Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

martichr

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:07

Iemand het debat nog gevolgd afgelopen nacht?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:18

Nee nog niet gekeken. Paar korte stukjes gezien. Echt balen dat Biden net een verkoudheid te pakken had -O- De commentaren die ik er over lees zijn niet echt geweldig voor Biden....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:23

Ik denk dat het over en out is voor Biden als ik de kranten en de reacties vanuit Amerika zo lees.
De man verdient nu toch echt wel zijn rust.
Benieuwd of de democraten nog ergens een wit konijn uit hun hoed gaan kunnen toveren...

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:27

Over en out niet, maar de eerste slag heeft hij wel verloren. En dan nog met name doordat een gedeelte van de partij in paniek aan zijn stoelpoten zal gaan zagen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:29

pmarena schreef:
Nee nog niet gekeken. Paar korte stukjes gezien. Echt balen dat Biden net een verkoudheid te pakken had -O- De commentaren die ik er over lees zijn niet echt geweldig voor Biden....

Ik heb er alleen een aantal stukken van gezien, maar het was niet best. Biden mompelend en traag, Trump liegend en naar het leek aan de speed.. je zult maar onafhankelijke kiezer zijn daar. :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:39

Ik vind het sowieso jammer dat "team Biden" niet heeft gezegd van Prima, zo'n drugs controle gaan we doen! En dan Trump ook uiteraard.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:52

Ik hoop voor de democraten en voor ons, dat men heel snel een nieuwe aansprekende kandidaat vinden, anders krijgen de republikeinen wel heel gemakkelijk een mogelijke overwinning in de schoot geworpen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:52

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:15

Ze krijgen geen andere kandidaat. Biden heeft met een overmacht de voor verkiezingen gewonnen. Er valt dus ook niet veel aan zijn stoelpoten te zagen. Het is aan de democraten om de verkiezingen over de betrouwbaarheid van Trump en vooral de economie te laten gaan. En dan tegelijk weg proberen te blijven van immigratie en leeftijd.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:36

En Biden dan zo min mogelijk in beeld laten komen maar

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:47

Karl66 schreef:
Ze krijgen geen andere kandidaat. Biden heeft met een overmacht de voor verkiezingen gewonnen. Er valt dus ook niet veel aan zijn stoelpoten te zagen. Het is aan de democraten om de verkiezingen over de betrouwbaarheid van Trump en vooral de economie te laten gaan. En dan tegelijk weg proberen te blijven van immigratie en leeftijd.

Er was geen enkele relevante tegenkandidaat in de voorverkiezingen dus dat zegt bijzonder weinig. Je kunt wel proberen de verkiezingen over de economie te laten gaan, maar op enig moment zal Biden toch zelf weer het spreekgestoelte op moeten. En op basis van zijn optredens in de afgelopen anderhalf jaar verwacht ik geen betere prestatie. Hoezeer ik ook zou willen dat het over de inhoud zou gaan, in de VS werkt dat blijkbaar niet zo. Ook Biden had overigens te weinig inhoud en teveel persoonlijke aanvallen in het debat, dus hij zet zelf daar ook gewoon de verkeerde toon.. ik verwacht ook geen andere kandidaat, hij raapt zich bij elkaar of verliest. Ik twijfel er alleen niet aan dat binnen de partij de druk om zich terug te trekken nu aardig oploopt.

https://www.youtube.com/watch?v=qqG96G8YdcE het gehele debat.
Laatst bijgewerkt door martichr op 28-06-24 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:51

Je zou hopen dat beide partijen nog de ballen hebben om een ander naar voren te schuiven.

Ik denk dat Biden het werk an sich prima aan kan, verstandige beslissingen kan nemen enzo.
Alleen het ziet er niet uit natuurlijk, dat geschuifel en gestamel.....

En sowieso is een president nooit alleen, het team er omheen moet zijn werk goed kunnen doen en Biden doet zijn best om capabele mensen om zich heen te verzamelen, met een hart voor hun land. In tegenstelling tot Trump die alleen maar mensen wil die zijn reet kussen.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet direct weten wie de Democraten naar voren zouden kunnen schuiven.
Ze hebben absoluut goede mensen, maar ik durf niet te zeggen wie er presidents materiaal zou zijn.

VP Harris is niet echt populair en ook nog een vrouw, dat is sowieso al lastig.
Ik vind Pete Buttigieg echt een toekomstig president :j Maar die is nog wel jong...en met een mannelijke partner....dat trekken veel conservatieven ook niet vrees ik..... Raskin is wel een goeie vent, maar geen idee of die het zou zien zitten en die is ook de jongste niet meer, en herstellend van kanker.

Er zijn heus wel meer geschikte gasten maar wie zou het willen en het goed doen.....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:43

En zo blijkt alweer, de pestkop, de schreeuwlelijk - die wint. De inhoud en algemeen fatsoen is niet meer relevant.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:48

Ik vrees ook met grote vrees dat als Biden door gaat, hij verliest. Niet op de inhoud, maar omdat hij het niet meer weet te verkopen. Zo ontzettend zonde.

