Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:10

Teddy321 schreef:
sarabande schreef:
Dus wederom de vraag
Waarom voelen PVVers zich zo aangevallen????
En TS maakt er dus zelf alle PVVers van voor de duidelijkheid.

Dat heb ik de TS al meerdere keren gevraagd, maar nooit antwoord gekregen :D

Omdat de TS er denk ik genoeg van heeft om steeds dingen te moeten herhalen. Als je goed gelezen had zou je hebben kunnen lezen dat dat zijn vraag helemaal niet was, maar van iemand anders. Vervolgens heeft hij daar een topic van gemaakt.

Krips schreef:
Waarom voelen PVV-stemmers zich zo ontzettend aangevallen?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:12

janesmith schreef:
Wat in andere landen gebeurt daar hebben wij geen invloed op. Wel wat er hier in Nederland gebeurt. Hier kunnen wij bepalen wat we wel en niet tolereren.

Ja, dat knuffelen en theedrinken was een humoristische opmerking van Wilders tegen Cohen. :j

Wij kunnen inderdaad zelf bepalen wat we wel en niet tolereren maar ik ben van mening dat je niet je vinger naar de complete bevolkingsgroep moet wijzen. De manier waarop homo's benaderd worden is een algemeen probleem wat ook algemeen aangepakt moet worden. Maar bepaalde geloven zullen niet nooit kunnen accepteren. Dit geldt niet alleen voor de Islam.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:13

Smidtje schreef:
Homo's is overal op de wereld nog een gevoelig onderwerp

Ja maar daar woon ik niet en mijn beste vriend (homo) woont daar ook niet. Ik woon hier en ben trots op Nederland hierin.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:13

Smidtje schreef:
Maar bepaalde geloven zullen niet nooit kunnen accepteren. Dit geldt niet alleen voor de Islam.

Maar de meeste geloven bestrijden het niet zo openlijk als de Islam.

Mila87

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:15

Nee dat klopt..maar dat wil niet zeggen dat die andere (stille) geloven het allemaal maar gemakkelijk aannemen. Daar binnen gebeuren ook dingen die je liever niet wilt horen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:15

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:26

Daar ben ik het ook niet mee eens maar het lijkt eerder een incident dan iets wat gedragen wordt door een heel stuk van de (Islamitische) samenleving.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:27

Het artikel is overigens uit 2007.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:27

Nee..dat is geen incident. Binnen het christendom hoor je dit meer. Bijna alle christelijke scholen denken er zo over. En ik accepteer deze mening omdat het gewoonweg niet binnen het geloof past.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:28

Smidtje schreef:
janesmith schreef:
Wat in andere landen gebeurt daar hebben wij geen invloed op. Wel wat er hier in Nederland gebeurt. Hier kunnen wij bepalen wat we wel en niet tolereren.

Ja, dat knuffelen en theedrinken was een humoristische opmerking van Wilders tegen Cohen. :j

Wij kunnen inderdaad zelf bepalen wat we wel en niet tolereren maar ik ben van mening dat je niet je vinger naar de complete bevolkingsgroep moet wijzen. De manier waarop homo's benaderd worden is een algemeen probleem wat ook algemeen aangepakt moet worden. Maar bepaalde geloven zullen niet nooit kunnen accepteren. Dit geldt niet alleen voor de Islam.

Dan wil ik je er aan herinneren dat Amsterdam tot 2 jaar geleden gezien werd in de wereld als het walhalla voor de homosexuelen juist omdat je daar vrijuit je homosexualiteit kon uiten. Totdat die Marokkaantjes verzonnen hadden dat daar een eind aan moest komen. Nu is het zo dat er zelfs negatief advies gegeven wordt door de internationale homo organisatie. En waarom hadden die Marokkaanse straatschoften dat verzonnen? Omdat het in de Koran stond en zij wel even zouden beslissen wat goed is voor heel Amsterdam. Onze cultuur is dat we het eerste land ter wereld waren waar homo's gelijke rechten hadden als hetero's. Maar die terroristjes past dat niet en nu passen ze het aan hun cultuur en geloof aan. Over aanpassen gesproken. Hetzelfde met de Joden. Die durven in Amsterdam bijna nergens meer een keppeltje of ander kenmerk van hun jood zijn te dragen. En Cohen....die knuffelde en dronk nog een kop thee.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:31

Nicolletje schreef:
Daar ben ik het ook niet mee eens maar het lijkt eerder een incident dan iets wat gedragen wordt door een heel stuk van de (Islamitische) samenleving.

