Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:11

Aieshja schreef:
Misschien werken de vrouwen met een Burka wel niet omdat dat nou eenmaal bij die cultuur hoort? Heeft niemand toch last van? Dat zij thuis zitten om voor de kinderen en eten te zorgen..

Je haalt me de woorden uit de mond. Vrouwen die een burka dragen, zijn over het algemeen toch al van mening dat vrouwen niet buitenshuis hoeven te werken. Het een en het ander hoeft dus niet met elkaar te maken te hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:11

Aieshja schreef:
Misschien werken de vrouwen met een Burka wel niet omdat dat nou eenmaal bij die cultuur hoort? Heeft niemand toch last van? Dat zij thuis zitten om voor de kinderen en eten te zorgen..

Dat is al verschillende malen aangedragen. Maar mensen lezen niet bij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:13

WW: Achter die opmerking stond echter een :')

Vervolgens kom jij met het argument dat je IRL elkaar iets aan kunt doen, maar wat heeft dat met een burka te maken?
tristan was op het oog een doornormale hollandse jongen, zonder burka, maar hij schoot wel 7 mensen dood

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:14

ik ben er wel klaar mee met deze discussie,
voor mij mogen ze die wet invoeren,
en als ze dat niet doen ook goed....
ieder heeft zijn eigen ervaring en mening.
en kan die hier ff kwijt, toch wel fijn...

LadyMadonna

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:16

die wet IS al ingevoerd hoor San72

slokkie

Blue_Eyes schreef:
Toch zitten hier mensen die ik veel enger vind dan die enkele burqadragende studente :=

Kleine nuancering :P
Anders wordt ie niet vanwege het geloof gedragen.

darlindixie

ik heb niet alles gelezen dat is me te veel, maar ik lees dat erg veel mensen voor dit verbod zijn.
Op zich vind ik een gezichtsbedekking/bourka of hoe je het ook noemd, een middeleeuw rotding om vrouwen te onderdrukken, máár....ik denk niet dat deze vrouwen zo'n ding vrijwillig dragen! Willen ze naar buiten mogen, dan zullen ze er wel toe verpling worden door 'manlief' en familie... ik denk dat deze vrouwen vanaf nu dus in hun huis gevangen zullen zitten, zonder frisse lucht, zonder lichaamsbeweging, zonder in elk geval mensen te zíén behalve man en kinderen... is dát nou wat we willen in een 'vrij land'..??? 'sluit ze maar op, die gevaarlijke vrouwen!' tssss arme onderdrukte schepsels zijn het!!!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:17

@Electra, ik reageer weer op iemand anders reactie.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:17

In sommige arabische landen mag je niet je ontblote schouders of knieen laten zien laat staan je boezem. Houd je je niet aan de regels draai je de bak in. Waarom kan dat hier dan niet met de boerka. Verschillende landen verschillende gewoonte.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:19

stef schreef:
WW: Achter die opmerking stond echter een :')

Vervolgens kom jij met het argument dat je IRL elkaar iets aan kunt doen, maar wat heeft dat met een burka te maken?
tristan was op het oog een doornormale hollandse jongen, zonder burka, maar hij schoot wel 7 mensen dood

WW? Nee ik werk gewoon hoor ;)

Jij kwam met de opmerking wat mensen die graag een gezichtsuitdrukking zien überhaupt op een forum kwamen doen, want dan zie je dat ook niet. Daar ging het om. Als ik iemand IRL tegenkom, wil ik toch wel weten wie ik tegenover me heb, aangezien diegene me wel degelijk fysiek wat aan kan doen. Achter een laptop 500 km. verderop heb ik weinig te vrezen :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:20

@Merenque, in welk land gebeurt dit en geldt dat ook voor buitenlanders? Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb dat nooit eerder meegemaakt of van gehoord.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:28

enigszins ben ik het wel met het verbod eens. Het is in mijn ogen toch een teken dat deze vrouwen niet geïntegreerd zijn of zich als ondergeschikte opstellen.

ik ga even niet voor het plaatje veiligheid, aangezien er dan ook geen motor/brommerhelmen meer gebruikt zouden moeten worden. :\ (en of dat nou wel zo veilig is...)

De boerka word toch gedragen als vertoon van vroomheid? kan alleen een hoofddoek niet dan?

maar aan de andere kant: je gaat toch ook geen katholiek verbieden om een kruisje rond zijn of haar nek te dragen?

Het is en blijft een moeilijk onderwerp....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:29

Aieshja schreef:
@Merenque, in welk land gebeurt dit en geldt dat ook voor buitenlanders? Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb dat nooit eerder meegemaakt of van gehoord.

Sowieso in Jordanie (heb ik ook al eerder gezegt hier...)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:32

@Suuzepuus, oke dat wist ik niet.
Ja sorry hoor dat ik niet elke minuut van de dag kan kijken wat iedereen zegt :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:33

merenque schreef:
In sommige arabische landen mag je niet je ontblote schouders of knieen laten zien laat staan je boezem. Houd je je niet aan de regels draai je de bak in. Waarom kan dat hier dan niet met de boerka. Verschillende landen verschillende gewoonte.

En wij zijn er al eeuwen trots op dat we vrijdenkend zijn en niet in een tirannie leven, maar zo te zien hebben sommige mensen daar toch behoefte aan

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:37

sarabande schreef:
merenque schreef:

En wij zijn er al eeuwen trots op dat we vrijdenkend zijn en niet in een tirannie leven, maar zo te zien hebben sommige mensen daar toch behoefte aan

Je mag op trots zijn op je eigen land hoor (in dit geval Nederland) met alle cultuur, waarden, normen, geloof etc.
Wat mij betreft is iedereen welkom hoor, maar pas je wel aan....... Ga werken, kleed je zoals het in dat land naar behoren is, spreek de taal enz.
Vind ik niet meer dan normaal.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:49

slokkie schreef:
Blue_Eyes schreef:
Toch zitten hier mensen die ik veel enger vind dan die enkele burqadragende studente :=

Kleine nuancering :P
Anders wordt ie niet vanwege het geloof gedragen.

