Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:31

Angelita schreef:
Ach kom zeg, geloof je dit nou echt? Blijf jij maar stil staan in de [naam] en mensen uitlachen die wegrennen, als er écht iets aan de hand is zal jij degene zijn die een mes in je rug krijgt ipv de mensen die naar een veilige plek zijn gerent (bij wijze van spreken). Waarom zou je dat risico nemen? Vind dit een beetje een rare instelling maar oke, liever jij dan ik. :+

He wat ben jij goed in woorden verdraaien zeg, knap hoor :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:32

Anthea schreef:
Angelita schreef:
Ach kom zeg, geloof je dit nou echt? Blijf jij maar stil staan in de chaos en mensen uitlachen die wegrennen, als er écht iets aan de hand is zal jij degene zijn die een mes in je rug krijgt ipv de mensen die naar een veilige plek zijn gerent (bij wijze van spreken). Waarom zou je dat risico nemen? Vind dit een beetje een rare instelling maar oke, liever jij dan ik. :+

He wat ben jij goed in woorden verdraaien zeg, knap hoor :)

Waar doel je op?

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:34

En aangezien turkije etc. die landen allemaal aanslagen plegen nu ook weer gister. moeten we dan maar voor elke buitenlander weg rennen ?? Ik lijk wel gek.. en als iemand ergens als je lekker aan het shoppen bent een keer aaaaaawh roept moeten we dan maar gelijk de politie bellen of de winkels in rennen ??

En ik was ook mee gerent met de menigte maar dan nog om niet onder al die mensen te komen. zelfs in sommige berichten wordt gemeld dat er een onnodige paniek is veroorzaakt.
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 05-05-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:35

Ze zegt toch nergens dat ze mensen uitlacht of wel blijft staan of wat dan ook.

Vind het zo'n bullshit (excuse moi ;) ) dat als je zegt dat je het wat overdreven vind, iedereen er gelijk opspringt. Ieder z'n eigen mening, elk mens is anders en JA ik vind het ook echt overdreven dat iedereen wegrende door een simpele gil. :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:35

Kom op mensen, hou het netjes!

BE_GENTLE, ik vind jou opmerking erg denigrerend overkomen op de mensen die daar stonden. Als je het topic goed had doorgelezen, had je kunnen lezen dat mensen die er bij waren, niet wisten wat er gebeurde in eerste instantie. Eén iemand schrikt en er komt een kettingreactie. Als iedereen om jouw heen gaat rennen, en jij weet niet waarom, blijf jij dan staan of ren je mee?
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, eerlijk gezegt ;)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:38

Ik zou die persoon aankijken met een blik van wat doe je dom maar ja dat ben ik.. ik ga niet voor dingen weg rennen waarvan ik niet weet wat er aan de hand is..

Je zegt al zelf het is een kettingreactie en ja ik zou ook mee rennen maar niet voor de angst maar om de mensen niet boven op me te krijgen.

ik vind het gewoon zwaar overdreven en met mij meerdere..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:39

BE_GENTLE schreef:
Ik zou die persoon aankijken met een blik van wat doe je dom maar ja dat ben ik.. ik ga niet voor dingen weg rennen waarvan ik niet weet wat er aan de hand is..

Je zegt al zelf het is een kettingreactie en ja ik zou ook mee rennen maar niet voor de angst maar om de mensen niet boven op me te krijgen.

Ja, jij zou de persoon aankijken met een blik van wat doe je dom..

Nouja; weetje; als je dát zou doen; dan vind ik jou dom doen..maar ja dat ben ik..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:40

Anthea schreef:
Ze zegt toch nergens dat ze mensen uitlacht of wel blijft staan of wat dan ook.

Vind het zo'n bullshit (excuse moi ;) ) dat als je zegt dat je het wat overdreven vind, iedereen er gelijk opspringt. Ieder z'n eigen mening, elk mens is anders en JA ik vind het ook echt overdreven dat iedereen wegrende door een simpele gil. :)

Sarcasme noemen ze dat..... :(:)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:43

Ik denk dat, nu er dingen uitgesloten zijn ineens veel mensen het overdreven vinden. "Een simpele gil". Het wás geen simpele gil. Het was een combinatie van een man in een vreemd gewaad, die rare uitspraken deed in een taal die niet verstaan werd, die een rare lichaamshouding aannam, begong te schreeuwen ineens PLUS iemand die ineens een koffertje liet vallen.

En dat allemaal, tijden de 2 minuten stilte.
Vind toch wel wat meer dan een simpele gil....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:53

Moderatoropmerking:
Wederom zijn er wat berichten verwijderd in dit topic. Hopelijk was dit de laatste keer. Willen jullie aub niet te generaliserend, beledigend en persoonlijk worden in jullie berichten? Het is een pittig onderwerp en de discussie verliep tot korte tijd geleden uitmuntend, laten we dit weer oppakken en op een fijne manier met elkaar omgaan. Bedankt wederom

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:58

ik heb niemand beledigt alleen maar gezegd hoe ik er over denk.. maar dat mag schijnbaar ook niet. beetje jammer..

