Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:58

Sonja_vR schreef:
wat sarabande en danibanani posten, daar hoef je geen insider voor te zijn hoor :)
gewoon opletten op wat dhr Wilder door de tijd heen gezegd en gedaan heeft en conclusie is snel getrokken

Het vreemde is dat ik een heel andere conclusie trek. Het zijn wilde beweringen dat zij weet hoe Brinkman behandeld is. Zij weet alleen wat Brinkman zegt en trekt van daaruit haar conclusies. Dat is een boude opstelling aangezien je pas conclusies kan trekken als je alle kanten van de zaak weet.

En als je stelt dat Wilders maar wat roept dan heb je verzuimd de moeite te nemen om je te verdiepen in zijn onderbouwingen. Zo viel het mij laatst op dat vele Wilders-tegenstanders hier al wisten dat het euro/gulden onderzoek in opdracht van Wilders onzin was. Alsof iedereen opeens expert is in deze zeer ingewikkelde kwestie. Niemand wist nog de inhoud van het rapport. Wie roept nu van alles? Populisme is wat (een deel van) het volk wil horen en dat hoor ik altijd in combinatie met Wilders. Maar als een partij opstaat die niets wil wat een deel van het volk zou willen dan is het geen partij. Dat is dus ook een lege uitroep.
Fatsoenlijk discussieren kan om deze redenen hier op dit forum niet. Er wordt gescholden, kiezers worden voor dom uitgemaakt, WO2 wordt erbij gehaald, en dat allemaal niet door Wilders aanhangers. Dat zijn dan de mensen die beweren meer fatsoen tonen en zo sociaal en open minded te zijn.

Maar ik heb het weer gezien hier. Ga verder met sociaal zijn en bewijs dat door anti-Wilders te zijn zonder enige nuance en zonder enig achtergrondonderzoek te doen en roem jezelf daarvoor. O ja, voordat ik beschuldigd word dat ik iedereen over een kam scheer (dat mogen alleen de anti-Wilders mensen); wie de schoen past trekke hem aan. Adiëje Wa.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:24

kanniet@ _/-\o_

Anoniem

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:30

Kanniet, het is helemaal jouw keuze om op deze manier de mening van anderen te diskwalificeren. Je gaat hier en daar wat kort door de bocht, bijvoorbeeld over het guldenplan van Wilders. Over dit plan hoefde niemand de resultaten van het onderzoek af te wachten omdat het nogal voor de hand lag dat een dergelijke keuze geen constructieve oplossing zou bieden voor de economische crisis. Wij zijn een onderdeel van de wereldeconomie en europa is daar een belangrijke speler, daarom kan je niet zomaar ineens in de zandbak gaan zitten spelen als de rest in een achtbaan zit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:34

Lovely schreef:
Kanniet, het is helemaal jouw keuze om op deze manier de mening van anderen te diskwalificeren. Je gaat hier en daar wat kort door de bocht, bijvoorbeeld over het guldenplan van Wilders. Over dit plan hoefde niemand de resultaten van het onderzoek af te wachten omdat het nogal voor de hand lag dat een dergelijke keuze geen constructieve oplossing zou bieden voor de economische crisis. Wij zijn een onderdeel van de wereldeconomie en europa is daar een belangrijke speler, daarom kan je niet zomaar ineens in de zandbak gaan zitten spelen als de rest in een achtbaan zit.

we kunnen gewoon terug naar de gulden hoor....de landen die niet de euro hebben gaan trouwens erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:36

Alleen zal dat grapje van overgaan wedeom snoeiduur zijn en ga dan als regering maar eens uitleggen dat 1liter benzine bijna 4 gulden kost....of een bloemkool van 5 gulden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:40

russel schreef:
Alleen zal dat grapje van overgaan wedeom snoeiduur zijn en ga dan als regering maar eens uitleggen dat 1liter benzine bijna 4 gulden kost....of een bloemkool van 5 gulden

inderdaad...dan kun je de mensen niet dom meer houden :D
Wat ik ook niet snap....van iedere liter benzine gaat er 1.40 naar de staat....hoeveel liter er per dag getankt wordt in Nederland weet ik niet.Moet je nagaan wat er alleen aan dat geld binnenkomt per dag.
En dan nog in de schulden zitten ....het wordt tijd dat er iemand de boekhouding van Nederland gaat doen die er verstand van heeft.Niet meer uitgeven dan je hebt.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:44

russel schreef:

