Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:29

Citaat:
Zodra er ook maar een voorvalletje is met een Bull-achtige staat de hele media op zijn kop maar dat de chihuahua van mijn buurvrouw van de week in de kuit van mijn dochter hing daar zal je niemand over horen.Arme kind loopt met haar 6 jaar met een hechting in haar kuit en vlucht de tuin in zodra ze het beest nog ziet.En mijn buurvrouw nog zeggen dat het kwam omdat mijn dochter op de stoep aan het rennen was

voorvalletje? als ze in de media zijn is het meestal toch wel erger als een beet in de kuit, vaak dodelijke ''voorvalletjes'' een chihuahua bijt geen 6 jarig meisje dood, de pitbull in de media wel.

Macs

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:30

In de media ja.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:30

en daarbij, als een chihuahua een meisje van 6 doodbijt zal dat heus wel in de media komen ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:31

Blijkbaar niet dus. Denk niet dat ze elk bijtincidentje in de krant gaan zitten.
Maar owee als het om een pitbull achtige gaat.
Laatst bijgewerkt door Macs op 16-04-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

zie je wel marrokaantjes onder de honden..............

het is de media, het vooroordeel, de achtergrond........ ???????

Illusion

xxMACYYY schreef:
In de media ja.

daar had ze 't toch over.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:32

xxMACYYY schreef:
Blijkbaar niet dus. Denk niet dat ze elk bijtincidentje in de krant gaan zitten.
Maar owee als het om een pitbull achtige gaat.

geloof mij maar dat als een chihuahua een meisje doodbijt dat dat in de krant komt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:33

Uh ja, maar dat zal niet zo snel gebeuren met zo'n formaat. := Is dan ook groot nieuws als het gebeurt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:35

Vaak zat is er helemaal geen dodelijke afloop.

Ik ik kan je zeggen dat ik totaal niet happy was toen ik vorige week een teckel in mn schoen had hangen en iedereen maar aan het lachen was want het was maar een klein hondje. Dat ik vervolgens dat hondje van me af heb moeten schoppen omdat niemand even dat ding weg zou halen en ik thuis mn schoen weg kon gooien en mn teen open had liggen.

Tel dat bij alle andere drama s met andere rassen op hier in de buurt en vergelijk dat met drama s hier in de buurt met pitbull achtige. Er lopen hier heel veel pitbull achtige honden, geen een met muilkorf en met die honden is nog nooit een probleem geweest in de buurt. Terwijl er al mening hond en baasje bij de DA en ziekenhuis is beland door bijvoorbeeld alleen al 1 herder hier in de buurt

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:35

Marian_ schreef:
Citaat:
Zodra er ook maar een voorvalletje is met een Bull-achtige staat de hele media op zijn kop maar dat de chihuahua van mijn buurvrouw van de week in de kuit van mijn dochter hing daar zal je niemand over horen.Arme kind loopt met haar 6 jaar met een hechting in haar kuit en vlucht de tuin in zodra ze het beest nog ziet.En mijn buurvrouw nog zeggen dat het kwam omdat mijn dochter op de stoep aan het rennen was

voorvalletje? als ze in de media zijn is het meestal toch wel erger als een beet in de kuit, vaak dodelijke ''voorvalletjes'' een chihuahua bijt geen 6 jarig meisje dood, de pitbull in de media wel.

In dit geval komt het ook in de media en zie je gewoon 2 vechtende honden,dat het hier een kruising Bull betreft maakt het allemaal een stuk intressanter.Zet 2 herder reutjes aan het vechten,die laten ook niet zomaar los want een hond wil nou eenmaal overwinnen.
Als ik je nu had verteld dat de stafford van de buurvrouw in de kuit van mijn dochter hing, hoe had je dan gereageerd??? Waarschijnlijk was het dan wel een ramp geweest want deze honden staan nu eenmaal bekend als agressief.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:38

xxMACYYY schreef:
Uh ja, maar dat zal niet zo snel gebeuren met zo'n formaat. := Is dan ook groot nieuws als het gebeurt.

nee, maar het gaat beide om een dodelijke beet.
als een chihuahua iemand doodbijt, is het groot nieuws en moet het in de krant, als een pitbull achtige het doet is het ineens onzin want deze honden worden altijd in bij de media betrokken.

ja gek he? puur om het feit dat deze beten veel dodelijker zijn, deze honden ervoor gefokt zijn. natuurlijk kunnen alle honden bijten, en natuurlijk heb je pitbull achtige die hun hele leven nooit zullen bijten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:38

wendyashley schreef:
Marian_ schreef:

In dit geval komt het ook in de media en zie je gewoon 2 vechtende honden,dat het hier een kruising Bull betreft maakt het allemaal een stuk intressanter.Zet 2 herder reutjes aan het vechten,die laten ook niet zomaar los want een hond wil nou eenmaal overwinnen.
Als ik je nu had verteld dat de stafford van de buurvrouw in de kuit van mijn dochter hing, hoe had je dan gereageerd??? Waarschijnlijk was het dan wel een ramp geweest want deze honden staan nu eenmaal bekend als agressief.

