steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:58

Spenk schreef:
DuoPenotti schreef:
Goed uitgekocht?
Kennis van mij is jaren terug ook uitgekocht voor industrie maar laat het woord goed maar weg.

Spreek dan mooi voor jezelf, deze mensen zijn goed uitgekocht ja. Kennisen van de familie. Die waren ontzettend tevreden en hebben een veel mooie grotere en luxere boerderij weer gekocht ja.

ik spreek voor mijzelf
dat goed kon je bij mijn kennis lang en breed weg laten.
Het is geen zekerheid dat als een boer weggekocht is dat het ook meteen goed is

fijn voor jou kennis wel, maar dat geluk hebben er veel niet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:00

pien_2010 schreef:
Je moet die dingen in zijn contekst zien. Actievoerders kunnen er wat van weet ik uit eigen ervaring, en zo'n situatie kan gauw uit de hand lopen. Zeker zoals hier dat agenten al langer bezig zijn met actievoerende boeren. Soms is het gewoon klaar en de ene agent heeft nu eenmaal een korter lontje als de ander. Het zijn soms net mensen.
En actievoerders ook, wij provoceren, dagen uit, gaan over de grenzen heen en willen zoveel mogelijk aandacht genereren.
Het is een dynamiek van emoties en ook rustige mensen kunnen opeens over grenzen gaan zowel aan de kant van actievoerders als aan de kant van de politie.
Maar gelukkig mogen wij niet klagen in Nederland.
Ik hoop ook dat er een body cam gedragen werd en dat het uiteindelijk een storm in een glas water blijkt geweest te zijn.
Ik heb altijd geweigerd om de ME als vijand te zijn. Wij willen aandacht en zij moeten zorgen dat het niet uit de hand loopt. Als ik voelde dat het mis ging zei ik dat en dan vertrokken we met ons clubje. Vaak zelfs met hulp van de ME. Er zijn nl altijd actievoerders die gaan echt te ver en zijn gewoon vervelend

De actievoerders van de laatste 2 jaar zijn voor een deel beroepsrelschoppers met als enig doel de politie te provoceren en in een slecht daglicht te plaatsen met hulp van SM en sommige politici.
Gewoon omdat het kan en de maatschappij te ontwrichten.
Ik kots op zulke lui.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:01

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:
Je moet die dingen in zijn contekst zien. Actievoerders kunnen er wat van weet ik uit eigen ervaring, en zo'n situatie kan gauw uit de hand lopen. Zeker zoals hier dat agenten al langer bezig zijn met actievoerende boeren. Soms is het gewoon klaar en de ene agent heeft nu eenmaal een korter lontje als de ander. Het zijn soms net mensen.
En actievoerders ook, wij provoceren, dagen uit, gaan over de grenzen heen en willen zoveel mogelijk aandacht genereren.
Het is een dynamiek van emoties en ook rustige mensen kunnen opeens over grenzen gaan zowel aan de kant van actievoerders als aan de kant van de politie.
Maar gelukkig mogen wij niet klagen in Nederland.
Ik hoop ook dat er een body cam gedragen werd en dat het uiteindelijk een storm in een glas water blijkt geweest te zijn.
Ik heb altijd geweigerd om de ME als vijand te zijn. Wij willen aandacht en zij moeten zorgen dat het niet uit de hand loopt. Als ik voelde dat het mis ging zei ik dat en dan vertrokken we met ons clubje. Vaak zelfs met hulp van de ME. Er zijn nl altijd actievoerders die gaan echt te ver en zijn gewoon vervelend

De actievoerders van de laatste 2 jaar zijn voor een deel beroepsrelschoppers met als enig doel de politie te provoceren en in een slecht daglicht te plaatsen met hulp van SM en sommige politici.
Gewoon omdat het kan en de maatschappij te ontwrichten.
Ik kots op zulke lui.

Vergeet niet de media die graag alles uit de context mag trekken

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:02

pien_2010 schreef:
Als ex actievoerder...... moet je weten wanneer je moet vertrekken. Erg belangrijk voor je eigen gezondheid.

En is ook gewoon gezond verstand. Hoever wil je het laten komen? Met andere woorden wat denkt je (bedoel dus men) wat er naar waarschuwingsschoten komt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:03

De corona relschoppers zijn niet te vergelijken met de boeren die vechten voor hun bestaan.

