Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:25

Shadow0 schreef:
Myukii schreef:
Dat Wilders ergens op een bepaalde manier over denkt, betekent toch niet dat zij dat ook doet?

Niet automatisch nee. Janesmith heeft overigens al ruimschoots aan te geven het eens te zijn met bepaalde dingen - en dan is een excuusje als 'ik zal niemand uitsluiten op grond van geloof' nogal ongeloofwaardig op z'n minst.

Maar Wilders maakt de hele allochtonenbusiness (inclusief uitsluiting op basis van geloof, en er staan heel wat dingen in die daaronder vallen) zelf tot speerpunt - als je het daar niet mee eens bent, moet je zo'n partij (dwz: een partij met een vrij eenzijdige nadruk op bepaalde soorten problemen, en vrij weinig inhoud op andere gebieden) niet steunen.

Het is helemaal geen excuus, want ik heb niets om excuses over aan te bieden. weet niet waar jij vandaan haalt dat ik me excuseer.
Nooit heb ik ergens aangegeven dat is racist ben of discrimineer. Maar ik vind wel dat we te veel Islam in ons land hebben. Dat is nog steeds geen discriminatie, dat is gewoon iets te veel vinden. Welke partij zou ik als alternatief kunnen kiezen dan? Weet jij nog een partij die zegt dat er misschien wel iets te veel doorgeslagen is? Ik niet. De rest van de partijen hebben het nog steeds over dat er best nog wel plaats is en het liefst organiseren ze een volgend algeheel pardon. Dat meer dan 40% van de laatste pardonners nog steeds geen werk hebben, doet ze niks. Hoe meer hoe beter, is hun leus.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:27

faye schreef:
Is Nederland het enige toevluchtsoord? Zwitserland komen ze ook niet zomaar binnen. En nogmaals, ik vraag me af waar deze mensen de reis van betalen...

In oorlogen zijn er altijd organisaties die mensen die kwetsbaar zijn het gebied uit smokkelen.
Lees de vele verhalen daarover die na 1945 geschreven zijn. Natuurlijk is het als vermogende makkelijker om te vluchten, maar anderen worden ook bijgestaan.
Je denkt toch niet dat iemand die geld heeft hier voor zijn lol een paar jaar in een gevangenis of asielzoekers centrum gaat zitten.
Ga daar eens kijken anders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:29

janesmith schreef:
Het is helemaal geen excuus, want ik heb niets om excuses over aan te bieden. weet niet waar jij vandaan haalt dat ik me excuseer.
Nooit heb ik ergens aangegeven dat is racist ben of discrimineer. Maar ik vind wel dat we te veel Islam in ons land hebben. Dat is nog steeds geen discriminatie, dat is gewoon iets te veel vinden. Welke partij zou ik als alternatief kunnen kiezen dan? Weet jij nog een partij die zegt dat er misschien wel iets te veel doorgeslagen is? Ik niet. De rest van de partijen hebben het nog steeds over dat er best nog wel plaats is en het liefst organiseren ze een volgend algeheel pardon. Dat meer dan 40% van de laatste pardonners nog steeds geen werk hebben, doet ze niks. Hoe meer hoe beter, is hun leus.

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort uitspraken is, hoeveel last heb jij zelf van die mensen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:30

Electra63 schreef:
Janesmith, een paar weken geleden hadden wij een discussie over de 1e kamer. Vond jij volstrekt onbelangrijk. Nu lees ik ineens dat je zo blij bent als de PVV volgend jaar de provinciale staten wint, want dan zijn ze groot genoeg om wetten tegen te houden.

Je verdraait de boel. Opzettelijk of een slecht geheugen?
Ik zei dat dat hele eerste kamer gedoe niet belangrijk was omdat tegen de tijd dat dit nieuwe kabinet een punt door de eerste kamer moet loodsen, de PVV al lang en breed in die Eerste kamer zou zitten. Dat is toch ff wat anders dan dat de eerste kamer niet belangrijk is.
Wel je huiswerk goed doen als je me de maat wilt nemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:35

janesmith schreef:
Nooit heb ik ergens aangegeven dat is racist ben of discrimineer. Maar ik vind wel dat we te veel Islam in ons land hebben. Dat is nog steeds geen discriminatie, dat is gewoon iets te veel vinden.

Dat is onderscheid maken en veroordelen op grond van geloof. En da's toch echt discriminatie hoor. Waarvan je dus zei dat je het niet deed. (Overigens zeggen de meeste mensen die discrimineren of racistische uitspraken doen dat ze geen racist zijn (vaak gevolgd door een 'maar') dus heel veel waarde heeft zo'n uitspraak niet... uit vele van je andere reacties is duidelijk op te maken dat je in elk geval onderscheid maakt op basis van afkomst en geloof en er duidelijk een waardeoordeel over hebt... )

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:36

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort uitspraken is, hoeveel last heb jij zelf van die mensen.

