Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:27

Echwel schreef:
Even een schopje
Over 5 maanden zijn de verkiezingen
Als we Europa al extreem vinden, doet Trump daar een schepje bovenop

De tweede termijn van Trump, volgens Trump - https://nos.nl/l/2524839

Jeetje dit vind ik toch wel eng hoor. Ik snap dat de Amerikanen geen echte Tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt, maar mensen zouden toch kunnen snappen hoe erg dit daarop lijkt? Deze praktijken doen me meer denken aan een corrupt Afrikaans land dan aan ‘Westers’ Amerika :\

nikkel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:44

Daar kiezen de republikeinen echt helemaal zelf voor en doen dat in de volle wetenschap.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:04

pmarena schreef:
Oh hij zal het sowieso niet snel loslaten verwacht ik. Maar de GOP moet gewoon goed op zijn kloten krijgen en eindelijk zichzelf van hem losmaken. Als ze dat nou eens doen na de zoveelste nederlaag....

De dag dat die zure maffia kop van Trump en zijn vervelende streken niet meer constant op het nieuws zijn, is een goede dag :=

Ik hoop het ook hoor, maar stond Trump nu ook niet vrij goed in de peilingen? Biden is natuurlijk ook niet populair. Niet mijn favoriet ook, maar vergeleken met Trump wel een veel beter alternatief…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:08

Tja het is gewoon pech dat Biden oud is en het die etterballen wel makkelijk maakt om wat in beelden te knippen en hem nog ouder te laten lijken. Een wat sprankelender iemand zou leuker zijn natuurlijk.

Maar hij heeft tenminste wel het beste met het land en de mensen voor, in tegenstelling tot die creep.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 13:28

Tja, dat kun jij vinden maar een flink deel van de Amerikanen is het daar niet mee eens. En die hebben (helaas) wel de mogelijkheid om Trump in het Witte Huis te stemmen.

Ik snap overigens dat de democraten Biden weer naar voren hebben geschoven, maar ik vind het wel echt ontzettend jammer dat ze niet het lef hebben gehad om een aanstormend Democratisch talent naar voren te schuiven.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:39

Zittende president heeft voordeel qua kans herkozen te worden. Democraten hebben geen betere optie die tegen Trump op kan helaas.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:57

Dat zeg ik, ik snap dat het zo gedaan wordt maar ik vind het alsnog jammer dat ze niet de afgelopen vier jaar geen alternatief klaar hebben gezet in de coulissen. Dan kun je alsnog kijken naar wie je uiteindelijk naar voren schuift, maar nu is het Biden Biden Biden en laten we wel wezen, dat is gewoon een verschrikkelijk oude man. Niet dat ik in Trump een beter alternatief zie, maar ik vraag me echt af of Biden onderaan de streep de beste optie is qua democraten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:07

Vervelende is dat Trumps populariteit juist gestegen is door die rechtszaak. Hoe ongelofelijk wij dat ook mogen vinden: zijn fans zeggen dat hij geframed wordt. En hij zelf zegt iets als: als ze mij zo te grazen kunnen nemen, kunnen ze dat bij iedereen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:09

Nou, als ik de laatste tijd kennissen uit Amerika zo hoor heeft hij zeker een goede kans... Het is daar gewoon een andere wereld, ook wat er in de media komt in republikeinse streken is heel anders dan wat er hier te zien en lezen valt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:19

Nee hoor, hier hebben we ook Geert Wilders en een nieuw kabinet vol anti cultuur wetenschapontkenners enzo :(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:33

Sintara schreef:
Nou, als ik de laatste tijd kennissen uit Amerika zo hoor heeft hij zeker een goede kans... Het is daar gewoon een andere wereld, ook wat er in de media komt in republikeinse streken is heel anders dan wat er hier te zien en lezen valt.

Ik blijf dat zo vreemd vinden. Maar de nieuwsmedia als geheel is daar natuurlijk nog veel gekleurder dan hier.

Hier krijg je nog relatief eenvoudig andere visies te horen, daar is de republikeinse en democratische funnel / trump fabeltjesfuik nog veel sterker natuurlijk.

