Dat hele eerste testament is toch compleet onlogisch?

Kom op zeg.. twee mensen in een paradijs?! En dan worden ze eruit gegooid en komen op de Aarde.. Oké, en dan lopen daar miljoenen dieren? Die ook allemaal stout zijn geweest ofzo?? Goed, en dan gaan ze kinderen krijgen. Ook nog eens twee zonen lees ik hier boven ergens? Nou. Laten we dan zeggen dat er ook nog een dochter wordt geboren.. En dan gaan die weer samen kinderen krijgen, en de die kinderen krijgen ook weer kinderen.. Uhh, dat noem ik incest..
Maar vooruit, stel dat dat kan.. Hoe komen dan al die verschillende mensenrassen op aarde? Kan geen evolutie zijn.. Heeft God die in de tussentijd dan even geverfd?
Mja, dan gaat het ineens slecht, en gaat ene mens een ark bouwen en daar moeten alle miljarden dieren op, ook nog eens twee van elk?! Sterke boot zeg

Daar is de Titanic niks bij!
En dan gaan die allemaal jongen krijgen. Nog meer incest.
Moet ik doorgaan? Dat hele boek slaat toch kant nog wal.
Je kan overal wel in geloven als je dat perse wil. Maar als je echt verder wil in het leven dan zul je toch voor alle theorieën moeten open staan, en dan kun je niet anders dan zien dat de evolutie theorie het meest logische is.
Betekent niet dat je niet kan geloven trouwens

In God geloven enzo is prima. Maar je kan ook te ver gaan. Blindelings een boekje volgen zonder zelf na te denken is nooit goed.
Mijn mening