Weet ik niet. Het was de eerste hit die op Google tevoorschijn kwam. Ik denk dat er vanuit ieder geloof gediscrimineerd kan worden of leed aangedaan kan worden aan andere mensen. Het ligt aan degene die het geloof interpreteert of die het geloof gebruikt om zijn daden goed te maken.

Iedereen zal het met me eens zijn dat een auto geen moordwapen is. Toch kan ik iemand doden met een auto. Maakt dat de auto dan een slechte uitvinding? Of is de schuldige de persoon die erin rijdt?

Of neem Stalin, die uit naam van het communisme vele mensen heeft laten vermoorden. Toch heeft het communisme oorspronkelijk een mooie filosofie (iedereen mens = gelijk). Een mooie gedachte.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:31

Ja precies (Janesmit), wat er op die school gebeurt is binnenshuis (wat ik er zelf ook van vind) mensen worden niet bespuugd of wat dan ook.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:34

Denk je nou serieus dat dat allemaal komt door (zo beschrijf jij het) 'die Marokkaantjes'. De beschrijft het overigens wat respectloos, en je verwacht van hen wel respect terug.
Marokkaanse straatschoften, terroristjes. Jij mag wel eventjes een stapje terug zetten.

Als jij een serieuze discussie met mij (of anderen) wil voeren moet jij normale benamingen gebruiken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:35

Ik vind overigens dat als je homo bent, dat je hiermee ook niet moet provoceren door te eisen dat je perse op een streng gelovige school wil werken en dat vervolgens in de krant te zetten.
Of dat nou een moslimschool of christelijke school is.
Zolang wij speciale scholen hebben die geloof uitdragen en dat mag van de wet, kan je daar zelf ook rekening mee houden bij je sollicitatie vind ik.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:38

Nicolletje schreef:
Ik vind overigens dat als je homo bent, dat je hiermee ook niet moet provoceren door te eisen dat je perse op een streng gelovige school wil werken en dat vervolgens in de krant te zetten.
Of dat nou een moslimschool of christelijke school is.
Zolang wij speciale scholen hebben die geloof uitdragen en dat mag van de wet, kan je daar zelf ook rekening mee houden bij je sollicitatie vind ik.

Dus een streng gelovige homo (en die zijn er) mag niet solliciteren op een streng gelovige school?? En dat is dan geen discriminatie??

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:39

Maar het zegt in dit geval toch wat over de denkwijze van de gelovigen? Ik vind een leraar weigeren om zijn geaardheid wel een openlijke bestrijding. Zijn geaardheid heeft niks te maken met zijn capaciteiten om de leerlingen kennis over een bepaald vak bij te brengen.

Edit, deel van de tekst weggehaald, ben in de war, moest in een ander topic :o
Laatst bijgewerkt door Ptries op 16-07-10 15:59, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:40

En dan hebben we idd nog de SGP waar geen vrouwen in mogen... Ook behoorlijke openlijke bestrijding :) Weliswaar niet van geaardheid, wel van geslacht. Misschien dat we dat doordat het al zo lang gaat als normaal zijn gaan beschouwen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:51

Teddy321 schreef:
Dus een streng gelovige homo (en die zijn er) mag niet solliciteren op een streng gelovige school?? En dat is dan geen discriminatie??

Nouja het lijkt me duidelijk, er is beslist dat het wel mag van de wet. Voor dit artikel was dat niet duidelijk volgens mij en is die vent ontslagen vanwege zijn homoseksualiteit.
Dan is die vent niet ontslagen omdat hij geen goed les geeft en dat vind ik niet fair. Maar er is een nuance. Als je ermee gaat provoceren vind ik dat niet kunnen.

Een streng gelovige homo weet zelf toch ook wel de problemen die er zijn binnen het geloof.