Heel eerlijk? Ik vrees ervoor dat hij toch weer gaat winnen. Onbegrijpelijk eigenlijk, een regelrechte crimineel als president. Zal je ook zien dat hij zo wetten gaat proberen te doorvoeren zodat hij zich geen zorgen hoeft te maken over verdere vervolging…

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:36

Sterkere fuik en sinds de opkomst van Obama is hét wapen van de Republikeinen om misinformatie als nieuwsfeiten te presenteren. En dat wordt geloofd, want als het op het nieuws is, dan is het waar. Blijkbaar. De documentaire van Obama die ik even terug noemde laat dat heel goed zien.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:11

IMANDRA schreef:
Sintara schreef:

Ik blijf dat zo vreemd vinden. Maar de nieuwsmedia als geheel is daar natuurlijk nog veel gekleurder dan hier.

Hier krijg je nog relatief eenvoudig andere visies te horen, daar is de republikeinse en democratische funnel / trump fabeltjesfuik nog veel sterker natuurlijk.

Heel eerlijk? Ik vrees ervoor dat hij toch weer gaat winnen. Onbegrijpelijk eigenlijk, een regelrechte crimineel als president. Zal je ook zien dat hij zo wetten gaat proberen te doorvoeren zodat hij zich geen zorgen hoeft te maken over verdere vervolging…

Ik vrees met je mee en acht het heel realistisch. Amerika, land of the free. Die dan toch steeds meer een totalitaire staat wordt. Doodeng.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:22

Land of the free criminals :D

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:46

Imandra, wij kunnen niet begrijpen, dat de Trump aanhangers niet zo veel verschillen in de kern, van Poetin en consorten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:15

mysa schreef:
Vervelende is dat Trumps populariteit juist gestegen is door die rechtszaak. Hoe ongelofelijk wij dat ook mogen vinden: zijn fans zeggen dat hij geframed wordt. En hij zelf zegt iets als: als ze mij zo te grazen kunnen nemen, kunnen ze dat bij iedereen.

Het is helemaal niet relevant wat zijn fans vinden, die stemmen toch wel op hem. Het is veel relevanter wat de gematigde Republikeinen en de onafhankelijke kiezers vinden. En van die kiezers kreeg Trump meer steun toen er rechtszaken tegen hem aangespannen werden, toen was hij namelijk de underdog. Maar nu hij is veroordeeld is hij van underdog in crimineel veranderd en de polls geven aan dat dit voor die twee groepen (gematigde Republikeinen en onafhankelijken) een reden is om niet op hem te stemmen. Dat wil niet zeggen dat ze dan voor Biden gaan stemmen, ze kunnen natuurlijk ook voor Kennedy gaan stemmen of (wat het meest waarschijnlijk is, niet stemmen)

Maar wat het echte probleem voor Trump en de Republikeinen is, is dat ze zo dom zijn geweest om via het hooggerechtshof Roe vs Wade ongedaan te laten maken. En dan vooral de anti abortus wetten die ze in hebben gevoerd. Dit kost ze echt heel veel kiezers en omdat Trump er geen afstand van neemt, kost hem dat ook kiezers.

Er is een kleine groep kiezers die of extreem conservatief of extreem christelijk zijn. En die groep is groot genoeg om de Republikeinse partij te gijzelen, maar het is heel moeilijk en bijna onmogelijk voor ze om de hele Amerikaanse politiek te gijzelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:23

Precies :j Maargoed dat gaat er steeds niet echt in in het topic.

Kijk, begrijp me niet verkeerd. Ik ben er ook heus niet 100% gerust op, absoluut niet...want Trump en zijn kliek zijn zo glibberig als een aal := Maar ik ben er wel van overtuigd dat die kliek steeds kleiner wordt. Als je je zo gedraagt dan kalven er altijd mensen af voor wie de grens bereikt is.

Ik vrees eigenlijk vooral voor de "wat als" van stel dat Biden ineens echt af gaat takelen ofzo :=

En hoe het zal gaan met de debatten tussen die 2. Of ze het voor elkaar krijgen dat Trump zich een beetje gaat gedragen en niet met allerlei vuiligheid over Biden heen gaat lopen roepen. Ze kunnen wel zijn microfoon uitschakelen (hadden ze vorige verkiezing ook moeten doen, wat was die gast irritant!) maar hij is brutaal / zelfingenomen / onfatsoenlijk genoeg om gewoon te gaan roepen :=

Ik hoop ook dat ze Trump terugfluiten als hij leugens vertelt. Zodat Biden dat niet steeds hoeft te doen want dan komt die niet eens meer toe aan zijn eigen verhaal....

