zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:15

Hermelientje schreef:
Dat Wafa Sultan zo fel is vind ik niet verwonderlijk en die discussie mag en moet ook gevoerd worden.

Wat zij eigenlijk naar aanleiding van haar eigen levenservaring wil zeggen is, in Syrie is (volgens haar) geen extreme Islam, gematigde Islam, enz. (dat hebben wij verzonnen) Er is Islam, klaar. Ongeletterde vrouwen zoals haar moeder praktiseren Islam zoals ze gehoord hebben via moeder, grootmoeder, enz.

Wat zij vertelt, valt wat mij betreft allemaal samen met wat heel veel Moslimmensen mij ook verteld hebben, met omweg soms, maar waar het op neerkomt is dat ze niet teveel mogen 'mengen' met niet-gelovigen.

Zoals ik Wafa Sultan hoor, zouden we nóg alerter moeten zijn op de Islam en niet zo vanuit onze eigen westerse/ Nederlandse ideologie (we lossen het wel netjes op, we praten het uit, dat soort dingen) bekijken want dat doen zij ook niet.

Citaat:
dus waarom of dat nu met moslims wel terecht zou zijn is mij een raadsel.

Wat ik dus begrijp uit de woorden van Wafa Sultan staat het hierboven.
Citaat:
Een voedingsbodem die je met populistische propaganda groter kunt maken.

Ja maar dat gebeurt in bijv. Moslimlanden ook tegen het westen en niet zo zuinig ook.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet anti-moslim, integendeel zelfs voor lange tijd, maar ik heb alle dingen die iedereen tegen mij heeft verteld, plus mijn eigen 'onderzoeken' naar de Koran en de Islam en alle gebeurtenissen naast elkaar gelegd en geconcludeerd voor mezelf dat dit geloof niet past als dominant geloof in Nederland of bij mij en dat ik dat ook tégen wil houden dat dat gebeurt.
Wat ik van haar begrijp (en ook als je de betreffende Koranteksten erbij pakt) is het zo dat het het doel van de Islam is om een wereldgeloof te worden.

Wat mij zo tegenstaat, is dat mensen als zij, Wilders, Hirsi Ali, enz. continu met de dood bedreigd worden doordat ze zich tégen de Islam uitspreken.
Zelfs in ons eigen land wordt daar nogal moeilijk om gedaan, zie alleen al de reacties hier.

Het zou misschien iets met het geloof in het algemeen kunnen zijn, dat je niet links of rechts kan denken, alleen maar Het Geloof.
Maar ik heb bij 2 geloven (in gesprekken met mensen) het gevoel gehad; dit geloof duldt niets daarbuiten en dat is de Islam en het Orthodox Jodendom.
Alleen het verschil (vond ik) tussen het Orthodoxe Jodendom en de Islam vond ik dat de Joodse mensen mij lieten voelen: ja zo geloof ik nou eenmaal, het is misschien raar voor jou deze regels en het is jammer dat het niet altijd in de maatschappij past (kosjer eten, sabbath) maar dan los ik het zélf wel op.

Ik denk dat als het (hopelijk aub niet) ooit zover komt dat de Moslimwereld in het westen in oorlog geraakt met ons (dus dat het echt hier in onze achtertuinen gaat afspelen) dat de meeste gematigde Moslims ineens niet meer zo gematigd zijn.
Dat is denk ik die onderbuikangst van mensen en waarom Moslims 'gevaarlijker' worden gezien dan een handjevol IRA.

Citaat:
Ik heb net een biografie van Jozef Stalin gelezen, "The court of the red csar". Extreem linkse kerk maar niks geen geknuffel dat kan ik jullie verzekeren. ;)

Even off topic, maar Stalin duldde geen geloof, hij was zijn eigen God.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:22

Hermelientje schreef:
Ik woonde in Engeland toen de IRA daar bomaanslagen pleegde. Ik heb nooit gemerkt dat katholieken uit bijvoorbeeld Nederland opstonden tegen dat extremisme, dat verwachte ook niemand van ze.

Ik heb helemaal niks met de IRA en Wikipedia zegt:

De IRA of voluit het Iers Republikeins Leger (Engels: Irish Republican Army; Iers: Óglaigh na hÉireann) is de naam voor verschillende paramilitaire organisaties die een eilandbrede Ierse staat zonder banden met het Verenigd Koninkrijk nastreven.

Leuk voor ze, maar dan heb ik (officieel Katholiek) nog steeds niks met óf tegen de IRA behalve dat ik tégen bommen plaatsen ben.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:41

LadyGrace schreef:
Anya schreef:
Er zijn vele geloven gebruikt om wandaden, oorlogsmisdaden, terrorisme en martelen goed te praten. Ook het christendom.

Kruistochten, inquisitie, heksenverbranding, vrouwenonderdrukking, slavenhandel en apartheid, niet toestaan van condooms zijn allemaal in naam of met goedkeurig van het Christelijk geloof gebeurd. En dan heb ik het niet over de oorlogen van twee pausen tegen elkaar. Nog niet zo lang geleden (en nog steeds in Rijssen bijvoorbeeld) liepen vrouwen met een hoofddoekje op straat). De Islam en het Christendom hebben met elkaar gemeen dat een deel van de gelovigen geloof gebruik voor wandaden en het onderddrukken van medegelovigen. Maar ze hebben ook met elkaar gemeen dat de overgrote meerderheid gewoon bestaat uit aardige mensen die het beste van hun leven proberen te maken.

edit typo

Mag ik graag een voorbeeld van Christenen, die zoiets verschrikkelijks doen.. van deze tijd ;)

'Christelijke strijders' wilden oorlog tegen VS

DI 30 mrt 2010 | 10.03
De FBI arresteerde afgelopen weekend in drie Amerikaanse staten verschillende leden van de christelijke militante beweging Hutaree. Maandag zijn zij in staat van beschuldiging gesteld voor het plannen van een oorlog tegen de Amerikaanse overheid.

Amerika kent verschillende militante groeperingen: burgers die een eigen leger oprichten en als het ware een mini-staatje in de VS willen stichten. Zij kunnen getypeerd worden als extreem-rechts en hun aantal groeit sinds de VS een zwarte president hebben.

