks campagne, wat is het probleem?
Pas wanneer heel NL massaal voor de sgp kiest is er een kans dat er wat gaat gebeuren aan het homohuwelijk
Er zijn ook partijen die willen dat iedereen gelijke lonen krijgt, of dat iedereen in hetzelfde huis woont, daar valt ook niemand over?

Daar ben ik ook geen voorstander van, maar daar mee onttrekt je niemand aan een recht.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:56

Kinke, ja! Ziekenhuis en noodgevallen maken wij natuurlijk gebruik van!
Maar zoals tanken doen we liever ook niet op zondag ;) Wij doen het net als wendyenbram ;)

Leeftijd aarde. Ik geloof ook niet dat hij ouder is als 10.000 jaar :D

Narnia, nope geen vrouwen als predikant. Wij geloven dat de man daarin een andere taak heeft als de vrouw.

Werken, werk zoals zorg etc kan je niet weigeren…
Mijn paps is liften monteur spoedklusjes in zorg etc doet hij ook! Maar niet op een treinstation die kunnen wel tot maandag wachten. Als er geen mensen in zitten natuurlijk hihi.

Ik moet vanaf pagina 20 nog mee lezen sorry.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:56

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:57

xx_Horsiex schreef:
Anne_mieke88 schreef:
maar horsie...zo zijn er nog meer partijen waar sommige mensen het met iets eens is en de andere niet...en dringen toch ook hun mening op.. en daar word niet over gesproken omdat het geloof niet aan bod komt...

de 1 vind roken in openbare plekken absoluut not done...maar de andere zweert bij een peuk..

dat vind JIJ Horsie.. en wij hoeven het echt niet eens te worden hoor... als er maar respectvol met elkaar word omgegaan..
en discriminatie? discrimineer ik dan?

Precies, omdat het geloof door iedereen anders geinterperteerd kan worden, ik heb het altijd al gezegd en zal het altijd blijven zeggen, het geloof is het grootste gevaar voor de samenleving. Of je nou gelooft in God, in Allah of in iets anders.

Ik zeg niet dat JIJ discrimineert, maar tegen het homohuwelijk zijn is discriminatie, dus een ieder die er tegen is discrimineert in weze.

Hoho, je moet zelf weten wat je gelooft, het zal me een reet roesten of je nou gelooft in God of dat je gelooft dat aliens echt zijn. Het gaat mij erom dat je andere daar niet mee schaadt.

antwoord:
Narnia schreef:
Je kan als Christen ook niet voor een huwelijk zijn tussen mensen van het zelfde geslacht...dat is ongeloofwaardig, zo kan je als Christen ook niet maar raak leven dat maakt je ongeloofwaardig als Christen zijnde...

Een Christen herken je aan de vruchten van de Heilige Geest welke zijn:
Eerlijkheid
Geduld
Behulpzaamheid
etc.

Veroordelen zal ik ze niet dat is ook niet aan mij maar aan God, mijn beste vrienden zijn homoseksueel ik ben het niet eens met hun levenstijl maar goed er zijn ook genoeg dingen bij mij waar zij het niet mee eens zijn...Als Christen mag je dat gewoon niet veroordelen want je bent geen God.

Ik defineer mij als Christen zijnde door zoveel mogelijk alles met liefde en respect te bekijken. Ja ik zou zelf niet met iemand trouwen van hetzelfde geslacht...maar als jantje en pietje trouwen en heel gelukkig zijn samen dan hebben ze mijn zegen en ben ik super blij voor ze.

prima toch...ieder z'n ding en niet ALLE christenen geloven hetzelfde hoor...als ik tegen een neef van mij dit zeg dan staat hij op zn achterpoten...nou prima moet hij zelf weten...als hij zichzelf maar prettig voelt in de situatie dat hij zich begeeft...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:57

Een video met die titel wil ik al niet bekijken, Storrum, want de toon is dan al gezet. Sorry hoor. Ik moest eens een filmpje plaatsen met de titel 'Everyone who is not a christian, is stupid'.

Anne_mieke88 schreef:
Ik defineer mij als Christen zijnde door zoveel mogelijk alles met liefde en respect te bekijken. Ja ik zou zelf niet met iemand trouwen van hetzelfde geslacht...maar als jantje en pietje trouwen en heel gelukkig zijn samen dan hebben ze mijn zegen en ben ik super blij voor ze.

prima toch...ieder z'n ding en niet ALLE christenen geloven hetzelfde hoor...als ik tegen een neef van mij dit zeg dan staat hij op zn achterpoten...nou prima moet hij zelf weten...als hij zichzelf maar prettig voelt in de situatie dat hij zich begeeft...

