ceasario schreef:Lees dit maar eens over 30 jaar terug...Dan schiet je in een huilbui.
Dan is Wilders er al niet meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tivoli schreef:Maartje1990 schreef:Ik snap ECHT niet waarom er zoveel limburgers op de pvv hebben gestemt (ben zelf limburgs) ik bedoel, dat mensen van de randstad er op stemmen, dat snap ik nog! Maar hier zit 'men' ook al te klagen over 'vol is vol' maar ik weet niet waar ze, iig hier, over klagen...
zoals pechtold gister zei, Wilders moet maar eens rekening gaan houden met IEDEREEN die in Nederland woont en iets voor IEDEREEN doen, niet alleen een bepaalde groep.
Eh. misschien stemmen óók mensen uit Limburg wel om andere standpunten van Wilders?
Waarom wordt er klakkeloos van uitgegaan dat men op hem heeft gestemt om zijn buitenlander-standpunten?
fransje23 schreef:brenniie schreef:Eens.
Bovendien, waar is stemmen voor, als er niet naar het volk 'geluisterd' wordt?
Waarom stemmen als van te voren toch al duidelijk is dat Jantje niet met Pietje wil, Pietje wil niet met Jaapie, en Jaapie weigert weer met Anton samen te werken.
Dus omdat men te beroerd is om naar andere standpunten te luisteren,moet er maar een voor de hand liggende coalitie worden gemaakt?
Dan kun je de burger net zo goed thuislaten uit de stemhokjes en gewoon wat centrale partijen bij elkaar knikkeren
Misschien hebben sommige mensen van het volk wel gestemd op de PVDA juist omdat ze aan hebben gegeven niet met Wilders te willen regeren.
Als het over de PVV gaat is het ineens het volk, wie zijn de mensen die op andere partijen gestemd hebben dan?
De meeste mensen van het volk hebben gestemd op de VVD.
Rebeccatjuh schreef:Omdat de PvdA aangegeven heeft een progressief kabinet te willen en de VVD en PVV daar natuurlijk niet tussenpassen.
De SP & CDA zijn mindere "bedreigingen" voor onze democratie.
Maartje1990 schreef:euhm, ik ben zelf limburger, ken veel limburgse mensen, heb er ook met veel limburgse mensen over gepraat en geen 1 die je hoort praten over die andere standpunten, alleen maar wauwelen over 'vol is vol' en dat soort onzin?
fransje23 schreef:brenniie schreef:Eens.
Bovendien, waar is stemmen voor, als er niet naar het volk 'geluisterd' wordt?
Waarom stemmen als van te voren toch al duidelijk is dat Jantje niet met Pietje wil, Pietje wil niet met Jaapie, en Jaapie weigert weer met Anton samen te werken.
Dus omdat men te beroerd is om naar andere standpunten te luisteren,moet er maar een voor de hand liggende coalitie worden gemaakt?
Dan kun je de burger net zo goed thuislaten uit de stemhokjes en gewoon wat centrale partijen bij elkaar knikkeren
Misschien hebben sommige mensen van het volk wel gestemd op de PVDA juist omdat ze aan hebben gegeven niet met Wilders te willen regeren.
Als het over de PVV gaat is het ineens het volk, wie zijn de mensen die op andere partijen gestemd hebben dan?
De meeste mensen van het volk hebben gestemd op de VVD.
Tivoli schreef:Staat er dan ergens dat de PVV het alleenrecht moet krijgen?
Ze moeten nog altijd in coalitie,en wat mij betreft is elke andere partij daar welkom in, zolang er maar iets gaan veranderen in dit land
Tivoli schreef:Maartje1990 schreef:euhm, ik ben zelf limburger, ken veel limburgse mensen, heb er ook met veel limburgse mensen over gepraat en geen 1 die je hoort praten over die andere standpunten, alleen maar wauwelen over 'vol is vol' en dat soort onzin?
Jij kan dus voor heel limburg spreken omdat je ervandaan komt
In elke stad,dorp of gemeente vind je mensen die dit nawauwelen.
En in idem dorp,stad,gemeente vind je ook mensen die om zijn standpunten hebben gestemt.
en nu ga ik nuttiger dingen doen, mijn dochter wil graag naar school om wat te leren
fransje23 schreef:Rebeccatjuh schreef:Omdat de PvdA aangegeven heeft een progressief kabinet te willen en de VVD en PVV daar natuurlijk niet tussenpassen.
De SP & CDA zijn mindere "bedreigingen" voor onze democratie.
Een bedreiging voor de democratie is volgens mij geen enkele partij.
Waarom zou de PVDA en bedreiging van de democratie zijn?
Maartje1990 schreef:ik kan over 'heel' limburg spreken omdat ik met veel limburgers praat en ja, hierover en heel erg veel limburgers amper nog weten wat de rest van z'n standpunten zijn
Jmc schreef:Ik hoop dat de stem van het volk niet genegeerd gaat worden mbt de PVV. Ik heb ze zelf ook gestemd.
Nederland moet veranderen. Het is overigens toch ook niet te ontkennen dat de criminalteit voor het grootste gedeelte bij de Islam ligt? Met overige standpunten ben ik het ook eens, niet dat dat terzake doet.
Nogmaals ik hoop dus wel dat de PVV in de coalitie word opgenomen.
Rebeccatjuh schreef:Als je als partij aangeeft niet samen te willen werken met een partij die van 9 naar 24 zetels is gegaan, dan hou je je alleen bezig met vriendjespolitiek en niet met wat het volk wil.
Dat zie ik als een bedreiging van de democratie (met overigens grote gevolgen.. wat dan wordt de pvv alleen maar groter over 4 jaar - of wanneer het kabinet valt).
Rebeccatjuh schreef:M_i_R schreef:je kan het natuurlijk ook anders bekijkenzelf mét verlies zijn er nog meer mensen voor de PVDA dan de PVV....
Dat vind ik kop in het zand steken en niet zien dat de samenleving veranderd.
faye schreef:M_i_R schreef:je kan het natuurlijk ook anders bekijkenzelf mét verlies zijn er nog meer mensen voor de PVDA dan de PVV....
Maar je vergeet daatbij de winst van de VVD. Er is een duidelijke verschuiving naar rechts, dat valt niet te ontkennen.
upendo schreef:Rebeccatjuh schreef:Als je als partij aangeeft niet samen te willen werken met een partij die van 9 naar 24 zetels is gegaan, dan hou je je alleen bezig met vriendjespolitiek en niet met wat het volk wil.
Dat zie ik als een bedreiging van de democratie (met overigens grote gevolgen.. wat dan wordt de pvv alleen maar groter over 4 jaar - of wanneer het kabinet valt).
Nee hoor.![]()
De SP was nog groter dan Wilders en die werd ook genegeerd de vorige keer. Daar heb ik geen ophef over gehoord.
Jmc: ik vind het dan wel opvallend dat in grote steden zoals Amsterdam, waar toch veel Islamieten wonen, vooral links is gestemd en niet rechts.
Dan vraag je je toch af of het wel daadwerkelijk aan de Islamieten ligt.
Rebeccatjuh schreef:Jmc: ik vind het dan wel opvallend dat in grote steden zoals Amsterdam, waar toch veel Islamieten wonen, vooral links is gestemd en niet rechts.
Dan vraag je je toch af of het wel daadwerkelijk aan de Islamieten ligt.