De leden van Hutaree zouden op korte termijn aanslagen willen plegen op politie-eenheden. De militie omschrijft zichzelf als een groep die het Woord van God wil verspreiden. Sommige Amerikaanse media schrijven dat de strijd tegen de VS in de ogen van Hutaree onderdeel is van de strijd tegen de Antichrist en de komende eindtijd. Op haar website noteert Hutaree ook de tekenen die zouden wijzen op de komst van de Antichrist.

Anya

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:44

Oh en de Ku Klux Klan natuurlijk. Nog steeds Alife and (helaas) Kicking. Of erger.

De site is ook nog online.
http://www.kkk.com/

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:02

In het Noordierse conflict speelde godsdienstovertuiging wel degelijk een rol, of dat nou in de wiki expliciet naar voren komt of niet.

Vergeet niet dat de kerk in de westerse samenleving haar macht ook nog maar vrij recentelijk verloren heeft, en dat een goede opleiding en democratische samenleving de macht van kerken nou niet bepaald bevorderen.

Dat je democratie met hart en ziel moet verdedigen, dat heeft de recente geschiedenis ons maar al te vaak geleerd, maar in mijn ogen is Wilders óók een bedreiging van onze democratische uitgangspunten, evenzeer als bepaalde stromingen in het islamitisch geloof.

Ik begrijp dat in Syrie de positie van de vrouw niet zo best is, maar dat was ie amper 100 jaar geleden in Nederland ook niet, kiesrecht voor vrouwen is nog geen honderd jaar oud en pas na WOII kreeg je hier iets dat op emancipatie leek, vooral ook omdat vrouwen in het arbeidsproces niet gemist konden worden.

En zelfs vandaag de dag is er in Nederland nog een politieke Christelijke partij actief die vind dat vrouwen geweerd moeten worden uit de politiek. Bovendien heeft die aanhang ook de neiging om liefst zaken te doen met eensgezinden, en vriendschappen te sluiten met eensgezinden, en hun kinderen naar scholen te sturen die dezelfde overtuiging delen.

Met andere woorden: de meeste godsdiensten hebben weinig betekend voor de positie van vrouwen want godsdiensten zijn meestal gericht op het handhaven van de status quo, maar andere omstandigheden in een land bepalen mede de kansen en rechten van vrouwen, zoals opleidingsniveau, welvaart en de aanwezigheid van een democratie.

In het algemeen is de positie van vrouwen in veel gemeenschappen eerder in de stedelijke gebieden verbeterd dan op het platteland.

Er zijn nou eenmaal veel regio's in de wereld die nog niet opgenomen zijn in de vaart der volkeren.

In mijn ogen is geen enkel geloof geschikt als dominant geloof, het Christendom werd pas verdraagzaam tegenover andersdenkenden toen ze haar positie als dominant geloof nou net kwijt was.

En het is maar de vraag hoe tolerant een meerderheid Christenen zou zijn. En dat heeft minder met geloof te maken dan met de neiging van een dominante bevolkingsgroep om de minderheid te dicteren.

Ik ben het overigens met Nicolletje eens dat extremistische tendensen in de Islam zeer nauwlettend in de gaten gehouden moeten worden.
Alle extremistische bewegingen vormen een gevaar voor democratie.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:14

Extremisme heeft de sterkte neiging om zich te verbinden met een bepaald geloof of ideologie. Ieder geloof en iedere ideologie heeft wel kreten, teksten die fijn uit zijn verband te rukken zijn en te gebruiken voor de meerdere eer en glorie van de eigen doelen helaas.

Overigens kreeg mijn moeder vroeger toen ze werkte geen pensioen. Gold niet voor vrouwen. En toen ze trouwde, moest ze ontslag nemen. Dat is tot het Europese hof uitgevochten volgens mij...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:11

Anya schreef:
Overigens kreeg mijn moeder vroeger toen ze werkte geen pensioen. Gold niet voor vrouwen. En toen ze trouwde, moest ze ontslag nemen. Dat is tot het Europese hof uitgevochten volgens mij...

Ja bizar eigenlijk he?
Maar ik zit er niet op te wachten dat dit soort dingen terugkomen (of ook maar getolereerd worden >> vrije keuze* moet het zijn) in Nederland.

* alleen de vraag is hoe vrij deze keuze is bij gelovigen of mensen die rechtstreeks uit een ander land komen.

Citaat:
In het Noordierse conflict speelde godsdienstovertuiging wel degelijk een rol, of dat nou in de wiki expliciet naar voren komt of niet.

Ja dat weet ik en ik heb te doen met de Katholieke Ieren die toen 'onderdrukt' werden door de Protestantse Engelsen, maar het is een heel moeilijk conflict waarbij ik me als (blijkbaar) Katholiek niet zo verbonden voel.
Ik word meer geraakt door de misdaden van kindertjes misbruiken door diezelfde kerk.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:42

@Nicolletje
Maar jij wordt toch hopelijk als gewone katholieke burger niet aangekeken op dat misbruik door priesters? Stel je voor dat er een partij zou komen die gaat beweren dat katholieken (pedofiele) misdadigers zijn en dat katholieken als ze de wet overtreden naar Rome moeten worden gestuurd, dan zou ik ook als eerste tegen zo'n partij zijn dat beloof ik je. ;)

Ik ben het helemaal eens met wat Randalinpony zegt. In alle godsdiensten is nu niet bepaald een hoofdrol weggelegd voor vrouwen. In de katholieke kerk die tot voor kort in veel landen bijna alle macht en geld in handen had mochten vrouwen geeneens een positie als priester/bisschop/paus vervullen en dat mogen ze trouwens nog steeds niet. Om maar te zwijgen van het ondraaglijke leed van vrouwen in derde wereldlanden waar de katholieke kerk tegen condooms en tegen anticonceptie is. Als ik jou nu langs dezelfde meetlat leg waar jij alle moslims langs wilt leggen dan ben jij dus ook verantwoordelijk als katholiek, want ik hoor nog geen "opstand" tegen de belachelijke ideeën van die wereldvreemde man in Rome. Maar dat wil ik helemaal niet doen want ik ga ervanuit dat jij een andere invulling geeft aan hetzelfde geloof. Mijn geloof (feminisme :D ) kan uitsluitend samen met godsdiensten die met hun tijd mee willen gaan en niet blijven hangen in de leer van vroeger. Wat dat betreft loopt islam inderdaad in het algemeen erg achter. Maar in Nederland is het toch wel opvallend dat moslims ook ontkerkelijken (of heet het dan ontmoskeeën?). Ik denk dan ook dat het slechts een kwestie van tijd is.

