Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Narnia schreef:Ik heb eens een documentaire gezien over (jonge)vrouwen in Afrika die slachtoffer waren geworden van verkrachting....(wat vaak gebeurt in (burger)oorlogen) deze vrouwen hadden het niet gemakkelijk met de zwangerschap die er op volgde...maar kozen voor het leven en zeiden het is mijn kind......
Citaat:Wat ik jammer vind is dat men hier de mening heeft dat wat slecht begint ook alleen maar slecht kan eindigen, terwijl dat niet zo is.....
Citaat:hij doet een ongelukkige uitspraak, vervolgens gaat ie publiekelijk door het stof en bied excuus aan en vraagt vergeving....wie zijn wij om dat te veroordelen, wat weten wij wat er in zijn hart omgaat!? We kennen hem niet eens.......
Peppertree schreef:ik heb wel een idee ja
Huertecilla schreef:..en mannen niet?
Bloodymary schreef:Maar als je verkracht wordt, dan kun je niet zwanger worden, want dan sluit je lichaam zich daarvoor vanzelf af!![]()
Niet te geloven he, dat zei laatst toch zo'n Amerikaanse senator en die was daar echt van overtuigd....Zulke mensen leiden daar het land.
Magrathea schreef:Het lijkt me toch ook niet leuk als kind zijnde, om later te moeten horen dat als jouw vader zijn poten thuis had kunnen houden, dat je er dan niet was geweest. En dat je bent verwekt in een traumatische omstandigheden voor je moeder.
Iedereen die tegen abortus is, vraag ik, probeer je dit eens voor te stellen, dat je dit te horen krijgt als kind (per ongeluk ofzoiets). Dat is toch vreselijk?
Deze uitspraak om even aan te duiden dat abortus zeker niet alleen maar slecht is voor het kind.
Rosa__ schreef:in feite maak je een beslissing over het wel of niet kunnen leven voor een ander, waar jij dan weer verantwoordelijk voor bent in de 1e 18 jaar...
Huertecilla schreef:Shadow0 schreef:Steevast worden vrouwen beperkt in hun recht om zelf te beslissen over hun eigen lichaam.
..en mannen niet?
Laat dat ´vrouwen´ nu toch gewoon achterwege: Daarmee schiet je het principiële van het argument van individuele beslissingvrijheid in de voet.
Nouska schreef:Ik sta voor 100% achter de mogelijkheid voor vrouwen om zelf te kunnen/mogen kiezen. De meesten hier kunnen zich niet eens voorstellen hoe het vroeger was / het in sommige landen nog steeds is. Legale abortus is het meest irreëel op die plekken, waar vrouwen het toch al moeilijk genoeg hebben wat betreft hun eigen rechten (en dus vaker verkracht etc. worden met de nodige gevolgen). Soms denk ik dat deze generatie niet genoeg beseft wat voor een voorrecht legale (en daarom veilige) abortus is, omdat ze er nooit voor hebben moeten vechten. Wel erg makkelijk om het te veroordelen, als je weet dat je ondanks je eigen nobele bezwaren wel altijd op de Nederlandse wetten kan terugvallen.