Cer schreef:pien_2010 schreef:Of er is een waarschuwingsschot in de lucht gedaan. Ik was er niet bij.
Ik weet niet of dat heel duidelijk te zien is, maar mij staat bij dat het gericht op de trekker was (te zien) en niet in de lucht..
Dat is denk ik wat nu de onrust veroorzaakt..?
Er zijn eerder al waarschuwingsschoten gelost aldus het artikel:
"Het incident vond plaats bij een oprit naar de A32 bij Heerenveen. Tractorbestuurders probeerden rond 22.40 uur op de agenten en de politievoertuigen in te rijden, zegt de politie. De agent loste daarop waarschuwingsschoten. Daarna werd gericht geschoten."
elnienjo schreef:Ik vind het vooral raar dat dit in Friesland gebeurt. Op het platteland sta je als politie toch veel dichter bij de boeren als in de randstad? De trekker in het filmpje rijdt gewoon op de rotonde en doet niets raars. Die politie die daar schoot kan beter herplaatst worden naar Den Haag of Amsterdam, daar kan ie z'n wapen leegschieten op échte crimineeltjes ipv op de lokale voedselvoorziening.
Dat is ook weer lekker kortzichtig natuurlijk. Een agent mag enkel gericht schieten als het leven van een agent of omstander in gevaar is, en dat kan (let op: ik zeg niet dat het in dit geval ook zo IS) ook een boer op een tractor veroorzaken. Los daarvan heb je in Friesland ook gewoon steden natuurlijk, het is niet allemaal platteland.
rien10 schreef:DP, als je gelijk wilt hebben, prima.
Ik kap met deze discussie. Ik was er niet bij. Jij ook niet trouwens.
Misschien zat ze wel in die tractor