Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Nee zou ik ook geen moeite mee hebben. Ik wens het niemand toe, maar als het gebeurt in deze omstandigheden...nee eigen schuld.Moordneigingen...ik moest er even over nadenken, maar die heb ik ook niet. Maar als de stier het klusje af zou maken, zou ik persoonlijk dan ook weer niet erg vinden.
NeverGiveUp schreef:Waarom gaat het nou steeds over bit en sporen? Het gaat daar toch niet over!
NeverGiveUp schreef:Ja ik snap hem, maar ik vind het alsnog niet kloppen.
Daarbij vind ik bit en sporen opzich helemaal geen marteling.
Huertecilla schreef:Diablo schreef:Mwah, bloeddorst......maar iemand die moedwillig een dier zó martelt, mag ook van mij eens voelen hoe dat is. Zo goed dan?
Mee eens.
Laat iedereen die met een bit en sporen rijdt dat maar eens ervaren ja.
Idem een leven in een kist, oeps; box.
Diablo schreef:Hoewel ik vind dat je een bit niet kan vergelijken met het doodmartelen van een stier, ga ik er toch maar op in. Ik rij praktisch nooit, mijn paarden staan echt bijna alleen maar vakantie te houden. Die ene keer dat ik rij, heeft mijn paard een bit in, die ze zelf aanpakt, ze lijkt het niet vervelend te vinden. Nu rij ik ook alleen maar recreatief en ga alleen maar naar buiten, wat ze zelf erg leuk lijkt te vinden, ze lijkt echt vrolijk, die twee keer in het jaar dat we rijden. Dus ik denk niet dat ik dan mijn dier mishandel.
Diablo schreef:...
Huertecilla schreef:Marcella_e schreef:hmmm we hebben een topic over stierengevechten en de discussie eindigd in bitten en sporen?? Vind dit het geen verband houden sorry.
..en, niet alleen, ik wel.
Dóór de bloeddorstige uitspraken door ruiters
Quellian schreef:Huertecilla schreef:Dóór de bloeddorstige uitspraken door ruiters
Hm, dus door de bloeddorstige uitspraken van sommige mensen is iedereen per definitie een paardenbeul?
Sorry, maar ik kan het verband ook niet zien, nogmaals; appels en peren.
Huertecilla schreef:Diablo schreef:...
Maak eens een lijstje met de bloeddorstige teksten van Boksters hier Diablo.
Serieus. Even plakken en knippen op een kladblok en dan hier onder elkaar.
Doe dat eens. Dat is echt een schokkende illustratie van een mentaliteit![]()
Het énige wat ik probeer, is dat in een relativerend kader te plaatsen.
Die uitspraken in het perspectief plaatsen van ´worried eyes´ en doodgereden paarden bij ruiter´sport´ die zichzelf gouden medailles geeft voor wat onder 21ste eeuwse bio-ethiek diermartelen is.