Zo doe ik het ook inderdaad :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:59

xx_Horsiex schreef:
anneliesdj schreef:
Dat denk jij, christenen zien dat anders.
De sgp dringt helemaal niets op, ze voeren zelfs nauwelijks campagne, wat is het probleem?
Pas wanneer heel NL massaal voor de sgp kiest is er een kans dat er wat gaat gebeuren aan het homohuwelijk
Er zijn ook partijen die willen dat iedereen gelijke lonen krijgt, of dat iedereen in hetzelfde huis woont, daar valt ook niemand over?

Daar ben ik ook geen voorstander van, maar daar mee onttrekt je niemand aan een recht.

Dus zelf bepalen watvoor werk je doet, hard werken voor je geld en daarmee dus je verdiensten in eigen hand hebben, zelf bepalen watvoor huis je hebt/koopt, dat zijn allemaal geen rechten?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:00

Dat iemand het er niet mee eens is, daar kan ik mee in komen, maar iemand het recht ontnemen om te trouwen toevallig omdat ze allebei een slurfje hebben, daar kan ik niet mee inkomen.

Dan doe je het toch goed Anne-miek?

@Annelies, zeker zijn dat rechten, maar, als iedereen gelijke lonen heeft, dan heeft iedereen tenminste geld, snap je?
Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar je benadeeld niet een iemand door te zeggen, jij krijgt geen geld, of geen huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:01

Lauren_ schreef:
Gwlukkig is de meederheid van de Nederlandse bevolking niet gelovig denk ik dan maar. Ik vind de SGP net zo gevaarlijk als geert Wilders

_O- _O- wat een vergelijking...sorry :')

Mag ik weten waar je dat op baseert!?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:02

Narnia schreef:
Lauren_ schreef:
Gwlukkig is de meederheid van de Nederlandse bevolking niet gelovig denk ik dan maar. Ik vind de SGP net zo gevaarlijk als geert Wilders

_O- _O- wat een vergelijking...sorry :')

Mag ik weten waar je dat op baseert!?

Kijk, dat vind ik nou een reactie waarvan ik denk, moet dat nou?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:03

Die staan er hier wel meer, reacties waarvan ik denk 'moet dat nou'.
Sorry dames, ik kap ermee, moet zo gaan werken en ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee hier...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:04

xx_Horsiex schreef:
Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar je benadeeld niet een iemand door te zeggen, jij krijgt geen geld, of geen huis.

Behalve als je niet werkt... :+

Ik snap de vergelijking pvv en sgp wel eerlijk gezegd, ook al is het wellicht niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:04

Sorry maar ik schoot echt in de lach van die vergelijking...en vraag gewoon om haar gedachte gang over deze post...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:05

Blue_Eyes schreef:

Tsja, als ik zeg HAHAHA GOD BESTAAT NIET, GEKKEN DIE IN EEN BIJBEL GELOVEN HAHAHA dan ben ik de onrespectvolle idioot, maar omdat iemand een vergelijking maakt die i.m.o. niet eens zo gek is, want zowel de PVV en de SGP benadelen mensen, mogen we wel zo reageren?

@Annelies, tsja, daar heb ik geen weerwoord op. :P

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:05

Ik snap dat het niet leuk is voor gelovigen Annelies, maar zo zie ik het echt wel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:09

Narnia schreef:
Een Christen herken je aan de vruchten van de Heilige Geest welke zijn:
Eerlijkheid
Geduld
Behulpzaamheid
etc.

.

Nou, ik zou bijna Christen kunnen zijn. :)

Daar herken je geen Christen aan..zo herken je een goed mens. Al dan niet een Christen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:10

xx_Horsiex schreef:
Blue_Eyes schreef:

Tsja, als ik zeg HAHAHA GOD BESTAAT NIET, GEKKEN DIE IN EEN BIJBEL GELOVEN HAHAHA dan ben ik de onrespectvolle idioot, maar omdat iemand een vergelijking maakt die i.m.o. niet eens zo gek is, want zowel de PVV en de SGP benadelen mensen, mogen we wel zo reageren?

Das toch jouw mening :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:11

Narnia schreef:
xx_Horsiex schreef:

Das toch jouw mening :)

Waarom reageer jij dan zo over die vergelijking? Dat is toch haar mening?
Laatst bijgewerkt door Amandavd op 17-09-12 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:12

Aan de standpunten heb ik niet eens een minuut tijd besteed, het feit dat er geen vrouwen participeren in deze partij maakt het voor mij automatisch onmogelijk om op te stemmen. Geen stijl, punt!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:12

Lante schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik krijg ook commentaar als ik hier op zondag iets doe. Van mijn atheistische buurman. Dus.

