Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Professor schreef:Niet alle Islamitische stromingen dragen een Burka.
Waarom mag men niet tonen wat voor geloof men heeft???
In joodse huizen vind men de David ster.
Bij vele Rooms Katholieken het kruis, en dat ook nog aan de rand van de weg in Rooms Katholieke omgevingen.
Moeten wij die dan ook maar weg halen, omdat de protestanten het niet goed vinden???
Het uiten van geloof daar zijn wij Europianen toch zo trots op, dat wij alle geloven aksepteren???
Professor schreef:Springert schreef:Dan begrijpt je me toch verkeerd.
Ik ben helemaal geen voorstander van iedere buitenlander ons land uit zetten.
Het gaat mij alleen om de rotte appels. Degene die problemen veroorzaken, zij die er juist schuld aan zijn dat mensen steeds meer tegen buitenlanders zijn. Zelf ken ik meer goeie dan slechte buitenlanders, vandaar dat ik wil dat de rotte exemplaren vlug uit de mand verwijderd worden voordat ze het goeie fruit ook aantasten.
De PVV vergelijken met de NSB is een levensgevaarlijke uitspraak, professor. Ik denk zelfs over de schreef.
Jij denkt dat ik iets tegen kleur of ras heb, nou dat heb je compleet verkeerd. Ik heb vrienden van alle komaf. Marokkanen, Turken, Surinamers, Antillianen....van ieder groep heb ik wel een of meerdere vrienden. Net als homo's en lesbie's, dus denk ik dat je daar een verkeerde indruk van me hebt.
Begrijp u wel degelijk, dat van die rotteappels zo is Hitler ook begonnen, er zijn wel goeie joden, maar...
De uitspraken van de leider van de PVV die gaan over de schreef, en mijn uitspraken zijn niet levensgevaarlijk, ik leef in een land waar men zijn vrije mening schrijven mag.
Een neger is in orde, jammer dat hij zwart is, dat zegt u eigenlijk, u loopt mee achter iemand die propaganda verkondigd.
Wie is de oorzaak van de Molukkers????
Wij Nederlanders, die hebben wij gebruikt tegen hun eigen volk, tegen de Indonisiers, het waren in feite landveraders.
Hoe komen de Amerikanen aan de Negers juist door de Nederlanders.
Hoe komen wij aan de zovele buitenlanders?????
Juist omdat wij ons te goed vonden voor bepaald werk, en nu de problemen en vooral de economie een knak heeft is het juist het punt om toe te slaan.
En dat de PVV precies als de Naties in de jaren 20, de mensen een zondebok aangeven waardoor zij hun werk verloren hebben, en dan zeggen ze worden in de watten gelegd enz...
Denk niet dat u de sociale nood kent, van deze mensen, en dat daar door bepaalde criminele dingen onstaan.
Maar wij zijn de fout, niet die mensen.
Kent u de mop de echt Amsterdamse mop (kom zelf uit het westen).
Was een man die liet aan zijn vriend achter zijn grachtenhuis in een schuurtje iets zien, allemaal surinamers opgehangen, toen zei zijn vriend dat kun je toch niet doen, er zijn er toch ook nog goede.
Ja zegt ie, die heb ik apart hangen.
Deze mop heeft een diepere betekenis en beschrijft wat u net geschreven heeft.
Wie bepaald wat rotte appels zijn, en waarom doen wij dat dan niet met rotte Nederlanders???
Nee allemaal in dezelfde boot, in goede en slechte tijden.
Denk dat u eens een jaar van een uitkering moet rond komen, in de Bijlmermeer, dan kunt u zich misschien een beter beeld vormen.
U heeft heel makkelijk spreken.
Begrijpen doe ik u best, heel best.
Enyaa schreef:oke??
dit begint met een onschuldige vraag en eindigt in een grote discussie,,
En nou niet zeggen dat ik een snotneus ben![]()
kijk,
Ik ben zelf moslim maar draag geen hoofddoekje,
en zelf vind ik de burka ook wat te ver gaan,
Maar als iemand ervoor kiest om een hoofddoekje te vragen,
So what?
die persoon blijft nog hetzelfde hoor,
het gaat niet om de verpakking maar wat er in zit.
en er zijn heus wel Moslims die vreselijk hun best doen om zich aan te passen.
Maar wat ik niet snap is dat we over Moslims in het algemeen praten.
Marrokanen stelen
Nederlanders Stelen
Egyptenaars stelen
Jongeren maken nederland onveilig
enz enz. Maar ik ben geen egyptenaren. ik ben een Egyptenaar(es?)
een vraagje:
Stel, Jullie verhuizen naar een islamitisch land omdat jullie daar bijv goed werk krijgen, en IEDEREEN draagt daar burka`s, ga jij er dan ook een dragen
Zo dat moest ik even kwijt,
sorry voor warrig verhaal
Springert schreef:Heeee, Professor!!! ff normaal blijven doen he!!!