Je moet dan de waarde van de gulden aanpassen aan de inflatie die geweest is, net zoals met alle andere munteenheden het geval is. Dan krijg je heel andere cijfers. Nogmaals, de kwestie is veel te ingewikkeld om even een conclusie te trekken, welke dan ook. En om dan conlusies te trekken zonder de rapporten, de voors en tegens, én meteen vanuit welke instelling de rapporten gemaakt zijn gelezen én begrepen te hebben......Weird.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:47

geerke schreef:
russel schreef:

Wat ik ook niet snap....van iedere liter benzine gaat er 1.40 naar de staat....hoeveel liter er per dag getankt wordt in Nederland weet ik niet.Moet je nagaan wat er alleen aan dat geld binnenkomt per dag.
En dan nog in de schulden zitten ....het wordt tijd dat er iemand de boekhouding van Nederland gaat doen die er verstand van heeft.Niet meer uitgeven dan je hebt.

Het is geen kwestie van dom houden. Cijfers zijn ingewikkeld. Onze inkomsten zijn ook zover gestegen dat we alles gewoon kunnen betalen, reken je inkomsten maar om naar de oude gulden, dan schrik je ook, maar dan de goede kant op ;) .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:11

kanniet schreef:
Sonja_vR schreef:
wat sarabande en danibanani posten, daar hoef je geen insider voor te zijn hoor :)
gewoon opletten op wat dhr Wilder door de tijd heen gezegd en gedaan heeft en conclusie is snel getrokken

Het vreemde is dat ik een heel andere conclusie trek. Het zijn wilde beweringen dat zij weet hoe Brinkman behandeld is. Zij weet alleen wat Brinkman zegt en trekt van daaruit haar conclusies. Dat is een boude opstelling aangezien je pas conclusies kan trekken als je alle kanten van de zaak weet.

En als je stelt dat Wilders maar wat roept dan heb je verzuimd de moeite te nemen om je te verdiepen in zijn onderbouwingen. Zo viel het mij laatst op dat vele Wilders-tegenstanders hier al wisten dat het euro/gulden onderzoek in opdracht van Wilders onzin was. Alsof iedereen opeens expert is in deze zeer ingewikkelde kwestie. Niemand wist nog de inhoud van het rapport. Wie roept nu van alles? Populisme is wat (een deel van) het volk wil horen en dat hoor ik altijd in combinatie met Wilders. Maar als een partij opstaat die niets wil wat een deel van het volk zou willen dan is het geen partij. Dat is dus ook een lege uitroep.
Fatsoenlijk discussieren kan om deze redenen hier op dit forum niet. Er wordt gescholden, kiezers worden voor dom uitgemaakt, WO2 wordt erbij gehaald, en dat allemaal niet door Wilders aanhangers. Dat zijn dan de mensen die beweren meer fatsoen tonen en zo sociaal en open minded te zijn.

Maar ik heb het weer gezien hier. Ga verder met sociaal zijn en bewijs dat door anti-Wilders te zijn zonder enige nuance en zonder enig achtergrondonderzoek te doen en roem jezelf daarvoor. O ja, voordat ik beschuldigd word dat ik iedereen over een kam scheer (dat mogen alleen de anti-Wilders mensen); wie de schoen past trekke hem aan. Adiëje Wa.

ik heb het niet eens zo zeer over hoe brinkman behandeld zou zijn, dat interesseert me ook totaal niet , hij is ene grote jongen, heeft zelf gekozen in de partij te stappen en heeft zich van te voren als het goed is goed voorbereid.
ik doel puur op een aantal zaken waarover Wilders een hele grote mond had wat betreft wat hij daar allemaal wel en niet aan ging doen en dat hij daar absoluut niet van ging wijken, welke hij gewoon keihard heeft laten vallen.