ja, want waarschijnlijk had je dochter ipv wat punctiewondjes, gewoon geen kuit meer gehad :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:39

Citaat:

't is allebei erg, dat mag voorop staan, erg sneu voor je dochter.
maar als er een stafford in de kuit van je dochter had gehangen was ze d'r waarschijnlijk slechter vanaf gekomen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:39

In de media gaat het bij bijtincidenten bijna altijd om een pitbull achtige terwijl dat soort honden maar heel weinig beten veroorzaken elk jaar. Dan klopt er toch iets niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:41

LADPR schreef:
In de media gaat het bij bijtincidenten bijna altijd om een pitbull achtige terwijl dat soort honden maar heel weinig beten veroorzaken elk jaar. Dan klopt er toch iets niet.

dat komt omdast de schade groter is............. is niet echt heel moeilijk te brgijpen toch?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:43

Ja is wel moeilijk te begrijpen. Als ik zie hoeveel honden hier beschadigd zijn door beten omdat andere mensen hun honden niet bij zich kunnen houden of omdat volwassen mensen het zelfs stoer vinden als hun hond uitvalt en het opzoeken.

Er loopt hier geen een hond die schade heeft door een pitbull achtige of een baasje wat ooit zoiets heeft meegemaakt.

Maar de valse herder en de asociale rotweiler baas, de gevaarlijke loslopende jack russels kent iedereen hier.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:44

Laten we het gewoon rassendiscriminatie noemen.

Herinner mij nog een reclame waarin een buitenlands persoon een sollicitatiebrief tikt en zijn naam veranderd in een nederlandse naam, zo kun je het ook zien met de Bullen.
Maak een filmpje van 2 vechtende jack russels en er is geen haan die er naar kraait.

En oh reken maar dat elk ander ras ook flinke schade kan aanrichten....wel eens een Leonberger een maltezer zien vescheuren?? Ik wel,en dit hondje is er niet levend vanaf gekomen..MEDIA????? niets gezien :n (ter info:dit is overigens niet op ons terrein gebeurd)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:44

dat bijtincidenten verhaal klopt zoiezo niet in vergelijking met de ''ernst'' van de beten. golden retrievers zitten vaak in een andere huiselijke situatie als pitbulls, met kleine kinderen e.d. die nogal hardhandig(onbewust) de dieren pijn kunnen doen waardoor een bijtincident plaatsvindt.

en verder gaat het ook niet om het aantal bijtincidenten, maar het feit dat een golden retriever niet zo'n schade aan kan richten als een pitbull achtige.
de media zal eerder een berichtje plaatsen over een pitbull die een meisje dood heeft gebeten, dan over een jack russen die a.h.w. een schaafwond heeft veroorzaakt bij een meisje?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:45

slimmerik schreef:
Marian_ schreef:
dus alle honden met een stamboom hebben een gedragstest ondergaan? als pup..?

De ouders van de pup Marian.....

En dat helpt?

Vrienden van ons hebben ook een staff. De vorige kwam uit het asiel en was een moeilijke hond die geen andere honden accepteerde (moest altijd aan de lijn)
Deze "nieuwe" die ze als pup met papier hebben is eens in zijn neus gebeten (wat reuze mee viel trouwens én de pup reageerde er ook niet op), maar is nu ook niet meer te vertrouwen met andere honden.
Ze zijn ook naar puppyles geweest etc.

Ik ben echt geen fan van dat soort rassen. :n
Vind ze trouwens zeker niet lelijk, maar ben idd zoals kiwiko al aangaf bang voor de schade want áls ze uithalen gaat het gelijk hard.
Zelf heb ik een onderdanige, overactieve Berner Sennen die je hoogstends dood wil knuffelen. :Y) Zal zeker omlopen met mijn hond om een confrontatie te mijden met "dat soort" rassen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:48

Ik kan mijn kruising ambull/staff ook wel doodknuffelen, die vind het heerlijk. <3 Heeft nog nooit wat gedaan en is een schijtluis.
Ohja, het is een kruising, heeft geen stamboom. :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:48

alleen richten die over het algemeen met uitzondering van herders en rott's gewoonweg een stuk minder schade aan.......

daarnaast is een herder ook minder sterk in de kaken, sterk genoeg dat wel, maar bijtdruk per cm4 is veel mnider, daarom worden die in politiewerk ingezet........ die richten beperkter schade aan als het erop aankomt.

Ik kan he4t niet begrijpen dat eigenaren van staf's ed niet in kunnen of willen zien dat het niet om het aantal bijtincidenten gaat, maar om de schade die dit met zich meebrengt.......