Anderzijds is deze discussie niet echt makkelijk want homosexualiteit is geen keuze en bijv. het uitdragen van je geloof op een bepaalde manier wel.

Nee ik ben het er ook niet mee eens dat die vent ontslagen is. Maar ik kan toch zelf ook begrijpen dat als ik als non-moslim solliciteer op een moslimschool in een korte broek en ik wordt vervolgens afgewezen en ik loop hiermee naar de krant, dat dat net zo goed provcatie is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:54

Smidtje schreef:
Denk je nou serieus dat dat allemaal komt door (zo beschrijf jij het) 'die Marokkaantjes'. De beschrijft het overigens wat respectloos, en je verwacht van hen wel respect terug.
Marokkaanse straatschoften, terroristjes. Jij mag wel eventjes een stapje terug zetten.

Als jij een serieuze discussie met mij (of anderen) wil voeren moet jij normale benamingen gebruiken.

Waarom? De gasten die de straten onveilig maken en al die oliebol uithalen zijn Marokkaanse straatterroristen. Iets anders kan ik er niet van maken. Schoffies van de ergste soort. Waarom mag het beestje niet bij de naam genoemd worden van jou? Wat is dat voor misplaatste correctheid? Had jij liever dat we ze heren noemde?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:55

janesmith schreef:
Smidtje schreef:

Waarom? De gasten die de straten onveilig maken en al die oliebol uithalen zijn Marokkaanse straatterroristen. Iets anders kan ik er niet van maken. Schoffies van de ergste soort. Waarom mag het beestje niet bij de naam genoemd worden van jou? Wat is dat voor misplaatste correctheid? Had jij liever dat we ze heren noemde?

Baldadige onschuldige jongetjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:58

sarabande schreef:
Dus wederom de vraag
Waarom voelen PVVers zich zo aangevallen????
En TS maakt er dus zelf alle PVVers van voor de duidelijkheid.

Misschien is een betere vraag waarom jij je altijd zo aangevallen voelt? Je kunt wel dopor blijven drammen, maar je kunt ook gewoon een keer lezsen en dan een heel topic zodat niet alles herhaald hoeft te wroden op het moment dat jij een slechtebui hebt. :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:59

Ik vind het trouwens ook niet echt bijdragen aan een goede samenleving dat als je keihard gaat zitten ontkennen of onder tafel vegen met argumenten van "ja maar elk geloof..." en "ja maar overal ter wereld..." dat er Marokkaanse jongeren zijn die vanuit de naam van Islam rechtvaardigen dat ze daarom mensen op straat bespugen of uit buurten wegjagen.

Het probleem is dat er al veel te lang op die manier is gedacht en gewerkt. Ik wil niet zeggen dat dat de PVV rechtvaardigt, maar het telkens onder tafel vegen als zijnde niet waar, incidentje, ach jammer dan, vervelend zeg, creëert een klimaat voor een Wilders.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:01

Om voor mezelf te spreken, het is niet mijn bedoeling om het van de tafel te vegen, maar om aan te tonen dat het niet aan de Islam ligt, maar aan de jongeren die het gedrag vertonen. Die moet je aanpakken, niet een hele bevolkings- of geloofsgroep. Ondanks dat ik zelf zo atheïstisch ben als het maar zijn kan, vind ik niet dat je mensen aan mag pakken op grond van geloof of op grond van afkomst.

Edit: bovendien heeft deze aanpak geen zin, omdat je de oorzaak niet weghaalt.
Als je kwaadaardige kanker hebt kan je de uitzaaiingen wel wegsnijden, maar als je de haard niet bestrijdt komt het net zo hard weer terug.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:06

Die vraag is al meerdere malen getseld aan de TS. Dit was het laatste antwoord:
janesmith schreef:
Je zult tot morgen moeten wachten voor het antwoord, want die ligt al in bed.

Nooi antwoord gehad natuurlijk, en toen ik de vraag herhaalde werd ik afgesnauwd
Laatst bijgewerkt door Teddy321 op 16-07-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:07

Ik wacht ook al een halfjaar op antwoorden op die vragen, Ptries :)