Trennie schreef:Ik vind dat het boek geen realistische weergave geeft van hoe een loverboy te werk gaat.
Ook geeft het geen realistische weergave van hoe diepwerkend en beschadigend het werkt bij de slachtoffers.
Juist vanuit dat oogpunt vind ik het een heel slecht boek.
Lezend nederland wordt op het verkeerde been gezet en daarmee wordt het loverboyprobleem in een onjuist daglicht gezet.
Het draagt dus ook niet bij aan een positief effect in welke vorm ook.
Sterker nog: meisjes bij mij op het werk, vinden door dit boek, wat zij ook gelezen hebben, dat het verhaal wat Maria schrijft, zo veel erger is, dat zij daardoor denken dat ze maar beter hun mond kunnen houden.
In hun ogen hebben ze het idee dat hun eigen verhaal minder erg is / lijkt en voelen ze zich een aansteller.
Bekijk het eens anders. Maria heeft zaken bespreekbaar en inzichtelijk gemaakt voor slachtoffers en hun omgeving.
Citaat:
Nogmaals, Peter R. de Vries is niet iemand die voor zijn plezier mensen onderuit haalt... Hij is gewoon iemand die de waarheid boven wil hebben. Hier wordt geld verdiend over de rug van échte loverboyslachtoffers.
Kom op zeg! Peter R. is zo mediageil als maar kan! Het is dat er nu waarschijnlijk geen interessante moordzaken zijn die hij op kan lossen, anders had hij zich daar wel mee bezig gehouden.
Een beetje alles in perspectief blijven zien hoor.....