En daarbij de paniek begon doordat iemand schreeuwde

Bom, Bom, vlucht !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:59

be gentle: Als er tijdens een groot concert (ik noem maar even wat) iemand begint te schreeuwen dat ie een bom bij zich heeft, maak ik toch ook dat ik weg kom hoor. Ik ga niet wachten of ie daadwerkelijk een bom bij zich heeft

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:02

Ja maar een bom is wat anders dan een GIL. en bij een concert gillen ze allemaal dus dan wordt het moeilijk inschatten he.. en iedereen had het hier over de paniek door een gil. :)
Terwijl de paniek veroorzaakt is doordat iemand riep bom bom vlucht..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:05

BE_GENTLE schreef:
En daarbij de paniek begon doordat iemand schreeuwde

Bom, Bom, vlucht !

je eigen woorden.

Als dat naast mij wordt geroepen in een grote menigte, ben ik dus ook weg

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:07

Dat zijn woorden die door een verslag gever zijn beschreven en die door ongetuigen zijn aangegeven.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:07

Voor sommigen hoop ik dat ze dit nooit meemaken. Of misschien ook wel, kijken hoe dan de reacties zijn. Het heeft mij erg geraakt. Ik ben zelf onder de voet gelopen. heb een kind bij me genomen die zijn ouders kwijt was. Mijn eigen kind zegt iedere keer: Ik hoor dat geluid steeds in mijn hoofd, dat was zo eng.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:10

BE_GENTLE schreef:

zwaar overdreven of neit, ik vind het zeer belachelijk dat een iemand het heeft lopen verpesten en er door zo'n iemand gewonden zijn gevallen, vooral op een dag waarvan we stil moeten staan wat er 65 jaar geleden is gebeurd!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:11

Jeannette schreef:
Voor sommigen hoop ik dat ze dit nooit meemaken. Of misschien ook wel, kijken hoe dan de reacties zijn. Het heeft mij erg geraakt. Ik ben zelf onder de voet gelopen. heb een kind bij me genomen die zijn ouders kwijt was. Mijn eigen kind zegt iedere keer: Ik hoor dat geluid steeds in mijn hoofd, dat was zo eng.

Wat moet zoiets een indruk maken inderdaad, zeker op een kind. :(:)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:15

stef schreef:
Als dat naast mij wordt geroepen in een grote menigte, ben ik dus ook weg

Inderdaad. Mijn leven is mij iets te lief om in dat soort situaties een afwachtende houding aan te nemen.

Wat een ander doet moet hij of zij zelf weten, ik ben weg. Dan maar een mietje.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:31

ellepel schreef:
weet niet of jullie dit filmpje ook gezien hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=5pmaJMTg ... r_embedded

even doorspoelen naar 1.25

Ben ik de enige die het heel toevallig vind dat deze persoon op precies het juiste moment zijn camera onder zijn jas oid vandaan haalt? Je zit namelijk eerst naar een stuk stof te kijken, dat is duidelijk :=. En dat hij dan ook nog gelijk op exact het goede punt richt en ipv weg rennen of verbaast blijven staan zoals andere mensen daar doen er direct naar toe rent :+?

Beetje toevallig toch :=.

Verder, ik heb het topic doorgelezen en vind het idd echt bizar dat iemand dit flikt, arme Bea. :(:)
Dacht gisteravond ook dat we live naar een bloedbad zouden gaan kijken.. :\ Ik dacht namelijk ook schoten te horen. :=

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:54

Toeval bestaat DarkDreamer.
ik heb het niet live gezien, maar net nog even een paar filmpjes gekeken, maar het halve plein is helemaal op zijn kop!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:03

Geloof me, als jullie er allemaal zelf bij waren zouden sommigen zeker weten anders reageren dan ze hier beschrijven ;)
En meerennen omdat alleen de rest van de groep dat doet, dat deden er wel meer. Je wist immers vaak niet wat er aan de hand was. Maar er was NIEMAND in onze hoek die niet geschrokken was, ook al wisten we nog niet precies wat er aan de hand was.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:11

Net als meerderen van jullie zweerde ik ook dat ik schoten hoorde!
Ik denk ook dat er iets meer aan de hand was dan dat iemand onwel was geworden..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:15

stunning schreef:
Net als meerderen van jullie zweerde ik ook dat ik schoten hoorde!
Ik denk ook dat er iets meer aan de hand was dan dat iemand onwel was geworden..

:roll:

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:16

Wat bedoel je daarmee?