13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:26

Misschien krijgt ze wel een tarzan mee...[/quote]

die is leuk!!!wel met een kist batterijen dan...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:27

nou ergens tussen de 13 en 15 moet dat toch wel een keer losbarsten lijkt mij.....

hahahahahahahahahha geerke!!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:27

jackgirl schreef:
Ik denk dat je er achter moet gaan staan.
zoals ik al eerder zei ik ken de ouders niet, maar ga gewoon van het normale uit lijkt het mij dat ze hun dochter goed kennen , vertrouwen en weten of ze dit aankan.
Dit meisje wil iets graag iets, een wens ..
Ik denk dat je die mogelijk moet kunnen/willen maken , waar het mogelijk is !

Ik bedoelde met voor staan, dat de ouders het meer bedacht hebben en het kind als het ware een richting uit duwen.

Ook al vertrouwen ze er op dat ze het kan, de risico's zijn wel heel erg groot (en niet echt te overzien), plus dat ze 2 jaar normale ontwikkeling op het vaste land als puber gaat missen. Voor een kind is dat heel belangrijk. Solo-zeilen is vast ook wel ergens goed voor, ook wel voor je persoonlijke ontwikkeling, maar dan meer voor de rijpere volwassene, de zoekende jong-volwassenen of iets dergelijks :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:29

geerke schreef:
gekvanfleur schreef:
ben trouwens wel benieuwd wat tegenstanders dan van de irwins vinden ( van steve)
bindi ( hun dochter)liep als 3 jarige al met gifslangen en krokos.
dat kreeg ze ook echt vanaf haar geboore ingewreven, e ik weet wel zeker dat ze heel anders is dan de gemiddelde leeftijdsgenoten.( niet sociaal hoor)

ik mag hopen dat dat meisje niet net zo dieren treitert als dat haar pa deed.....

ik heb geen menig gegeven over steve, dus niet op mij afreageren s.v.p. :D
ik gaf het als voorbeeld om aan te geven, dat bepaalde kinderen toch anders zijn.
gemiddeld kind gaat namelijk niet zo naast kroko staan. ( dit is dus allemaal feit, geen mening)
mijn mening doet er niet toe. ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:31

Yeyo schreef:
pfeuh, die van mij gaat dan met 3 :+

ik ga bevallen op de maan. dan ben ik niet mee in te halen.
( hopen dat mijn kind niet wegvliegt) :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:31

ja dat zullen jij en ik nooit te weten komen.

Dit meisje gaat een wereldreis maken , dat betekend niet dat ze gelijk 2 jaar leven mist.
En risico's heb je overal , op ieder moment...

Maarja misschien ben ik zelf ook wel kwa denkwijze anders haha :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:33

Gemiddelde kinderen hebben ook geen krokodillen in de achtertuin liggen. Als je met iets groot wordt, weet je niet beter dan dat normaal is. Dan ga je er ook zo mee om. De een heeft honden, het Irwin-dochtertje heeft enge wilde dieren thuis. Aan de ouders is het om te bepalen waar je je kind mee in aanraking laat komen. Die keuzes kunnen ze zelf nog niet maken op die leeftijd.

@Jackgirl: nou, een normaal leven heb je niet midden op zee. Ik denk dat ze wel 2 jaar mist wat dat betreft. Sociale contacten, vriendjes maken, naar school gaan, dat is er allemaal niet bij op een bootje.

geerke

dat bepaalde kinderen anders zijn komt dus wel vaak door het milieu waar ze in opgroeien.....als pa steve gewoon een kantoorbaan had gehad ,had de kleine denk ik niet met drie jaar oud met een krok in aanraking gekomen....

Yinnar

Yeyo schreef:

Die van mij schiet ik tijdens de bevalling naar de maan...beter voor het milieu ook..

Maaruh..nog effe over het meiske...onderstaande las ik ergens en vond ik zo helder als wat!

In Nederland ben je tot een bepaalde leeftijd een kind. Je hebt bepaalde rechten gewoon niet, en als je de fout ingaat zijn je ouders degene die verantwoordelijk gehouden worden voor je acties. Dit is omdat je geacht wordt niet volwassen genoeg, emotioneel stabiel genoeg te zijn om zelf bepaalde beslissingen te kunnen maken. Je wordt tegen jezelf beschermt door de wetten en de regels van de samenleving. Hierdoor kun je geleidelijk de transformatie van kind naar volwassen persoon maken zonder dat je hier al te veel kleerscheuren aan overhoud.

