steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:20

elnienjo schreef:
Cer schreef:
Elnienjo, er zitten toch behoorlijk wat echte crimineeltjes (ik noem drugshandel) op het platteland hoor...
Hou die dan ook lekker bij je :j

Ja, die zijn hier idd ook, maar dat zijn niet de Nederlandse boeren, het zijn bendes uit Oost Europa en Zuid Amerika die hier (Brabant) vooral actief zijn.

Jij hebt het over echte crimineeltjes...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:26

elnienjo schreef:
Cer schreef:
Elnienjo, er zitten toch behoorlijk wat echte crimineeltjes (ik noem drugshandel) op het platteland hoor...
Hou die dan ook lekker bij je :j

Ja, die zijn hier idd ook, maar dat zijn niet de Nederlandse boeren, het zijn bendes uit Oost Europa en Zuid Amerika die hier (Brabant) vooral actief zijn.

Het zijn zeker niet de Nederlandse boeren.
Maar voor drugs moet je niet perse in het buitenland zijn hoor, daar zijn wij Nederlanders helaas heel goed in.

Ook iets van wegkijken al 25 jaar door de regering en denken dat het hier zo erg niet word.

https://www.1limburg.nl/nieuws/1771058/ ... rugsvangst

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:54

https://www.weertdegekste.nl/2022/07/bo ... CRHcE0Yr8o

zo kan een artikel ook geschreven worden, niet opruiend.

Citaat:
De sfeer is gemoedelijk en de boeren krijgen sympathie van voorbijgangers. Er wordt gezwaaid, duimen gaan omhoog en er wordt getoeterd.

Update: Om 22.20 uur werd het protest beëindigd en vertrokken de boeren weer. Morgen dus gewoon weer verse groenten en vlees te verkrijgen bij de Lidl.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:54

Boeiend. Bij alle berichten over boeren die protesteren worden ze uitgemaakt voor terrorist, dat ze ambulances in de weg rijden en gevaarlijk bezig zijn. Op basis van nieuwsberichten en filmpjes.

Nu is er een filmpje die de andere kant laat zien en dan zeggen dezelfde mensen pagina's lang: je was er niet bij.

Die nuance mag je dan ook de andere kant op laten zien denk ik dan zo :o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:03

ruitje schreef:
Boeiend. Bij alle berichten over boeren die protesteren worden ze uitgemaakt voor terrorist, dat ze ambulances in de weg rijden en gevaarlijk bezig zijn. Op basis van nieuwsberichten en filmpjes.

Nu is er een filmpje die de andere kant laat zien en dan zeggen dezelfde mensen pagina's lang: je was er niet bij.

Precies! :j

Maar dat mag hier niet in het bash de boeren topic.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:14

Wat een onzin zeg. Als degenen die daar niet hadden staan demonstreren er niet geweest waren, was er ook geen politie op de been geweest.
Bash de boeren topic, echt.

Edit
Ik neem het woord boeren/relschoppers/demonstranten niet in de mond.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:19

ruitje schreef:

En de filmpjes dat ze netjes de blokkade aan de kant halen voor de hulpdiensten, de rouwstoet, daar hoor je maar weinig mensen over.

Lees nu dat de de bestuurder van de trekker die beschoten is een jongen van 16 jaar was. Hij en degene die je in een langer filmpje ziet wilde vertrekken naar huis. De jongen zit momenteel nog vast en zijn familie mag geen contact met hem hebben.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:20

rien10 schreef:
En ook jij was er niet bij Elnienjo. Je kent de context niet. Je weet niet wat er aan vooraf is gegaan etc. etc. etc.
Want politiemensen in Den Haag n Amsterdam schieten boeven op straat dood, zonder proces. Zo werkt het in Nederland 8)7 .

Dan nog, je ziet dat de trekker wegrijdt. Dan had de agent op dat moment niet hoeven (mogen) schieten.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:20

Hoi, het kaartje had nooit op tafel hoeven komen als ze in 2015( toen ging het melk quotum eraf) niet hadden gezegd boeren melk maar raak. Koop maar flink koeien en bouw maar flink grote stallen.
Daar is het in mijn beleving al verkeerd gegaan.
Als dit niet was gebeurd hadden we deze hele situatie niet of minder gehad.
Maar de regering doet niks anders dan ons regels op leggen die en flink geld kosten en ook niks oplossen. Nu hebben boeren overal veel geld in gestoken om te voldoen aan alle eisen en nu krijgen we dit weer.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:22

geertje3 schreef:
Hoi, het kaartje had nooit op tafel hoeven komen als ze in 2015( toen ging het melk quotum eraf) niet hadden gezegd boeren melk maar raak. Koop maar flink koeien en bouw maar flink grote stallen.
Daar is het in mijn beleving al verkeerd gegaan.
Als dit niet was gebeurd hadden we deze hele situatie niet of minder gehad.
Maar de regering doet niks anders dan ons regels op leggen die en flink geld kosten en ook niks oplossen. Nu hebben boeren overal veel geld in gestoken om te voldoen aan alle eisen en nu krijgen we dit weer.