Al geven veel mensen op de socials aan dat ze toch liever voor oud dan voor een crimineel gaan, maar is dat de meerderheid? Weet hij de twijfelende kiezer over de streep te trekken? De overtuigde Democraat en overtuigde Republikein hebben hun keuze al gemaakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:50

Ik denk dat het vooral ook gaat om de komende 4 jaar, dat is best een tijd.... je zou het Biden ook gewoon gunnen om ouwe mannetjes dingen te gaan doen en niet de hele wereld op zijn schouders te dragen :(:)

Ik vind het nogal wat waar zo'n president voor staat. Ik ben bijna half zo jong en zou er de puf niet voor hebben :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 13:24

Ik vind de beelden van Biden wel zorgelijk.. Hopelijk kan hij het nog wel aan want 4 jaar is erg lang.
Kamala Harris moet anders flink aan de bak..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:40

Kan de bedoeling zijn natuurlijk. Vanuit een positie van instappen voor president de volgende verkiezingen in gaan. Dan zou ze al 2-3 jaar op haar resume hebben staan als bewijs van kunnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 14:44

Ik denk alleen dat je in een zorgelijke situatie zoals deze, niet moet gaan gokken.

Er zullen vast zàt Amerikanen zijn die niet op zitten te letten / niet verder denken dan dat ze liever een "sterk overkomende" oplichter hebben dan een capabele, fatsoenlijke vent die erg breekbaar over komt...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 19:10

Tegelijkertijd zeggen ook veel Amerikanen ‘liever oud dan een crimineel’. Vraag is welke groep in november groter is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 22:14

Op zich is zo'n debat helemaal niet interessant. Het grootste deel van de kiezers ziet dat debat helemaal niet, die zien alleen maar wat de partijen zelf op de social media laten zien. Het probleem is dat de Democraten aan hun kiezers laten merken dat ze in paniek zijn, dat kost ze meer stemmen dan het debat zelf.

@Berdien, de groep die geen crimineel in het witte huis wil is echt wel groter. Maar daar hebben de Democraten niet zoveel aan. Het gaat namelijk maar om een heel klein percentage stemmers in de swingstaten, die als zwevende kiezer bepalen wie die staten gaat winnen. En met de winst in de swingstaten behaal je voldoende kiesmannen om president te worden. Daar heb je helemaal geen meerderheid van de stemmen voor nodig in de VS. Trump stond in die staten nog iets voor, maar binnen de foutmarge en dalend. Hoe dat gaat veranderen, dat moeten we de komende tijd gaan zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:09

De ellende is dat het natuurlijk niet helpt als mensen van die snippets zien van een bazelende Biden....

Ergens zou je toch hopen dat Biden een persconferentie zou geven waarin hij zegt van Hee mensen, ik heb het er met de partij en mijn familie over gehad. Ik heb 4 jaar geleden gezegd dat ik een brug voor de jongere generatie wilde zijn. We staan voor enorm veel uitdagingen die van groot belang zijn voor de jongere generaties en ik als president, en wij als Democratische partij willen onze verantwoordelijkheid nemen en de jongere generatie de macht geven om deze problemen op te lossen.

We hebben de basis gelegd maar nu is de tijd gekomen dat de oude mannen opzij stappen en de jongere generatie de teugels in handen neemt.

Als ze er zoiets van maken, dan kan Biden de on-zelfzuchtige held zijn die opzij is gestapt ten gunste van de toekomst en een grotere kans op winst voor de democraten, het redden van de democratie en klimaat enzo. Dan moet die het nog even de rest van het jaar rond zien te breien, dat is lang zat. En dan daarna nog als adviseur voor de nieuwe president bereikbaar zijn. Misschien eens ergens zijn gezicht laten zien. Genoeg gedoe voor een 80 plusser al zou je denken.

En met zo'n opmerking zet je meteen ouwe oplichter Trump ook wat meer buitenspel door op een handige manier te zeggen dat ouwe mannetjes niet egoïstisch de macht in handen moeten willen houden maar opzij moeten stappen. Daar red je dan niet alleen je eigen kiezers mee maar ook kalven er weer wat af van Trump / die nog niet gekozen hadden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:50

Degenen die de snippets van een bazelende Biden zien, zijn de mensen die de Republikeinse beelden op social media zien. En dat zijn de mensen die toch al niet op Biden stemmen. En de Democraten kunnen met de goede snippets juist een ander beeld laten zien. Ze hebben als partij een keuze gemaakt en moeten er nu mee leven. En dan werkt het dus niet als je je twijfels gaat laten zien.

Want we kunnen wel allemaal hele mooie ideeën hebben over wat er moet gebeuren, maar die veranderen de werkelijkheid niet en de werkelijkheid is dat Biden de kandidaat is en dat er geen enkele indicatie is dat hij zich uit zichzelf terug gaat trekken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 11:01

Ja dat zou geen gekke strategie zijn. Maar dat moet Biden wel willen en die wil nog niet.
Er staan wel wat potentiële opvolgers in de startblokken. Gavin Newsom en Gretchen Wittmer. Beide hebben politiek al flinke indruk gemaakt.
Kamela Harris heeft blijkbaar toch minder indruk gemaakt bij de achterban.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 23:21

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:16

Maar, peiliingen zeggen bepaald niet alles. Stond Hillary niet voor 8 jaar geleden?

Ik reken erop dat het Trump wordt. Dan kan het alleen maar meevallen.