Write a soldier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:03

Forbiddenpie

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:40

Ja daar kan je ze over mailen. Dat had ik ook en toen kreeg ik een nieuwe vrouwelijke soldate

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:58

Ha ha, wat een figuren zitten er tussen die soldaten!!!! De een wil een computer en de ander sex!

Gewoon even melden,dan hakken ze zijn ........ eraf en krijg je een andere.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:51

eilleen333 schreef:
Even via mijn mobiel, maar dit is het HK topic:
[HK] [Write a Soldier #1] Voor elke soldaat staan wij paraat!

Gebruiken jullie dan ook aub bovenstaand huiskamer topic voor jullie social-talk en houdt dit topic aub ontopic, anders moet ik er hier een hangslot aan hangen en dat zou ik zonde vinden :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:15

Ik ben op het moment bezig of deze mogelijkheid er ook is voor Nederlandse of Vlaamse militairen voor de mensen die liever niet in het Engels schrijven. Ik zal een update posten als ik meer weet.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:13

Ik heb een soldaat toegewezen gekregen,
Maar nu liet ze weten dat ze enkel en alleen om materiaal vraagt.
En dan was niet mijn bedoeling. Ik wilde vooral iemand steun bieden dmv brieven of mails te sturen

Wat kan ik nou doen?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:19

Dan zou ik een mod op dat forum even een bericht sturen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:00

En even tegen je soldaat zeggen dat dat buiten jouw financiële mogelijkheden ligt, maar dat je wel graag contact wil houden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:04

Zo een paar dagen meegelezen te hebben besloten er geen zin in te hebben.
Jullie iig veel plezier gewenst!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:12

F_Orumster schreef:
Zo een paar dagen meegelezen te hebben besloten er geen zin in te hebben.
Jullie iig veel plezier gewenst!

Dank je wel :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:29

Net een mailtje terug gekregen van haar
Zo maar eens goed voor zitten

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:46

Net ook gematcht aan een 26 jarige militair...straks maar eens een berichtje sturen...laptop is verloren gegaan, dus misschien moet ik wel een brief gaan schrijven o.i.d. haha uhm als die aankomt????

Heeft iemand daar ervaringen mee?

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:49

Nee nog niet! Als je het leuk vind kan je ook bij het HK-topic komen! :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:08

Ik heb bericht gehad van dat Engelse adoptie-verhaal-gebeuren (had me gewoon ingeschreven :D). Is idd echt alleen voor UK adressen. Jammer!

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:31

:wave:
Ik heb me ook aangemeld, ben goed gekeurd en heb de informatie van "mijn" soldaat gekregen. Hij is opgegeven door een vriend van hem, dus heb maar even gevraagd of hij het wel leuk vind :j Zoniet dan vraag ik om een andere soldaat

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 03:21

Eyecatcher schreef:
Ik heb me ook aangemeld, ben goed gekeurd en heb de informatie van "mijn" soldaat gekregen. Hij is opgegeven door een vriend van hem, dus heb maar even gevraagd of hij het wel leuk vind :j Zoniet dan vraag ik om een andere soldaat

Hoelang heeft het bij Jou geduurd dan? Want heb me woensdag aangemeld maar nog steeds geen bericht, en zit gewoon echt elke 2 uur te kijken of ik al wat heb... Maar we wachten nog maar wat langer

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 03:57

Het kan 3-5 dagen duren en 5-7 bij minderjarigen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:41

Polivy schreef:
Ik heb bericht gehad van dat Engelse adoptie-verhaal-gebeuren (had me gewoon ingeschreven :D). Is idd echt alleen voor UK adressen. Jammer!

