Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:45

Ik ben er ook ontzettend van ontdaan en ik was er niet eens bij. Heb vannacht ook heel slecht geslapen. Maar het raakt mij gewoon zo erg omdat het hier gaat om leeftijdsgenoten, om vrienden van mij, om mensen waar ik makkelijk ook zelf tussen had kunnen staan. Ik ga jaarlijks naar meerdere festivals en dan net het ene festival waar ik heel graag heen wou maar toch niet heen ben gegaan, daar gebeurt dit.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:48

Yasmine schreef:
Ik ben er ook ontzettend van ontdaan en ik was er niet eens bij. Heb vannacht ook heel slecht geslapen. Maar het raakt mij gewoon zo erg omdat het hier gaat om leeftijdsgenoten, om vrienden van mij, om mensen waar ik makkelijk ook zelf tussen had kunnen staan. Ik ga jaarlijks naar meerdere festivals en dan net het ene festival waar ik heel graag heen wou maar toch niet heen ben gegaan, daar gebeurt dit.

had het niet beter kunnen verwoorden... :)

JuliaMaria

Re: Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:50

Toch vreemd dat als het dichtbij komt we ineens zó veel meer belangstelling hebben.... ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:52

Ze tonen op dat NOS 24u nieuws net een meisje dat bevriend was met dat meisje van het koppel dat overleden is. Ze toonden echt hoe ze op Facebook zag dat dat meisje overleden is :\ Vind ik toch echt niet kunnen hoor, gun zo iemand toch privacy...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:53

Zitten ze dan in haar huiskamer te filmen ofzo?

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:54

Yasmine schreef:
Ze tonen op dat NOS 24u nieuws net een meisje dat bevriend was met dat meisje van het koppel dat overleden is. Ze toonden echt hoe ze op Facebook zag dat dat meisje overleden is :\ Vind ik toch echt niet kunnen hoor, gun zo iemand toch privacy...

Ah bah , nee toch ? Wat een sensatiezoekerij..

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:54

Yasmine schreef:

wow echt heb je daar een filmpje van ? :\

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:55

filmen ze dr en duwen ze dr dan fb voor ofzo? :S

Imre

Dat geldt ook voor mij, Yasmine. Afgelopen juni waren we op Hurricane in Duitsland. Daar waren twee open podia en twee tenten. In de muziektent was het steeds afgeladen vol en werden mensen tegengehouden bij de ingang om te voorkomen dat het te druk werd binnen. Buiten stond een scherm zodat je toch wat van het optreden kon zien. Wij zijn daar expres niet in gegaan omdat we het te vol vonden en het niet vertrouwden. Zeker met Roskilde in mijn achterhoofd ben ik daar wat voorzichtiger mee geworden en tenten vind ik niet fijn. Op Hurricane was het ook erg slecht weer op sommige momenten. Een van de schermen naast het hoofdpodium was naar beneden gekomen, maar verder is er niets gebeurd.

Yasmine

Nu net op dat NOS journaal: http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/

Ze zag het trouwens via Facebook op haar telefoon. Stond ze daar: "oh... ja... ze is dus overleden... veel berichtjes... nou, dan eh... ga ik maar even naar huis" :\

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:57

Yasmine schreef:

Hier exact hetzelfde. het raakt mij ook zo verschrikkelijk omdat het nu al zoveel (10+) jaar altijd goed gaat, elke storm doorstaan wordt, iedereen altijd veilig thuis komt......en ook belgische fesivals staan op mijn programma...
'mijn' niet variabele festival is woa(naast een aantal festivals in nederland dtsl en belgie, maar dat zijn meestal variabele festivals, kijk meestal een poosje van tevoren of k er heen kan/wil), en ik was ook erg ontdaan toen ik hoorde dat er een ongeluk geweest was op dezelfde ochtend dat wij aankwamen en fijn tenten gingen vangen en natte bipsen vingen doordat het ging regenen en alles vd partytent(die eindelijk stond) in de stoelen viel... terwijl een paar km verderop vier jonge mensen aangereden waren en nooit aangekomen zijn...
en overal elk jaar wel iets ergs, maar zoiets als dit... mijn hart breekt...... ook al ben ik oud, ik voel nog steeds de opwinding de blijdschap en op de eerste dag de verwachtingsvolle spanning en tomeloze blijdschap.
Deze mensen gingen allemaal met eenzelfde doel: een geweldig festival hebben!
ik las juist de laatste week meerdere berichten over dit festival omdat mensen zich er zo op verheugden, en juist vanavond het topic van olikea....al die voorpret... en dan dit. ;( het kan ons allemaal gebeuren, maar de mensen daar hebben het helaas allemaal aan den lijve ondervonden.