Ik ben het volledig met iedereen eens, lievere, geduldigere honden zijn er eigenlijk bijna niet....... alleen als het verkeerd gaat, dan gaat het goed verkeerd......... en veel erger verkeerd dan die K U T Piddle van de buren die alles en iedereen grijpt die in een straal van 40 meter in haar buurt komt ")

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:51

KiWiKo schreef:
alleen richten die over het algemeen met uitzondering van herders en rott's gewoonweg een stuk minder schade aan.......

daarnaast is een herder ook minder sterk in de kaken, sterk genoeg dat wel, maar bijtdruk per cm4 is veel mnider, daarom worden die in politiewerk ingezet........ die richten beperkter schade aan als het erop aankomt.

Ik kan he4t niet begrijpen dat eigenaren van staf's ed niet in kunnen of willen zien dat het niet om het aantal bijtincidenten gaat, maar om de schade die dit met zich meebrengt.......

Ik ben het volledig met iedereen eens, lievere, geduldigere honden zijn er eigenlijk bijna niet....... alleen als het verkeerd gaat, dan gaat het goed verkeerd......... en veel erger verkeerd dan die K U T Piddle van de buren die alles en iedereen grijpt die in een straal van 40 meter in haar buurt komt ")

amen _/-\o_

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:52

Marian_ schreef:
Citaat:

't is allebei erg, dat mag voorop staan, erg sneu voor je dochter.
maar als er een stafford in de kuit van je dochter had gehangen was ze d'r waarschijnlijk slechter vanaf gekomen.

Waarschijnlijk wel daar moet ik je helemaal gelijk in geven, zoals ik net al zei: ik praat het gedrag van veel bullen ook niet goed maar ik ben die media hype zo ontzettend zat. Mensen zoals ik...die het wel belangrijk vinden dat hun staff sociaal is naar honden en mensen worden door de media wel over één kam geschoren.
Wat ik vaak van mensen hoor die mij zonder hond kennen en dan eens bij mij thuis komen....oh je hebt een Pitbull, dat is geen hond die ik bij jou verwacht...Waarom niet??? moet ik dan maar een lief donzig hondje nemen omdat mensen dat bij mij verwachten???

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:07

KiWiKo schreef:

Ook hier geef ik je helemaal gelijk in(ik ben overigens ook geen Staff eigenaar die niet wil of kan zien) een ander ras zal in het zelfde tijdsbestek als een Bull minder schade aanrichten.
De tolerantiegrens van Bullen is heel hoog,hoger dan die van elk ander ras.Waar een andere hond snel zou grommen/snauwen en aanvallen zal een bull zich inhouden,als hun grens bereikt is en ze uithalen is de schade in veel gevallen groot.
In veel gevallen is het nog niet eens erg als een bull zicht vast zet,als je direct handeld zoals ik al eerder uitlegde is de schade beperkt, zetten ze zich vast en gaan ze lopen scheuren en doet het baasje verder niets dan kun je er op rekenen dat er behoorlijke schade word aangericht.

Ik geef ook eerlijk toe dat ik voorheen totaal geen bull liefhebber was, mijn hond was als 5 maanden oude pup zwaar verwaarloosd en lag zonder water in 39 graden bijna dood te gaan, toen ik haar zag en haar Franse baas hoorde vertellen dat hij haar niet kon verzorgen (dakloos) heb ik haar meegenomen.In NL wilde ik een nieuwe baas voor haar zoeken,omdat ik op mijn advertentie alleen macho mannetjes aan de deur kreeg heb ik besloten haar te houden.Puur en alleen omdat ik niet wil dat de hond die nu zo braaf is in verkeerde handen komt....daar zijn er al genoeg van!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:15

Wendy :)

de reden dat die honden een hoge tolerantiegrens hebben is omdat snel de "naja, zal wel :D Sukkel" houding hebben, ze laten zich niet intimideren, zijn niet bang....... en hebben eerder iets van "joh, sukkel....... als ik je een hoektand geef dan ren je gillend weg"

daarom is die tolerantiegrens zo hoog, ze zijn niet makkelijk angstig te krijgen, en daarom is ook de schade groter als ze wel uitvaren..... want dan zijn ze gewoon boos, dan is de grens bereikt :) en ik ben het met je eens, de lat ligt heel hoog bij dat soort dieren :)

Mijn kruising heeft een heel kort lontje, een veeul korter lontje dan de dog of bul van mijn vriendin....... en daardoor eigenlijk "gevaarlijker" omdat hij veel eerder zal bijten. Daarom hou ik hem ook (tenzij aangelijnd) buiten de "gemeenschap"
Het is een heel sociaal dier, maar met een heel kort lontje.

En als ik naar de honden van mijn dnnetje kijk, zijn die een stuk socialer en veul makkelijker en veel toleranter.......... maargoed die hebben wel het stempel.

En eerlijk is braaf, als het verkeerd gaat, dan gaat het goed verkeerd.......... ook mijn hond rihct dan schade aan........