Ik heb daarbij geen oordeel uitgesproken over of een paard dat moet kunnen dragen, want in dat soort natuurkunde heb ik me niet voldoende verdiept voor een gefundeerde uitspraak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:n mijn jongere jaren, niet lang na zeer vervelende gebeurtenissen, ben ik zelf als zodanig gediagnosticeerd.
Dat was absoluut geen accurate diagnose...
Later ben ik zelf in de hulpverlening gaan werken, en zag ik dit wel degelijk vaak gebeuren.... Evenals kinderen die allemaal een ritalinnetje bij de Roosvicee kregen terwijl er duidelijk gewoon iets mis was in de gezinssituatie.
Ik ben overigens blij dat ik nu wat vrolijker werk doe
Blue_Eyes schreef:Dat gaf hij inderdaad aan, maar dat is nog wat anders dan dat 130 bij 2,10 per se te veel is. Ik heb een jaar bij iemand in huis gewoond van 2,10 die 135 kilo weegt. Maar daar zit weinig vet aan, die man doet in zijn vrije tijd niet veel anders dan sporten. 135 kilo spieren en botten, een beer van een vent. Maar vet?Dus vandaar mijn reactie.
Ik heb daarbij geen oordeel uitgesproken over of een paard dat moet kunnen dragen, want in dat soort natuurkunde heb ik me niet voldoende verdiept voor een gefundeerde uitspraak
Colway schreef:Mee eens hoor Ninx!
Ik verbaas me dat mensen gewicht zo positief inschatten. Zeggen dat een man van 1.75 prima 90 kilo kan wegen. dan denk ik pardonMn vriend weegt 86kilo en is 1.87 en daar mag wel wat vanaf
Citaat:n mijn jongere jaren, niet lang na zeer vervelende gebeurtenissen, ben ik zelf als zodanig gediagnosticeerd.
Dat was absoluut geen accurate diagnose...
Later ben ik zelf in de hulpverlening gaan werken, en zag ik dit wel degelijk vaak gebeuren.... Evenals kinderen die allemaal een ritalinnetje bij de Roosvicee kregen terwijl er duidelijk gewoon iets mis was in de gezinssituatie.
Ik ben overigens blij dat ik nu wat vrolijker werk doe
ik maak het toch anders mee al ben ik het eens dat er soms te snel naar medicatie wordt gegrepen hoor. Overigens wordt ik wel erg vrolijk van dit werk
Colway schreef:Nou ja zelfs een schop onder de reet vind ik getuigen van empathisch vermogen hoor, sommigen hebben gewoon een harde schop nodig (in zoveel dingen)
Citaat:Weet je.... met sommige dingen is dat misschien ook wel zo, maar....
Ik dacht vroeger ook heel vaak bij bv een depressie/burn out/eetproblemen ed; doe ff normaal, ga gewoon leuke dingen doen, eet gewoon, als je "zielig" thuis gaat zitten is het logisch dat het fout gaat. Kijk om je heen en zie hoe goed je het hebt.
Totdat ikzelf getroffen werd en ik (door die schoppen onder mijn kont) alleen maar dieper de put in zakte.
Ik bijna mijn gezin kwijt was en ik (gelukkig op tijd) door mijn man en oa een goede vriendin de tijd en rust kreeg om dingen weer op de rit te krijgen zonder tijdsdruk. Want het probleem is vaak, het overzien, het lange termijn, je letterlijk bang maken voor iets wat nog niet eens van toepassing is.
Mensen die meenden dat, als je echt wilde, je ondertussen allang weer de oude zou zijn... die heeft mijn man letterlijk (soms tijdelijk) de deur gewezen.
Mensen die zeiden: "gewoon bellen als je mij nodig hebt, als ik wat voor je kan doen" en als je ze dan belt (en dat kost veel schaamte) hun reactie was: "goh, nog niet beter?"
Meld dit bericht
Colway schreef:al moet ik wel zeggen dat JUIST in een depressie mensen een schop onder de kont nodig hebben. Niet omdat ze lui of zielig zijn, maar om geactiveerd te worden. Bewegen + praten zijn noodzakelijke dingen om 'beter' te worden, eventueel ondersteund met medicatie.
Blue_Eyes schreef:Dat gaf hij inderdaad aan, maar dat is nog wat anders dan dat 130 bij 2,10 per se te veel is. Ik heb een jaar bij iemand in huis gewoond van 2,10 die 135 kilo weegt. Maar daar zit weinig vet aan, die man doet in zijn vrije tijd niet veel anders dan sporten. 135 kilo spieren en botten, een beer van een vent. Maar vet?Dus vandaar mijn reactie.
Brainless schreef:@Cindytjuh
Ik ben juist afgevallen door meer vlees, vet, kaas, eieren ed te eten en minder aardappels, brood en pasta.
met bbq ga ik helemaal uit mijn dak, heb al diverse malen flink te goed gedaan, en ik ben niks aangekomen (zelfs 2kilo kwijt).
Na tijden mij gehouden te hebben aan een passend dieet, werd ik alleen maar (langzaam aan) dikker ipv dat ik afviel.
Mindim schreef:Brainless schreef:@Cindytjuh
Ik ben juist afgevallen door meer vlees, vet, kaas, eieren ed te eten en minder aardappels, brood en pasta.
met bbq ga ik helemaal uit mijn dak, heb al diverse malen flink te goed gedaan, en ik ben niks aangekomen (zelfs 2kilo kwijt).
Na tijden mij gehouden te hebben aan een passend dieet, werd ik alleen maar (langzaam aan) dikker ipv dat ik afviel.
Uit interesse. Is dit een manier van eten om af te vallen en ga je dan uiteindelijk weer 'normaal' eten of is dit een nieuw eetpatroon die je je hele leven gaat toepassen?
Mensen gaan meestal afvallen door hun eetpatroon rigoreus om te gooien, tot het gewenste gewicht is bereikt en gaan daarna weer over tot 'normaal' eten en komen dan weer aan. Ik denk altijd dat men dan toch beter het gehele eetpatroon moet aanpakken en dat blijven doorvoeren.