Dan nog moesten boeren fosfaatrechten hebben of kopen ;)

geertje3

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:26

Dat is later gekomen. Ze hebben eerst gezegd ga maar vergroten, veel boeren hebben dat gedaan, kon niet gek genoeg van uit de melk fabrieken en ook kabinet.
Ze hadden eerst een plan klaar moeten hebben voor ze het quotum er af gingen halen. Dit is toen dus niet gebeurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:26

Lindor92 schreef:
rien10 schreef:
En ook jij was er niet bij Elnienjo. Je kent de context niet. Je weet niet wat er aan vooraf is gegaan etc. etc. etc.
Want politiemensen in Den Haag n Amsterdam schieten boeven op straat dood, zonder proces. Zo werkt het in Nederland 8)7 .

Dan nog, je ziet dat de trekker wegrijdt. Dan had de agent op dat moment niet hoeven (mogen) schieten.

Er schijnt van alles vooraf te zijn gegaan. Als de politie dan zegt dat je moet stoppen/wachten, moet je dat gewoon doen.

We willen toch altijd dat de politie hard optreedt? En respect voor de agent, zoals vroeger? Of mag dat alleen tegen Marokkanen?

Het incident zal worden onderzocht en er zullen beelden worden bekeken en getuigen worden gehoord, dus gewoon afwachten. Er is niemand gewond geraakt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:27

Weet niet of het lukt om de link hierheen te kopieren.
Maar vanuit deze hoek zie je eerst de ene trekker wegrijden de rotonde op. Vervolgens als de 2e trekker al op de rotonde rijd trekt de agent zijn wapen en begint te schieten
https://fb.watch/e505zeWXGC/

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:37

Ik denk dat de politie zich machteloos heeft gevoeld. Ze willen aan de ene kant de boeren steunen, en aan de andere kant moeten ze optreden van het kabinet.
En als je naar huis wilt moet dat toch kunnen vindt ik. Maar communiceer dat dan duidelijk naar elkaar. Zo zinloos schieten los je ook niks mee op

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:41

Spoiler:
op
kiki1976 schreef:
ruitje schreef:

En de filmpjes dat ze netjes de blokkade aan de kant halen voor de hulpdiensten, de rouwstoet, daar hoor je maar weinig mensen over.

Lees nu dat de de bestuurder van de trekker die beschoten is een jongen van 16 jaar was. Hij en degene die je in een langer filmpje ziet wilde vertrekken naar huis. De jongen zit momenteel nog vast en zijn familie mag geen contact met hem hebben.

Klopt dat las ik ook.. als kogel stukje opzij was geweest had hij hem in de cabine gehad..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:42

Ik weet niet meer wie dat zei, maar er is dus wel een filmpje waarbij een agent met getrokken pistool de trekker instapt. Kwam deze net tegen in een compilatie filmpje. Verder weet ik niet wat de aanleiding was, maar degene had dus wel gelijk dat het is gebeurt
https://fb.watch/e50-uTbq2t/

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:44

ruitje schreef:

Precies dit!

En van de week deden agenten ook aangifte van opzettelijk inrijden door boeren. (Poging doodslag!)
Gelukkig bleek alles op film te staan en was dat net zo uit de lucht gegrepen als op dit filmpje en is de ten laste legging direct aan de kant gelegd.

Maar je zou die beelden maar niet gehad hebben..dan wordt je dus door een leugenachtige verklaring veroordeeld voor iets wat je nooit gedaan hebt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:47

kiki1976 schreef:
Ik weet niet meer wie dat zei, maar er is dus wel een filmpje waarbij een agent met getrokken pistool de trekker instapt. Kwam deze net tegen in een compilatie filmpje. Verder weet ik niet wat de aanleiding was, maar degene had dus wel gelijk dat het is gebeurt
https://fb.watch/e50-uTbq2t/

Tja, als je niet wil luisteren, dan is dit het middel.