De filmpjes heb ik ook beide gezien en ik hoop dat de agent op non actief word gezet.
Wat er ook aan vooraf is gegaan, niets rechtvaardig dat schieten zo, want er was niemand in gevaar.
Als zo in het wilde weg schieten mag waren er heel wat doden gevallen met corona rellers, toen was de situatie wel gericht tegen de politie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:04

DuoPenotti schreef:
De corona relschoppers zijn niet te vergelijken met de boeren die vechten voor hun bestaan.

De filmpjes heb ik ook beide gezien en ik hoop dat de agent op non actief word gezet.
Wat er ook aan vooraf is gegaan, niets rechtvaardig dat schieten zo, want er was niemand in gevaar.
Als zo in het wilde weg schieten mag waren er heel wat doden gevallen met corona rellers, toen was de situatie wel gericht tegen de politie.

Je weet niet wat er aan vooraf ging. Dit waren maar een paar seconden aan beeld…
Edit: beeld vanuit één perspectief ook (letterlijk en figuurlijk).
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 06-07-22 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Ik zie vooral "influencers" en beroepsrelschoppers alles uit de context plaatsen, met name kleine stukjes film plaatsen uit een bepaalde hoek.

rien10

Was jij er bij DP? Jij weet de context?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:05

rien10 schreef:
Was jij er bij DP? Jij weet de context?

Precies!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:07

DuoPenotti schreef:

We zien allemaal kleine stukjes uit de filmpjes, niemand die precies weet wat zich daar af heeft gespeeld maar jij hebt de agent alweer veroordeeld want o jee , een boer is beschoten.
Gewoon onderzoek afwachten waarin alles wordt bekeken.
En is de agent fout dan wordt hij gestraft. De boer is na een achtervolging overigens wel aangehouden , gebeurt ook niet omdat je mooie blauwe ogen hebt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:10

Exitium schreef:
pien_2010 schreef:

Het is sowieso geen storm in een glas water natuurlijk. Ofwel is er terecht geschoten en dat zou betekenen dat één of enkele boeren flink over de schreef gegaan zijn, ofwel is er onterecht geschoten en dan is de agent flink over de schreef gegaan. Feit is dat er geschoten is en dat is sowieso een groot iets in Nederland.

Of er is een waarschuwingsschot in de lucht gedaan. Ik was er niet bij. Een feit is dat actievoerders (want daarvoor ben je actie aanvoerders) alles uit de kast zullen halen om alles groter te maken als dat het wellicht was en de overheid alles onschuldiger voor zullen stellen als het was. Dat is wat ik maar probeer te schrijven.

Ik heb zoveel nieuwsberichten gezien van acties waar ik zelf met de neus boven op stond. Het was vaak totaal uit de context getrokken en ik herkende er of de actievoerders niet in of de politie niet in en soms zelfs de totale situatie niet. En dan scheelde het ook nog welke krant of journalist de verslaggeving deed. Als je dat paar keer hebt meegemaakt, dan relativeert dat heel erg veel en zelfs op de dag van vandaag kijk ik zeer kritisch naar al het nieuws dat wij voorgeschoteld krijgen.

Daarbij heb je ook nog per korps de verschillen, de ME uit bv de grote steden en dat geldt ook voor hun actievoerders treden harder op als bv de ME van het platteland. Ik denk dat veel boeren zich dat totaal niet realiseren. Actievoeren betekent altijd goed oppassen want voor je eigen lichaam is het niet waard om iets negatiefs te mee krijgen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-07-22 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:11

pien_2010 schreef:
Of er is een waarschuwingsschot in de lucht gedaan. Ik was er niet bij.

Ik weet niet of dat heel duidelijk te zien is, maar mij staat bij dat het gericht op de trekker was (te zien) en niet in de lucht..

Dat is denk ik wat nu de onrust veroorzaakt..?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:12

Ik vind het vooral raar dat dit in Friesland gebeurt. Op het platteland sta je als politie toch veel dichter bij de boeren als in de randstad? De trekker in het filmpje rijdt gewoon op de rotonde en doet niets raars. Die politie die daar schoot kan beter herplaatst worden naar Den Haag of Amsterdam, daar kan ie z'n wapen leegschieten op échte crimineeltjes ipv op de lokale voedselvoorziening.

rien10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:13

En ook jij was er niet bij Elnienjo. Je kent de context niet. Je weet niet wat er aan vooraf is gegaan etc. etc. etc.
Want politiemensen in Den Haag n Amsterdam schieten boeven op straat dood, zonder proces. Zo werkt het in Nederland 8)7 .

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:14

Daar hoef je niet voor bij te zijn
er staat niemand in de buurt die in gevaar is.
En, tot gisteren misschien, dan was het zo dat dan niet geschoten mag worden door de politie.
En dat is hier dus gewoon te zien.

