Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babootje schreef:Olaf Scholz:
https://x.com/Bundeskanzler/status/1801308479912571049
Poetin heeft een plan: hij wil de oorlog voortzetten totdat iedereen de steun aan Oekraïne opgeeft.
Zijn plan mislukte vandaag.
Als G7 mobiliseren wij 50 miljard dollar voor Oekraïne – om zijn soevereiniteit te verdedigen. Een historische stap.
mysa schreef:Dat denkt hij (nog) niet.
De Russische centrale bank heeft voor vanochtend de handel in edelmetalen en derivaten opgeschort. Reden onbekend maar Darth Putin heeft maar vast een 0-roebel biljet laten drukken.
Babootje schreef:Poetin wil aan de onderhandelingstafel met Oekraine
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/18 ... 7985529893
"Rusland is bereid om zelfs morgen aan de onderhandelingstafel over Oekraïne te gaan zitten", aldus Poetin
"Oekraïense troepen moeten worden teruggetrokken uit het hele grondgebied van de nieuwe Russische regio's. Kiev moet verklaren dat er geen plannen zijn om lid te worden van de NAVO", voegde Khuilo eraan toe.
https://x.com/EuromaidanPR/status/1801904715992555672Citaat:De Russische bezetters op de Krim bereiden zich voor om alle museumcollecties van het schiereiland naar Rusland te brengen.
De hoofden van museuminstellingen van de Krim ontvingen een brief van het zogenaamde 'Ministerie van Cultuur van de Republiek van de Krim'.
Managers kregen de opdracht om waardevolle spullen van het museum gereed te maken voor 'evacuatie', dat wil zeggen voor diefstal.
pien_2010 schreef:Nee hwn dat heb je niet goed begrepen. Die gebieden blijven dan Russisch en als de Russen verder willen kunnen ze dat doen vanaf die gebieden. Dus de veroveraar wordt beloond voor de inval. Dat is een ongekend slecht plan want de oorspronkelijke bewoners zullen verjaagd worden of erger (de Russen zijn geen fijne veroveraars) en Oekraïne heeft dan nul recht op vergoeding van alle kosten die Rusland ze met de oorlog bezorgd heeft.
Dus dat gaat ook niet gebeuren. Maar Rusland kan vandaag nog vertrekken uit Oekraïne en dan is de oorlog voorbij. Kunnen herstelbetalingen afgesproken worden etc. Daar wil Oekraïne zeker voor tekenen.
pien_2010 schreef:Niet akkoord voor mij.
Ander voorbeeld.
De Duitsers wandelen Nederland en België binnen. Ondanks getekende papieren (situatie in 1991 Rusland Oekraïne , dat Rusland Oekraïense souvereiniteit erkend waarvoor Oekraïne hun nucleaire macht heeft opgegeven!).
Terug naar Nl en België. Na 2 jaar zijn delen van beiden landen door de Duitsers ingenomen. Er komt een vredesvoorstel. Nl en België gaan tekenen dat Duitsland die gebieden mag behouden en dat Nederland en België niet bij de Navo mogen.
Ben je dan nog zo voor? Ik denk dat je net als de Oekraïners met de Russen, die Duitsers uit je land wil hebben en wel zsm!
hwn schreef:pien_2010 schreef:Niet akkoord voor mij.
Ander voorbeeld.
De Duitsers wandelen Nederland en België binnen. Ondanks getekende papieren (situatie in 1991 Rusland Oekraïne , dat Rusland Oekraïense souvereiniteit erkend waarvoor Oekraïne hun nucleaire macht heeft opgegeven!).
Terug naar Nl en België. Na 2 jaar zijn delen van beiden landen door de Duitsers ingenomen. Er komt een vredesvoorstel. Nl en België gaan tekenen dat Duitsland die gebieden mag behouden en dat Nederland en België niet bij de Navo mogen.
Ben je dan nog zo voor? Ik denk dat je net als de Oekraïners met de Russen, die Duitsers uit je land wil hebben en wel zsm!
Nu heb jij me verkeerd begrepen: in mijn versie blijven die omstreden gebieden ofwel deel van Oekraïne, ofwel worden ze onafhankelijk (maar zonder militaire basissen om zo niet - gewild of ongewild - te gaan provoceren). Dus nee, in jouw voorbeeld mag Duitsland van mij de bezette delen van Nederland en België niet behouden, al zou ik denk ik wel voorstander zijn van een tijdelijk staakt-het-vuren terwijl er verder onderhandeld wordt. En mijn mening over de Navo ken je intussen waarschijnlijk al: ik spring een gat in de lucht als die ooit afgeschaft wordt, om meerdere redenen.
BigOne schreef:Die gebieden zijn, net als de Krim , niet omstreden, ze zijn Oekraïens en niet Russisch. Punt, geen discussie over mogelijk !
NAVO heeft er niets mee te maken, Putin heeft zelfs toegegeven dat het niets met navo te maken had. Heb het al eerder gezegd maar met deze opmerkingen kom je echt in het gebied van Putin in de kaart spelen!!
NAVO afschaffen is een garantie op oorlog en voor je zegt ; ja maar . De beste manier om een oorlog te voorkomen is om je voor te bereiden op een oorlog.
En Poetin is gewoon een dictator als hitler en consorten, met grootheidswaanzin!