Hoe weet jij nu dat die buurman atheïstisch is? Heeft hij zich zo voorgesteld ofzo..?
"Ik ben Buurman Henk en ik ben Atheïstisch, even dat u het weet, welkom in deze buurt" :D
Iemand die niet naar de kerk gaat of bidt hoeft niet per se atheïstisch te zijn. ;)
Ik ben door mijn gelovige ex schoonfamilie ook vaak uitgemaakt voor atheïst, vond ik ZWAAR irritant, dat ze niet de moeite wilden nemen te horen wat ik geloofde om me vervolgens in een hokje te stoppen waar ik helemaal niet hoorde. :+

Jah joh, want het is absoluut ondenkbaar dat iemand zijn buurman beter kent dan alleen een simpel voorstel rondje 8)7

Lante

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:20

Omdat veel gelovigen iedereen die niet bidt of naar de kerk gaat automatisch in het hokje " = dus atheïst" drukt; volgens mij is dat ook wel uit de rest van de tekst op te maken dat het daar over gaat O:) .

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:28

Blue_Eyes schreef:
Sorry dames, ik kap ermee, moet zo gaan werken en ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee hier...

Hier ben ik het mee eens... Ik ga ook maar eens de exit van dit topic opzoeken. Ik erger mij alleen maar aan opmerkingen waarvan IK denk "moet dat nou?"

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:35

Lante schreef:
Omdat veel gelovigen iedereen die niet bidt of naar de kerk gaat automatisch in het hokje " = dus atheïst" drukt; volgens mij is dat ook wel uit de rest van de tekst op te maken dat het daar over gaat O:) .

Moet je de toon van je eerste zin even lezen. Je gaat er al vanuit dat ik het eigenlijk niet weet, maar het vast in dat hokje prop. Niet dus...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:37

anneliesdj schreef:
xx_Horsiex schreef:

Behalve als je niet werkt... :+

Ik snap de vergelijking pvv en sgp wel eerlijk gezegd, ook al is het wellicht niet leuk.

perken allebei de democratie in :7

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:39

Sja het is een gebed zonder eind die discussie over evolutie en geloof.. :P

Maar ergens is het ook zo dat de wetenschap zelf er voor een deel schuld aan heeft want ze communiceert gewoon niet goed genoeg. Ik vind het nog steeds schandalig dat in veel christelijke scholen oa evolutie afgedaan wordt als onzin, heidens, 'just a theory'. Alle wetenschap is in feite 'maar een theorie', dat betekent niet dat alles onzin is. Zo merk je dus dat op de middelbare school al vergeten wordt wetenschappelijke werkwijzen toe te lichten, en daarbij ook moeilijke dingen als evolutie niet te vergeten.
Het hoort er gewoon bij, sterker nog, ik denk dat een heleboel onderwerpen in de biologie veel beter te begrijpen zij als ze vanuit evolutionair oogpunt uitgelegd zouden worden.
Er moet dán al geleerd worden wat goede bronnen zijn, óók op het vmbo, ik vind het heel bijzonder dat er mensen zijn die toch echt onderwijs hebben gehad, en niet geleerd hebben dat je, als je een mening wil hebben, dingen van twee kanten moet bekijken. Dan krijg je mensen die zelf na gaan denken, niet alleen subjectieve websites lezen maar hun informatie zelf verzamelen, met behulp van objectieve bronnen. Interesseert het je echt niet zo en wil je eigenlijk niet weten hoe het zit, prima, maar dan moet je ook weten dat je een heleboel 'kennis' mist wil je aan zo'n discussie deelnemen.
Allebei de extremen zijn vervelend, de mensen die beweren dat de bijbel pure bullshit is zonder er een woord in te hebben gelezen, en de mensen die beweren dat evolutie (en wetenschap blijkbaar) pure bullshit is, zonder zich er op een objectieve manier in verdiept te hebben.

Ik vind de bijbel zelf een moeilijk apparaat, voor mij is het heel duidelijk dat het geschreven is door mensen in die tijdsgeest, helaas met heel veel tegenstrijdigheden en voor mijn gevoel vaak veel geweld. Maar ook hele mooie verhalen met een goede moraal.
Het brengt ook zeker veel goede dingen, vooral in veel arme landen waar het geloof het enige is wat de mensen nog over hebben. In sommige landen is de kerk de enige die bijvoorbeeld drugsverslaafden en compleet van het pad geraakte mensen nog helpt. Eigenlijk triest dat er een kerk voor moet zijn en mensen het blijkbaar niet snel uit zichzelf doen maar zonder zouden ze helemaal niks meer hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:48

Lauren_ schreef:
Ik snap dat het niet leuk is voor gelovigen Annelies, maar zo zie ik het echt wel.

En dat kan ik dan ook begrijpen :j

Lante schreef:

Ben je zelf gelovig dat je dat weet?
Bij de christenen die ik ken gaat dat absoluut niet op, ik heb dan ook een heel aantal vrienden die niet gelovig zijn maar dat zijn wel mensen die respect opbrengen voor iemand die gelovig is, op mijn beurt heb ik er respect voor dat zij niet geloven.
We hebben met regelmaat fijne en respectvolle discussie's over het geloof en meestal beginnen die na vragen vanuit de niet-gelovige kant.