Ik heb nooit gezegd dat een neger ok is maar jammer van zn kleur...zelfs die gedachte al vind ik te gek voor woorden!!!
Ik zal nooit of te nimmer iemand veroordelen of een mening hebben, louter om zn kleur. Dus leg mij dat niet in de mond want daar heb ik echt een hekel aan.![]()
Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt, maar dat kan nooit zijn uit iets wat ik geschreven heb!!!
Citaat:Maar dat houdt ook in dat je bepaalde gewoontes die je hebt, maar die in je nieuwe land niet gewoon zijn, nalaat.
Wat mijn probleem is met deze multi-culti gedachte, is dat niet geprobeerd wordt om aan onze cultuur en gewoontes aan te passen, maar juist de eigen cultuur en gewoontes hier te planten. Dat past mij niet.
Dat je je bijvoorbeeld aanpast aan onze gewoontes en iets simpels als iemand een hand geven gewoon doet.
Dat je niet in allesbedekkende jurken gaat lopen, omdat dat nu eenmaal niet gewoon is hier.
Maar juist dat soort actie's maken dat de lokale bevolking zich echt afvraagt of er uberhaupt wel wil is om zich aan te passen aan onze maatschappij.
Professor schreef:Gewoontes overnemen, hou toch op, gewoon een hand geven???
Doen Nederlanders ook niet meer, geven elkaar 3 zoenen, overgenomen van een andere cultuur.
russel schreef:O jee professor doe mij meteen zoenen? Ik moet er niet aan denken dat elke onbekende vent mij 3 zoenen wil geven ipv een hand. Ook dat is trouwens niet echt fatsoenlijk, een vrouw een hand geven...als je de echte etiquette na gaat.
Maar ik zie mij al, ik ga solliciteren, stel mij voor, geef een 3 zoenen ipv een hand......zou ik die baan krijgen????
Champie_Me schreef:geen pet geen hoofddoek PUNT.
heb er altijd zo een hekel aan, docenten die vanuit geloofsovertuiging het hoofd bedekken en dan leerlingen vragen hun pet af te zetten omdat ze met het hoofd bedekt minder goed zichtbaar zijn ofzo :S dat vind ik echt not done! ben zelf eigenlijk echt geen voorstander van hoofddoekjes maarja ze zijn er eenmaal!!
Professor schreef:Citaat:Maar dat houdt ook in dat je bepaalde gewoontes die je hebt, maar die in je nieuwe land niet gewoon zijn, nalaat.
Wat mijn probleem is met deze multi-culti gedachte, is dat niet geprobeerd wordt om aan onze cultuur en gewoontes aan te passen, maar juist de eigen cultuur en gewoontes hier te planten. Dat past mij niet.
Dat je je bijvoorbeeld aanpast aan onze gewoontes en iets simpels als iemand een hand geven gewoon doet.
Dat je niet in allesbedekkende jurken gaat lopen, omdat dat nu eenmaal niet gewoon is hier.
Maar juist dat soort actie's maken dat de lokale bevolking zich echt afvraagt of er uberhaupt wel wil is om zich aan te passen aan onze maatschappij.
Dan moet u eerst de Nederlanders die in Amerika en Zuid Afrika leven eens gaan opvoeden, die hebben hun gewoontes ook de anderen opgedrukt, en passen zich gedeeltelijk nog niet aan.
U past dit en dat niet, dan is toch het beste dat u het land verlaat, en daar gaat wonen waar het zg beter is????
Gewoontes overnemen, hou toch op, gewoon een hand geven???
Doen Nederlanders ook niet meer, geven elkaar 3 zoenen, overgenomen van een andere cultuur.
En hoe iemand zich kleed, dus wanneer u naar een ander land gaat past u zich met u kleding ook aan???
Onzin, alle anderen wel maar mijnheer Springert niet.
Onze maatschappij, en dat is het nu, die veranderd zich, en zoveel buitenlanders heeft Nederland niet, de minste in Europa in procenten naar zg eigen inwoners.
Straks zeggen de grote landen in Europa zeg Nederlanders jullie hebben jullie aan te passen aan ons, want één groot Europa komt er, ook zonder Springert.
Enyaa schreef:Champie_Me schreef:geen pet geen hoofddoek PUNT.
heb er altijd zo een hekel aan, docenten die vanuit geloofsovertuiging het hoofd bedekken en dan leerlingen vragen hun pet af te zetten omdat ze met het hoofd bedekt minder goed zichtbaar zijn ofzo :S dat vind ik echt not done! ben zelf eigenlijk echt geen voorstander van hoofddoekjes maarja ze zijn er eenmaal!!
met een pet zit de klep voor je ogen. Met een hoofddoekje is hel je gezicht nog zichtbaar alleen zie je het haar niet