Ik snap trouwens echt niet waarom je zo op de kast klimt, ja er worden best wat dingen aangehaald die je noemt, maar die dingen worden niet echt gepost op een manier waarbij het als aanval gesteld word, maar puur overdenkingen. als je dan al gaat steigeren, dan is discussieren idd niet mogelijk.

weet je wat het is, ik vermoed dat de PVV best een goed meedraaiende partij zou kunnen zijn, maar tot nog toe is de partijstructuur zo vormgegeven dat ze voor mijn gevoel niet ver genoeg zijn, in de coalitie stappen was ook echt geen goed idee. Niet omdat ik de PVV stom vind oid, nee.
puur omdat de Partij eerst nog veel verder door had moeten ontwikkelen, volwassen worden zo je wilt.
laat die partij eerst eens een democratische partij structuur krijgen, laat Wilders eerst eens goede mensen om zich heen verzamelen ipv het dubieuze volk waar de partij de afgelopen jaren keer op keer negatief mee in het nieuws kwam en laat hem in zijn communicatie ook eerst maar eens fatsoenlijk uit de hoek leren komen.
dan is de partij klaar om echt mee te spelen in het spelletje .

dat ik het met een aantal dingen niet eens ben, en ik Wilders persoonlijk gewoon heel onsympathiek vind doet er niet toe,er is een groot genoege groep nederlanders die dat anders vinden en op de PVV stemmen, dus heeft de partij bestaansrecht binnen de politiek.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:31

@ Sonja: PVV was geen coalitiepartner, daarin ben je onjuist geïnformeerd. Hij was oa geen coalitiepartner omdat hij niet genoeg juiste personen had om daar in te stappen. Daarom is de gedoogconstructie aangenomen. PVV beloofde hierin de coalitie op vooraf afgesroken punten aan een meerderheid in de kamer te helpen, op voorwaarde dat enkele PVV standpunten ook gerealiseerd zouden worden. Bij alle zaken waar geen afspraken zijn gemaakt in de gedoogconstructie is hij oppositie en als zodanig niet meer en niet minder dan alle andere oppositiepartijen. Het vreemde is dat deze partijen niet verweten wordt eea niet gerealiseerd te hebben en de PVV wel.
Politiek, en dan vooral politiek in een meerpartijenstelsel zoals dat in Nederland bestaat, is een kwestie van onderhandelen. Voor iedereen geldt dat water bij de wijn gedaan moet worden. Ook de oppositie doet dat om andere zaken wel gedaan te krijgen. Minder van het een om het ander wel gerealiseerd te krijgen.

Verder is internet internet en als je de indruk krijgt dat ik boos ben krijg je niet de goede indruk. Meer teleurgesteld dat niet met feiten gediscussieerd wordt, óf met achterhaalde dingen (zoals dat knip-plak filmpje van Dion Graus. Het was al lang bekend dat hier de feiten op een grove manier verdraaid werden -zelfs het nos jouraal doet hieraan mee-, maar dát hoor je achteraf niet meer) óf door mensen uit te schelden. En dat vind ik bijzonder jammer.

En wat betreft die democratische partijstructuur: De structuur van de partij is voor mij minder van belang. In dit geval ben ik van mening dat een democratisch bestuur nog niet kan, ik denk dat dat meer kapot zou maken dan goed zou doen. Ook partijen met een meer democratische structuur hebben niet altijd de democratie in een hoog vaandel staan, kijk maar het referendum enkele jaren geleden over europa. Nederland stemde "nee" en de coalitie van dat moment dramde "ja" door met alle gevolgen van dien.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 26-04-12 09:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:33

Ik zou weer VVD stemmen. En ik hoop op een Rutte 2, met nu een betere coalitie zonder gedoogconstructie.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:39

geerke schreef:
russel schreef:

En wat dacht je hoeveel geld er binnenkomt uit de verkoop van sigaretten?
Die worden maar duurder en duurder,daar vangen ze toch ook kapitalen van?
Ze hadden de rokers met rust moeten laten,hadden ze nu niet zoveel hoeven te bezuinigen,nu komt er stukken minder geld binnen. :D ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:43

geerke schreef:
we kunnen gewoon terug naar de gulden hoor....de landen die niet de euro hebben gaan trouwens erg goed.

