Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:11

Ikvheb er oik geen probleem mee maar vind t wel laat. Er liggen idd nog steeds resten. Had dan gewacht tot alles bekend of opgeruimd was. Maar goed dat vind ik. Als t in overleg met nabestaanden nu is gebeurd dan is dat ook prima

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:12

Deze datum is toch ook al een hele poos terug vast gesteld?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:14

Voor de locatie en logistiek zou dat idd eigenlijk wel logisch zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:17

Er zijn gewoon families die 6 mensen in 1 klap kwijt zijn.. Dat is een verdriet die ik mij niet eens voor kan of wil stellen..

Ik verloor op 15 september mijn beste vriend (opa) en ben daar nog helemaal kapot van. Wat moeten mensen die hun beide ouders of in 1 klap hun kinderen en kleinkinderen verliezen zich dan al voelen?

Nee hoor, ik vind het prima! Laat die mensen dit alsjeblieft doen, als ze zich er gesteund door voelen en het helpt in de rouwverwerking, gewoon doen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:18

Kan er zo snel niks over vinden waarom er voor deze datum gekozen is. Er zullen ongetwijfeld goede redenen voor zijn.
Twee van de slachtoffers zouden vandaag jarig zijn geweest...

Als ik het goed heb zijn er nog 7 slavhtoffers niet geïdentificeerd, dus 291 wel. Dat is toch wel veel eigenlijk, als je de crash site ziet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:20

Denk degene het dichtsbij de inslag nog niet gevonden zijn , lijkt me ook dat er niet veel van is na zo'n klap

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:35

Kan gied zijn.
De stoffelijke resten die van de week naar nl gekomen zijn kunnen ook heel goed van slachtoffers zijn die al geïdentificeerd zijn. (Vrij aannemelijk zelfs)
Maar je zou thuis zitten, en jouw geliefden horen bij die 7.... Dan grijp je elke strohalm aan lijkt me

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:50

Ik denk dat er ook nog heel wat naar boven komt als ze gaan beginnen met bergen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:07

ginger18 schreef:
En hebben jullie ook al gedacht aan alle mensen die vrienden, kennissen en dergelijke hebben verloren? Die kunnen er allemaal niet bij zijn, maar hebben er misschien wel behoefte aan.

En je kunt er vrij makkelijk om heen om het niet te kijken, het is niet zo dat je verplicht bent om het te kijken.

Ik heb de herdenking niet echt kunnen volgen helaas, was aan het werk.

Ik ben er eentje van en ik heb het niet eens kunnen zien. In nederland is btw vrije meningsuiting dus als je het onzin vind, jou keuze maar voor sommige mensen is dat anders. Commentaar is ook weer niet nodig. Natuurlijk denkt iedereen er anders over maar begrip voor elkaar hebben is ook belangrijk. Al vind je er geen donder aan, heb begrip voor de mensen die het wel belangrijk vinden en andersom heb begrip voor de mensen die het minder belangrijk vinden. Mensen die het willen kijken die kijken het en mensen die het stom vinden ofzo kijken het maar niet. Zo discussie opgelost

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:10

Tallie1979 schreef:
Er zijn gewoon families die 6 mensen in 1 klap kwijt zijn.. Dat is een verdriet die ik mij niet eens voor kan of wil stellen..

Ik verloor op 15 september mijn beste vriend (opa) en ben daar nog helemaal kapot van. Wat moeten mensen die hun beide ouders of in 1 klap hun kinderen en kleinkinderen verliezen zich dan al voelen?

Nee hoor, ik vind het prima! Laat die mensen dit alsjeblieft doen, als ze zich er gesteund door voelen en het helpt in de rouwverwerking, gewoon doen!

Mijn ouders hebben over dat meisje van 13 verteld. Nou laat ik ook 13 zijn. Ik ben wel heel sterk maar ik denk dat ik dat zo niet zou kunnen als haar als ik dat zo hoor :'(

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:02

LadyMadonna schreef:
Als ik het goed heb zijn er nog 7 slavhtoffers niet geïdentificeerd, dus 291 wel. Dat is toch wel veel eigenlijk, als je de crash site ziet...