De agente vond het ook niet bedreigend, anders had ze ook wel haar wapen getrokken ipv haar collega tot kalmte te manen.

De afgelopen week is er ook een boer vrijgelaten met grote koppen over bedreiging , was net zo goed niet waar.

Dus als er zoveel tam tam in de media gemaakt mag worden over dat er een bedreigende situatie was en de politie niet zomaar gericht schiet, mag ik tegengeluid geven.

Cer

Elnienjo, er zitten toch behoorlijk wat echte crimineeltjes (ik noem drugshandel) op het platteland hoor...
Hou die dan ook lekker bij je :j

kiki1976

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

Ik weet niet of dat heel duidelijk te zien is, maar mij staat bij dat het gericht op de trekker was (te zien) en niet in de lucht..

Ik weet niet of de foto echt was (dat is ook weer lastig te achterhalen) maar daarop was te zien dat het schot raak was op de trekker. Precies op de raamstijl

pien_2010

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

Ik was er niet bij en die filmpjes kijk ik niet want er kan zoveel gemanipuleerd worden. Dus ik wacht het onderzoek gewoon af. Men was al boos en dan heb je weinig nodig om nog bozer te worden of de geest uit de fles te laten gaan. Ook dit geldt weer voor beiden kanten natuurlijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:15

DP, als je gelijk wilt hebben, prima.

Ik kap met deze discussie. Ik was er niet bij. Jij ook niet trouwens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:16

kiki1976 schreef:
Ik weet niet of de foto echt was (dat is ook weer lastig te achterhalen) maar daarop was te zien dat het schot raak was op de trekker. Precies op de raamstijl

Klopt, dat is inderdaad ook niet te achterhalen, daarvoor moet gewoon onderzoek gedaan worden ..

En eens dat filmpjes gemanipuleerd worden. En wacht maar als DeepFake echt los gaat.. dan weet je helemaal niet meer wat waar is.

maar ik weet zeker dat mensen zich daar dan ook door op laten jutten... want dat zit gewoon in de mens :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:16

Citaat:
Op het platteland sta je als politie toch veel dichter bij de boeren als in de randstad?

nee joh helemaal niet

er is hier amper politie.
2 agenten op wie wet hoeveel hectare grond, juist omdat er niets gecentreerd ligt.

Daarom helaas veel drugslabs enz. Want er is geen politie. Iets met bezuinigingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:18

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

Ik zag op een filmpje ingezoemd worden op het kogelgat in een trekker.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:19

Cer schreef:
pien_2010 schreef:

Er zijn eerder al waarschuwingsschoten gelost aldus het artikel:

"Het incident vond plaats bij een oprit naar de A32 bij Heerenveen. Tractorbestuurders probeerden rond 22.40 uur op de agenten en de politievoertuigen in te rijden, zegt de politie. De agent loste daarop waarschuwingsschoten. Daarna werd gericht geschoten."

elnienjo schreef:
Ik vind het vooral raar dat dit in Friesland gebeurt. Op het platteland sta je als politie toch veel dichter bij de boeren als in de randstad? De trekker in het filmpje rijdt gewoon op de rotonde en doet niets raars. Die politie die daar schoot kan beter herplaatst worden naar Den Haag of Amsterdam, daar kan ie z'n wapen leegschieten op échte crimineeltjes ipv op de lokale voedselvoorziening.

Dat is ook weer lekker kortzichtig natuurlijk. Een agent mag enkel gericht schieten als het leven van een agent of omstander in gevaar is, en dat kan (let op: ik zeg niet dat het in dit geval ook zo IS) ook een boer op een tractor veroorzaken. Los daarvan heb je in Friesland ook gewoon steden natuurlijk, het is niet allemaal platteland.

rien10 schreef:
DP, als je gelijk wilt hebben, prima.

Ik kap met deze discussie. Ik was er niet bij. Jij ook niet trouwens.

Misschien zat ze wel in die tractor :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:19

Cer schreef:
Elnienjo, er zitten toch behoorlijk wat echte crimineeltjes (ik noem drugshandel) op het platteland hoor...
Hou die dan ook lekker bij je :j

Ja, die zijn hier idd ook, maar dat zijn niet de Nederlandse boeren, het zijn bendes uit Oost Europa en Zuid Amerika die hier (Brabant) vooral actief zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:20

In dat geval Exitium: dan heeft ze gelijk, want was ze ooggetuige. En mede verantwoordelijke van het incident trouwens.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 06-07-22 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt