[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:06

Kev schreef:
* Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven - alsof die godsdienst superieur is aan anderen...

En alsof Joden oorspronkelijk Nederlanders zijn... Niets ten nadele van Joden, maar wel eerlijk blijven :)

Citaat:
* Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal

Dit vind ik opzich wel een goed plan want daarmee stimuleer je het leren van de Nederlandse taal. Al vind ik dat de folders ook in het Engels (tweede voertaal) beschikbaar moeten zijn.

Exit13

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:07

Jammer eigenlijk dat er geen enkele partij iets doet tegen taalverloedering :D. Dat is toch veel belangrijker dan op zondag gaan fietsen :D.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:07

Adil18 schreef:
Ik vind dat je nu even iets door elkaar haalt, Wilders is imo evenredig "streng" ten opzichte van elke nationalieit!

Vind je dit nog steeds? Ook nu blijkt dat op zijn eigen website staat dat bepaalde maatregelen alleen gelden voor niet-westerse allochtonen???

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:08

Nou ik ben ingeburgerd met een 5,5! En dat voor een allochtoon. :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:10

Een groot deel van de "nederlanders' is oorspronkelijk Duitser (met de Batavieren de Rijn af komen zakken), of Frans (Hugenoten) :)

Dé Nederlanders bestaat niet.

Als je wat aan taalverloedering wilt doen, moet je het vooral bij de huidige generatie (vaak witte) jongeren zoeken. MSN-taal en breezah-taal zijn geen uitvindingen van Nederlandse jongeren van allochtone afkomst.

Wauw Toekie, met de hakken over de sloot, maar wel veel beter dan ik bijvoorbeeld ;)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:10

Toekie schreef:

Ik ben gezakt en allochtoon. Maar gelukkig een westerse, dus hoef me geen zorgen te maken :+ .

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:11

Anya schreef:
Als je wat aan taalverloedering wilt doen, moet je het vooral bij de huidige generatie (vaak witte) jongeren zoeken. MSN-taal en breezah-taal zijn geen uitvindingen van Nederlandse jongeren van allochtone afkomst.

Klopt, dat bedoelde ik ook ;). Maar als je dat hier op Bokt zegt vindt men dat je je niet zo moet aanstellen.

Een van de mooiste opmerkingen vind ik dan ook 'hun moeten hun eigen aanpassen'.

Edit: taalfout...
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 25-02-10 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:11

Heino schreef:
Adil18 schreef:
Ik vind dat je nu even iets door elkaar haalt, Wilders is imo evenredig "streng" ten opzichte van elke nationalieit!

Vind je dit nog steeds? Ook nu blijkt dat op zijn eigen website staat dat bepaalde maatregelen alleen gelden voor niet-westerse allochtonen???

Evenredig streng t.o.v. criminelen (je had het over een verkrachter namelijk...)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:14

Adil18 schreef:
Evenredig streng t.o.v. criminelen (je had het over een verkrachter namelijk...)

Onzin. Als je niet-westerse allochtoon bent en je begaat een misdaad wordt je het land uitgeschopt, als je toevallig hier geboren bent niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:16

Misser: Ik ben ook een Westerse, maar voel me niet minder geraakt. Hoe moet het dan zijn voor een Marokkaan. ;(

Adil18:
''Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit.''
''Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden per direct uit Nederland verwijderd.'' (wat trouwens als iemand onterecht beschuldigd/veroordeeld wordt?)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:17

Toekie schreef:
Misser: Ik ben ook een Westerse, maar voel me niet minder geraakt. Hoe moet het dan zijn voor een Marokkaan. ;(

Adil18:
''Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit.''
''Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden per direct uit Nederland verwijderd.''

Laten we dan alle 'wel-nederlanders' die een misdrijf plegen weer op een eilandje zetten...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:19

Ja in een werkkamp ermee. Dat hebben we al eens geprobeerd. Het voldeed niet aan de verwachtigen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:20

Toekie schreef:

Adil18:
''Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden per direct uit Nederland verwijderd.'' (wat trouwens als iemand onterecht beschuldigd/veroordeeld wordt?)

Ik snap het ook echt niet hoor. Is het minder erg als een crimineel of onterechte uitkeringstrekker Nederlands is? Dat maakt toch helemaal niks uit. Je hoort je gewoon te gedragen, waar je ook vandaan komt.
Ook als ik hier in Utrecht om me heen kijk, zat hardwerkende Marokkanen en daartegenover luie autochtone tokkies die alleen maar plat Utrechts kunnen brabbelen hoor.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:22

Precies. Ik neem aan dat Nederlandse geweldplegers/uitkeringstrekkers/enz. ook aangepakt moeten worden? Dan kan die aanpak toch gewoon voor iedereen gelden??

