Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cyntje schreef:PSZ en creche zijn geloof ik hetzelfde toch
Ikkuh_Rolien schreef:Ik vind dat je samen de kost moet verdienen.
Mijn vriend wil wel samenwonen maar ik nog niet omdat ik nog naar school ga en niet wil dat hij voor de kosten op moet draaien.
Helaas ben ik een paar maanden geleden voor 45-55% afgekeurd vanwege diabetes waar ik erg veel last van heb.
Daar baal ik ontzettend van maar dat betekend dat ik nooit volledig zou kunnen gaan werken.
Maar ik vind dat ik dan wel de uren moet gaan werken die ik kan werken.
Ik vind dat je samen de kost moet verdienen.
blue_kim schreef:Wat denk ik veel mensen vergeten is dat een hoop huismoeders ook helpen op school. bv met overblijf middagen, klassen uitjes ect etc. Dus het is echt niet alleen het huishouden doen en dan klaar.
Maargoed, ieder zijn mening erover. Is misschien maar goed ook, want anders zou de werkloosheid weer stijgen omdat de deuren van de creches dicht kunnen
Schafstall schreef:Ik sluit me bij Karijn aan. Onze dochter zit dus ook 3 dagen bij het KDV en ik werk 4 dagen met een carriere (min. 40 uur) en mijn man heeft ook een heuse papadag (eigen bedrijf) en ik ben absoluut van mening dat wij voldoende tijd met onze dochter doorbrengen. Ze heeft 't daarnaast reuze naar haar zin op het KDV, lekker spelen met andere kinderen. Opvoeden doen we thuis. Daarnaast als wij thuis zijn, zijn wij ook thuis voor de kleine meid. Ik doe geen boodschappen, ga naar de kapper, dokter, tandarts e.d. met die kleine, dat doe ik allemaal in de KDV-tijd. Als ze thuis is, dan zijn we er ook gewoon.
Ik ken juist moeders die niet voor een baas werken, maar wel hun kind(eren) overal mee naar toe slepen. Dat is ook geen quality time met je kinderen.
Denk dat het voornamelijk zit in hoe je er zelf mee omgaat, waar je zelf vrede mee hebt en hoe je kind op het KDV is. Maar als ik in onze situatie met onze drukke banen kijk naar de quality time met onze dochter, dan ben ik er van overtuigd dat dat echt niet minder is als een moeder die niet werkt en de kinderen overal mee naar toe sleept.
joyce B schreef:Schafstall schreef:Ik sluit me bij Karijn aan. Onze dochter zit dus ook 3 dagen bij het KDV en ik werk 4 dagen met een carriere (min. 40 uur) en mijn man heeft ook een heuse papadag (eigen bedrijf) en ik ben absoluut van mening dat wij voldoende tijd met onze dochter doorbrengen. Ze heeft 't daarnaast reuze naar haar zin op het KDV, lekker spelen met andere kinderen. Opvoeden doen we thuis. Daarnaast als wij thuis zijn, zijn wij ook thuis voor de kleine meid. Ik doe geen boodschappen, ga naar de kapper, dokter, tandarts e.d. met die kleine, dat doe ik allemaal in de KDV-tijd. Als ze thuis is, dan zijn we er ook gewoon.
Ik ken juist moeders die niet voor een baas werken, maar wel hun kind(eren) overal mee naar toe slepen. Dat is ook geen quality time met je kinderen.
Denk dat het voornamelijk zit in hoe je er zelf mee omgaat, waar je zelf vrede mee hebt en hoe je kind op het KDV is. Maar als ik in onze situatie met onze drukke banen kijk naar de quality time met onze dochter, dan ben ik er van overtuigd dat dat echt niet minder is als een moeder die niet werkt en de kinderen overal mee naar toe sleept.
Veel mensen kunnen geen boodschappen, kapperbezoeken, etc. doen in kinderdagverblijf tijd omdat ze dan moeten werken en reistijd hebben.
Tandarts en dokterbezoek kan dan wel weer in de baas zijn tijd...
Brainless schreef:Waarom? En als er 1 is die genoeg verdiend?
Schafstall schreef:Brainless schreef:Waarom? En als er 1 is die genoeg verdiend?
Dan nog zou ik persoonlijk willen blijven werken. Werken is niet alleen voor 't geld, maar ook sociale contacten, verandering van een omgeving, het kan een verrijking zijn en noem maar op.