En dan met huiver denk ik aan alle rare buien, hozen, stormen, onweersbuien etc. die je zo door de jaren meemaakt. en wat imre zegt... overal idd afgeladen tenten en afdakjes....het gaat 99 x goed en 1 keer fout. hoewel het de laatste tijd wel bal lijkt te zijn

maar net als Yasmine, behoorlijk onder de indruk.

edit: van dat meisje, blijkbaar wist ze het nog niet zeker aan het begin van het interview(geruchten), maar is het tijdens het interview bevestigd toen ze dr telefoon checkte. en daar zag ze dat het echt waar was.... |(
Laatst bijgewerkt door SilverStorm op 19-08-11 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:58

Goeienavond allemaal. Daarstraks tijdens mijn rijles door Hasselt gereden, rond een uur of 15. Toen was het verkeer bijna terug normaal, enkel in Kiewit zelf was het drukker. Ben aan het station geweest, daar zag je dat de verslagenheid groot is onder de jongeren: overal zaten ze stil op de grond rond te kijken en zo.

De collega van mijn vriend is terecht, maar hij heeft wel iemand zien sterven van vlakbij.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:58

Is dat zo JuliaMaria? Het enige wat er dan gebeurt is dat er mensen aanwezig zijn geweest die je kent, of zelfs iemand verloren bent. En ja, dat raakt je meer dan dat het zou gaan om een festival in b.v. America waar het alleen maar cijfers zijn.

Ik vind het vrij logisch en jouw opmerking lijkt in mijn ogen best respectloos.......

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:01

PussInBoots schreef:
Is dat zo JuliaMaria? Het enige wat er dan gebeurt is dat er mensen aanwezig zijn geweest die je kent, of zelfs iemand verloren bent. En ja, dat raakt je meer dan dat het zou gaan om een festival in b.v. America waar het alleen maar cijfers zijn.

Ik vind het vrij logisch en jouw opmerking lijkt in mijn ogen best respectloos.......

Precies wat ik net wilde zeggen...

Verder is wat Yasmine net schreef echt precies hoe ik me voel.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:18

Het stuk over PKP begint nu weer op Journaal24.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:23

Ik moet zeggen het doet me wel wat.. ik ben dan niet ooit op pukkelpop geweest, maar dat zoiets gebeurd met mensen van onze leeftijd. Ik had echt moeite om me te concetreren vandaag op werk.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:24

net gezien echt onrespectvol man! dat zend je toch niet uit, echt erg voor het meisje.. en die kerel blijft er ook zo bij staan van, zeg nou wat voor de camera ...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:25

Ik heb me ook niet kunnen concentreren vandaag. Moest er inderdaad de hele tijd aan denken, afgelopen nacht slecht geslapen en vannacht zonder twijfel ook. Ik blijf steeds de foto van dat doodgelukkige koppeltje voor me zien.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:26

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:40

Ook vreselijk voor die vriendin die erbij was....

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:43

Zonnetje81 schreef:
Ook vreselijk voor die vriendin die erbij was....

Inderdaad zeg... verschrikkelijk verhaal.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:53

Verschrikkelijk inderdaad, vooral voor die ouders. Als ouder hoor je geen afscheid te moeten nemen van je kind.

Vriendin van me vertelt net dat ze helemaal vooraan aan de main stage stonden toen het begon. Ze zegt dat de organisatie meteen de backstage en enkele tourvrachtwagens heeft opengesteld zodat iedereen kon gaan schuilen. Super vind ik dat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:57

Op een filmpje wat ik had gezien zag je ook mensen in vrachtwagens en op de backstage komen...dat vond ik toen al super dat het mocht..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:04

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:14