In je eentje de wereld rondzeilen is iets wat onder de classificatie ‘volwassen’ hoort. Als je niet mag autorijden totdat je 18 bent, niet mag drinken totdat je 16/18 bent, niet mag stemmen totdat je 18 bent, waarom zou je dan wel een oceaan mogen oversteken wanneer je technisch gezien nog ‘kind’ bent?

Het maakt niet uit of je de vaardigheden wel hebt, of misschien voor je leeftijd volwassen bent. Misschien hebben deze ouders wel gelijk en *kan* dit kind het aan. Maar wat moet er dan met het volgende kind gebeuren dat denkt dat ze kan gaan backpacken door Europa op haar 14de zonder begeleiding, of de jongen die wil gaan parachutespringen op z’n 11de waar de ouders het ook prima van vinden?

Sommige dingen doe je wanneer je volwassen bent. Dit is er eentje van. ‘Deal with it’. De oceanen zijn er over 5 jaar nog net zo goed.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:35

Alet74 schreef:
Gemiddelde kinderen hebben ook geen krokodillen in de achtertuin liggen. Als je met iets groot wordt, weet je niet beter dan dat normaal is. Dan ga je er ook zo mee om. De een heeft honden, het Irwin-dochtertje heeft enge wilde dieren thuis. Aan de ouders is het om te bepalen waar je je kind mee in aanraking laat komen. Die keuzes kunnen ze zelf nog niet maken op die leeftijd.

@Jackgirl: nou, een normaal leven heb je niet midden op zee. Ik denk dat ze wel 2 jaar mist wat dat betreft. Sociale contacten, vriendjes maken, naar school gaan, dat is er allemaal niet bij op een bootje.

dat kan daarna ook in mijn ogen... tijd zat.

geerke

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:36

welnee.....dan is de kleine meid vermoedelijk verzopen...

Happinez

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:36

nou dat scheelt , dan heeft ze ook niets meer te missen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:38

Hebben Steve en Terry hun dochter Bindi dan wel eens in der uppie de bush bush in gestuurd? Niet dus. Ze waren er altijd bij.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:39

Yinnar schreef:
Yeyo schreef:

Die van mij schiet ik tijdens de bevalling naar de maan...beter voor het milieu ook..

Maaruh..nog effe over het meiske...onderstaande las ik ergens en vond ik zo helder als wat!

In Nederland ben je tot een bepaalde leeftijd een kind. Je hebt bepaalde rechten gewoon niet, en als je de fout ingaat zijn je ouders degene die verantwoordelijk gehouden worden voor je acties. Dit is omdat je geacht wordt niet volwassen genoeg, emotioneel stabiel genoeg te zijn om zelf bepaalde beslissingen te kunnen maken. Je wordt tegen jezelf beschermt door de wetten en de regels van de samenleving. Hierdoor kun je geleidelijk de transformatie van kind naar volwassen persoon maken zonder dat je hier al te veel kleerscheuren aan overhoud.

In je eentje de wereld rondzeilen is iets wat onder de classificatie ‘volwassen’ hoort. Als je niet mag autorijden totdat je 18 bent, niet mag drinken totdat je 16/18 bent, niet mag stemmen totdat je 18 bent, waarom zou je dan wel een oceaan mogen oversteken wanneer je technisch gezien nog ‘kind’ bent?

Het maakt niet uit of je de vaardigheden wel hebt, of misschien voor je leeftijd volwassen bent. Misschien hebben deze ouders wel gelijk en *kan* dit kind het aan. Maar wat moet er dan met het volgende kind gebeuren dat denkt dat ze kan gaan backpacken door Europa op haar 14de zonder begeleiding, of de jongen die wil gaan parachutespringen op z’n 11de waar de ouders het ook prima van vinden?

Sommige dingen doe je wanneer je volwassen bent. Dit is er eentje van. ‘Deal with it’. De oceanen zijn er over 5 jaar nog net zo goed.

En ik zeg: AMEN!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:39

yep, of seksslaaf van die piraten.