Ik ben het zeker met je eens dat we niet zitten te wachten op een nieuwe godsdienst die onze moeizaam verworven rechten als vrouw terug gaat draaien, maar ik ben er inmiddels wel achter dat het niet zo zwart/wit is allemaal. Ten eerste is Nederland bepaald niet progressief als het om vrouwenrechten gaat. Ikzelf heb nog meegemaakt dat ik als kostwinnaar geen hypotheekrenteaftrek kreeg omdat alleen een getrouwde man dat maar kreeg, een vrouw had daar gewoonweg geen recht op. Verder werd ik regelmatig uitgemaakt voor rotte vis omdat ik het waagde om een carriere te ambiëren terwijl ik een kind had. Ik verlang dus zeker niet terug naar die tijd. Maar terwijl veel Nederlandse mannen (helaas ook leraren op middelbare scholen) nu nog steeds beweren dat meisjes geen wis- of natuurkunde kunnen, zitten de collegebanken bij deze zogenaamde moeilijke mannenvakken wel vol met meisjes met hoofddoekjes.

Er is echt nog genoeg werk te doen in eigen land wat gelijkheid betreft. Vrouwen studeren sneller en beter af dan mannen en gaan daarna onmiddellijk minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk. Onze hele maatschappij is nog steeds één grote positieve discriminatie van (blanke) mannen.

Er is een trouwens een wetenschapper (sorry ben de naam kwijt) die vindt dat het moslimextremisme eigenlijk geheel en al een man/vrouwstrijd is. Hoe minder de man te vertellen heeft in zijn eigen omgeving (geen democratie, geen baan en veel armoede) en in termen van zijn positie in de wereld (woont in land met weinig politieke invloed) hoe meer hij krampachtig zal vasthouden aan de ondergeschikte positie van de vrouw, dan is er tenminste nog iemand die naar hem luistert en waarover hij de baas is.

Heb nog een leuk artikel over de kloof tussen mannen en vrouwen in (islamitische) wereld.
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en-ge ... 514238.ece

Lees vooral ook de reacties. De eerste reactie op het artikel, die slaat wat mij betreft de spijker op de kop.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:03

Hermelientje schreef:
@Nicolletje
Maar jij wordt toch hopelijk als gewone katholieke burger niet aangekeken op dat misbruik door priesters?

Hm ja echt beter wordt het niet, dat imago.
Ik ben trouwens geen praktiserend Katholiek, mijn ouders hebben me toevallig zo gedoopt.

Citaat:
Er is een trouwens een wetenschapper (sorry ben de naam kwijt) die vindt dat het moslimextremisme eigenlijk geheel en al een man/vrouwstrijd is. Hoe minder de man te vertellen heeft in zijn eigen omgeving (geen democratie, geen baan en veel armoede) en in termen van zijn positie in de wereld (woont in land met weinig politieke invloed) hoe meer hij krampachtig zal vasthouden aan de ondergeschikte positie van de vrouw, dan is er tenminste nog iemand die naar hem luistert en waarover hij de baas is.

Dat was ik, denk ik :+
Althans ik riep zoiets altijd over de Chinezen, hoe minder zij te vertellen hebben in het land, hoe erger zij hun vrouwen behandelen.

Ik had ook nog een theorie over kleine pikkies maar dat is nou echt off topic :o

Hermelientje schreef:
Maar in Nederland is het toch wel opvallend dat moslims ook ontkerkelijken (of heet het dan ontmoskeeën?). Ik denk dan ook dat het slechts een kwestie van tijd is.

Is dat echt zo? Waarom worden er dan steeds meer (en grotere) moskeeën bijgebouwd?
Ik heb juist de theorie dat hoe meer ze hier als groepering worden gezien/ zichzelf zo zien, hoe harder ze vast gaan houden aan een (zo 'ouderwets' mogelijk) geloof en cultuur.
Ik heb het idee dat de hoofddoekjes juist méér zijn geworden ipv. minder.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:10

Hermelientje schreef:
Onze hele maatschappij is nog steeds één grote positieve discriminatie van (blanke) mannen.

Ja zeker weten, ik kwam laatst nog zoiets tegen. Echt iets ogenschijnlijk banaals.
Bijvoorbeeld het vrouwenvoetbal dat niet op tv komt.
Maar ook iets anders maar nu weet ik het niet meer |o volgens mijn vriend was het ook iets met voetbal.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:17

Hermelientje schreef:
Als ik jou nu langs dezelfde meetlat leg waar jij alle moslims langs wilt leggen dan ben jij dus ook verantwoordelijk als katholiek, want ik hoor nog geen "opstand" tegen de belachelijke ideeën van die wereldvreemde man in Rome.

Nou mijn 'opstand' is het feit dat ik nooit wat met mijn doopsel heb gedaan en me distantieer van die kerel, ik vind met name déze Paus een engerd :o

Ik leg de meetlat niet langs álle moslims, liever niet, maar ik heb gewoon ervaren (en heb écht met veel moslims gepraat) dat als het erop neerkomt, Islam boven alle keuzes gaat, uiteindelijk, vroeg of laat.
En dat wat in de Koran staat, uiteindelijk niet verenigbaar is met onze denkbeelden. Als je je manier van Islam praktiseren wil aanpassen,'milder' of 'moderner' maken, klopt je manier van Islam/ moslim-zijn eigenlijk niet meer.
En die mevrouw zegt hetzelfde.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:30