ElineS heeft wel een Engelse soldaat alleen zijn de inschrijvingen gesloten tot 2 januari.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:55

Dat verhaal had ik eerst ook. Alleen later kreeg ik een persoonlijke mail.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:34

xxrossiexx schreef:
Eyecatcher schreef:

Hoelang heeft het bij Jou geduurd dan? Want heb me woensdag aangemeld maar nog steeds geen bericht, en zit gewoon echt elke 2 uur te kijken of ik al wat heb... Maar we wachten nog maar wat langer

Bij mij duurde het 2 dagen en toen had ik de info van mijn soldaat :j

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 01:39

Ik kan me niet voorstellen dat soldaten zitten te wachten op post van iemand die ze niet kennen? Krijg een beetje een raar gevoel bij t idee? Alsof jullie zoveel medelijden hebben met soldaten?

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 01:43

Ze vinden het wel degelijk leuk... en nee we hebben geen medelijden met ze, ze kiezen zelf voor dit werk :j wij kunnen ze alleen maar even op andere gedachte brengen door te vertellen wat we doen zoal op een dag en een beetje over koetjes en kalfjes schrijven.

Wij vinden dit leuk om te doen. er zijn genoeg mensen die met gedetineerden in amerika schrijven, moet je daar dan ook medelijden mee hebben? Het is hun keuze geweest om iets te doen wat volgens de wet niet mag, dus daar moet je dan ook voor boeten, maar het zijn en blijven mensen en die vinden het prettig om wat aanspraak te hebben of "leuke" dingen te lezen dan alleen maar ellende zien en horen :j

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 02:01

Eyecatcher schreef:
Ze vinden het wel degelijk leuk... en nee we hebben geen medelijden met ze, ze kiezen zelf voor dit werk :j wij kunnen ze alleen maar even op andere gedachte brengen door te vertellen wat we doen zoal op een dag en een beetje over koetjes en kalfjes schrijven.

Wij vinden dit leuk om te doen. er zijn genoeg mensen die met gedetineerden in amerika schrijven, moet je daar dan ook medelijden mee hebben? Het is hun keuze geweest om iets te doen wat volgens de wet niet mag, dus daar moet je dan ook voor boeten, maar het zijn en blijven mensen en die vinden het prettig om wat aanspraak te hebben of "leuke" dingen te lezen dan alleen maar ellende zien en horen :j

_/-\o_

hier ook totaal geen medelijden met de dames en heren, maar ze een beetje afleiden uit de soms zware situatie waarin ze zitten is iets anders.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 02:28

Oliver schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat soldaten zitten te wachten op post van iemand die ze niet kennen? Krijg een beetje een raar gevoel bij t idee? Alsof jullie zoveel medelijden hebben met soldaten?

Medelijden is iets heel anders dan respect. Ik heb respect voor iemand die de keuze maakt om naar een oorlogsgebied te gaan om de vrede te verdedigen. Dat vind ik dapper, heldhaftig en onzelfzuchtig. Datzelfde respect heb ik ook voor brandweermannen en ambulancepersoneel bijvoorbeeld. Voor de soldaten kunnen we nu iets doen, simpelweg zo nu en dan een berichtje sturen uit de "gewone" wereld, zodat zij even kunnen ontspannen, even aan de nare werkelijkheid van een oorlogsgebied kunnen ontsnappen. Het kost mij niets (misschien soms wat postzegels en in sommige gevallen niet eens) enkel wat van mijn tijd. Ik doe dat graag :j

En de soldaten melden zich zelf aan hiervoor. Dus dat ze erop zitten te wachten lijkt me duidelijk. Het wordt erg gewaardeerd :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:45

Inderdaad. Mijn soldaat zei bijvoorbeeld dat hij er van houdt om nieuwe dingen te doen en dat dat één van de redenen was waarom hij hier aan meedeed. En de andere reden was dat één van zijn vrienden hem had verteld dat het leuk was en dat hij 'awesome people' zou ontmoeten. En daarna voegde hij daar aan toe dat die vrienden gelijk hadden, want ik leek 'one pretty awesome person'.
Het laatste lijkt misschien als op de borst geklop van mij maar is meer bedoeld om te illustreren wat voor effect je kan hebben op iemand na 2 mailtjes.