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:23

Hoe kan je nou zgn de integratie bevorderen door een hele groep mensen buiten de samenleving te plaatsen, woorden te gebruiken die voor dieren worden gebruikt, maw een negatief beeld oproepen bij autochtonen? 'de kloof' wordt alleen maar groter. Problemen en verschillen worden uitvergroot en tot in het extreme getrokken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:30

Ik snap het ook niet.
En ik lees net op Nos.nl dat Wilders inzet op het verbieden van het dragen van hoofddoekjes bij organisaties die van de gemeente subsidie krijgen. Triest. Mijn geweldig leuke en slimme collega, zelf gekozen om moslima te worden.. moet haar doekje af doen. Terwijl de andere collega's wel mogen kiezen hoe ze eruit zien. Haarkleuren, piercings (in de oren, wenkbrauwen whatever), schoenen, wel of geen broek of juist wel een rok vanwege geloof, petje, etc.. Triest.

Nee echt.. zo'n inzet van Wilders. Het zal het verschil maken.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:33

Anya schreef:
Ik snap het ook niet.
En ik lees net op Nos.nl dat Wilders inzet op het verbieden van het dragen van hoofddoekjes bij organisaties die van de gemeente subsidie krijgen. Triest. Mijn geweldig leuke en slimme collega, zelf gekozen om moslima te worden.. moet haar doekje af doen. Terwijl de andere collega's wel mogen kiezen hoe ze eruit zien. Haarkleuren, piercings (in de oren, wenkbrauwen whatever), schoenen, wel of geen broek of juist wel een rok vanwege geloof, petje, etc.. Triest.

Nee echt.. zo'n inzet van Wilders. Het zal het verschil maken.

precies, dat is net zoiets als geld als cadeautje geven en er voorwaarden bij zetten wat de jarige ermee mag doen.
Die andere dingen mogen dan ook niet meer.... Toch...? :S

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:38

vrijheid = een overheid die bepaalt hoe ik me kleed :? 8)7

Schiet mij maar lek.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:41

Sosha schreef:

Nee je begrijpt het niet. Jíj mag dat wel zelf bepalen, maar iemand die 3000 km verderop geboren is en een ander kleurtje huid heeft niet.. Logisch, toch?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:47

nu op Ned 2: de peilingen

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:47

Heino schreef:
Sosha schreef:

Nee je begrijpt het niet. Jíj mag dat wel zelf bepalen, maar iemand die 3000 km verderop geboren is en een ander kleurtje huid heeft niet.. Logisch, toch?

Ja maar ik wil een hoofddoekje om en naar organisaties die van de gemeente subsidie krijgen (Stichting Welzijn Ouderen bv om de oudjes computerles te geven). Allemaal hier geboren hoor, ik ook, maar staat toch echt dat dat van Wilders niet mag. :P

Zal je een chemokuurtje gehad hebben zeg, mag je van Wilders niet naar de bejaardensoos met je hoofddoekje.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:51

Heb me trouwens voor mijn opleiding eens moeten verdiepen in de stad Gorinchem. Onderdeel daarvan was meerdere keren naar de stad toe gaan (duh :D) maar ook een soort (simpele) docu maken met huis-tuin-keuken videocamera. We zijn toen naar een multi culti wijk gegaan en hebben daar onwijs leuk staan praten (soort interviews) met ''niet-westerse'' jongeren en winkeliers. Ook hebben we wat mensen aangesproken toen net de dienst in een moskee was afgelopen. Het is maar net hoe je hen benaderd, met respect kom je heel ver. En het was wederzijds. Het was een onwijs leuke en leerzame ervaring!

Ik heb ook eens een dag met de politie meegelopen in Helmond (de wijk staat bekend als de Schilderswijk van Helmond) en daar wat huisbezoeken gedaan bij voormalig (veroordeelde) criminelen. Ik heb toen met eigen ogen gezien wat je bereikt als je mensen met respect behandeld, menselijk bent en interesse toont. De buurtbrigadier heeft dan ook een belangrijke taak en bouwt in zekere zin een vertrouwensband op met de mensen die in een probleemwijk wonen. Met elkaar in gesprek blijven is zo belangrijk!!

En hiermee ontken ik niet de problematiek die er idd zeker is en ik zeg al helemaal niet dat je met ''aah'' en ''ooh'' alles oplost. Ja er moet veel aangepakt gaan worden maar ik vind dat respect daarbij altijd bovenaan hoort te staan. Imo bereik je niets met het groter maken van de kloof dmv discriminatie en haat zaaien.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:55

wel apart, Wilders wil 'De christelijke cultuur' op 1 houden maar driekwart van de dominees vindt dat christenen niet op de PVV mogen stemmen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:58

Omdat de Bijbel vertelt dat we onze naasten moeten liefhebben. :j

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:04

Toekie schreef:

Ach meid, ik ben zo autochtoon als het maar zijn kan en ik heb toevallig ook het examen gemaakt (werkte in die sector) en ben grandioos gezakt, en mijn collega´s kwamen ook zelden hoger dan een mager zesje :D
Ik lach er wel om maar het zegt wel wat over die stomme examens. Namelijk dat ze nergens op slaan.

Ik kan me nog 1 vraag herinneren waar ik met collega's nog een hele discussie over had:

Het is de dag na oud en nieuw en er ligt een hoop afval van vuurwerk op straat. Wat doe je?

A. ik veeg de de straat schoon
B. ik veeg alleen bij mij voor de deur
C. ik doe niets, de gemeente ruimt het wel op

Nou, raad maar wat het goede antwoord was :+