Die vraag impliceert dat ik niet moet stemmen uit oogpunt van een ander, maar alleen uit eigen oogpunt. Ik meende dat nou juist jij zei dat je solidair moest zijn met degenen die het minder hebben. Dat klopt niet met je vraagstelling!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:41

Shadow0 schreef:
Dat is onderscheid maken en veroordelen op grond van geloof. En da's toch echt discriminatie hoor. Waarvan je dus zei dat je het niet deed. (Overigens zeggen de meeste mensen die discrimineren of racistische uitspraken doen dat ze geen racist zijn (vaak gevolgd door een 'maar') dus heel veel waarde heeft zo'n uitspraak niet... uit vele van je andere reacties is duidelijk op te maken dat je in elk geval onderscheid maakt op basis van afkomst en geloof en er duidelijk een waardeoordeel over hebt... )

Dat is nog steeds geen discriminatie. Jij kunt dat wel vinden, maar de rechter heeft daar in 2008 al uitspraak over gedaan. Vrijspraak was het oordeel. Hij zei dat het als beledigend of kwetsend ervaren kon worden, maar discriminatie was het niet. Einde verhaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:50

janesmith schreef:
Dat is nog steeds geen discriminatie. Jij kunt dat wel vinden, maar de rechter heeft daar in 2008 al uitspraak over gedaan. Vrijspraak was het oordeel. Hij zei dat het als beledigend of kwetsend ervaren kon worden, maar discriminatie was het niet. Einde verhaal.

Knap van die rechter! Het programma is in 2010 uitgebracht, maar de rechter wist daar al in 2008 uitspraak over te doen? En mensen maar klagen dat de juridische procedures zo traag zijn!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:52

Niks einde verhaal, eind dit najaar mag hij weer. En niet voor niks lijkt me.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:01

janesmith schreef:
Die vraag impliceert dat ik niet moet stemmen uit oogpunt van een ander, maar alleen uit eigen oogpunt. Ik meende dat nou juist jij zei dat je solidair moest zijn met degenen die het minder hebben. Dat klopt niet met je vraagstelling!

Nee mijn vraag impliceert uit welk oogpunt je 50% van een bevolkingsgroep, waar je dus gezien je antwoord geen last van hebt en buiten de propaganda ook dus geen kennis lijkt te hebbent, zo maar wilt uitzetten, ik zie meteen die volgepakte goederenwagons voor me.
En uitzetten met Nederlands paspoort en al, zie je het voor je

En er is te veel Islam, dat is een uitspraak die helemaal nergens op slaat. Hoe te veel. Te veel als wat???

Je bent vrij slim, maar schijnt het maar niet voor elkaar te krijgen om extremisme te scheiden van gewoon gematigde gelovigen. Wellicht omdat je die dus helemaal niet kent.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:12

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Knap van die rechter! Het programma is in 2010 uitgebracht, maar de rechter wist daar al in 2008 uitspraak over te doen? En mensen maar klagen dat de juridische procedures zo traag zijn!

Je kunt wel grappig proberen te doen, maar eigenlijk spreek je domme taal. De huidige zaak tegen Wilders heeft niets met zijn 2010 programma te maken. Dit gaat over aanklachten tot november 2009. Wel je huiswerk doen, zei ik al eerder.
In augustus 2008 is Wilders ook al eens vrijgesproken van een aanklacht wegens discriminatie.

Heino schreef:
Niks einde verhaal, eind dit najaar mag hij weer. En niet voor niks lijkt me.
Ook dan wordt hij vrijgesproken. Er is zelfs grote kans dat het Openbaar Ministerie vrijspraak eist, daar zij in eerste instantie al niet wilde vervolgen omdat ze niet vonden dat er sprake was van discriminatie. Google maar, kom je het wel tegen.

RoodZonnetje

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:15

Of hij nu vrijgesproken wordt of niet, dat hij überhaupt een proces aan zn broek heeft hangen zou toch wel iets moeten zeggen. Maar je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:20

Janesmith,
Ik mankeer niets aan mijn geheugen.
Kijk ff in het topic: Verbod huwelijk neef/nicht, blz 6. en verder

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:22

Van mij hoeft Wilders niet veroordeeld worden. Vrijheid van meingsuiting. Maar dan moet die vrijheid er zijn voor iedereen.
En niet gaan piepen als er wordt gezegd dat sommige (dus niet iedereen, maar wel veel) aanhangers van de PVV discrimineren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:23

janesmith schreef:
Je kunt wel grappig proberen te doen, maar eigenlijk spreek je domme taal. De huidige zaak tegen Wilders heeft niets met zijn 2010 programma te maken. Dit gaat over aanklachten tot november 2009.

Ik had het toch echt over dingen uit z'n partijprogramma hoor. Jij haalt daar ineens een gerechterlijke uitspraak bij die daar niet mee van doen heeft....

Maar goed. Dit zijn eerst en vooral spelletjes over details... de kern van de zaak is dat jij, al breng je nog zoveel 'nuanceringen' aan achteraf, het idee van Wilders onderschrijft dat moslims niet de basisrechten van alle Nederlanders hoeven te hebben. De letter van de wet interesseert mij minder dan de intentie, en de intentie van de grondwet is vrij duidelijk. En het is ook vrij duidelijk dat Geert Widlers, noch jij, die intentie onderschrijven.