Oh ja, ik maak geen onderscheid :D Ik zeg ook niet van mezelf dat ik docente NL/EN ben en ik ben toch echt een meisje :D

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:54

slokkie schreef:
Shellyke schreef:
Dat de tolerantie steeds minder word is algemeen bekend, je kunt jezelf eens afvragen waarom dit zo is. En om het dan maar bij de burka te houden, stel je hebt zelf een winkel, zou jij dan iemand aannemen die een burka draagt? Ik denk dat het grote gros van je klanten namelijk zijn heil heel snel elders gaat zoeken en jij je winkel kunt sluiten.

Zou het tegendeel bewezen worden zou jij dan wel een vrouw in burka aannemen?
Een voordeel van de burka is dat iedere vrouw gelijk behandeld wordt.
Een mismaakte vrouw zou daarmee gelijk behandeld worden als een "mooie".
Dat vind ik wat ongemak van mijn kant wel waard.

Edit: typo

Nee Slokkie, dat zou ik zeker niet doen. De vergelijking die je maakt slaat naar mijn mening helemaal nergens op, verschil zal er namelijk altijd zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:58

Winddancer schreef:
[

Je mag op trots zijn op je eigen land hoor (in dit geval Nederland) met alle cultuur, waarden, normen, geloof etc.
Wat mij betreft is iedereen welkom hoor, maar pas je wel aan....... Ga werken, kleed je zoals het in dat land naar behoren is, spreek de taal enz.

Normaal is in een vrije cultuur dat er geen kleding voorschriften zijn. De zin iedereen is welkom maar pas je aan klinkt alsof bekrompenheid de dienst uitmaakt, en dat was nooit zo.

De partij voor de Vrijheid zou de eerste zijn die dat zou moeten respecteren, maar die vrijheid wordt nogal selectief geïnterpreteerd

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:04

sarabande schreef:
Winddancer schreef:
[

Normaal is in een vrije cultuur dat er geen kleding voorschriften zijn. De zin iedereen is welkom maar pas je aan klinkt alsof bekrompenheid de dienst uitmaakt, en dat was nooit zo.

De partij voor de Vrijheid zou de eerste zijn die dat zou moeten respecteren, maar die vrijheid wordt nogal selectief geïnterpreteerd

Kledingvoorschriften vind ik wat anders dan een burka, waarmee je een heel lichaam vermomd. Voor mijn part doe je een groen topje aan met een paars gestippeld rokje. Maar dan zie ik wel wie daar aan komt. Vind ik wel zo prettig ;)

En met aanpassen bedoel ik net zo goed de Duitsers hier hoor, niet alleen de mensen uit de Islamitische landen ofzo. Duitsers hier passen zich vaak nog minder aan zelfs, maar dat is weer heel offtopic :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:14

merenque schreef:

Hier ben ik het super mee eens ! :)

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:16

Aieshja schreef:

Ik denk dat je Saoudi arabie niet eens binnen komt zonder boerka. Er zijn heel veel landen waar zulke regels zijn hoor.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:17

shilady schreef:
merenque schreef:

Hier ben ik het super mee eens ! :)

Me too :D

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:22

Trouwens in veel arabische landen mag je niet eens hand in hand lopen met je man dan ga je ook de gevangenis in. Voor ons iets heel normaals. Maar als ik daar ben en het mag niet dan doe ik het niet.
Er wordt in zulke landen ook haast niet gestolen, de straffen zijn te hoog. Ze passen wel op.

Ik Qatar krijg je nooit de nationaliteit van dat land, ookal ben je 4e generatie. Ga je de fout in dan ga je het land uit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:48

suuzepuus schreef:
Citaat:
Ik vroeg al pagina's terug, heb je daar cijfers over

Wat is dat nou weer voor een reactie?? Kom jij maar eens met cijfers van mensen in Nederland die werken in een burka. Misschien kan ik jou die wel geven... 0

Jíj komt met een bewering en ánderen moeten daar de bronnen bij gaan zoeken? Da's pas omgekeerde wereld :D

Ik denk dat mensen die zoveel waarde hechten aan een écht Christelijk land met bijbehorende normen en waarden flink verkeerd zitten in Nederland. Een maatschappij verandert, blijkbaar verandert het voor sommigen nu in een ongewenste richting. Ik zou zeggen, pak je boeltje en vertrek naar een land waar je je meer thuis voelt. Je kan wel star vasthouden aan een bepaalde maatschappijvorm, maar daar schiet je niets mee op, je frustreert jezelf alleen maar omdat die maatschappij geen doods iets is maar mee verandert met de mensen die er wonen.

Kijk, dat je moeite hebt met sommige veranderingen snap ik. Maar wat is er mis met de burka-vrouw die geen vlieg kwaad doet? Ik bedoel, we zijn alleen geen Christelijk land meer. Of dragen de mensen die pro burka-verbod zijn allemaal kruisjes, verdienen de mannen de kost, zorgen de vrouwen thuis voor de kinderen, gebruiken zij allemaal geen anticonceptie en bidden ze trouw tig keer op een dag? Ik kan het me niet voorstellen. Waarom is het dan wél geaccepteerd dat je anticonceptie gebruikt en seks voor het huwelijk hebt, maar mag een burka niet? Beide groepen mensen zitten niemand in de weg.