Trump is natuurlijk een ontzettende roeptoeterende nitwit, hopelijk wordt dat ook duidelijk tijdens de debatten.....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:14

Ik hoop dat jullie gelijk hebben. Maar ik vind het eng. Als ik weer eens ongerust ben, kijk ik vaak even op het Twitter-account van Republicans against Trump. Dat stelt me soms weer een beetje gerust.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:17

Ik vind het ook eng :(:) Het IS ook gewoon eng dat zoveel mensen er niet doorheen kunnen prikken....

Bij een Trump is het overduidelijk dat dat "geen goed mens is".
Je hoeft alleen maar zijn eigen zure jankberichten te lezen om een heel duidelijk beeld van die man te krijgen.
En te zien hoeveel mensen uit zijn eigen inner circle zich tegen hem keren als ze hem beter leren kennen.

Het is geen hogere wiskunde ofzo :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:31

Het is zeker geen gelopen race voor Biden, maar net zo goed ook niet voor Trump. Voor Biden speelt dat hij voor veel Amerikanen te oude is (alhoewel Trump bijna net zo oud is en veel vaker totale onzin staat te verkondigen, zoals afgelopen week nog over elektrische schepen en haaien) En voor Biden speelt de Palestijnse kwestie, die hem dan weer stemmen gaat kosten.

Uiteindelijk gaat het maar een een paar honderduizend kiezers in een paar swing states, die bepalen wie de nieuwe president wordt en het is de vraag wie van de twee ze voor november het beste kan overtuigen. Zoals het er nu uitziet denk ik dat Biden een iets grotere kans heeft, omdat hij in de stijgende lijn zit in de peilingen, maar november is nog ver weg en dat betekent dat het voor beiden nog geen gelopen race is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 07:47

Dat haaien verhaal had hij maanden geleden ook al gehouden. En dan dat opsnoeven over zijn relatie met MIT..... alsof hij zo slim is, terwijl slechts een oom van hem daar ooit rondgelopen heeft :roll: Dat doet hij ook al jaren.

Dat gezemel over en ophemelen van Hannibal Lecter is pas raar :=

Zoals het er nu uitziet gaat Biden gewoon winnen. Omdat bij Trump zijn base steeds verder afkalft van mensen voor wie de schellen van de ogen vallen / de grens bereikt is. Hij heeft in 2016 maar net aan gewonnen. Heel veel mensen die toen op hem gestemd hebben, zijn inmiddels "never Trumpers" geworden omdat ze het zielige, zure mannetje achter het rookgordijn hebben gezien.

Daarom is het in 2020 niet meer gelukt, en daarna is nog Jan 6th, zijn gejank er over, en al die rechtszaken zijn lekker bezig waardoor hij inmiddels ook officieel een crimineel is. Daar knappen ook weer mensen op af.

We moeten denk ik vooral hopen dat er geen hele bijzondere dingen gebeuren waardoor Biden ineens een duikvlucht naar beneden maakt bij de zwevende kiezers die in de waan van de dag toch ineens alle shït rondom Trump vergeten.

Net zoals Israël, alsof Trump dat beter zou aanpakken..... maar inderdaad, dat soort dingen daarvan moeten we maar hopen dat die niet nog even snel hun kop opsteken. En ik denk dat je er 100% zeker van kan zijn dan bvb. een Putin alles zal doen wat in zijn macht ligt, om Biden zo'n verassing te bezorgen die hem de kop kan kosten zodat vrindje / useful idiot Trump aan de macht komt en Ukraïne keihard laat vallen zodat hij er overheen kan lopen....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:01

Het enige wat Biden echt helpt in deze, is de abortuswet. Alle progressieve republikeinen gaan of niet stemmen of lopen over naar een onafhankelijke kandidaat. Dat laatste is dan weer wel geen hulp aan Biden. Voor een aantal kiezers zal het wel een breekpunt zijn, nu Trump veroordeeld is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 17:29

Dat maakt dus niet uit, als die stemmers thuisblijven of op een onafhankelijke kandidaat stemmen, dan krijgt Trump minder stemmen en als dat in de goede staten gebeurt, minder kiesmannen. En het enige wat Biden nodig heeft is meer kiesmannen dan Trump en daar helpen die thuisblijvers en stemmers op een onafhankelijke kandidaat gewoon aan mee.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:46

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:48

In de laatste poll van Fox News staat Biden voor overigens