En dan ben ik nu toch benieuwd naar die dingen die in het stuk dat je plaatste (van eigen hand?) zo zijdelings genoemd werden: bepaalde doelstellingen voor het onderwijs bv, welke wetswijzigingen zou men willen zien?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:25

sarabande schreef:
Nee mijn vraag impliceert uit welk oogpunt je 50% van een bevolkingsgroep, waar je dus gezien je antwoord geen last van hebt en buiten de propaganda ook dus geen kennis lijkt te hebben, zo maar wilt uitzetten, ik zie meteen die volgepakte goederenwagons voor me.
En uitzetten met Nederlands paspoort en al, zie je het voor je

Mijn antwoord zei niets over of ik wel of geen last had van ze. Dat vul je zelf in.
Wie heeft het over uitzetten? Ik niet in ieder geval. Er zijn ook nog andere manieren om het aantal te verkleinen. Vrijwillige terugkeer, gedwongen terugkeer van straatterroristen, waardoor hun familie ook mee gaat met ze. Bemoeilijken om huwelijkspartners te halen. Pas sociale voorziening na 10 jaar gewerkt te hebben.
sarabande schreef:
En er is te veel Islam, dat is een uitspraak die helemaal nergens op slaat. Hoe te veel. Te veel als wat???
Je bent vrij slim, maar schijnt het maar niet voor elkaar te krijgen om extremisme te scheiden van gewoon gematigde gelovigen. Wellicht omdat je die dus helemaal niet kent.

Ik ken ze wel, en veel meer zelfs als mij lief is.
Ons rechtssysteem laat het nou juist niet toe om onderscheid te maken tussen die extremisten en de gematigden. Dat is nu precies discriminatie. Vandaar dat er geen andere mogelijkheid is om alles over één kam te scheren.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 04-07-10 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:27

En Janesmith, ik vind jou altijd heel irritant in deze discussies.
Uitspraken als domme taal, ga je huiswerk doen........
je kan het ook met iemand niet eens zijn.
Als ik jouw uitspraken af en toe lees, dan vind ik dat je behoorlijk overtuigd bent van je gelijk.
Niet iedereen hoeft het met jou eens te zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:29

Je bent niet de enige Electra... Ik vond de sfeer voordat JaneSmith op het toneel verscheen een stuk prettiger en constructiever.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:31

Heino schreef:
Of hij nu vrijgesproken wordt of niet, dat hij überhaupt een proces aan zn broek heeft hangen zou toch wel iets moeten zeggen. Maar je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken ;)

Dat zegt niets. In Nederland kan iedereen een proces aan zijn broek krijgen. Het gaat er om wat een rechter beslist, uiteindelijk.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, of geldt dat voor Geert niet omdat hij toeval niet geliefd is bij sommigen?
De wet is toch voor iedereen gelijk?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:33

ik denk dat janesmith precies hetzelfde denkt :D :D

iedereen in dit topic is toch overtuigd van diens eigen gelijk :)

Ik moet eigenlijk heel hard lachen over hoe er hier gediscusseerd word.......... nog nooit zoveel zwarte potten en ketels bij elkaar gezien :D :D :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:33

janesmith schreef:
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, of geldt dat voor Geert niet omdat hij toeval niet geliefd is bij sommigen?
De wet is toch voor iedereen gelijk?

Zoals je zelf geschreven hebt, blijkbaar niet voor iedereen. Omdat hij volgens jou waarschijnlijk vrijgesproken wordt vanwege zijn rol als politicus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:34

KiWiKo schreef:

Grote verschil is alleen dat de een nog wel enigszins objectief kan kijken en de ander alleen maar bezig is met haatcampagnes tegen links :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:34

Kiwiko,
En jij komt af en toe alleen maar olie op het vuur gooien, draagt ook lekker bij!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:40

nee hoor, ik vind het alleen 9 van de 10 posts echt helemaal nergens over gaan, en dan heb ik niet de behoefte om te reageren.

ik heb helemaal geen zin in het " ik ben slimmer dan jou" en " ik weet meer dan jou" en laten we alles en iedereen maar een stempeltje geven........ en dan vooral mensen die in een zin zeggen dat "er niet veroordeeld mag worden" om er gelijk achter aan te blaten dat "die groep dat zeker wel doet!!!!"

welnee, als jullie weer op niveau zijn...... dan heeft het weer zin :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:45

KiWiKo schreef:
ik denk dat janesmith precies hetzelfde denkt :D :D

Ik moet eigenlijk heel hard lachen over hoe er hier gediscusseerd word.......... nog nooit zoveel zwarte potten en ketels bij elkaar gezien :D :D :D

Helemaal mee eens, kiwiko. Ze nemen me zowat kwalijk dat ik me niet vrijwillig overgeef en mijn hoofd op het hakblok leg. Dat gaat niet gebeuren. Ik vond het ook een stuk prettiger in het begin, tot er enkelen ineens persoonlijk tegen mij werden. Maar ik laat me niet wegjagen, integendeel.