Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:28

Oh ik voel geen bloeddorst hoor, ik heb geen moordneigingen etc.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:30

Moordneigingen...ik moest er even over nadenken, maar die heb ik ook niet. Maar als de stier het klusje af zou maken, zou ik persoonlijk dan ook weer niet erg vinden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:31

Voor mij niet, ik heb eerder medelijden dat mensen zo in het leven kunnen staan. Dat je een dier zo iets kunt aandoen en trots kan zijn. Ik denk niet dat ik de persoon mag zijn die iemand wat aanwenst. Maar ik denk dat er wel karma bestaat en aan het eind van de dag wel een rekening wordt gemaakt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:14

Diablo schreef:
Moordneigingen...ik moest er even over nadenken, maar die heb ik ook niet. Maar als de stier het klusje af zou maken, zou ik persoonlijk dan ook weer niet erg vinden.
Nee zou ik ook geen moeite mee hebben. Ik wens het niemand toe, maar als het gebeurt in deze omstandigheden...nee eigen schuld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:53

Diablo schreef:
Mwah, bloeddorst......maar iemand die moedwillig een dier zó martelt, mag ook van mij eens voelen hoe dat is. Zo goed dan?

Mee eens.
Laat iedereen die met een bit en sporen rijdt dat maar eens ervaren ja.
Idem een leven in een kist, oeps; box.

NeverGiveUp

Re: Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:54

Waarom gaat het nou steeds over bit en sporen? Het gaat daar toch niet over!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:55

Bokt houdt van appels en peren :j Vooral van die vergelijking :j

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:56

Eigen schuld dikke bult :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:13

NeverGiveUp schreef:
Waarom gaat het nou steeds over bit en sporen? Het gaat daar toch niet over!

Wel, er wordt hier gesteld dat iemand die martelt gerust mag voelen hoe dat is.
Waarom geldt dat alleen voor de stierenpesters?
Omdat het anders oncomfortabel is voor Boktsters die voor hun eigen voelgoed graag bloeddorstig willen doen over inderdaad niet acceptabele dierenmishandeling?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:20

Het gebruik van sporen vind ik toch heel wat anders hoor.....vind ik niet onder martelen vallen (uitzonderingen daar gelaten ;) )
Bij het juiste gebruik is het gewoon een verfijning van je hulpen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:21

Ja ik snap hem, maar ik vind het alsnog niet kloppen.
Daarbij vind ik bit en sporen opzich helemaal geen marteling.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:27

NeverGiveUp schreef:
Ja ik snap hem, maar ik vind het alsnog niet kloppen.
Daarbij vind ik bit en sporen opzich helemaal geen marteling.

Laat je dus eens met de kin op de borst aan een paar kilo teugelkracht door de ring sturen ermee :)*

Waar het om gaat is dat hier Boksters bloeddorstige teksten neerpennen zonder enig relativerend perspectief terwijl P+ machtsmiddelen voor hun eígen lol als nul proleem gezien worden.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:31

Huertecilla schreef:
Waar het om gaat is dat hier Boksters bloeddorstige teksten neerpennen zonder enig relativerend perspectief terwijl P+ machtsmiddelen voor hun eígen lol als nul proleem gezien worden.

Jij noemt het machtsmiddelen, anderen zien en gebruiken het als hulpmiddel ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:31

Precies en speren in een stier steken kun je op geen enkele manier zien als hulpmiddel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:33

Huertecilla schreef:
Diablo schreef:
Mwah, bloeddorst......maar iemand die moedwillig een dier zó martelt, mag ook van mij eens voelen hoe dat is. Zo goed dan?

Mee eens.
Laat iedereen die met een bit en sporen rijdt dat maar eens ervaren ja.
Idem een leven in een kist, oeps; box.

Hoewel ik vind dat je een bit niet kan vergelijken met het doodmartelen van een stier, ga ik er toch maar op in. Ik rij praktisch nooit, mijn paarden staan echt bijna alleen maar vakantie te houden. Die ene keer dat ik rij, heeft mijn paard een bit in, die ze zelf aanpakt, ze lijkt het niet vervelend te vinden. Nu rij ik ook alleen maar recreatief en ga alleen maar naar buiten, wat ze zelf erg leuk lijkt te vinden, ze lijkt echt vrolijk, die twee keer in het jaar dat we rijden. Dus ik denk niet dat ik dan mijn dier mishandel.

Als ik mijn paard zo zou rijden als op de foto die jij toonde, zou ik mezelf inderdaad eens achter de oren moeten krabben, maar ik denk oprecht niet dat ik slecht voor (mijn) dieren ben. Mag ik dan wel zeggen hoe erg ik het vind voor de stier en hoe NIET erg ik het vind voor de mishandelende matador?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:56

Diablo schreef:
Hoewel ik vind dat je een bit niet kan vergelijken met het doodmartelen van een stier, ga ik er toch maar op in. Ik rij praktisch nooit, mijn paarden staan echt bijna alleen maar vakantie te houden. Die ene keer dat ik rij, heeft mijn paard een bit in, die ze zelf aanpakt, ze lijkt het niet vervelend te vinden. Nu rij ik ook alleen maar recreatief en ga alleen maar naar buiten, wat ze zelf erg leuk lijkt te vinden, ze lijkt echt vrolijk, die twee keer in het jaar dat we rijden. Dus ik denk niet dat ik dan mijn dier mishandel.