Tsja, maar daarbij moet je niet vergeten dat er ook geïdentificeerd kan zijn aan de hand van lichaamsdelen he.. Dus dat je blij moet zijn dat iemand zijn voet is gevonden..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:50

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik moest lachen toen ik las als iemand blij zou zijn dat een voet geidentificeerd zou zijn. Natuurlijk ben je als nabestaande superblij. Ik kan me dat helemaal indenken maar voor mij klinkt het evengoed wel een beetje raar. Komt misschien ook door mijn leeftijd en omdat ik niet echt een nabestaande ben (ja een vriendin van mij zat in dat vliegtuig ma die was in een keer geidentificeerd voor zover ik het weet) dus sorry als ik hier mensen verbaas ofzo. Vrijheid van meningsuiting zou ik zeggen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:44

Cayenne schreef:
Zo laat na dato vind ik het helemaal niet. Het is krap 5 maanden geleden en een aantal slachtoffers zijn nog nieteens gevonden, laat staan dat de nabestaanden afscheid hebben kunnen nemen of hen uberhaupt thuis hebben. Voor hen is het nog iedere dag actueel. Je zult zo maar iedere dag wakker moeten worden..
Nee hoor, hier geen problemen mee. Fijn dat ze zo even bij elkaar kunnen komen om troost te vinden.

Heb er ook geen enkel probleem mee. Voel alleen niet de behoefte om er voor thuis te blijven om voor de buis te hangen! En dat heeft niks met geen respect naar de nabestaande te maken!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:21

Oh, maar dat is iets heel anders dan het onzin vinden dat het wordt uitgezonden imo...
Gewoon zelf doen waar jij je goed bij voelt :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:55

Vandaag zijn er weer menselijke resten geborgen. Wat ik me naar aanleiding daarvan afvraag: op een paar na zijn de slachtoffers geïdentificeerd en weer thuis. Vervolgens begraven/gecremeerd...
Ik vind het niet onaannemelijk dat er nu resten gevonden worden van mensen die al geïdentificeerd zijn, waarbij hoe nabestaanden het wellicht min of meer af hebben kunnen sluiten.... En dan komt er ineens weer iets boven... Of zou dat dan niet gezegd worden? (Kan ook weer niet, eigenlijk, maar voor de verwerking misschien wel beter)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 13-11-14 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:57

Dat is een goede vraag @LadyMadonna ...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:00

Het houdt me de hele dag al bezig, en ik heb er gewoonten antwoord op..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:03

Jawel hoor dat kan. Stel ze hebben een schouderbot gevonden en ze vinden later een voet of bekken dan krijg je dan gewoon gemeld.

Zo had men na 9/11 ook nog dat sommige mensen jaren na dato weer een doosje met bijv. een vingerkootje kregen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:07

Maar dan trek je een net helende wond steeds weer open...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 00:08

Ja dat was dus ook een klacht die diverse mensen hadden. "Kreeg je weer een doosje thuis"

Maar ja aan de andere kant.. Als ze het niet melden en in een verzamelgraf doen.. Tja ik weet niet.. dát zou ik ook niet erg netjes vinden.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:16

Ik vind het probleem hiermee dat je de stoffelijke resten steeds aan het herbegraven bent.
Dat lijkt me erg pijnlijk.
Of zit dat anders in elkaar?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:19

Ik zou het ook verschrikkelijk vinden dat je weet dat je bij de begrafenis maar een deel van je moeder/vader/dochter etc aan het begraven bent en dat het andere deel nog ergens in Oekraïne ligt. Ik zou persoonlijk dat echt ongelooflijk moeilijk vinden.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:05

Naar wat ik weet van een van de omgekomen gezinnen is dat zij allen geïdentificeerd zijn (wel pas heel recentelijk) maar dat er nog geen (en voorlopig ook nog niet) begrafenis heeft plaatsgevonden.. Ik vermoed met het idee dat er nog veel gevonden moet worden..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 12:14

Oh, ik hoorde juist telkens op het nieuws dat de begrafenissen al geweest zijn bij veel gezinnen!
Maar dat zal inderdaad wel verschillen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:08

'Gelukkig' zijn er ook hele lichamen gevonden, ik denk dat die mensen gewoon al begraven konden worden. Meen idd dat er begravenissen zijn geweest. Maar heb je het over een voet of bekken.. misschien dat die nog zijn vrijgegeven oid.

Blijft af en toe vreemd om er zo 'klinisch' over te praten.