En dat begrijp ik ook weer, dubbel he?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Ik niet hoor, ik neem daar de tijd niet meer voor en ik heb het geduld niet. Volgende keer dat ze bij mij aan de deur staat en ze hebben het ongeluk dat ik thuis ben, zullen ze wat beleven. Hebben ze thuis weer wat te vertellen en een reden om voorgoed weg te blijven.
Ik word er gewoon weer agressief van, en dan ben je er gewoon nog over aan het praten hier... zó erg vind ik het, vind ik dat ze stalken, iets doen waar niemand om vraagt, mensen storen, en proberen te overtuigen van het feit dat iedereen verkeerd bezig is behalve hun zelf, want dat is het goede... pfff... rijd voor koffie![]()
En hopen voor ze dat ze niet toevallig straks uitkiezen om aan de deur te komen, dát zou echt een bad timing zijn!
Babootje schreef:Geloven in "iets" zonder gezicht en waaraan je geen verantwoording hoeft af te leggen over je handelwijzen en gedrag is natuurlijk vele malen makkelijker dan te geloven in de God van de bijbel, te accepteren dat de bijbel het woord van God is en daarnaar te leven?
Kuggur schreef:Dus jij vindt ook dat alleen mannen stemrecht mogen hebben, jouw man alle beslissingen in je gezin neemt, en als hij praat jij braaf luistert tot hij is uitgesproken en het dan met hem eens bent...?
Staat allemaal in het "woord van god", dus ik neem aan dat jij daar braaf naar leeft.
Er zijn nog meer voorbeelden te vinden waar de "moderne christen" het "woord van god" niet al te letterlijk meer neemt (en gelukkig maar).
Babootje schreef:Nee dat zegt de bijbel niet. Het is een interpretatie van een politieke partij. En verder vind ik: als moderne christenen het woord van God letterlijk zouden nemen: "Gij zult niet doden" en "Je naasten liefhebben als jezelf" dan zouden we al die ellende niet in de wereld hebben. Dus waar heb je het over. Wat is er dan zo "gelukkig maar"?
Babootje schreef:Nee dat zegt de bijbel niet. Het is een interpretatie van een politieke partij. En verder vind ik: als moderne christenen het woord van God letterlijk zouden nemen: "Gij zult niet doden" en "Je naasten liefhebben als jezelf" dan zouden we al die ellende niet in de wereld hebben. Dus waar heb je het over. Wat is er dan zo "gelukkig maar"?
Kuggur schreef:Hm, zal de bijbel er eens op na slaan, meen me toch een passage te herinerren over "als de man praat moet de vrouw haar mond houden", of iets in die geest.
Uiteraard zou alle ellende in de wereld opgeost zijn als iedereen jouw geloof zou aanhangen. Daar zijn de meeste religies wel van overtuigd (Onze god is de enige echte, de rest zijn een zootje ketters of goddelozen), en door de geschiedenis heen meermaals de motivatie elkaar de koppen af te slaan, of op de brandstapel te gooien![]()
Ben jij een moderne christen die het woord van god letterlijk neemt? Enfin, dan kook je tenminste geen geitjes in de melk van hun moeder.
Babootje schreef:Nou dan zou ik je aanraden maar eens goed te gaan lezen eer je wat zegt.... Het bovenstaande heb je gezien je antwoord al niet gedaan. "Gij zult niet doden" en "je naasten liefhebben als jezelf" omvat alles meen ik.
Kuggur schreef:Dan heb je een veel dunnere bijbel dan ik in de kast staan.
Ik ben overigens nergens grof of beledigend , heb je overwogen dat jij misschien wat overgevoelig bent voor andersdenkenden (hindert niks hoor, kom het vaker tegen onder gelovigen, is een glijdende schaal, hoe fundamentalistischer hoe erger).
Zie ook niet in wat een profiel met wat leuke paarden of poezenfotootjes daar mee te maken heeft.
Kuggur schreef:Het probleem is vermoedelijk jouw geloof is jouw heilig. Letterlijk. En in het algemeen verdragen mensen erg weinig kritiek, zeker als het met wat humor wordt gebracht, op zaken die ze heilig vinden.
Er "beschaving" (implicerend "gebrek aan") bij slepen, vind je dat geen beledigende discussie techniek...?
Welterusten, en denk er maar eens over na.
sflj schreef:Ik zou graag zien dat een moderator ingrijpt op het moment dat posters de bijbel als de waarheid bestempelen. Dat is in dit topic nu al meerdere keren gebeurd en hebben die posters wel in de gaten dat dat erg beledigend kan zijn voor mensen die daar anders over denken?
Kuggur schreef:Babootje schreef:Nee dat zegt de bijbel niet. Het is een interpretatie van een politieke partij. En verder vind ik: als moderne christenen het woord van God letterlijk zouden nemen: "Gij zult niet doden" en "Je naasten liefhebben als jezelf" dan zouden we al die ellende niet in de wereld hebben. Dus waar heb je het over. Wat is er dan zo "gelukkig maar"?
Hm, zal de bijbel er eens op na slaan, meen me toch een passage te herinerren over "als de man praat moet de vrouw haar mond houden", of iets in die geest.
Uiteraard zou alle ellende in de wereld opgeost zijn als iedereen jouw geloof zou aanhangen. Daar zijn de meeste religies wel van overtuigd (Onze god is de enige echte, de rest zijn een zootje ketters of goddelozen), en door de geschiedenis heen meermaals de motivatie elkaar de koppen af te slaan, of op de brandstapel te gooien![]()
Ben jij een moderne christen die het woord van god letterlijk neemt? Enfin, dan kook je tenminste geen geitjes in de melk van hun moeder.
sflj schreef:O? Maar dan snap ik niet waarom sommige gelovigen zich niet gerespecteerd of zelfs beledigt voelen wanneer ik schrijf dat de bijbel een sprookjesboek is met een hoop nonsens en wat in de kerk wordt gezegd, onzin is enz. Dát is dan toch ook 'alleen maar' een mening?![]()
Sterker nog; sommige gelovigen vinden dat ik op z'n minst onthoofd moet worden! Haha!