Ik vermoed dat dergelijk gebruik van een bit ook niet is waar HC op doelt. En ik moet zeggen dat ik het wel met hem eens ben, als mensen die in een prachtig mooi krulletje trekken en schoppen eens een keer een stuk ijzer in de mond kregen zouden er opeens een hoop minder 'dressuur' ruiters zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:01

Diablo schreef:
...

Maak eens een lijstje met de bloeddorstige teksten van Boksters hier Diablo.
Serieus. Even plakken en knippen op een kladblok en dan hier onder elkaar.
Doe dat eens. Dat is echt een schokkende illustratie van een mentaliteit :)*

Het énige wat ik probeer, is dat in een relativerend kader te plaatsen.
Die uitspraken in het perspectief plaatsen van ´worried eyes´ en doodgereden paarden bij ruiter´sport´ die zichzelf gouden medailles geeft voor wat onder 21ste eeuwse bio-ethiek diermartelen is.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:09

hmmm we hebben een topic over stierengevechten en de discussie eindigd in bitten en sporen?? Vind dit het geen verband houden sorry. De stier wordt op deze manier langzaam om het leven gebracht en krijgt steeds meer gaten in zijn lijf tot hij dood is. Ik moet nog meemaken dat sporen of een bit dit doen. Uiteraard is alles zo hard of zo zacht als de gebruik van de ruiter, maar volgens mij gaat het topic hier niet over.

Wat de stier betreft! Ik vind vreselijk dit soort slachtingen nog steeds zijn toegestaan. Arm beest. Terecht dat er nu zo iets gebeurd. Hopelijk worden ze allemaal wakken geschud en niet allen barcelona.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:17

Marcella_e schreef:
hmmm we hebben een topic over stierengevechten en de discussie eindigd in bitten en sporen?? Vind dit het geen verband houden sorry.

..en, niet alleen, ik wel.
Dóór de bloeddorstige uitspraken door ruiters :)*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:19

Huertecilla schreef:

Hm, dus door de bloeddorstige uitspraken van sommige mensen is iedereen per definitie een paardenbeul? :+
Sorry, maar ik kan het verband ook niet zien, nogmaals; appels en peren.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:24

Huertecilla schreef:
Marcella_e schreef:
hmmm we hebben een topic over stierengevechten en de discussie eindigd in bitten en sporen?? Vind dit het geen verband houden sorry.

..en, niet alleen, ik wel.

Ga dan de discussie met de betreffende mensen per PB aan. het gaat hier om een stier en niet over bitten en sporen. Omdat iemand met een bit of spoor rijdt hoeft dat niet te bekenen dat ze meteen respectloos tegen over dieren staan en dat is met stierenvechten wel het geval. Expres beesten laten lijden en doden voor publiek
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 13-10-11 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:29

Quellian schreef:
Huertecilla schreef:

Hm, dus door de bloeddorstige uitspraken van sommige mensen is iedereen per definitie een paardenbeul? :+
Sorry, maar ik kan het verband ook niet zien, nogmaals; appels en peren.

Ik zie het ook niet :n Vind het totaal niet met elkaar te vergelijken........

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:33

Huertecilla schreef:
Diablo schreef:
...

Maak eens een lijstje met de bloeddorstige teksten van Boksters hier Diablo.
Serieus. Even plakken en knippen op een kladblok en dan hier onder elkaar.
Doe dat eens. Dat is echt een schokkende illustratie van een mentaliteit :)*

Het énige wat ik probeer, is dat in een relativerend kader te plaatsen.
Die uitspraken in het perspectief plaatsen van ´worried eyes´ en doodgereden paarden bij ruiter´sport´ die zichzelf gouden medailles geeft voor wat onder 21ste eeuwse bio-ethiek diermartelen is.

Ik weet niet wie er bloeddorstig is geweest in dit topic en ga ook niet uitzoeken hoe die personen hun paarden rijden of houden (hoewel ik denk dat de gemiddelde poster hier er niet zo'n potje van maakt als op de foto die jij toonde). Ik kijk naar mezelf en vind dat ik goed ben voor mijn dieren en ik vind ook dat de stieren in dit verhaal doelloos gemarteld en mishandeld worden, voor de daders daarvan heb ik geen goed woord over. Ik vind het dan ook niet erg dat ze aan de hoorns gespietst worden en wat voor letsel er dan ook uit voort mocht komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:38

Diablo schreef:
(hoewel ik denk dat de gemiddelde poster hier er niet zo'n potje van maakt als op de foto die jij toonde).

Dat is een foto gemaakt bij inrijden voor... een grote GP door een topper.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:39

Ja, dus geen gemiddelde bokker.
Pffff...