Hermelientje schreef:
Ik woonde in Engeland toen de IRA daar bomaanslagen pleegde. Ik heb nooit gemerkt dat katholieken uit bijvoorbeeld Nederland opstonden tegen dat extremisme, dat verwachte ook niemand van ze. Ik heb altijd aangenomen dat het vanzelfsprekend was dat normale mensen tegen bomaanslagen zijn. Ik denk echt niet dat moslims en katholieken daarin erg verschillen. Desgevraagd zeiden veel katholieken dat ze er tegen waren en net zo goed zeggen nu veel moslims desgevraagd dat ze er tegen zijn. Vandaag weer een aanslag in Lahore in Pakistan, dus veel moslims zijn slachtoffer, moeten die dan ook nog gaan zeggen "we zijn tegen bommen".
Ook heb ik toen nooit gehoord dat katholieken opeens tot levensgevaarlijke landgenoten werden gebombardeerd niet in Engeland en ook niet ergens anders in de wereld, dus waarom of dat nu met moslims wel terecht zou zijn is mij een raadsel. Dit voorbeeld van christelijk extremisme vond trouwens niet in de middeleeuwen plaats. ;)
De IRA kreeg wel veel misplaatste steun van katholieken uit de Verenigde Staten die afkomstig waren uit Ierland. Dat heeft dan denk ik te maken met hun onderbuikgevoelens over onrecht uit het verleden. Dat volkomen onschuldige mensen het slachtoffer werden van nieuw onrecht leek ze niet te deren. In die zin is er zeker vaak een bepaalde voedingsbodem voor extremistisch denken. Een voedingsbodem die je met populistische propaganda groter kunt maken. Verder gaat extremisme helemaal niet om godsdienst, dit soort gedrag gaat altijd alleen maar om macht van de leiding van zo'n beweging.

Heel leuk, deze vergelijk met de IRA. Maar de vlieger gaat niet op, daar HET grote verschil is dat de IRA alleen bomaanslagen pleegde in Ierland en Engeland. Buiten die grenzen had niemand wat te vrezen. Al Qaida pleegt aanslagen wereldwijd. Lijkt mij een niet te missen, doch essentieel verschil.
Hermelientje schreef:
Om even helemaal terug on topic te gaan, vandaag gelezen dat er minder meldingen waren van antisemitisme in 2009, maar dat geweld tegen moslims toeneemt. Dus TS heeft de nieuwe trend goed opgemerkt.
http://www.volkskrant.nl/archief_betaal ... isemitisme

Sorry als ik je voor was Janesmith want jij had dit vast ook onder de aandacht willen brengen, gezien je interesse in alles wat met moslims te maken heeft. ;)

Dat er minder meldingen zijn, wil helemaal niet zeggen dat er minder antisemitisme is! Er is zelfs nog meer, blijkt uit diverse interviews met Joden. Maar ze doen er geen melding meer van omdat ze hun schouders ophalen en erder gaan met leven.
Even voor de duidelijkheid. Discriminatie, ongeacht tegen wie, vind ik verwerpelijk.
Bron:Joodse Omroep

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:33

LadyGrace schreef:
Anya schreef:
Er zijn vele geloven gebruikt om wandaden, oorlogsmisdaden, terrorisme en martelen goed te praten. Ook het christendom.

Kruistochten, inquisitie, heksenverbranding, vrouwenonderdrukking, slavenhandel en apartheid, niet toestaan van condooms zijn allemaal in naam of met goedkeurig van het Christelijk geloof gebeurd. En dan heb ik het niet over de oorlogen van twee pausen tegen elkaar. Nog niet zo lang geleden (en nog steeds in Rijssen bijvoorbeeld) liepen vrouwen met een hoofddoekje op straat). De Islam en het Christendom hebben met elkaar gemeen dat een deel van de gelovigen geloof gebruik voor wandaden en het onderddrukken van medegelovigen. Maar ze hebben ook met elkaar gemeen dat de overgrote meerderheid gewoon bestaat uit aardige mensen die het beste van hun leven proberen te maken.

edit typo

Mag ik graag een voorbeeld van Christenen, die zoiets verschrikkelijks doen.. van deze tijd ;)

Ik heb het al eerder aangehaald, maar kreeg geen reactie. Dus nogmaals;
Kan iemand mij één moslim noemen die bescherming nodig heeft omdat hij kritiek heeft op Christenen of Joden?
Tientallen personen hebben wel 24/7 bescherming nodig tegen moslims die hen bedreigen vanwege hun kritiek op de Islam.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:42

Door de TS werd een eenzijdig lijstje geplaatst. Om alles wel in het juiste perspectief te plaatsen, heb ik als tegenwicht ook een lijstje. Om de balans te herstellen, zeg maar.

Jameyskatje schreef:
23 september 2001
Brandstichting moskee Gorinchem
10 juni 2001
Brandstichting moskee Apeldoorn
21 mei 2003
Brandstichting moskee Vianen
17 juni 2003
Brandstichting islamitische school Eindhoven
5 april 2004
Brandstichting moskee Panningen

2 november 2004 – 13 maart 2005
135 moskeeën en 29 islamitische scholen doelwit van bedreiging, bekladding, vernieling en brandstichting
26 maart 2005
Brandstichting Bedir-school Uden
26 maart 2005
Brandstichting moskee Oldenzaal
15 juni 2005
Brandstichting moskee Rotterdam
10 juni 2006
Brandstichting moskee Vlaardingen
15 december 2006
Brandstichting moskee Maastricht
24 maart 2007
Brandstichting moskee Huizen
20 oktober 2007
Brandstichting moskee Leeuwarden
13 juli 2007
Moskeeën Haarlem beklad met leuzen ‘fiets Allah’; ‘Allah moet dood’
21 juli 2007
Molotovcocktails moskee Haarlem
Wintermaanden 2007/08
Bekladding, ingegooide ruiten, brandbommen, moskee Zeist
19 maart 2008
Molotovcocktail moskee Huizen
8 mei 2009
Molotovcocktail moskee Zoetermeer
14 februari 2009
Steen door ruit tijdens ochtendgebed, moskee Drachten
27 juni 2009
Turks verenigingsgebouw en moskee beklad met leuzen ‘Sieg Heil’ en ‘Geert Wilders’
2 augustus 2009
Varkenskop moskee Ede
19 november 2009

enkele voorbeelden
Citaat:
Moskee in Ridderkerk bekogeld met cocktailflessen
06-06-2010

Nog geen week na de bekladding van de moskee met Hitler leuzen, en nog geen maand na de ingeslagen ruit, is de moskee Bait-ul-Ra7maan voor de zoveelste keer doelwit geworden van vandalisme.

Dit keer, zondag 00:10, werd de moskee met cocktail flessen bekogeld. De flessen werden richting de poort van de moskee gegooid.

