Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:12

War als je nabestaande gecremeerd is? Lijkt me moeilijk dat je wonden steeds weer open gerukt worden. .

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:47

Bij cremeren moeten de resten een tijd bewaard blijven bij het crematorium (ik meen een maand tot 6 weken).
En dus kunnen de overige lichaamsdelen dan nu weer gecremeerd worden en er bij gestopt.
(ook als het al in een urn thuis zit natuurlijk)
maar desalniettemin lijkt het mij aan de ene kant heel erg moeilijk, aan de andere kant weet je dat er meer gevonden kan worden als je maar heel weinig hebt en is het misschien ook weer fijn dat de overledene weer een stukje completer is zeg maar.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:54

Naar mijn weten worden alle geidentificeerde personen en stoffen gewoon naar de families gebracht en als iedereen is geidentificeerd worden ze samen met z'n allen begraven op een plaats. Welke weet ik niet precies. Ik meen den haag

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:03

Nee hoor. Dat beslissen families voor zichzelf.
Wellicht dat er wel een mogelijkheid is voor een gezamenlijk graf, maar de mensen die ik "kende" zijn gewoon gecremeerd

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:19

Ahhh oke ja dat zei mama toen eens tegen mij. Nou dat kan dan weet ik dat ook weer :)

(Arghh die smiley past hier niet)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:37

Vandaag hoorde ik op de radio dat er nog vier slachtoffers niet geïdentificeerd zijn. Allemaal Nederlandse slachtoffers. Wat lijkt het me moeilijk als daar een familielid of bekende bij zit. Ik ga er eigenlijk van uit dat alle menselijke resten die naar Nederland gekomen zijn "gebruikt" zijn en dat dat onderzoek nu dus stilligt. Als er nu niet meer op de rampplek gezocht gaat worden, wordt het vrij onwaarschijnlijk dat er na de winter nog iets van terug te vinden is.
Bah, waarom kunnen ze daar niet een maandje stoppen met oorlog, zodat er nog verder gezocht kan worden?
Ik leef met iedereen mee hoor, of je familielid/-leden nu gevonden is/zijn of niet, maar als je werkelijk nog geen bewijs hebt dat de jouwe erbij was, wat moet er dan wel niet allemaal door je hoofd spoken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:45

Er kan niet verder gezocht worden ivm sneeuw en vrieskou.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:50

Nee, nu niet meer, je hebt gelijk. Maar als ze eerder gewoon een maand hadden kunnen zoeken achter elkaar, dan was nu alles wel gevonden geworden wat er te vinden is. Zo bedoelde ik het eigenlijk meer, niet dat ze nu nog moeten gaan zoeken, maar dat het triest is dat ze door die oorlog die er is, nog steeds niet alles hebben kunnen bergen...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:13

Als, als.... ;-) als je alles van tevoren wist en zelf in de hand had, dan...

daar is het oorlog. Er sterven elke dag onnodig mensen. Onschuldige mensen. Waarom zouden ze hun oorlog stil zetten voor een paar slachtoffers uit NL? (En de andere landen betrokken bij de ramp)?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:20

Tja, als, als... Dat kan wel zo zijn, maar toch...

Deze mensen die in het vliegtuig zaten waren net zo goed onschuldig. Ze vlogen alleen maar over, hun reis en leven had daar niet moeten eindigen. Zo zie ik het tenminste en als dan nog niet van iedereen iets is teruggevonden, vind ik dat treurig voor de nabestaanden.
Natuurlijk sterven daar ook mensen in de oorlog, dat is ook niet goed te praten natuurlijk, maar ik vind dat persoonlijk toch iets anders dan de inzittenden van een passagiersvliegtuig dat naar beneden gehaald wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:38

Ook al kan er wel gezocht worden wil niet zeggen dat ze iets vinden.
Het wil ook niet zeggen dat er van deze 4 nog niets gevonden is. Alleen nog niet geïdentificeerd

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:32

Klopt hoor LM, maar zolang niet alles geborgen is, is het niet klaar voor mijn gevoel. En dus helemaal niet voor de nabestaanden van mensen waarvan nog geen identificatie heeft plaatsgevonden. Nu er een winter overheen moet gaan voordat er weer verder gezocht en geborgen kan worden, wordt de kans alleen maar kleiner dat er nog menselijke resten gevonden worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:19

Ik denk niet dat alles geborgen kan worden, ook niet onder normale omstandigheden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:33

Met 9/11 zijn er ook mensen nog vermist , de brand zo fel dat de lichamen gecremeerd zijn. Of zeg ik dit niet helemaal correct? :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:04

Ik las een tweet van Robbie Oehlers, ze hebben nog wat geïdentificeerd van zijn nichtje.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:17

Jet schreef:
Tja, als, als... Dat kan wel zo zijn, maar toch...

Deze mensen die in het vliegtuig zaten waren net zo goed onschuldig. Ze vlogen alleen maar over, hun reis en leven had daar niet moeten eindigen. Zo zie ik het tenminste en als dan nog niet van iedereen iets is teruggevonden, vind ik dat treurig voor de nabestaanden.
Natuurlijk sterven daar ook mensen in de oorlog, dat is ook niet goed te praten natuurlijk, maar ik vind dat persoonlijk toch iets anders dan de inzittenden van een passagiersvliegtuig dat naar beneden gehaald wordt.

Dat snap ik! En ben ik ook wel met je eens. Maar dat is voor die lui daar niet zo... dat bedoelde ik met mijn post. Wij kijken er zo tegenaan. Maar daar is het oorlog en omdat die mensen daar wonen ipv eroverheen vliegen, zijn ze evengoed slachtoffer.... en gaan ze echt niet stoppen met oorlog zodat wij onze slachtoffers kunnen zoeken

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:16

Heb je gelijk in Kamy, maar degenen die onschuldig omkomen hebben die oorlog ook niet gewild, die hadden liever ook geen oorlog.

TM, dat is ook zo hoor, maar ik denk dat ze in dit geval wel meer hadden kunnen vinden als ze er sneller en langer achter elkaar toegang hadden gehad. Dat die brand zo heet is dat er niets overblijft is ook wel zo hoor, maar hoe langer er gewacht moet worden, hoe minder er straks nog te zien is.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:41

Ben benieuwd wat het nieuwe bewijs van rtl4 gaat betekenen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:42

Eerste vraag is of het wel echt bewijs is .

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:51

Wat is dat dan voor bewijs? Waar gaat het precies over?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 20:55

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:42

Zo, dat is nog eens nieuws! Dussss....
En dan hebben de Russen het zeker nog steeds gedaan. Want die hebben de raket aan de seperatisten gegeven/verkocht...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:53

Kamy schreef:
Zo, dat is nog eens nieuws! Dussss....
En dan hebben de Russen het zeker nog steeds gedaan. Want die hebben de raket aan de seperatisten gegeven/verkocht...

Ben ik niet geheel mee eens... ja de russen hebben de raket aan de separatisten verkocht maar je kunt ze niet verantwoordelijk stellen voor die daad.
Stel ik zou jou mijn auto verkopen en jij krijgt er een ongeluk mee of jij wil er opzettelijk iemand mee doodrijden, dan ben ik niet verantwoordelijk voor jou daad alleen maar omdat ik jou mijn auto verkocht hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:53

Die in Nederland gemaakt is... Of hoe was het ook alweer...
Mochten de separatisten erachter zitten geloof ik nog steeds niet dat het een doelbewuste actie was een burger vliegtuig neer te halen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:55

Idd, het kan ook een gevalletje foutje bedankt zijn...