@ Yinnar, neuj, die kon toen nog niet lopen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:40

Jackgirl: dat weet je niet, of je tijd zat hebt, het leven is zo betrekkelijk. Je kunt ook prima, misschien wel veel beter, de wereld rondvaren als je volwassen bent. Sommige ontwikkelingen moet je in de kinderjaren doormaken.
Ik vind het stuk wat Yinnar post heel goed, kan ik me helemaal in vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:41

Heino schreef:
MariekeB: wil jij je kind dan bewust blootstellen aan een grote kans op een psychische stoornis?

sterker nog , toen ik 22 was ,was ik ook student psychologie en mijn halve familie is psycholoog en nog steeds vind ik het niet slecht voor een kind.
Mensen die vatbaar zijn voor een psychische stoornis krijgen die toch wel, daar hoef je niet de zee voor op.
Ze kan nog opgeven halverwege en zich door haar vader op laten halen als het niet meer gaat. Misschien kan ze het niet aan, daar komt ze zelf wel achter, maar laat het haar in ieder geval proberen.
En als haar ontwikkeling nu even stopt ( wat ik niet denk, ik denk dat ze zich prima door ontwikkeld) dan pakt ze dat op haar 15e met een heleboel levenservaring erbij wel weer op.

edit: megaveel typo's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-09 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:41

Yeyo schreef:

Daarvoor hoef je de oceaan niet op hoor, dat lukt je hier ook met gemak.
Okey geen piraten maar er zijn zat andere "vrijwilligers"

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:42

Yinnar schreef:
Yeyo schreef:

Ik pis bijna in mijn broek, wil je dat niet meer doen?! _O- _O- _O-

Mijn dochter van 4 jaar wil een baby, vind ik ook heel normaal! :roll:

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:42

jackgirl schreef:
Yeyo schreef:

Daarvoor hoef je de oceaan niet op hoor, dat lukt je hier ook met gemak.
Okey geen piraten maar er zijn zat andere "vrijwilligers"

Ja maar alleen uitgeteld een jong meisje op de oceaan, dan vraag je er toch echt om. ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:43

wat ik aan dit hele verhaal nog wel het ergste vindt is de bemoeizieke nederlandse staat; bah bah en bah

Anoniem

Kanelly schreef:
Hier nog een pedagogisch hulpverlener, alleen wel een die het niet zo op heeft met conventies en dus zegt 'doen!' :D

Dat geblaat over soc. emotionele ontwikkeling en ander theoretisch boekjes gezeur...
Come on, waar is trail & error gebleven? :D

De basis voor dit meiske lijkt me prima, een flinke dosis talent, doorzettingsvermogen, lef en rotsvast vertrouwen in haar ouders, haarzelf en vice versa.
Om de ouders nu meteen maar te bestempelen als ontaarde ouders? Alleen maar omdat ze hun dochter de kans geven om een droom waar te maken?
Ik neem aan dat haar ouders zich ook terdege bewust zijn van eventuele risico's en er alles aan gedaan hebben om deze te minimaliseren, geen enkele ouder verliest graag een kind lijkt me.

En het meiske moet een 'normaal' puberleven doormaken? Nee, comazuipen en je laten ne*ken voor een breezer is lekker pedagogisch verantwoord en eén van de kernpunten van een gezonde sociaal emotionele ontwikkeling.

En ergens las ik een voorbeeld over kinderen van expats, die verhuisden over de hele wereld en o.a. grensoverschrijdend gedrag vertoonden en naarstig op zoek waren naar structuur en veiligheid. I.m.o. is dit niet te wijten aan het feit dat ze opgroeien als expatkids, maar aan de opvoeding.
Als je als ouder de keus maakt om een expatleven te leiden, met personeel en nanny's, ben je ook verantwoordelijk voor wie je inhuurt en op welke manier je personeel met de kinderen omgaat. Jij bent nog altijd ouder (en werkgever in dit geval) dus mij maak je niet wijs dat je niemand kan vinden die je kinderen begeleid zoals jij dat wenst.
En als je aan de kinderen ziet dat jij blijkbaar niet bij machte bent om ze binnen een expatleven de juiste opvoeding te geven, moet je andere keuzes maken.

Amen

Yeyo

Ik kan me ook zeker vinden in de post van Yinnar.

@ Jackgirl, daar heb je gelijk in, maar ik schat je kansen toch wat hoger in hier op het vaste land, dan moederziel alleen in een bootje op een grote plas.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:44

Alet74 , vertel mij wat dat dat betrekkelijk is.
Maar ze wil niet over 5 jaar maar nu ..
begrijpelijk .. ik wil ook het liefst mijn dromen zo snel mogelijk na streven.

Ik snap jullie punt ook wel hoor, ze is jong.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:44

Alet74 schreef:

dat snap ik, maar ik bedoel dan, zij is hiermee groot geworden.
(waarom heb ik toch niet de gave om goed uit te leggen wat ik bedoel >;) )