De jongens werden op heterdaad betrapt door een oplettende bewoner, toen zij aangesproken werden op hun gedrag, vluchten zij met hun fietsen en maakten opmerkingen als "Siege Heil" en de daarbij behorende gebaren.

november 2007
Volgens burgemeester Henk van Beers van Roermond neemt het aantal radicale moslims in de stad ernstig toe. Hij stelt dat in de Jamatoel Moelemien moskee een radicale vorm van de islam wordt uitgedragen.

november 2007
Vrouwen moeten niet in universiteitsgebouwen komen. Ook zalen waar lezingen worden gehouden, bioscopen en volle bussen moet ze mijden om te voorkomen dat mannen haar aanraken.
Dat staat in het nieuwe boek, De vrouw in de islam

november 2007
In de eerste 7 maanden van dit jaar vonden 26 homogerelateerde incidenten plaats, waarvan acht met fysiek geweld. De helft van de daders is van Marokkaanse afkomst.

december 2007.
Directeur van museum in Gouda die de omstreden foto’s van de Iraanse Cooreh Hera wel wil laten exposeren, heeft bewaking gekregen

december 2007
Een 62-jarige man uit Landsmeer is het afgelopen weekend het ziekenhuis ingeslagen door een groep Marokkaanse jongens.Hij had hen aangesproken toen zij op zijn terrein kerstverlichting aan het vernielen waren.

december 2007.
Een groep jongeren van Marokkaanse afkomst hebben in Amsterdam in de nieuwjaarsnacht drie politieauto's vernield. Zij gooide ook de ruiten in van het politie bureau op het August Allebéplein in Slotervaart, waar Marokkaan Bilal B. werd doodgeschoten door een politieagente.

januari 2008
Het Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili is in opspraak geraakt door een scheldmail aan een Nederlandse man die aanmerkingen had over de omstreden moslimsorganisatie Hizb ut-Tahrir(HuT).

januari 2008
Een islamitische verkoopster bij Marks & Spencer weigert een kinderboek over het christendom te verkopen, omdat dat volgens haar onrein is.

januari 2008
Een 16 jarige Nederlandse leerlinge van het Zadkine ROC in Rotterdam is slachtoffer van terreur door Marokkaanse medeleerlingen De mentor van school weigerde in eerste instantie in te grijpen.

januari 2008
De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed wil van Nederland een islamitische staat maken. Dit zeiden imams van de moskee tegen de Amsterdamse politie, na een rel over het boek met de oproep om homo’s van hoge gebouwen te gooien.

januari 2008
Het omstreden Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismali heeft een petitie van de radicale moslimbeweging Hizb ut Tahrin ondertekend Deze beweging verwerpt de democratie en predikt bomaanslagen.

januari 2008
Ook PvdA-wethouder Hatice Can-Engin uit Gilze-Rijen ondertekende een petitie van de radicale organisatie Hizb-ut-Tahrir , zij ondertekende met de woorden: islam hak ve segi dinidir, islam is een godsdienst van vrede en rechtvaardigheid.

februari 2008
De vrouw die een Marokkaanse tasjesdief in Amsterdam dood reed, leeft al drie jaar in doodsangst. Germaine C. en haar familie worden bedreigd door Marokkaanse jongeren.

februari 2008
Volgens de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundige durven verloskundige in sommige wijken niet meer te werken omdat het te onveilig zou zijn.

Maart 2008
Uit cijfers van het Coördinatiecentrum Mensenhandel (Comensha) blijkt dat steeds vaker sprake is van gedwongen huwelijken in Nederland. Vooral Turkse en Marokkaanse mannen zouden hun gekochte vrouw, die vaak geen verblijfsstatus heeft, als eigendom beschouwen en haar als slavin thuis houden.

Maart 2008
Een PvdA-raadslid van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes is bedreigd door het bestuur van de Aya Sofia-moskee. Ook is hem de toegang tot het gebedshuis ontzegd.
Yuksel Kaplan had kritiek op het bestuur van de nog te bouwen omstreden Westermoskee.

Maart 2008
Een anti-discriminatie tentoonstelling op een school in Nijmegen is afgeblazen omdat een groep leerlingen het gebouw in brand dreigden te steken omdat een cartoon over een vrouw in een boerka hen niet beviel.
De leerlingen van het ROC Nijmegen dreigden ook met vernielingen. De expositie is toen afgeblazen.

april 2008
De Osdorpse openbare Daltonbasisschool De Horizon bracht en bezoek aan de plaatselijke El Mouahidine moskee.
Tijdens de rondleiding zei de moskeevoorzitter M. Guennoun dat ongelovige mensen honden zijn

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:47

jameyskatje schreef:
Geweld tegen moslims wordt onderschat

en nu zit ik hier alweer bijtend op mijn onderlip, wachtend op reacties als : 'maar marokkanen doen ook erge dingen', 'volg je het nieuws niet? moslims zijn veel crimineler naar andersgelovigen dan andersom'.

deze discussie heb ik en anderen al vele malen gevoerd op bokt. de meeste kennen mijn standpunt inmiddels hierover dus wil ik bij deze oproepen om GEEN discussie te starten als; 'de 1 is slechter dan de ander'.

we volgen allemaal het nieuws, dus we weten hopelijk allemaal dat er onder IEDER volk/groep rotte en glimmende appels zitten, zoete en zure, ronde en misvormende. dus nogmaals, deze discussie is niet bedoeld om de strijd aan te gaan tussen moslims en niet moslims.

zoals we allemaal weten heeft de pvv de meeste zieltjes weten te winnen in gebieden waar het percentage moslims en/of immigranten/allochtonen het laagst is. dat zegt veel.

laten we de pvv en het hele podium die onze nederlandse media biedt onze SAMENleving verdelen? verdelen in angst, onbegrip, induvidualisme? of gaan we zelf nadenken? als MENS zijnde.

mensen die eerst vredig naast elkaar leefden (op de rotte appels na) zijn nu ineens elkaars rivalen? wij als BURGERS! normale goedwillende burgers zijn in een strijd terrecht gekomen die we niet willen! zowel de islamitische burgers als de niet-islamitische burgers/

ik ben teleurgesteld in mijn land. deels. want gelukkig ervaar ik genoeg positiefs om hier met geluk te leven.

waar ik naartoe wil met deze discussie is; zijn deze acties effecten van de negatieve beeldvorming rondom de islam. zijn dit effecten van figuren als Geert Wilders?

dit is de enige stelling die ik hier wil bespreken omdat;
1) andere discussies omtrent de islam al uitgebreid in andere topics zijn/worden besproken. heb je een onderwerp dat nog niet uitgebreid besproken is kan je zelf een topic openen.
2) om eens niet van de hak op de tak te springen maar inhoudelijk op 1 stelling kunnen ingaan (ik merk dat de islam altijd heeel veel oproept, begrijpelijk en niet erg, maar daardoor worden de topics heel onoverzichtelijk en raken ze geheel offtopic)
3) om vooraf afspraken te maken zodat er niet halverwege het topic ingegrepen hoeft te worden.