Dit soort berichten en filmpjes zijn vooral om de politie in een slecht daglicht te plaatsen ten voordele van de eigen zaak.

https://wnl.tv/2022/07/06/politie-schie ... n-geweest/

Dit bericht is een stuk genuanceerder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:48

Sunnda schreef:
ruitje schreef:

Precies dit!

En van de week deden agenten ook aangifte van opzettelijk inrijden door boeren. (Poging doodslag!)
Gelukkig bleek alles op film te staan en was dat net zo uit de lucht gegrepen als op dit filmpje en is de ten laste legging direct aan de kant gelegd.

Maar je zou die beelden maar niet gehad hebben..dan wordt je dus door een leugenachtige verklaring veroordeeld voor iets wat je nooit gedaan hebt.

Zo corrupt is Nederland, de beelden worden gedeeld en de boer is vrijgelaten. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:53

ruitje schreef:

Echt niet door mij hoor. Ik heb leuke acties voorbij zien komen en wat grimmiger en ach het hoort er allemaal bij en het gaat natuurlijk wel ergens over.
Bij de meeste filmpjes denk ik, wellicht dat het zo was, wellicht niet. Actievoerders kun je net zo min over één kam scheren als 'de" politie.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:55

Ninx schreef:
Mooi stukje over een boer die het anders doet.... https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... 9K26HHkutw
Als ik dit dan zie (kom zelf ook uit Friesland) dan realiseer ik me dat er heel erg veel misgegaan is met de schaalvergroting.

Gisteren reed ik door 'food valley' en zag die enorme kalvermesterijen en veel andere treurnis (gegrasfalteerde weilanden, overal rondrijdende gifspuiten, indringende zure lucht...). Ik word daar oprecht verdrietig van.
De enige dieren die daar frisse lucht krijgen zijn de hond & een paar geitjes in de voortuin....

We hebben boeren nodig, en boeren hebben onze betere keuzes en steun nodig, en zou bijzonder graag zien dat familiebedrijven geholpen worden naar een transitie... met steun en blijvende steun (door hun producten tegen een eerlijke prijs te kopen), niet door WEER aan te passen en voor de gek gehouden te worden.

Alhoewel je niet heel veel kunt doen wellicht is rechtstreeks kopen bij de boer en Groen Links stemmen zo'n beetje het enige dat op lijn ligt met de wens van boeren hun bedrijf te kunnen voortzetten voorzover ik heb kunnen uitpuzzelen.

Ik lees al even mee maar zag deze ergens tussendoor langs komen maar dit vind ik dus ook echt een mooi voorbeeld van de mogelijkheden. Jammer dat deze ideeën en positieve geluiden zo ondergesneeuwd worden.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:56

Hmm deze boer een jongen van 16 gaat echt niet moedwillig op een politie in rijden en grimmig zijn ze ook niet. Ja boos en verdrietig. Zou ik ook zijn als ik m'n boeltje kon pakken, wat ze dus willen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:57

geertje3 schreef:
Hmm deze boer een jongen van 16 gaat echt niet moedwillig op een politie in rijden en grimmig zijn ze ook niet. Ja boos en verdrietig. Zou ik ook zijn als ik m'n boeltje kon pakken, wat ze dus willen.

Eigenlijk is het gewoon diefstal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:09

Boeren in de 21ste eeuw zijn als de arbeiders in de 19e eeuw.

Bekaf van het harde werken, onzekere rechtspositie
overgeleverd aan "de markt" dwz:
de agrofirms maken enorme winsten
de boer mag hard werken.
Ondertussen zitten de boeren zonder vakbonden met politieke vorming. 80% voelt zich niet vertegenwoordigd door LTO.

(En is het voor de rest van Nederland dat er heel veel geld de agrarische sector in gaat en de milieuproblemen groeien.)

Kortom de sector is een puinbak.

En gelukkig zijn er ook initiatieven waar ik wel toekomst in zie.
Trouw opent er vandaag mee:
Een groep boeren dient bij het kabinet een tien punten plan in.
Hun doel is een perspectief voor ALLE boeren.

(En de agrofirms zullen balen: in dit plan komt geen kunstmest voor. "Kassa..!")

Trouw
2500 boeren komen met plan om landbouwcrisis op te lossen. ‘Minder stikstof en zonder kunstmest’
12 uur geleden
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 06-07-22 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:09

Ja dat artikel zag ik ook, zo op het eerste gezicht leek het heel positief :j

Wat vinden andere boeren ervan? daar ben ik dan benieuwd naar :)