Welke landen, in Engeland is de crisis erger dan ooit, Zwitserland verliest zijn vakantiegangers omdat het niet meer te betalen is en de inwoners gaan de grens over om, met de euro, elders boodschappen te doen etc etc

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:46

Het enige land waar het op dit moment goed gaat is duitsland.

T is een groot zooitje momenteel overal.
Verder ben ik het zeker wel eens met kanniet. Misschien toch ook eens een goede boekhouder aannnemen. Waar blijft al dat geld.
En waar gaan al die subsidies heen die je krijgt vanuit de EU.
In frankrijk worden deze gebruikt voor het helpen van burgers enz... maar hier zie je er niets van terug.
Rara politie-pet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:06

eowyn04 schreef:
Verder ben ik het zeker wel eens met kanniet. Misschien toch ook eens een goede boekhouder aannnemen. Waar blijft al dat geld.
En waar gaan al die subsidies heen die je krijgt vanuit de EU.
In frankrijk worden deze gebruikt voor het helpen van burgers enz... maar hier zie je er niets van terug.
Rara politie-pet.

Zie http://www.prinsjesdag2011.nl/miljoenen ... _nederland

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:27

Maar hoe zit dat nu met het pakket aan bezuinigingen? Er is toch een demissionair kabinet dus die mogen toch geen beslissingen nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:35

russel schreef:
kanniet schreef:
geerke schreef:

Het is geen kwestie van dom houden. Cijfers zijn ingewikkeld. Onze inkomsten zijn ook zover gestegen dat we alles gewoon kunnen betalen, reken je inkomsten maar om naar de oude gulden, dan schrik je ook, maar dan de goede kant op ;) .

Nee hoor, mensen blijven stug volhouden dat de kosten verdubbeld zijn en het inkomen gehalveerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:41

Ik weet niet hoor maar ik hou iedere keer een stukje maand over van mijn geld. Dus ik heb het niet zo breed.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:11

martina1 schreef:
Ik zou weer VVD stemmen. En ik hoop op een Rutte 2, met nu een betere coalitie zonder gedoogconstructie.

Daar hoop ik ook op :)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:12

En toch klopt er iets niet w.b.t. de gulden omzetten naar de euro.
Ik betaalde aan gas/stroom 236,- gulden en nu betaal ik 236,- euro.Das toch het dubbele?
Net als de huur, 447,- gulden en nu 447,- euro! en zo zijn er meerdere dingen die gewoon zijn omgezet van gulden naar euro.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:14

met exact dezelfde energieleverancier, verbruik en gestegen energieprijzen die losstaan van de euro?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:16

Zijn de stallingen ook niet gewoon omgezet van 150,- gulden naar 150,- euro? dat heb ik wel vaker gehoord.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:18

gohya schreef:
En toch klopt er iets niet w.b.t. de gulden omzetten naar de euro.
Ik betaalde aan gas/stroom 236,- gulden en nu betaal ik 236,- euro.Das toch het dubbele?
Net als de huur, 447,- gulden en nu 447,- euro! en zo zijn er meerdere dingen die gewoon zijn omgezet van gulden naar euro.

Daar zit dus ruim 10 jaar tussen

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:22

Dit was al gelijk vanaf dat de euro kwam! het was meteen van gulden omgezet naar de euro toen,exact hetzelfde bedrag.Ondertussen is het in die 10 jaar allemaal ook nog verhoogd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:26

hier in frankrijk hebben ze van de franse frank een euro gemaakt....factor 6.
Laatst steeg mijn baal hooi in prijs....van 10 euro naar 12.50....aardig percentage dus.
(nog niet duur voor 200 kilo natuurlijk)
Ik denk toch dat de Euro ons min of meer de das heeft omgedaan.