Citaat:
2.4 Islamofobie

De aanslagen in Amerika van 11 september 2001 en de moord op Theo van Gogh
op 2 november 2004 door een moslimradicaal hebben de verhoudingen tussen moslims en niet-moslims op scherp gezet. In Nederlandse samenleving komen sindsdien veel vijandige gevoelens gericht tegen de islam en moslims naar boven. Het gehele scala van vijandige opvattingen en de daaruit voortvloeiende praktijken wordt wel aangeduid met het woord islamofobie (Bovenkerk, 2006). In de pers verschenen scherpe artikelen over moslims en de islam. Politici gingen zich in toenemende mate profileren met uitlatingen tegen moslims, met Geert Wilders als voorlopig dieptepunt. Er worden regelmatig opiniepeilingen gehouden over hoe Nederlanders denken over moslims. Zo gaf in juni 2004 36 procent van de ondervraagden in een opinieonderzoek te kennen een negatief gevoel te hebben over moslims (Kanne, 2004). In een internationaal vergelijkend onderzoek kwam naar voren dat meer dan welk ander Westers land er in Nederland een negatief beeld over moslims (Pew Research Center 2005). Van zeven Europese landen met moslimminderheden, is Nederland het enige land waar een meerderheid van de burgers, 51 procent, negatief over moslims oordeelt. In 2007 kwam een onderzoek uit gehouden onder bijna 600 jongeren op 11 scholen voor het voortgezet onderwijs in heel Nederland waaruit bleek dat bijna 54 procent van de Nederlandse jongeren negatief staat ten opzichte van moslims (Capelos, Dekker en van der Noll, 2007). Er is kritiek op zulke opinieonderzoeken omdat er een te ongenuanceerd beeld van de mening van Nederlanders over moslims uit ontstaat. Vragen in opiniepeilingen laten vaak te weinig ruimte op voor nuances waardoor respondenten zich gedwongen voelen extreme keus te maken (Carabain, 2007).

Negatieve gevoelens kunnen leiden tot gewelddadige incidenten. Met name na de moord op Theo van Gogh waren er een aantal incidenten tegen islamitische doelen zoals de aanslag op de islamitische basisschool Bedir te Uden. De Antidiscriminatiebureaus registreerden in de maanden na de moord op Theo van Gogh een relatief groot aantal klachten (Coenders et al, 2006). Voor het jaar 2008 constateert de ‘Monitor racisme en extremisme’ dat van de 171 gevallen van racistisch geweld het in 89 gevallen om anti-islamitisch geweld ging (Van Donselaar en Wagenaar, 2009). In 2007 ging het om 82 gevallen en in 2006 om 62 gevallen. Terwijl het aantal racistische incidenten in zijn geheel daalde, steeg het aantal anti-islamitische incidenten

Citaat:
23 september 2001
Brandstichting moskee Gorinchem
10 juni 2001
Brandstichting moskee Apeldoorn
21 mei 2003
Brandstichting moskee Vianen
17 juni 2003
Brandstichting islamitische school Eindhoven
5 april 2004
Brandstichting moskee Panningen

2 november 2004 – 13 maart 2005
135 moskeeën en 29 islamitische scholen doelwit van bedreiging, bekladding, vernieling en brandstichting
26 maart 2005
Brandstichting Bedir-school Uden
26 maart 2005
Brandstichting moskee Oldenzaal
15 juni 2005
Brandstichting moskee Rotterdam
10 juni 2006
Brandstichting moskee Vlaardingen
15 december 2006
Brandstichting moskee Maastricht
24 maart 2007
Brandstichting moskee Huizen
20 oktober 2007
Brandstichting moskee Leeuwarden
13 juli 2007
21 juli 2007
Molotovcocktails moskee Haarlem
Wintermaanden 2007/08
Bekladding, ingegooide ruiten, brandbommen, moskee Zeist
19 maart 2008
Molotovcocktail moskee Huizen
8 mei 2009
14 februari 2009
Steen door ruit tijdens ochtendgebed, moskee Drachten
27 juni 2009
Turks verenigingsgebouw en moskee beklad met leuzen ‘Sieg Heil’ en ‘Geert Wilders’
2 augustus 2009
Varkenskop moskee Ede
19 november 2009

enkele voorbeelden
Citaat:
Moskee in Ridderkerk bekogeld met cocktailflessen
06-06-2010

Nog geen week na de bekladding van de moskee met Hitler leuzen, en nog geen maand na de ingeslagen ruit, is de moskee Bait-ul-Ra7maan voor de zoveelste keer doelwit geworden van vandalisme.

Dit keer, zondag 00:10, werd de moskee met cocktail flessen bekogeld. De flessen werden richting de poort van de moskee gegooid.

De jongens werden op heterdaad betrapt door een oplettende bewoner, toen zij aangesproken werden op hun gedrag, vluchten zij met hun fietsen en maakten opmerkingen als "Siege Heil" en de daarbij behorende gebaren.

Bron: MosliNieuws@gmail.com

Citaat:
ROOSENDAAL - De voorzitter van de Marokkaanse Moskee in Roosendaal reageert boos op het ophangen van een dood schaap op de plek waar een nieuwe moskee moet komen.
Karim Ahlalouch zegt dat dit vooral bij de eerste generatie Marokkanen hard aankomt. Hij vindt dat dit het zoveelste bewijs is dat Nederland intolerant is geworden. "We glijden af als samenleving", zo zei hij zondag.

'No mosk'
Aan een slooppand aan de Burgemeester Schneiderlaan in Roosendaal hebben onbekenden een dood schaap opgehangen, zo liet de politie zaterdag weten. Op de vacht stond met groene verf de tekst 'no mosk' (geen moskee). Volgens de politie moeten bij deze actie meerdere mensen betrokken zijn geweest, gezien de positie van het dier en zijn gewicht. Het schaap hing op een hoogte van vier tot vijf meter met de kop omlaag. Het dier was aan een spanband bevestigd.

Op de locatie zijn plannen om een van de grootste moskeeën van Zuid-Nederland te bouwen, met een oppervlakte van 2200 vierkante meter.

Protest
Er waren al eerder incidenten rond de moskee. Toen ging het om bekladdingen en brandstichting. Ahlalouch weet dat vooral in de buurt veel protest is tegen de komst van de moskee. Die buurtbewoners verdenkt hij echter niet van de daad van zaterdag.

Wel is Ahlalouch geschrokken van het taalgebruik dat hij terugvindt in de bezwaarstukken die gestuurd zijn naar de Raad van State. Daarin vechten omwonenden de komst van de moskee aan.

Brabants dagblad

Citaat:
UDEN - Bij de Bedir Islamitische Basisschool in Uden is dinsdagavond vermoedelijk brand gesticht. Op de school aan de Landschrijversveld zitten 113 leerlingen. De school is door het vuur volledig verwoest. Politie en brandweer houden er ernstig rekening mee dat de brand in de islamitische school in Uden dinsdagavond is aangestoken. Dat is op een persconferentie bekendgemaakt.

hoever gaan we?
hoeveel verdeeldheid kan nederland gebruiken?
laten we ons opstoken en tegen elkaar uitspelen?????

Typisch links bla bla gedrag. Klopt ook wel als ik je profiel lees. We mogen niets slechts zeggen over moslims maar jij mag wel slechte dingen zeggen over de PVV. De kogel kwam ook toen van links onthoud dat maar goed. Theo van Gogh vertelt het ook niet meer na en het is een schande dat leden van de PVV al jaren met een kogelvrij vest moeten lopen en dat Hirsi Ali nog steeds beveiligd moet worden omdat ze haar eigen geloof veroordeeld. Alleen maar omdat moslims en/of ( linkse )mensen die het niet eens zijn met hun gedachtengoed ze naar het leven staan. Voorlopig leven we hier in een democratie en dat houdt in dat mensen mogen stemmen op welke partij ze willen en daar hoor je respect voor te hebben. Net zoals ik de linkse multi culti knuffelaars ook respecteer al ben ik het echt niet eens met jullie gedachtengoed.

En dat de PVV niet de hoogste score had in plaatsen waar veel allochtonen wonen lijkt me voor de hand liggend....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:57

het leest een heel stuk beter als je die enorme quotes eens achterwege zou laten. Voegt niets toe...

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:00

Adil18 schreef:
TS, als je oprecht een goede discussie wilt zou ik je aanraden in je omschrijving benamingen als "zieltjes" (PVV-stemmers) en "figuren" (Geert) weg te laten, want dat zet meteen een verkeerde toon...

Een antwoord op je vraag: Nee, Geert Wilders heeft niet dit negatieve beeld veroorzaakt, hij heeft er enkel en alleen voor gezorgd dat mensen hun negatieve beeld prijs durfden te geven. Het beeld is niet veranderd, maar er is iets veranderd aan bereikbaarheid van de doelen om dit negatieve beeld aan te pakken en te veranderen, volg je me?

Verder snap ik niet goed wat je met je hele lijst met opsommingen en kranntartikelen wil bereiken...? Je wilt mensen laten zien dat jij vind dat het fout is waar we mee bezig zijn, ik denk echter dat je het tegenovergestelde bewerkt: Door de Nederlanders de rol van de gemenerik toe te schrijven creeer je alleen nog maar meer haat en verachting. Veel Nederlanders zijn het zat in hun eigen land gediscrimineerd te worden.

Ook al staat deze post op de eerste pagina, hij blijft goed!
Wat mijn punt is, is dat Geert Wilders wordt bestempeld als radicaal.. Maar naar mijn idee is de TS net zo radicaal bezig, alleen dan vanuit de linkerkant. Ik snap dat je wil laten zien dat niet iedere moslim een rotte appel is, maar zo is ook iedere nl die Geert Wilders stemt geen rotte appel! Wanneer je je verdiept in zijn verkiezingsprogramma en luistert naar wat hij zegt, wil hij ook dat iedereen die hier in NL woont, NL spreekt en zich gedraagd (geen criminele activiteiten dus) en doen zij dit wel, dan zitten hier consequenties aan vast. Wat mij niet meer dan logisch lijkt! En dat er wordt gezegd dat Moslims meer misdaden hebben gepleegd, dat zal dan wel onderzocht zijn, de Nederlander zonder moslim geloof zijn toch ook onderzocht en dit was het resultaat..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:06

Anya schreef:
het leest een heel stuk beter als je die enorme quotes eens achterwege zou laten. Voegt niets toe...

Quotes frissen het geheugen op en laten duidelijk zien waar op gereageerd wordt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:24

Hou toch eens met ze alle op met ongenuanceerd af geven op links. De meeste personen hier praten helemaal niets goed. Ze pleiten enkel voor een nuancering in de beeldvorming.geen Het enige wat ik en andere volgens mij met mij willen aangeven is dat het hele probleem niet zo simpel is als het vaak wordt voorgesteld. Ik heb enkel probleem met PVV stemmers en ik geef er ook absoluut niet op af. Maar de 'waarheid' ligt in het midden. De Islam kan zich gewelddadig uitten, maar is niet per definitie gewelddadig. En Janesmith jij wil ook geen enkel andere geloofsuitting zien die zich 'misdraagt'. Onder elk geloof bestaat fundamentalisme. Dat alleenrecht heeft de Islam niet. En @ Janderegelaa, Ik vind het een belediging voor JK dat ze zo wordt weggezet omdat zij ook de goede kanten van de Islam ziet. Beweer jij dan dat zij vind dat aanslagen geoorloofd zijn en vrouwen onderdrukt mogen worden? Waar staat dat zij vind dat er niets slechts over de Islam gezegd mag worden? Laten we alleen generaliseringen achter wegen laten en ook de andere positieve kanten bekijken. Want als je maar lang genoeg op internet zoekt raak je misschien pessimistisch van alle slechte verhalen, maar kijk dan juist ook naar andere kanten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:43

en vice versa zou ook fijn zijn denk ik dan :D :D :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:44

Krips schreef:
En Janesmith jij wil ook geen enkel andere geloofsuitting zien die zich 'misdraagt'.

Ik weet niet waar je deze conclusie door trekt daar ik geen enkel geloof aanhang.
Wat ik wel raar vind is dat als je gelooft dat er buitenaardse wezens op aarde zijn, voor gek wordt verklaard, terwijl het normaal gevonden wordt dat je gelooft dat er ooit iemand uit de dood opgestaan is en je naar de hemel gaat of 72 maagden ter beschikking krijgt als je sterft. (Wat moeten wij met 72 maagden trouwens? Waarom geen 72 lekkere kerels? :P)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:51

janesmith schreef:
Krips schreef:
En Janesmith jij wil ook geen enkel andere geloofsuitting zien die zich 'misdraagt'.

Ik weet niet waar je deze conclusie door trekt daar ik geen enkel geloof aanhang.
Wat ik wel raar vind is dat als je gelooft dat er buitenaardse wezens op aarde zijn, voor gek wordt verklaard, terwijl het normaal gevonden wordt dat je gelooft dat er ooit iemand uit de dood opgestaan is en je naar de hemel gaat of 72 maagden ter beschikking krijgt als je sterft. (Wat moeten wij met 72 maagden trouwens? Waarom geen 72 lekkere kerels? :P)

Omdat je als moslim vrouw niets te vertellen hebt en als een man die niet directe familie is je aanraakt, je als vrouw gestenigd wordt of ik weet niet hoeveel zweepslagen krijgt. Om nog maar niet te spreken over eerwraak. Dus die 72 mannen kan echt niet ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:56

Shariarechtbank in Amsterdam verstoord
woensdag 9 juni 2010 10:50

Actievoerders hebben dinsdagavond een zitting van een shariarechtbank in Amsterdam verstoord. De bijeenkomst was een experiment van debatcentrum De Balie, om te kijken of shariarechtspraak 'echt zo onwenselijk' is.

Actievoerders van Voorpost strijden tegen toenemende invloed van de islam (foto: Voorpost)
Geen sharia in Nederland
Uit Nijmeegs onderzoek, op verzoek van het ministerie van Justititie, blijkt dat er in Nederland - in tegenstelling tot in Groot-Brittannië - geen shariarechtbanken zijn. Wel vragen praktiserende moslims advies aan geestelijke leiders, op basis van de sharia.
Dat bericht de Amsterdamse tv-zender AT5 woensdag.

Vlak voordat de bijeenkomst zou beginnen, liepen de activisten naar voren en hielden een spandoek omhoog met de tekst 'Stop de Islamisering van Nederland'. De leider van de actievoerders vertelde de aanwezigen in de zaal dat shariarechtspraak 'nooit een optie' zal zijn in Nederland.

Waarschuwing
De demonstratie werd georganiseerd door de actiegroep Voorpost. 'Voorpost Nederland zal altijd blijven strijden tegen de Islamisering van Nederland,' aldus de demonstranten. 'Nu, vanavond en in de toekomst! Laat dit een waarschuwing zijn voor de mensen die [de sharia] in willen voeren.'

Ze wezen bij de zitting op de aanwezigheid van leden van de antisemitische Arabisch-Europese Liga, een organisatie die streeft naar de invoering van de sharia in Europa.

Rechters
De zitting van de shariarechtbank was bedoeld om 'inzicht te verwerven in de totstandkoming van de sharia'. De sharia is de islamitische wetgeving. Geïnteresseerden konden tijdens de bijeenkomst zelf zaken aan de orde stellen, waarop 'bevoegde rechters' een beslissing namen.

Debatcentrum De Balie wilde met de zitting de vraag opwerpen of shariarechtbanken 'echt zo onwenselijk zijn' of dat ze een plek verdienen naast het bestaande rechtstelsel
in ons land.

En wij zouden nooit Shariarechtbanken krijgen werd er beweerd vanuit de regering. Dit wordt een experiment genoemd. Volgens mij is een experiment bedoeld om te kijken of iets werkt om het vervolgens in te voeren. En dan weet ik zeker dat een zekere heer Wilders héél erg veel stemmen gaat krijgen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:01

Wat ik uit de gequote lijstjes opmaak is dat er een over en weer dynamiek speelt.
Dat is dan lastig te doorbreken, zeker gezien de internationale ontwikkelingen.
En toch leven we allemaal in dit kleine landje en zijn we tot elkaar veroordeeld. Dus zeg het maar, wat moet er gebeuren om te voorkomen dat er net als ooit in Duitsland gebeurde (met dacht ik een Turks gezin) huizen in de fik gestoken gaan worden en kinderen om het leven komen?
Naar aanleiding van dat incident in Duitsland gingen toen wel mensen nadenken. Moet het hier ook eerst zover komen?

Overigens maken Moslims zich schuldig aan antisemitisme, zoals dat in fundamentalistische Christelijke kringen ook speelt. Beiden hebben ze een hekel aan homo's en andersdenkenden en beiden vinden ze dat voor de vrouw een mooie rol achter het aanrecht is weggelegd.

Ik word dan ook heel erg bang als ik denk aan een Islamitisch-Christelijke coalitie. Gelukkig maar dat ze elkaar meestal als (gelovige) honden het kot uitvechten en dit dus nooit gaat gebeuren.

Citaat:

Op die moskee werd toch wel een geniale suggestie geklad: Allah op een fiets, dat moet toch wel bijdragen aan een positievere beeldvorming onder de Nederlanders van de Islam. :D

@Janderegelaar: ik ben het volledig met je eens dat een shariarechtbank in Nederland geen plaats zou moeten hebben.
Echter, als de miljoen Moslims dit gewoon onder hun uitoefening van godsdienst practiseren, los van het Nederlandse recht, dan vraag ik me af wat eraan te doen valt zolang het niet indruist tegen die Nederlandse wetgeving. De Katholieke kerk heeft volgens mij nog maar sinds een paar jaar geen inquisitie meer (het had de laatse decennia wel een andere naam geloof ik).

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:03

janesmith schreef:
Krips schreef:

Omdat er net ook voorbeelden werden gegeven van andere religies waar ook radicale acties uit voort komen. Maar deze acties waren weer niet 'geldig' als argument. Dan denk ik, dan wil je het gewoon niet zien. Dan wil je niet zien dat fundamentalisme bij elk geloof voor komt. Bovendien is het niet alleen iets wat bij het geloof voor komt. Je hebt ook radicale milieuactivisten.